1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 82086 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Serieindelning 2002/2003
Tja, den serieindelningen är väl rätt ok för oss. Tycker dock att det är lite konstigt att Nyköping fortfarande ligger kvar i Norra samt att Mora ligger kvar i södra. De två borde väl byta plats, eller?

Serieindelning 2002/2003
På swehockey finns ett förslag till serieindelning kommande säsong och det ser yt som följande.

Allsvenskan Södra 2002/2003,12 lag och 28 omg
HALMSTAD HAMMERS HC
IF TROJA/LJUNGBY
MÖRRUMS GoIS IK
RÖGLE BK
00
IK OSKARSHAMN
NYBRO IF (Uppfl)
TINGSRYDS AIF
TRANÅS AIF
00
BOFORS IK
HC ÖREBRO 90
IFK ARBOGA IK (Överfl)
MORA IK

Allsvenskan Norra 2002/2003, 12 lag och 28 omg
A I K (Nedfl)
HAMMARBY IF
HUDDINGE IK
IK NYKÖPINGS NH90
00
IF BJÖRKLÖVEN
IF SUNDSVALL HOCKEY
IF VALLENTUNA BK (Uppfl)
ÖRNSKÖLDSVIKS SK (Uppfl)
00
BODENS IK
PITEÅ HC
SKELLEFTEÅ AIK
TEAM KIRUNA IF

Tycker att den norra ser ganska vass ut om man jämför dom båda.
NH 90 ner i södra så det blir lite bättre balans och upp med Arboga.
Eller vad tycker ni???

Sv: Framtiden
OE: Det är nog väldigt unikt med en klubb, vars officiella företrädare så öppet ser sina fans som blodiga konkurrenter, och illa dold förtjusning över att sidan gått i graven.
69%, var hittade du den siffran, och vem bryr sig?
Kan du utveckla på vilket sätt vi levde på er?
Hur hittade du förresten hit till gästboken?
Det var åtminstone inte tack vare en länk på officiella.

Dock är såklart OE en mycket trevlig person, och den som har universums överlägset största Röglehjärta!

Tipparligan
Något jag hoppas på till säsongen som kommer är tipparligan.
Tyckte det var mycket underhållande, man är ju lätt road;)

Förresten så hade officiella hemsidan flera hundra träffar mer om dagen än RFN under HELA säsongen som gick. 69% av de som besökte RFN gjorde det via officiellas länk. Så jag undrar vem som levde på vem...

Dock är det naturligtvis synd att RFN lade ner. Ju mer det skrivs om vårt kära RBK desto bättre! Och RFN-gänget var alltid en samling trevliga personer med stort Röglehjärta.

OE: Helt ok OE.. Du gör ett kanon jobb med hemsidan. Bra infromation. Ska bli kul att se den nya designen

Mygel och alla andra:

Angående den officiella sidan:

Faktum är att vi utsågs till Sveriges tredje bästa hemsida bland de allsvenska lagen. Få eller ingen klubb har så mycket information som vi.

Dock är jag inte nöjd. Designen har sett sina bästa dagar och i augusti kommer Rögle kunna ståta med en riktigt fräsch design. Sidan ska bli mer som en nättidning. En sida i tiden helt enkelt.

Jag förstår inte Mygels resonemang om "ju dyrare webföretag som producerar sidan desto bättre sida". Det är ju bara att kolla på HIF:s som tydligen sköts av sådana. Ingen information alls nästan!
Kärlek till föreningen är den bästa ingrediensen i ett hemsidebygge.

Som sagt: Den nuvarande designen är kass, jag håller med!! Ny design kommer och innehållet blir lika informationsfyllt.

Det låter väl OK, eller? Kom gärna med förslag om vad ni vill se på sidan. Skicka dem till mig här på hockeysnack.

Mygel:

Bra skrivit, håller med dig om de flesta punkterna.
Speciellt när det gäller att få Rögle mer publicerat i Ängelholm.

