1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 163926 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Buss från Mörrum !
Hardmen:
Det gör dom säkert, men debatten handlar om hur otrevligt och ogästvänligt det är i Ängelholms Ishall. Fast det kanske man tycker om ishallar man aldrig vinner i?

D Quaid: Tror dom ordnar bussresa mest för att Mörrum har en chans att gå till SA, men dom kanske älskar sitt lag mycket också, vem vet.

Håller på rbk:
Mörrumsfansen måste verkligen älska sitt lag, om de anordnar en bussresa till vad de benämner "Sveriges otrevligaste ishall" en onsdag i november.
Självförtroende har de också gott om. En klar majoritet tror på Mörrumseger.

Sv: Rögle - Mörrum
Svenne: Är det så långt från Stockholm till Ljungby?
Hoppas det blir en del bussresor i SA, det vore skoj. Tror att Rögle skulle vilja det.

Bortamatcherna i superallsvenskan!
Enligt mig är platsen i superallsvenskan säkrad för flera omgångar sedan. Nu ser jag fram emot en underbar (förhoppningsvis) vår, med mycket fina röglematcher.....

Oavsett om det blir Troja,Bofors eller t.o.m. Mörrum som blir sista lag till SA så hoppas jag inte att bortaföljet påvarkas av det.....Alla verkar ha blivit så bekväma...nästan i alla fall.....
Hoppas att Rögle kan hjälpa till med att fixa bussresor i SA så att fler enklare kan ta sig till platser som Bofors, Stockholm mf.......

Drömmer om elitserien.....

tack för mig!

går ska där stå.

Buss från Mörrum !
Det får en buss ifrån Mörrum imorgon! så snälla stanna inte hemma imorgon.
Det är pinsamt när inte Rögle har ett bra tryck när bortalagets supportrar kommer. Ingen har besegrat oss på läktaren förut och ingen ska göra det iheller. så kom nu till hallen imorgon.

VI ÄLSKAR RÖGLE !!!

Hardmen: Troja är lite väl långt att köra ensam tur och retur, det är 45 mil liksom medan jag har 25 till Bofors.
Sen kan ni ju samåka i bilarna och tjäna pengar på det.

Men varför inte fixa en bussresa i klubbens regi till Bofors sen, speciellt om det är en söndagsmatch..

Göte
Så ska det stavas...

"Göthe"
Man måste tycka lite synd om Mathias "Göthe" Lindmark. Efter sitt halvår i Rögle hade han chansen att stanna i Ängelholm. Då nappade han på Lövens erbjudande om att komma hem. Efter några månader där förra säsongen tvingades han lämna på nytt när de tog hem Petter Sandström från USA. Ny klubb Örebro där han gjorde succé och räddade dem kvar. Nu tvingas han lämna dem också eftersom ekonomin är körd i botten.

För tredje året i rad tvingas han bli klubblös i slutet av november!

Svenne: Du orkar väl att köra till Troja också. Troja är ju också bättre på det sättet att fler från Skåne kan åka och stötta Rögle, det är ju inte så många som åker till Bofors frivilligt.

Mygel: Själv föredrar jag Bofors framför troja, men mest då för att jag då har en match extra att titta på häruppe, :-)

Hardmen: Samma här. Dröm scenariot skulle vara att Bofors förlorade allt samtidigt som Troja började vinna som attans. Men det ser väl lite kasst ut med det nu när Kelly är skadad i Troja.

Danne86: Hellre vill jag se Troja i SA än Bofors, ett trevligare lag att titta på helt enkelt.

Vi kommer att mötas igen, oavsett om Bofors fixar Superallsvenskan eller inte. Den 15 december i Ängelholm. Sista matchen.
Lek med tanken på att Bofors måste vinna för att gå till SA!

Mygel: Hoppas ni tar dom så BIK kan närma sig SA...Skulle vara kul att möta er igen...

D Quaid: Seger på onsdag så är det klart. Mörrum ligger närmst strecket så matchen på onsdag är en sex poängs match :)

Sv: Träningsmatcher!
Ebbe: Ja det hade varit roligare om dom kunde mött ett lag från eliserien eller utlandet, typ Finland. Tror inte att dom matcherna ger speciellt mycket, det skulle isåfall vara att juniorerna kan få en hel del speltid.

Sv: 3:e femman
Mygel: Ja Melin, stanna i Rögle...snälla,snälla...alla vi supporters älskar dig och vi vill ha dig över allt annat.
Du e det bästa som har hänt Rögle sen spelet i elitserien. Stanna, stanna!!!

