1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 124927 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "MESSEN"
Skrivfel: Jag menade SERVICE!

"MESSEN"
Tack ni som jobbar med sms/uppgifter i matchen. Jag satt nere i Bintz/Rûgen o käkade o fick hela tiden resultaten perfekt tajmade.
Jag var där men ändå inte.Det kallar jag sevice!

rögle-örebro
då var det dags idag igen alla till ladan...jag kan glädja alla att min insatts att "värva" lite mer folk till klacken härifrån hässleholm går bra det här .vi är 7 fulllastade bilar som kommer idag snart kan vi börja med bussresor från hässleholm igen som på 90-talet synes ikväll
FORZA RÖGLE

Tillfälligt avbrott
P.g.a. en del uppdateringar så kommer Tipparligan att ligga nere en liten stund.
Är med största sannolikhet igång igen kl 14.00

Sv: Bortamatch
yrrol: Bra att Rögle har vunnit två borta matcher i rad mot Tranås, och Halmstad och hoppas att det fortsätter i samma stil.

Sv: Onödigt vetande!
Hackborn1: Jag har tyvärr missat en del av de nya "WIMANS". Stämmer det att Palle inte längre är med??? Han måste ju vara med!! Hans krevader är grymma:)

Sv: Om priser i Tipparligan!
badkar: Det är någon mer som hört av sej.
På min dator verkar allt vara OK, så jag har ingen aning om vad som strular.
Skall återkomma med besked.

badkar: Jag har lämnat tips idag och det gick bra. Tyvärr så gjorde jag fel på förra tipset där jag antog att Rögle var hemmalag, men det var ju viktigare med poängen än att jag vann i tipparligan.
Håkan Eriksson

Patrik: Jag kan inte lämna in något tips. Vet inte om det är fler som har samma problem som mig. Hoppas att det löser sig innan man ska sätta sig i bilen och köra till Ängelholm. Det är knappast troligt att det blir lika bra tryck som i fredags men man kan alltid hoppas.
Heja Rögle!

hae123: Tack för de värmande orden!
Uppskattningen är i högsta grad ömsesidig.
Det är mycket positivt att Du och Ordf. är aktiva här i gästboken och berättar om små och stora saker som rör vårt älskade RBK.

I Tipparligan är det än så länge 79 st av de 150 registrerade som har inlämnat sina tips inför Örebromatchen.
En liten finess kanske jag ska passa på att kommentera:
Om en tippare avstår att tippa tre matcher i rad, så syns inte hans namn i tabellen.
Detta innebär dock INTE att han är bortplockad från tävlingen, utan bara att det inte syns (för att inte tabellen skall upptas av en massa passiva tippare)
Än så länge verkar det inte vara ett problem, då endast 6 tippare av 150 är "passiva"
Forza Rögle!

Patrik: Alla ni supportrar skall veta att vi uppskattar allt arbete som läggs ner för att öka intresset för Rögle, bland annat de som omnämts här i denna tråden. Jag hoppas att vi kan fortsätta det samarbetet som vi har startat genom att lyssna på varandra och därigenom skapa en bättre förståelse varför vi måste göra vissa åtgärder ibland.

Jag vill också meddela att vi inte har fått vårt tillstånd godkänt för året vad det gäller gasoleldarna så vi får köra med enbart fontäner ikväll. Vi får "lyfta2 ut dom med vårt jubel istället.

Håkan, styrelsen.

OE: Jag har mailat honom och gett honom ett erbjudande, om han lovar att sända i en Rögle T-shirt så skall jag skicka upp en till honom, skall bli intressant att se vad han svarar!

Varför spelade inte Daniel L mot Halmstad??

Ser fram emot tre nya poäng imorgon!

Hackborn1: Det var jag som skrev under signaturen J20-ONLINE tidigare av ett misstag.

Johan Wiman är vad jag vet inte från NV-SKÅNE. Men grym är han! Inget går upp mot Wimans!!!!