Såg idag att Brännborns beställt in nya påsar med ÄFF reklam på, där alla deras hemma matcher stod.

Varför ser man aldirg nåt sånt liknande i Rögle?

Tycker likandant att ÄFF gjorde mycket bättre reklam än vad Rögle gör inför en premiär. Det känns lite som att Rögle förlitar sig på att NST/HD ska stå för all publicitet.

Och ja, souvernierna. Varför kan de aldrig ha ordentliga grejor?
Det känns hela tiden som att Rögle ta den lätast genvägen som går att hitta!

Tingsryd´s framtid ser otroligt dyster ut. Kämpar som fan för att få ihop pengar. Alla dom bästa spelarna har flytt klubben. Det ser onekligen tungt ut.

Taif är inte den kära klubben från mysiga byn som media har skrivit förut.

Man får väl hoppas på att Taif reder ut det. Något som redan är klart är iaf att dom kommer att få kämpa för att klara kontraktet nästa år.,

Junior: Jag tror inte att det gör så stor skillnad om vi går till kvalserien eller ej om man ser till det jag skrev. Vi skulle kunna ha målet att gå till SA varje år och fortfarande kunna profilera oss och ha en stark lokal förankring. Tyvärr så håller Rögle på att förlora mer o mer stöd på hemmaplan och inget görs för att vända trenden. Förr så var Rögle ett med Ängelholm, alla hade åsikter och intresse för Rögle, även då vi spelade i dåvarande div 1. Idag så är det inte så många kvar, även om vi är en hel del.
Det jag snackar om är utanför de sportsliga ambitionerna. Klubben måste börja profilera sig mkt mkt bättre utanför isen och framförallt vinna tillbaka NV-skåningarnas hjärtan.

Mygel: Ja jag håller med dig om det mesta.

Men om Rögle hade gått till Kvalserien något år så hade det hjälpt jävligt mycket. Iofs är risken stor att dom bästa spelarna försvinner (Högardh & Rahm gjorde det) Men man hävdar sig jävligt mycket genom att spela i kvalserien. Det står massor i tidningen,internet, repotage på Tv.

Den målsättning rögle har varje år är alldelles för klen. SuperAllsvenskan och sen får vi se. Det duger inte.

Sätt kvalserien som ett mål. Det är absolut inget överdrivet mål.
Boden & Bofors som var i Kvalserien är absolut inte bättre än Rögle.

Nästa år börjar vandringen uppåt. Har det på känn :O)

Fan, man är ju lika Rögle tokig nu som man är när det är säsong. Sjukt..

