det är ju bra att vi har ett eget kapital, så slipper vi att gå till kommunen o låna. Det kan ju behövas pengar om man ska inhandla souvenirer o dylikt. Vi kanske hittar någon lokal vi kan hyra. Är där nån som kan fixa det utan pengar får ni gärna hjälpa till. Som vanligt gnäll gnäll gnäll. Älska Rögle BK o AIA..
Hawk: Jag tror inte det kommer så många söderifrån idag då det är en onsdagsmatch. Alla kan inte ta ledigt så lätt kanske. Mot AIK stod vi på C33, skulle faktiskt tro att vi hamnar där idag med. Uppge bara att du ska stå i Rögleklacken när du köper biljett i luckorna..
Mygel: vi som är negativa till priserna, menar inte att AIA gör fel. det är klart att AIA måste sätta utt ett pris, för att garantera att man får in pengarna till bussen. men blir det fler än beräknat så kan man ju sänka priset på plats. för det skadar ju ingen. och det är klart att pengarna som blir över för resorna inte används av styrelsen, det tror vi inte. men vi ville bara veta vad dem kommer att användas till. om det möjligtvis kommer bli en gratisresa för medlemar nån gång. för då är det ju inget fel. för pengarna som blir över måste ju användas till något, och det ska ju gynna medlemarna.
ps det är bra att ni har tagit tag i AIA igen. jag menar inget annat. jag bara undrade det jag har tagit upp.
hoppas nu på vinnst ikväll mot bajen......
kämpa nu rögle för det har ska vi vinna, vi ska upp till elitserien och vissa vårt stålta hjärta..................
Pyttemjuk: Jag vet inte om jag ser SAIK som värsta hemmamatchen. Enligt deras egna supportrar + statistiken så är de inte speciellt bra på bortaplan och framförallt inte när bortamatchen är långt bort. Men vi får se. Matchen idag är dock oerhört viktig.
Vill inte på något sätt agera "olyckskorp", men en viss sugande oro och en liten obehagskänsla finns trots allt i magtrakten inför de svåra matcherna mot Hammarby borta och SAIK hemma. Hoppas innerligt att oron är obefogad. SAIK på söndag håller jag som den kanske svåraste hemmamatchen i SA. SAIK verkar ruggigt bra och laget har medgångsflyt. Minns deras detronisering av Löven härom veckan. Men om det är någon som har receptet på motmedel så är det Melin. Blir otäckt spännande både ikväll och på söndag.
Jag tror tamejtusan att jag dessutom överväger att dra de 37 milen från Lillehammer till Karlskoga nästa onsdag. Oerhört viktig match det oxå!
Ikväll är det väl ändå dags att Nordqvist & co kommer igång ordentligt. Nu är det dags att ta fram k**en o visa vem som e störst... Vet någon vad som hänt med den kedjan? Sååå fint det hade varit med en vinst ikväll. Man får lita till radion, en annan jobbar ju kväll.
Pyttemjuk: Hemsk dröm det där! Det man kan tyda är precis som läget ser ut att bli: Rögle har avgörandet i egna händer! Hade suttit fint med en vinst mot Bajen...som en fläskläpp! "Kämpa nu Rögle för det här ska vi vinna..."
I natt drömde jag en hamsk mardröm. Drömde att MIF ramlade ner i kvalserien (nej, det är absolut inte det som är det hemska). Däremot missade RBK kvalserien, efter att ha kommit 3:a i SA och sedan blivit utslagna av Mörrum(!) i playoff 2. *uuuh* Detta ger mig fortfarande rysningar...
Ge nu besserwissern nr 1 Leif Boork en rejäl knäpp på den lille köttbulle-näsan ikväll och bärga tre pinnar. Visa att det är grabbarna från Ängelholm som är bästa grön/vita-laget ! Lycka till ikväll pågar,may the force be with you
Skönt att läsa att Stoffes operation gått bra och att han kommit hem från sjukan. Comeback i Kvalserien kanske? Avgörande mål ensam med Hadelöv...mmm, vi drömmer vi drömmer =)
Kollar man något längre ner i seriesystemet så verkar den allsvenska sagan snart ta slut för Halmstad.. 6 poäng från en räddande plats och fyra raka förluster. Likadant Troja... Alla "derbygängen" rasar friskt neråt i tabellerna..
Jag tycker att priserna till bortamatcherna har varit mycket bra Jämför man med tidigare år så är det betydligt billigare nu,och jävligt proffsigt arrangerat. Att det blir ett överskott är väl enbart positivt,kan väl användas på många sätt. En fet banderoll kanske hade varit på sin plats? Bara att lyfta på hatten för den "nya" styrelsen och alla som följer RBK i med och motgång.
Vill bara ge mitt fulla stöd till dom som jobbar ideellt och lyckas fixa resor mm till så billig peng...eventuellt överskott kommer bara att gynna medlemmar eller på bästa möjliga sätt. Att det bara finns människor som orkar räkna på såna småsummor...allt kommer ju tillbaka på ett eller annat sätt
jag har sett hundratals matcher men aldrig något så dåligt skött som vid Starcks skada skandal är bara förnamnet , sedan så måste jag tycka synd om Josefsson som inte har bättre spelare jämte sej i sin kedja dom uppfattar ju inte hans spelsätt utan åker i sin egen lilla värld med skygglappar för ögonen vid minst tre tillfällen var han igenom utan att få pucken nej skärpning annars så spelar han bara en säsong för Rögle tillsist lycka till i eran strävan uppåt.
kkaallee: Ni som gnäller,varför hjälper ni inte till själv och fixar resor?? Tror ni killen som kör gör det gratis en söndag eller en vardag kväll/natt.
