1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27194 inlägg · 5186 ämnen
« · 191269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Namninsamlingen
Hackborn1: Den måste snart lämnas in. Men samtidigt så behöver vi nog en hemmamactch till med insamlingar.

Sv: Oskarshamn
Var det många som anmälde sig till oskarshamnsresan under gårdagens match eller?

alla till småland!

Namninsamlingen
Vad är tänkt med namninsamlingen, skall den lämnas över till Melin och i så fall när?

Oskarshamn
Firman NJJ e klara för söndag. En femhundra man borde inte vara omöjligt!!

Sv: Lunkan
Mygel: Honom ska vi ha!

Lunkan
Henrik Lundqvist i Frölunda kan vara på väg bort nästa säsong. Kanske dags att återvända hem om det går bra för Rögle i år, eller vad säger ni?

Sv: GÖTT!!!
Ja, det blev som väntat en seger igen.. Trevligt att där var så mycket folk.. Trodde inte det skulle komma så mycket..

Menmen..

Roger Melin, Roger Melin, Roger Roger, Roger Melin!

Junior: Och det var till och med 4-4... :-)

Junior: Till och med stolpe in i bortre från strax utanför blå nästan väl?

Reportagen är ute från kvällens drabbning!

HasseT: Det är inte SAIK på onsdag, för då är det Hammarby borta
SAIK är söndagen den 26/1

Forellen: var också på den matchen mot Frölunda och faktum är att jag alltid avskytt Frölunda efter det, har inte kunnat skaka av mej den sena kvitteringen.

Hur som helst: ska bli skönt att gå på nattskiftet som serieledare...

Önskar alla andra serieledare en god natt.

Matchbilder
Bilderna uppe från kvällens drabbning mellan Rögle och Mora

Junior: Såfort man försöker glänsa med sina dyrt förvärvade hockeykunskaper finns det alltid nån som är värre, grr :-)

Sv: Rögle - Fasthållning HC
Junior: Jo jag snackade för mig själv om att det var satans mycket hankningar och tråkigt skit. I tredje var det ända de gjorde att skjuta icing och hålla fast.
Äsch, Rögle var dåliga och Mora spelade som man skulle i 2 perioder. I tredje var Rögle mycket bra och fick lite utdelning. Ledningen var inte alls rättvis som Mora fick från början.
Hasse

forellen: Stefan Larsson var det t.o.m :o)

Zoid:

Om man som jag följt RBK i massa år glömmer man inte att Frölunda gjorde 2-2 mot Rögle hemma när matchuret stod på 20.00 i tredje, så visst har det hänt förut. Visserligen var det 8-9 år sen men det har hänt...

Rögle - Fasthållning HC
Om inte Mora blir sist så är det en stor jävla skräll. Allt dom kunde var att haka och hålla fast.
Tredje perioden var bland det bästa iår vad jag kommer ihåg iaf.

Gott tryck i hallen

Gott kämpat!... den 3:e perioden var mkt underhållande... de andra var faktiskt inget vidare... men vad gör det när ni tar 3poäng med er!... kämpa nu på söndag!

RBK!

Grattis till kvällens seger...hoppas att ni nu håller undan i serien o vinner komfortabelt.

Jo minsann nu är vi i ledning! Jag tycker då inte att SVT nämner så mycket om att vår klack är bra/bäst. Men hos löven och saik duger det!
3139 eller vad det nu var, var på plats! Jag trodde inte att denna match kunde intressera Ängelholmarna så mycket!
åk gärna många till IKO nu så Rögle vinner där med och kom på onsdag, då är det SAIK och det lär bli fullsatt, tror jag!
Nej nu måste jag gå och lägga mig! Gött Rögle!