Träningsmatcher!
Det blev visst inga roliga träningsmatcher under juluppehållet. Nybro den 30 december och Mörrum den 5 januari.
Hade hoppats på ett elitlag.

FredrikM:
Rögle har 18 poäng ner till femteplatsen. Det är 21 poäng kvar att spela om. Jag har ingen koll på vem som ska möta vem framöver, men det borde föreligga en teoretisk chans att Rögle fortfarande kan missa SA.
Sannolikheten är nog extremt liten för det.

Visst borde de yngre få lite mer istid nu, men hoppas inte för mycket. De ordinarie killarna har fortfarande en del att bevisa. Inte minst i powerplay-spelet, även om det lossnat något i de senaste matcherna.

QP: Kanske ska böra en övertalningskampanj från supporter håll redan nu :)
"Melin kvar i Rögle!!!!" - kampanj.

Hardmen:
Är helt överens med dig betr herrMelin, det är det viktigaste jobbet styrelsen har att göra, att få honom att stanna. Minst 2 år till dessutom, för han är viktigare än många anar. Stannar han kan vi vara tillbaka i finrummet på den tiden (2år).

Rögle - Mörrum
Snart dags för nästa hemmamatch då!.. får visa att vi kan slå Mörrum med stora siffror... Är vi klara för SA ännu? ... så fall får vi hoppas Roger satsar på mycket nytt blod...

Örebro
Örebro har fått ett konkurshot över sej. Kolla länken.

www.svenskafans.com
Rösta på SHA bästa hockeypublik! Rögle leder med 27 % och tvåan 22 %! Rösta så att dem får reda på sanningen! =)

FredrikM: Jag tror Rögle kan gå till kvalserien utan förstärkningar, att värva en spelare när det går så bra för laget kan vara störande för spelarna, det har ju inte lyckats dom senaste åren...men, men.

Det är bättre att dom försöker förlänga kontraktet med Melin istället, det kan vara viktigare för laget än att värva en spelare.

Det talades innan om att Rögle behövde förstärka laget inför SA!..läste nyss på aftonbladet att Örebro håller på att gå i konkurs.. de har spelat under förväntningarna och ligger näst sist är det va!?!.. hur som helst har ledningen sagt till spelarna att de måste sänka sina löner annars får de lämna klubben gratis.. Rögle kanske kan ploacka någon där.. om det ni finns nått o ha..

FredrikM:Den rymmer 4500 pers. Rögle e minst värda 3500 i SA.

När superallsvenskan börjar så lär det komma en jäkla massans folk...3000?... HUr mycket rymmer ishallen?

Ja Rögle kan ju säkra på Onsdag om dom vinner mot Mörrum. Om dom nu gör det så hoppas jag att Melin kör med en hel juniorfemma. Skickar upp 2juniorbackar också som får prova på spel i A-Laget. Tycker jag vore ett perfekt läge..

Ny match på onsdag...

det verkar bara vara vi som är do trogna supportrarna som kommer nuförtiden. Borde inte Troja locka mer än 2000 ???

iof. är det kvarvarande bara en transportsträcka. . Frö Rögle är klara för superallsvenskan!!!

GRATTIS RÖGLE !!!! första målet avklarat!

Bergström har en tekningsprocent på 75, vilket är helt enormt bra.
Att man som målvakt ska undvika tekningar står utom allt tvivel. Se bara på Wennströms usla 30% (3 av 10).
Fast Skugge är ännu sämre. Han har vunnit noll av sina en.
Tomas Andersson är bäst i laget. Han har vunnit alla sina!

Laget spelar så stabilt för tillfället, försvarspelet funkar mer än väl nu och det verkar som både Ivarsson och Wennström blir bättre och bättre.
Feffe: Håller med dig om Hammerstad, han är en otroligt klok spelare, den nye J. Jönsson. Han jobbar mycket hårt också plus att han är bra i defensiven.
Alexander Bergström tror jag blir väldigt bra, han vann fler tekningar än han förlorade och det mot motståndare som e 10 år äldre. Alex, lycka till i fortsättningen!!!!!

Hela laget var grymt bra igår!