Sv: Krönka
Belix: Goooo läsning rekommenderas.
Tack Patrik.

J20 ON-LINE: Är han från NV-Skåne eller???

Sv: Bortamatch
Vilken stämning igår, de va så att man fick rysningar när klacken dominerade på läktarn och rögle på isen, bara att njuta....
Förresten, jag pratade med Wennström efter matchen och han tackade så mycket för stödet.
Det är bara att hoppas att det blir lika bra imorron.

Ha de gött tills dess!!!!!!!!!!!!

Malmö åkte på däng
Detta är en liten efterätt till gårdagens fest.
Sen är det ju inte heller helt fel att det var Brithéns MoDo med Högga som spöade upp fågelklubben :)

Bortamatch
Man har gått på moln hela dagen.Villken match.Och trycket på läktaren e det värsta på många år!Hoppas att detta fortsätter för då dj-vlar kann vi föra RBK hur långt som helst.Nya tag imorgon.Alla till ladan.Imed och motgång finns bara Rögle.

Bortamatch
Jag vill bara säga ett STORT tack till alla som fixa stämmningen igår. Det går in på min topp 5-lista av borta matcherna jag har varit på, o då har jag ändå sett Rögle BK i 20 år. Det som hände innan match var inte så farligt enligt dom som var där. Eller hur Stellan... Man ver ju hur tidningarna överdriver... Vi är några som håller på att kolla upp med bussar till kommande matcher o resten av säsongen.. Det vill till att alla ställer upp o åker buss inte bil.. Plus att man sköter sig.. En för alla alla för en... Hör gärna av er om ni vill hjälpa till.... Tack för en underbar fredag.. OTTO

J20 ON-LINE: Har varit kul om Wimans kunde dyka upp nere i ladan och filma någon gång :)

Kunde Palle fått lära sig av ett riktigt lag :)

Hackborn1: intervju med johan kommer på nätmagasinet inom de närmsta veckorna.

Krönka
En ny krönika är skriven på RGV.
En skön läsning som får en att minnas gårdagen med välbehag.
Tack Patrik

Sv: J20..
nu är det 5-0 till timrå!

Tyvär så klabar J20s server så det kommer ej komma ut några resultat där.

Men det står fortfarnade 2-0. För resultat se istället ungdomssidan!

Rögles målvakt rädda precis ett friläge

J20 ON-LINE: ack det ser inte ut att gå så bra för våra unga förmågor. 0 - 2 nu.

Sv: Uselt NST/HD
Köp Kvällsposten! Alltid trevligt med grön färg i tidningen;-)
Tycker hela laget var bra igår men det är alltid kul om någon/några utmärker sig.
Togge 3 mål
Nordquist 4 ass.
Måssa 1 mål
Från kvällsposten: "Alla goda ting är tre, Rögle!"
"Succetrion fixade tredje raka trean"

J20..
J20 spelar i efermiddag mot Timrå. Ta och kom ner till hallen eller föllj den live på nätet!

Sv: Så agerar fans
lej:
Fantastisk roligt att du lägger en och annan kommentar om vad du tycker och tänker, i Hockeysnack. Det bidrar garanterat till ett ännu större engagemang bland "fotfolket".
Men hur bra det än var i Halmstad igår, så blir det en viss bitter eftersmak när man läser om ett 30-tal missanpassade som försökte riva en pub under eftermiddagen.

Så agerar fans
Ett jättestort tack till alla Röglefans som genom det enorma stöd som killarna fick bidrog till denna härliga stämning som fanns i Sannarpshallen. Vi vann inte enbart matchen utan även läktarmatchen.Jag var tyvärr inte själv på plats men har från olika håll (även från Halmstadsfolk) fått berättat om den trevliga atmosfären som fanns. Jag är glad att inget bråk skedde i hallen eller utanför hallen och kan konstatera att den uppgjorda strategin när det gällde bråkstakarna fungerade.Jag hoppas att ni känner en stolthet för det gör i alla fall jag.
Hälsningar
lej

Matchkommentarer
Ett antal skribenter härinne har brölat i över en vecka om att de skulle åka till Halmstad igår. Dricka öl innan och så.
Skulle man kunna få lite matchkommentarer från er nu?