Oskarshamn=)
JA hoppas alla ska med till oskarshamn nu så vi får behålla vår serieledning hade inte varit bättre än att komma direkt till kvalserien=)=)=)=) ha d bra alla///fillart

boahl: JAAAAAA Äntligen i topp. Hoppas det förblir så. Då kan man lämna landet i serieledning. Hoppas man kommer hem i serieledning oxå.

Sv: mIRC
Mygel: Ni kan väl kontakta oss när det bler av på denna sidan! När det bler aktullet så får vi göra reklam så alla vet var man kan ta vägen! =)

Grattis Rögle 3-1 mot Mora..... =))

kul att vi vissa roger att vi vill att han ska stanna kvar i rögle och även ni som gick ner med flagga med text på så roger såg det!

Johan80: Gött snack Johan80.... vill se dig sjunga på söndag=)

Zoid: Tack för den Rögle och tack till alla er som tog er till ladan för att sjunga fram vårt RBK till serieledning!Nu ses vi gammal som ung i Oskarshamn på söndag!

/Johan

Sv: 3-1
Rögle bengan: 3139 pers!

Zoid:
Ser föresten att Torsten Yngvesson lyckades med att göra mål för Bofors när klockan stod på 60 min!!!?
Har jag aldrig varit sett förut....?

Märkligt!

3-1
Hur mycket folk var där!!

GÖTT!!!
RÖGLE fick ju öva på power play i dag i alla fall!
De bör väl kunna utnyttja det bättre vid det här laget? ; )
Övning ger färdighet!
Det lossnar nog snart.

Serieledare o allt!

Gött!

Sv: Järn Jim
Marrtin: 3-1.fantastiskt. come on Rögle!!!
leder KS, svårt när man kan det!!
Forza Håkan Person!!!!!!!!

såklart ingen svarar, alla är väl i ladan.....

Va händer Rögle??? Står och jobbar och det sägs inte mycket på radion. Men det är ju inte bra att dem ligger under. Måtte dem vända. Kom igen nu för fan!!!!!!!

Stefan: De flesta RBK-fans vill nog precis som du (och de flesta andra miffon) se derbyn mellan RBK och MIF i elitserien. Å andra sidan skulle nog både MIF och Percy må bra av en säsong i allsvenskan. Speciellt den sistnämnde. Att det nu piskas upp en extra laddad stämning mot MIF, beror - som du säkert förstår - på att MIF återigen är och pillar med sina smutsiga fingrar på en viss Hr Melin, åtminstone enligt en viss drake i den sydskånska presse. Om MIF bara håller sig i sin egen sandlåda så ska du se att stämningen återigen blir sådär lagom osympatisk igen, precis som vi är vana vid och precis som det skall vara. Puss!

Ljunggren:

verkar som om vi Miffare skall impränta att vi hellre ser er kvar i Allsvenskan eller i ännu lägre divisioner istället för nu vilja ha upp er för härliga derbyn i Elitserien.

Är det nått både Rögle och MIF skulle tjäna på så är det att spela ett x antal heta derbyn i Elitserien.

Finns nog inte många Miffare som inte skulle vilja spela dessa derbyn mot Rögle, men som det verkar här så är det helt tvärtom hos er.. men men...

Melin är smart
Melin är smart...han förstår att man inte lämnar Rögle för MIF. Det är bara att titta erfarenhetsmässigt. De som har gott den vägen har det mesta blivit skit för. Leve Jörgen Jönsson...trotsaren.

Patrik: Det skulle så fall vara att vi öppnade upp en kanal på mIRC.