Framtiden
Silly season i all ära, men nu när allt verkar bli klart på värvningsfronten så måste Rögle börja fundera på viktigare saker som rör föreningen. Nu när de ekonomiska problemen för tillfället är undanröjda så är det dags för Nordstrand o Co att fundera på hur Rögle återigen skall kunna bli en välkänd och högt respekterad klubb i Sverige igen. Precis som många har sagt här inne på gästboken ett antal gånger, så har Rögle blivit en rätt anonym div1 (allsvensk) klubb som inte många höjer ögonbrynen för längre. Förr så var vi betraktade som en av Sveriges bästa plantskolor (tätt efter MoDo), en traditionsrik klubb som stodd för snabb och fartfylld hockey och där hela bygden (NV-skåne, särskilt Ängelholm) följde laget entusiastiskt och helhjärtat. Idag ser läget helt annorlunda ut. Hockey snackas det mycket längre om på stan o om det någon gång nämns något om Rögle så handlar det bara om hur dåliga de är eller nåt dyl. Våra talanger lämnar klubben innan de börjar på hockeygymnasiet eller så hoppar de över till innebandyklubbarna som lägger ner lite mer kraft på att profilera sig. I dagstidningar runt om i landet så skrivs det inte heller så mycket om klubben längre.
Rögle måste helt enkelt börja lära sig att profilera sig bättre. Klubben kan inte längre bara leva på gamla meriter, framförallt inte nu när HIF slukar det mesta av idrottsintresse runtom i NV-skåne (sponsorer, talanger, publik etc). Jag menar inte att Rögle ska omvandlas till något tuggummi poplag á la LHC eller Hammers, men som det är nu så har Rögle ingen profilering alls.
Titta på den officiella hemsidan. Inget ont om det jobb OE lägger ner, men tittar du på andra klubbar så har de flesta börjat gå över till riktigt webdesign företag. Flertalt andra klubbar har insett betydelsen att synas på nätet. Kanske Rögle har levt lite på allt det arbete som ni inom RFN lade ner på er sida. Detta måse ändras.
Man måste börja skapa konkreta planer på en ordentlig träningshall. Det håller inte att skicka ut de unga lirarna till Åstorp o Jonstorp. Det finns flera större företag i området kring Ängelholm som skulle kunna gå in och sponsra ett sådant bygge. Men man måste uppvakta dem på rätt sett o ge dem någonting tillbaka. Vidare så skulle man kunna skapa en t.ex. en stiftelse dit folk skulle kunna donera pengar till byggandet av en träningshall. En klubb som Rögle har i dagsläget inte råd att införskaffa dyra spelare varje säsong för att försöka ta steget upp. Vi måste börja använda oss mer av MoDos modell, med vidare förädling av egna talanger och spelare från när området.
Rögle måste också försöka få tillbaka sin särställning i Ängelholm. Rögle har gjort Ängelholm till en av de mest genuina hockeystäder som finns att finna i Ängelholm, men hur mycket ser vi av Rögle i stan idag? Förr så fanns det Rögle dagarna, Rögle spelarna var ute på PR uppdrag i kommunen, klubben var representerad på de flesta händelserna so skedde i stan. Idag så ser du inget av detta. När det t.ex. är Rosfestival eller Gatufest så är alla större föreningar inom kommunen representerade utom en: Rögle. Föreningen håller på att tappa förankringen i kommunen, vilket kommer att leda till katastrof i längden. För några år sedan så var det en självklarhet att alla 6-åriga killar i Ängelholm skulle börja lira i Rögle, så är det inte idag, vilket hämmar tillväxten i en så liten klubb som Rögle trots allt är.
Vidare så måste Rögle börja charma sina trogna supportrar mer. Jag skulle vilja hävda att Rögle fortfarande har en av Sveriges i särklass bästa publik. Jag förstår att föreningen har haft det svårt med detta sen rötäggen har visat sig och att man inte velat visa sig tillsammans med dessa barnungar. Men bara för det tycker jag inte att man ska glömma bort oss i den stora massan som är fanatiskt trogna Rögle. En viktig sak som man kan börja göra är att införskaffa några vettiga souvenirer. Griffins är dött och passé för oss supportrar, så släng iväg allt skit med Griffins på. Fixa in lite snygga halsdukar och framförallt skaffa in replica matchtröjor. De håliga, gröna tröjor med Rögle loggan på, som finns idag är knappt värda namnet matchtröjor, eftersom det är så vilseledande. Problemet med att skaffa in matchtröjor har visserligen funnits länge (konstigt nog verkar det bara existera inom Rögle bland alla hockeyklubbar), men det verkar inte som man har någon vilja att förändra det, vilket jag ser som ett av flera fall av ignorans mot sina egna supportrar. Tycker även att föreningen måste på något sätt börja ställa upp och försöka hjälpa till lite så att vi supportrar kan åka med på bortamatcher. Det behövs inte mycket från klubben vi älskar, lite stöd och uppskattning för den tid och kraft vi lägger ner för att stötta klubben hade varit på sin plats. Jag vet ingen annan klubb på elitnivå i Sverige som avskärmar sina supportrar så mycket som Rögle gör. Supporterträffarna samt Hinkes veckobrev är helt klart ett stort steg åt rätt håll, men jag skulle vilja se lite mer aktivitet även på högre nivå.