Onödigt vetande!
Johan på Wimans på ZTV är Rögle-supporter, se länken!

Feffe: Roligt att höra att Tipparligan är uppskattad.
En som definitivt skall ha en jättestor eloge i sammanhanget är Andreas, som gjort (och fortsätter utveckla) den tekniska lösningen (PHP-skriptet)!
Utan den insatsen så skulle det inte ha blivit någon tipparliga den här säsongen.
Tippa på :-)

Patrik:
Tack för en rolig tävling Patrik.
Hoppas att fler visar sin uppskattning till Dig, för det jobb Du lägger ner på "Tipparligan".
PS Dock är det inte så viktigt att deltaga, bara man vinner DS

Om priser i Tipparligan!
I morgon är det hemmamatch - d.v.s. man har chansen att vinna två biljetter till därnäst följande hemmamatch!
Utvecklingsarbetet av Tipparligan pågår för fullt, men redan nu kan ni få lite info om vad som gäller ang. priser.
(informationen kommer ut på Tipparligan inom kort):

PRISER

Du som deltar i Tipparligan 2002/2003 har möjlighet att vinna två slags priser - matchbiljetter och ligapriser

MATCHBILJETTER

Två matchbiljetter i kommande hemmamatch föräras den tippare som prickat in
rätt slutresultat vid tippandet av närmast föregående hemmamatch!
Om det är mer än en som lyckats med denna bedrift, så avgör lotten.
Vinnaren meddelas via mail, och får ett kontrollnummer som han/hon uppger
vid avhämtandet av biljetterna, som finns undanlagda i biljettluckan.

LIGAPRISER

Precis som i Vasaloppet så blir det några "bergspris" på vägen mot
slutmålet.
Den som skrapar ihop flest poäng under Allsvenskan Södra får ett första
delpris, och utnämns till "Askungen"
Därefter behåller alla tippare sina poäng när vi går vidare med
Superallsvenskan alt. Allsvenskan Södra fortsättningsserien.
För att även nya tippare skall ha en chans, så kommer det även under
Superallsvenskan/Fortsättningsserien pågå en deltävling, där vinnaren
utnämns till "Superkungen" och får ett pris för detta.
När sedan hela säsongen spelats färdigt kommer de tre bästa tipparna under
hela säsongen utnämnas till Guldkungen, Silverkungen resp. Bronskungen.
De exakta priserna i resp. kategori är ännu ej fastställda

Sv: Uselt NST/HD
Ebbe: Tycker vi ska ta Wennerholms uttalande med en nypa salt. Minns Nygren-säsongen när Rögle lyftes till skyarna och var det enda laget som kunde gå till Elitserien enligt experterna. Vi vet hur det slutade.
Sen är det väl svårt att bedöma hur bra Rögle är egentligen då Södra Allsvenskan är svagare än på många år.. De riktiga värdemätarna kommer mot Bofors, Mora och kanske även Troja och IKO borta.

Uselt NST/HD
Tycker att NST/HD har ett uselt reportage om derby matchen igår. Inte ens en bild från matchen.

Däremot har Kvällsposten ett helt uppslag om dagens match. Där stor b.la. om super kedjan med Månsson, Togge och Nordqvist.

I Aftonbladet har Mats Wennerholm skrivit i en krönika att "Rögle kan vara allsvenskans starkaste lag totalt sett."