Då det gäller chat, så höll jag för ett tag sen på och testade olika lösningar (som låg på servern och där man slapp reklam), men tyvärr stupade det på att man inte kunde moderera dem!
Det är nog nödvändigt att kunna kicka folk som sabbar en chatkanal, vilket jag märkte när jag testade en variant, som jag hade tänkt använda på AIA-sidan.
Tack vare ett pucko som man inte kunde kicka, så gav jag upp försöket!
Är där någon som har ett bra tips på modererad chat och hur den läggs upp så är jag tacksam =)

Rögle - Mora
Kom till hallen ikväll alla så vi kan få ett tryck även mot de sämre lagen i SA.. Jag tror på 5-2 ikväll! får se hur det blir! Bara det blir vinst och lite skönspel så...
Men jooppp ses i ladan ikväll då!
Hassan

ska bara förklara en sak
Marrtin. under alla "knappar" typ. start. logga ut, sök. överskriv. live osv. Under där läser du dina brev. där står
"du har olästa brev i din brevlåda"

Oskarshamn på söndag!
Är det många som har tänkt följa med till Oskarshamn på söndag eller? Själv ska man dit, hoppas att vi blir ett rejält gäng, så vi kan sjunga sönder deras trummor!

i med och motgång......

Junior: Han smider guld av sten!

Så som bara ett riktigt proffs kan.

Nu menar jag inte att rögles spelare är stenar, men han har fått alla spelarna att ge det där lilla extra.

Som sagt: som ett proffs.

Stannar Melin så kommer många av dagens rögle att stanna och utvecklas ännu mer.

Nu spöar vi Mora och lyfter taket på ladan!!!!!

Stefan: Att sätta citationstecken runt ordet "bottenlag" när man beskriver räliga MIF kan väl knappast vara förenligt med den svenska grammatiken. Det är ju inte bara i år de befunnit sig i de nedre regionerna av elitserien - förutom att vara rent allmänt botten då....

Alltså denna Melin är bara för underbar. Han må vara den bästa tränaren Rögle haft.

När försvaret klabbade som värst så sa Melin att dom skulle försöka fixa till det. Vad hände?. Jo vips så släpper vi in mindre mål. Det gjorde vi även i dom avslutande matcherna i Allsvenskan.

Wolle var bra mot Löven. Wolle var underbar mot AIK.

Blanck var väl sisådär i grundserien. Nu blänker han nästa klarast av alla backar.

Herman har aldrig varit bättre i Rögle

Vi har 3 femmor som alla kan avgöra matcherna. Vi har ingen 0-0 femma.

Hansson verkar mer spelsugen än på väldigt länge.
Tja listan kan göras hur jävla lång som helst.

Han måste helt enkelt stanna.!!!!!

Stefan: Jadu Stefan...På tron blir man, som bekant, salig.
Drömscenariot är givetvis att vårt kära RBK spelar ner räliga MIF i Allsvenskan, samtidigt som de själva går upp. Ett scenario som vare sig är särskilt långt borta eller en omöjlighet.

Hmm, vad är det för fel på den chatten som vi brukar använda?. Den som Belix har lagt upp. Där finns ju dessutom onlinerapporteringen på samma sida

Stefan: Det e sant. Men samtidigt har det nu varit så att de senaste åren så har minst ett lag gått upp varje år. Sen så tror jag faktiskt att de superallsvenska lagen är bättre i år än på länge (undantaget Leksand ifjol). Detta säger jag dock efter att bara ha sett två matcher. Åker MIF ner i KS så tror jag att det kan bli tufft.

Mygel:

Jasså skall dem döpa om Elitserien till Allsvenskan till nästa säsong det var mer än jag visste =)

Skulle MIF hamna i kvalserien så lär det inte vara några större problem att spela sig tillbaka till Elitserien igen. Rögle må vara ett topplag i Allsvenskan och MIF ett "bottenlag" i Elitserien tillsammans med 5st lag till... men glappet mellan de lagen och Rögle/Björklöven/AIK är stort.

Sann Rögle Fan
Hoppas att Rögle vinner över Mora i kväll det hade varit jätte roligt hej Rögle Bk

danne782003's tråd
Hejsan alla Rögle Fans jag vill bara säga att jag har skrivit på listan för jag ochså vill att Roger Melin ska vara kvar och träna Rögle . med vänliga hälsningar Daniel

« · 191269 · »