Att Mörrum fick 1-1 mot Mora i bortamatchen var bra! Sedan tog jag en titt på skottenstatistiken! 54-14 till Mora! Jag som brukar klaga på Rögles alla missar! 54 skott och ett mål! 98,1 var målvkatsprocenten innan straffarna för Mörrumsmållisen! Namnet var förresten Peter Johanson
Var en bra match, trevlig publikmatch. Och då kan man fråga sej var alla e nånstans. Tycker det e dålig stil rent ut sagt. Bara föga 1900 på ett derby, säger bara, kom till Ladan istället för att sitta på stolen framför datorn. Man hade hoppats på minst, 2400 pers.
Hermansson fixade både Rögles 100:e och 101:e mål för säsongen......gott att se Herman så pigg som han var i dag...inte alls konstigt att han blev matchens bästa spelare.....
Ännu en seger, stabilt spel matchen igenom. Wennström gjorde en bra insats och det var skönt att Hermansson gjorde två mål idag, då kanske det har lossnat nu för honom. Svårt att bedöma Alexanders Bergströms insats men han får nog lägga på sig några kilo, men han har ju en del år framför sig. Jag tycker publiksiffran är en besvikelse, inte ens 2000, till en sån här match ska det komma minst 2500.
Fransson: I detta fallet hade nog en Ljungbydomare gjort en bättre insats... virrigare domare får man leta efter. Hans bedömningnivå hade ingen jämnhet över huvudtaget.
Det ska bli skitskoj att se han spela, det är bra att Melin släpper fram så unga spelare. Är "Nordan" fortfarande skadad annars spelar Rögle ju med fem centrar! Pelle Svensson debuterade också som 16-åring mot "Bajen" borta, han gjorde mål på sitt första skott.
Belix: Säsongen 85/86 var Stass endast 15 år när han debuterade mot Hanhals borta. Facit blev ett hattrick och vägen var utstakad för den som sedemera skulle bli vår bäste målskytt.
Säsongen 92/93 debuterade Fredrik Möller som 16-åring. Denne herre spelade sedan med laget både i Elitserien och dåvarande Div.1.
kah: Inget jag kan komma ihåg på rak arm. Men stass var väl 16 när han debuterade i Hanhals och gjorde mål i debuten men det har kanske varit fler därimellan. Här finns säkert kalenderbitare som kan rätta till uppgifterna.
Belix: Detta var mitt sätt att komma in på sidan! I dag debuterar en 16 åring i RBK. Han heter Alexander Bergström och går center i 4:e kedjan. När hade vi senast en 16 åring med i A-laget?
fjortis: Hörde även att några trojafans gick och sjöng, "i våra hjärtan finns bara troja, i med och motgång finns bara troja..", är inte detta vår sång? Hörde dessutom på förra hemmamatchen mot troja att de sjöng, "Vi ska vinna vinna denna matchen". Jag gillar inte sånt härmande. Rögle-klacken var bra igår tror jag, kunde inte höra lika bra eftersom jag har nåt i örat så jag inte kan höra hm. vet inte vad men men. Visa att vi kan även på hemmaplan imorgon, och så hoppas jag att det kan komma 2500 på denna trojamatchen, inte under 2000 iallafall, då blir jag ledsen:) mvh Hans.
Härligt Fransson, slutklämmen på referatet var en härlig läsning:
För er som inte visste det, hade Trojaklacken fått hjälp av en busslast Hannoverfans som har inlett ett samarbete med Trojaklacken Stallions. Men de hade inte mycket att sätta till mot den mäktiga Rögleklacken.
Jag försökte räkna antalet ramsor som kördes de två klackarna emellan, Trojaklacken hade ett utbud på tre-fyra sånger som de försökte köra matchen igenom, medan Rögleklacken som valigt hade ett stort utbud på sina sånger, de varierade mellan 10-12 sånger matchen igenom.
Så alltså, Angel Island Army vann läktarmatchen överlägset.