Det finns alltid personer som skall ha allt gratis, dessutom skall allt fungera till 100% och alla skall ställa upp för just dom. Inga tankar på den tid andra lägger ned, inga telefon eller porto-kostnader, inget kostar något. Dom vet oxå vad allt kostar om det kostar nåt. Sen tror de dessutom att arrang-örerna (AIA) gör sån vinst att styrelsemedlemarna kan åka på helbetald lyxsemester till Thailand höst o vår. Skulle man sen vara så jävlig så man ber dessa personer att ställa upp o hjälpa till nångång, så får man garanterat höra vad man är värd! Till dessa personer skulle jag villja säga: Up yours! (Å åk på arbågen hem) Till er övriga eldsjälar vill jag bara säga: TACK FÖR ATT NI FINNS!
Fransson: Jag tycker vi kör "finta ner en målvakt...." typ i 15 minuter på söndag nån gång under matchen... skulle säkert kännas skönt för Stoffe, och fler skulle nog bli glada att vi bryr sig! Hasse
Odium: Spela vad f*n som helst utom den där Hasse Andersson. Lite musik mellan avblåsningarna ska det vara. Såvida det inte kommer "musik" från klacken. Men snälla inget Hasse Andersson
OE: Helt rätt Olof...vi gör vårt bästa hela tiden!!! Det kommer sjungas hela matchen igenom, kanske rewdan på Söndag...det kan bli en seriefinal com heter duga!!!!!!!
spurs: Ursäkta mig vinsten blev lite större. Jag räknade fel lite. Stockholms resan kostade ca 21 000 att anordna och föreningen fick in ca 24 000 kr på resan. I kostnaden finns: Resan Mat + dryck Biljetter in
Vi drog in pengar för: Resan Biljetter
AIA bjöd en del på inträdet eftersom det blev så många på bussen.
Totalt sen vi startade föreningen startade har vi haft utgifter för runt 36 000 och vi har fått in till föreningen drygt runt 55 000 kr. Detta gör att vi nu i kassan har runt 20 000 kr. Exakta siffror kan du få på söndag på matchen. Alla poster på Oskarshamns matchen är inte uppförda ännu.
Men fortfarande vet jag inte var du vill komma riktigt. Alla pengar som går in till föreningen är ju medlemmarnas pengar. Det är ju deras pengar som ligger i föreningen eftersom det är en ideell förening och ingen äger den. Styrelsen är den operativa delen av föreningen som sköter arbetet. Vi har haft utgifter för tat sköta föreningen, vilka du kan komma o se på söndag alternativt på årsmötet. Jag kan lova att ingen i föreningen bedriver förskingring.
Sen angående att 300 per person om man e 70 e för dyrt, jag vet inte om du är Saida eller något som kan förutse att det kommer att komma 70 pers på bussen. Innan AIA startades hade bussarna till bortamatcherna kanske runt 30% beläggning. Ska vi då kallt kalkylera med att bussen blir fullbokad o ta ut ett pris för detta o riskera att vi kör föreningens ekonomi i botten???? Vi har ett ansvar för dessa pengar som föreningen har. Svar på din fråga: Överskott från aktiviteter som denna förening anordnar går direkt in in föreningens kassa, precis som vilken annan ideell förening. Förhoppningsvis kommer denna kassa att växa ännu mer så att vi i framtiden kan erbjuda ännu mer till AIAs medlemmar.
Chrille Nilsson: Det absolut bästa är ju förstås att alla som köper biljett säger till att de vill vara på Rögles sektion.. Så kan vi jubla på samma ställe.... och heja fram laget gemensamt.. Misstänker att vi är på samma plats som sist.. C33 tror jag sektionen hette..
spurs: Man sätter ut ett pris från början och så betalar folk det. Man kan ju inte sätta billigare för de tio sista.. som att ja nu har vi kommit upp i det vi ska nu får de andra det billigt typ. Man vet ju inte hur många som skall med från början. Resan till IKO kostar 250 för ungdomar och 350 för vuxna, om jag minns rätt? Då borde ni tjänat en del :-)
Om bussen till stockholm kostade 12000, hur kan det då bara vara 2000 kr i överskott när det var 70 pers som betalade 300??? enligt mina uträkningar blir det 9000 kr kvar. (vet inte vad maten på hemvägen kostade, men tror inte att det översteg 7000 kr). Bussen till Oskarhshamn kostade 200 kr för resan (om jag uppfattat det rätt). ca 70 pers åkte med, vilket innebär ca 14000 kr. Bussen kostade kanske max 7000kr.. hmm då borde det bli 7000 kr kvar där också. Hur i helvete kan det då bara vara 2000kr kvar? Mina uträkningar är kanske fel? Ok, jag förstår er om ni har pengar över till resor som skellefteå eller Umeå, men annars är det väldigt konstigt. Jag anser inte att 300 kr till Stockholm är dyrt, men det borde bli billigare om man är 70 personer. Min fråga är bara vart pengarna tar vägen! Tacksam för svar!
Vill bara tillägga alla i Sverige som uppskattar idrott, vare sig det är fotboll, hockey, innebandy, skidor eller vad som helst, har dessa ideellt arbetande "eldsjälar" att tacka för väldigt mycket. Utan dessa hade vi inte haft någon idrottsrörelse ( och ingen elit) i detta landet. Framför allt i alla småklubbar där dessa personer, tack vare att dom brinner för sporten och sin klubb, lägger ner mycket privat tid (och ibland privata pengar) för att hjälpa till, vare sig det är att koka kaffe, tvätta eller köra bil eller vara ledare. Dessa personer är värda ALL uppskattning de kan få av oss som bara sitter på läktaren och hemma framför TV:n och njuter av frukterna av deras arbete. Nya AIA hör till ovanstående, och detta initiativ förtjänar all uppskattning. Jag sätter genast in 100 pesos på ert konto!!