På första sidan i Hallandsposten är där bild på Skugge och Halmstads lagkapten. Deras artiekl avslutas med - Rögle har gjort sex mål i varje match, det är lika många som Hammers har gjort tolat.

länkar: www.aftonbladet.se
www.hallandsposten.se
www.hd.se

Sv: Kenny J.
nicke: Har du några bra tips hur man skall kunna locka hem hans flickvän???
Gällande gårdagens match, har läst på flera håll att man var väldigt nöjd med spelet, är det jag som är pessimistisk när jag tyckte det var dålig struktur i spelet igår, man spelade sig inte genom mittzonen utan det var mycket soloraider och dumpa ner i zon- taktik. Det var en typisk derbymatch med mycket kämpande och stök och bök. Det var starkt att man spelade så tät och inte släppte till speciellt mycket och visade en enorm kämpainsats!

Sv: Kenny J.
Svenne:
Från länken;-)
Fråga till Kenny:"Vad skulle kunna få dig att sluta? "

"- Att jag flyttar hem till Sverige, svarar Anne-Lee snabbt. Kenny skrattar och skakar på huvudet. "

"- Varför då? Då spelar jag i Rögle i stället, säger han. "
Kung Kenny

Kenny J.
Följ länken för lite trevlig lördagsläsning om Kenny Jönsson.
Tänk när han återvänder hem igen..

Pelle
Om jag inte har räknat helt fel så ska vi fira vår kung Pelle i matchen mot Västerås hemma?? Han ska då ha gjort 400 seriematcher för Rögle eller??
Om så. Hur ska vi fira detta? Någon som har några planer?
Sen har vi Hansson som närmar sig 200 mål i den grön vita dressen. Även det borde ge lite hyllningar på något sätt.

Sv: Rögle i Halmstad
Och nu är seger "refet" ute!!

så jääävla gott lir! underbart fint spel!!... härligt med seger... vi ses på söndag...

Någon som har någon teori....
..varför Rögle spelar på ett annat sätt på bortaplan??? Jag menar att på hemmaplan så är det ett mycket mer konstruktivt spel med snabba passar mellan lagdelarna medan på bortaplan mest verkar vara att lyfta in i anfallszon och jaga. Man kan ju inte tala om stödet på hemmaplan eller något sådant eftersom Halmstads hall idag mer eller mindre var som hemmaplan på Rögle. Det enda som hördes av Hämmes supportrarna var deras förskräckligt tråkiga och intetsägande trummor (undrar hur man hur man har tänkt när man använder sig av trummor i klacken???).

Kul att se att du kunde ta dig upp till sist Griffy.

Slutligen kan väl sägas att det var väl bra på ett sätt att vissa personer omhändertogs innan matchen började så att vi kunde få en roligare stämning inne i hallen. Kul oxå att vi i klacken kunde köra med "Trevliga Rögle" istället för kanske lite mer negativa sånger :)

Men... det blev ju som väntat, en seger igen.

Helt underbart med seger. Inget superlir men en jäkla kämpar glöd. Det såg inte så jäkla roligt ut för Skugge, han fick en och annan höger i nyllet;-(

Rögle vann rättvist med 6-3. Man var egentligen klassen bättre hela tiden. Synd bara att man slappnar av de sista fem minuterna. Det kunde straffat sig. Powerplay-spelet måste vässas.
Annars var det en härlig stämning från Rögle-klacken. Synd bara att ett femtontal Röglefans skämmer ut sig på stan timmarna innan........

Tack Rögle!
Fyfan vilken härlig fredagkväll, Grattis JOJ till 10-poängaren....

Sv: Bilderna från Halmstad-Rögle
Gott rögle!! =)

Bilderna från Halmstad-Rögle
Nu är bilderna uppe från kvällens drabbning.

Hyfsatt på plan...bättre på läktaren
Rögle kämpade verkligen till sig segern....Halmstad har inget eget spel....Vem vann slaget på läktaren??? Fattiga Halmstad...Kul med drag kört hårt fram över.

Det var riktigt bra stämning i Halmstad, gott om Rögle folk. Det mesta man hörde av Halmstad var trummor och disco music.

Rögle spelarna kom ut på isen efter matchen med...=).., + att Roger Melin vinkade glatt till klacken..

« · 124927 · »