Mygel: Jajamen, men det ena utesluter väl inte det andra, skulle vara kul med bägge! Synd att några dödskallar än en gång drar skit över de som gillar hockey och RBK i Ljungby. Vill även passa på att tacka dom som åker med och sköter sig + sms gänget som ofta får kämpa med dåligt tillhandahållen teknik från våra välbetalda beslutsfattare i telecombranchen där lön är viktigare än service.
HasseT: Enkelt dom som förstör har mycket större nyhetsvärde än dom som sköter sig. Vi har fortfarande en svans som förstör och så länge den finns så lär ingen skriva om alla våra trevliga kunniga supportrar som följer vårt lag i med och motgång.
D Quaid: Varför skriver dom negativt om vår klack? Trojas klack betedde sig också dumt åt, tyckte iallafall jag. Det är bättre att skriva om det positiva istället. Klacken var ju mycket bra, synd att några förstörde för oss.
Hardmen: Alf Karlsson på Kvällsposten var på plats. Vinklingen i artikeln var ett uppmärksammande av att Karmhag ännu en gång avgjorde i Sunnerbohov (2 mål förra gången). Även Rögleklacken fick en notis i "Slagskottet". Trist läsning.
Troja klacken var ju som väntat lika usla som vanligt! Att tyskarna hjälpte dom märkte man inte av. Nej jag säger grattis till AIA som vann läktarmatchen helt klart igår!
Hasse Det blev dom bilderna som det blev. Hockey är ett snabbt spel och ibland så kommer målen utan att man är beredd eller så skyms målet av spelare. Tyvärr men man kan inte alltid få klockrena bilder på just målen. Belix
Fick du inte med någon bild på nåt mål tommy? Jaja jag bryr mig inte så mycket. Har ni sett att de första åtta platserna i plus/minus-ligan upptas av Rögle? Tack för att jag fick hänga med på bortaresan tommy och jag hoppas jag kan åka med fler gånger i framtiden, det var mycket trevligt. Hade lite ont i örat eller nåt, annars hade det varit roligare att stå i klacken än det var. Ses på söndag, trevlig helg så länge.
Kolla talangrankingen för svenska spelare just nu. På plats 17 hittar vi ett trevligt namn. Sen är det ett antal Rögle fostrade med, bla Joel Lundquist som ligger riktigt högt upp :) www.eliteprospects.com/prospects.php
QP: Mitt tips är annars att man tar ett snack med en viss Justin Kelly i Troja och försöker förlänga hans vistelse i Sverige några säsonger till. Detta då i Änglastaden :)
Hardmen: Då har man kommit hem från Ljungby, känner sig lite dassig men annars är allting bra! Jag tyckte att Rögle var lite ineffektiva och att inte ivar behövte släppa in 2-1-målet. Det var väl en godkänd insats, eftersom Troja hade väldigt mycket att kämpa för. På söndag har vi returen och då får vi hoppas på fler Rögle-mål. Nu ska jag titta lite på de andra resultaten, som jag ännu inte vet. Ha en fin sömn och en trevlig lördag, så ses vi på söndag i hallen. mvh Hans.
Ännu en seger, den satt hårt åt men det gick till sist. Stabilt försvarsspel matchen igenom, men för många missade målchanser. Iwarsson var bra idag och trycket på läktaren var klart godkänt.
Joinzzon: Jepp! Han går lätt in på 5 bästalistan redan nu. Betr E.S så hänger det på herrMelin om han stannar eller inte. Går han tar han gräddan med sig o vi får börja om från början, stannar han kan vad som helst hända!
Joinzzon: jaja jag sa juh att han hade gjort en hel del poäng!.. eller det läste du inte?.. men jag har för mig att han brukade ösa in ännu fler mål föregående säsong er
QP: Jag var i Ljungby förra gången. Har tyvärr jobbat i dag så jag hade ingen mölighet att köra ner de 45 milen. Ang. Magnus så hade du väl tänkt dig honom inför nästa säsong eller ??
Namnet var förresten Peter Johanson