3:e femman
Vill gratulera alla forwards i 3:e femman för en utomordentlig match igår. Sällan har väl Hermansson använt sina 100 kg röglemuskler som han gjorde igår kväll. Stackars små Trojaner som byte efter byte fick möta "Terminator" på tacklingshumör och dessutom målhumör. Bäva månde Kåberg !!!!!!!!!!!!
Tycker oxå att Pelle går mot en ny vår med skridskoåkning som i fornstora dagar (humöret vet vi alla att Pelle har som i fornstora dagar).
Till sist vill jag nämna Hammerstad som det mest positiva. Han har fått fart på 3:e femman med sina egna små medel, dvs spela enkelt, spela pucken till killar som har fart och ta defensiven.
Helt enkelt lysande Tom.

Till sist önskar jag se många juniorer mot Mörrum, redan nu på onsdag.....

Nä nu skall jag jobba.............
Tack för mig.

Sv: Roger Hansson
Det passar nog bäst för Hansson med vila fram till SA så att han kan träna upp sig ordentligt. Samtidigt är nog väldigt spelsugen när allvaret börjar och med en formtopp så är han hur viktig som helst för Rögle.

Sv: Roger Hansson
D Quaid: ja, det var ju bra, att Roger kommer tillbaka när det roliga startar.
Nu måste ju RBK vara klara för SA, så de kan träna tungt för att vara toppade när det smäller till efter nyår.

Roger Hansson
Enligt dagens Kvp är Roger nyopererad i sitt onda knä. Det visste man inte och att Kvp var först ut är väl lite av en överraskning.
Han är eventuellt tillbaka till de sista matcherna innan Jul, men satsar i första hand på att komma 100%-ig till Superallsvenskan. Det är väl ett gott tecken som heter duga.

Sv: domare
Hardmen: Man tycker ju det...

OE: Skulle det inte vara utvisning på målvakten då? för det såg ut som att gjorde det med vilje.

D Quaid: Jag pratade med Hinke i pausen. Han sa att alla var överens om att pucken gått in under buren från sidan när målvakten backat in och lyft upp den.

Pelles armbåge var helt omotiverad och två minuter i boxen hade inte varit ett tillräckligt hårt straff för den grejen.
Men det var bara ett i raden av många konstiga icke-domslut.
Blev någon klok på varför Rögles första mål blev bortdömt? Som jag såg det så slant pucken mellan arm och benskydd på något konstigt sätt in. Först efter pucken låg i mål så flyttade Vesa på målburen. Ingen Röglespelare var i närheten.
Kul med domarkonferens i gästernas utvisningsbås. Som Rooth skrev i tidningen, han kunde ju inte ens åka skridskor den där finnen från Fjärås. Bergström var nog inte den enda debutanten i går?

hmm.. Raukkonoen eller vad han heter vill jag inte se i Ängelholms Ishall igen. Det var en av de värsta dommarinsatserna jag har sett iår!! Nä, skärpning!

var domaren blind? denna gång blåste han varken emot eller för Rögle. Han blåste ju för fan aldrig.

Vem kan glömma Pelles armbåge? Vilken pärla!

omröstning på SvenskaFans.com
Gå in och rösta på Rögle på Svenskafans.com........Bästa hemmapubliken ska koras och det kan inte vara nåt annat lag än vi!

så in och rösta

De unga
Nu när vi väl ändå kan fastslå att Rögle är klart för SA hoppas jag verkligen att Andersson, Hammerstad och Skugge får mkt speltid. Gärna även Alexander Bergström. Han verkar inte ha gjort bort sig.

Pp
Kan ju hoppas att det tidigare så sågade pp-spelet har lossnat. RBK nu uppe på femte plats i pp-statistiken.

Det trista med att det går så bra är väl publiksiffrorna. Hur många vill se Mörrum två hemmamatcher i rad när avancemanget redan är klart...?

Fast å andra sidan... det kan bli en väldigt trevlig vår med många publikfester.

Derby
Det enda derby som förtjänar namnet måste väl vara Rögle-Malmö, eller lever jag i det förgångna? =)

/Undrar P

Förresten:
Att det inte kommer särskilt mkt folk på en match som den här är väl inte så konstigt. Rögle är redan klara för SA och det är femtielfte matchen mot Troja den här säsongen. Visst är det synd att det inte kommer mer folk, men konstigt? Knappast...

Sv: Rögle - Troja
shorty: För mig är Troja det enda riktiga derbyt vi har nu (kanske man ska kalla Mörrum för derby oxå). Halmstad matcherna känns inte riktigt som derby eftersom vi inte har någon tradition mot dem :)

« · 163926 · »