Ursäkta att det blev lite långt. Jag har säkert fler tankar kring detta med att återupprätta Rögles rykte, men detta får räcka för denna gång. Funderar på att skriva ett brev liknande detta till Rögle (vilket de antagligen inte kommer att läsa hur som helst ändå).
Någon som håller med mig o detta??

Sv: Lindén
Tycker att Lindén är ett bra nyförvärv.
Hoppas och tror att Björn kommer göra mer nytta än vad de två som fick gå gjorde.
Sen är det ju inte helt fel att han älskar Rögle;)

Sv: Jensen
Och det gick han verkligen inte med på... Vem som helst kan ju bli skadad..

Hackborn: Det stämmer. Men kontrakten skulle rivas om Wolle blev skadad...

Patrik: ser att det går rykten om Jensen, trodde man hade erbjudit Wennström nytt kontrakt men det verkar ju inte stämma!?

Jensen
Skulle ryktena om Fredrik Jensen stämma, så blir det säkert champagnestämning i Rögles stolta Åsedasektion :-)

Efter många om och men krystas det fram ett namn, som halva Ängelholm känt till i några veckor. Hurrah, vi har fått en spelare att fylla ut truppen med!

Få se nu....vad mer.....ingenting....nähä! Såvida man inte räknar en skottkärra med tomt dösnack som en kioskvältare.

Caspar? Lär nog återfinnas i elitserien till hösten. Om inte i LHC så någon annan stans, tack och lov!

Kul att Björn kommit tillbaka, han har ju fått mer speltid i Hämmes och förhoppningsvis utvecklats som spelare.

Men vill vi verkligen ha Caspar, en spelare som en knapp vecka efter att ha förklarat sin vilja att spela i Rögle skrev på för LHC.
Vad händer om han får fler såna chanser ?? Nä, tyvärr. Den killen litar inte jag på längre.

Jag skulle vilja lägga till Österby på den listan. Björklöven kan väl inte ha råd med att ha heltidsanställda spelare nästa säsong. Om man begrundar det + att man har sett Österby 2 ggr i Ängelholm denna vår så kanske det e nåt på G.

Har Casparsson fått kicken från LHC?? Han e en kanonvärvning om vi kan få honom. En Stöppe, fast mkt mkt bättre :)

Junior:
Oki, får kolla upp honom;)

nicke: Fredrik Jensen(Målis) från LHC.. Han har fått lämna laget eftersom man värvat Sperrle...

Junior:
vem är Jensen?????

Jeeee vad gött...

Något som jag tycker låter extra roligt är backen från tjeckien..
Iofs är inget klart men det reder säkert janne upp.

Om man får gissa på några spelare som är aktuella för rögle så skulle jag gissa på. En tjeck till, Casparsson och Jensen.

Nu kan man sova gott.. Ska bli kul att få tidningen imorn. För en gångs skull

Björn Lindén o rakade ben!!!!!
Härligt att pågen återvänder.

Välkommen tillbaka till ett något mer seriöst lag :)

Lindén
Gott mos, nu hände det något.
Tycker det ska bli kul att se Björn i Rögle igen.

Sv: Hämmers
Gott folk! Nu är det klart: Lindén är hemma igen! Läs mer på officiella där ni även kan ta del av kommande planer i klubben!

Härligt att höra Hackborn.
Tycker oxå att det är rätt segt nu när det e så tyst, men samtidigt så tycker jag inte att det har hänt så där förfärligt mycket bland andra klubbar heller (förutom några enstaka elitserieklubbar). Tror att informationen kommer att forsa ut från alla klubbar efter VM, precis som alla andra år. Det är klokt att hålla tyst om vilka spelare man är intresserade av o dyl, framförallt om man sitter inne om lite insider information om någon speciell spelare.

När vi ändå är inne på lite silly-snack; verkar inte LHC ta lite vatten över huvudet med sina nyförvärv? Luktar lite som Rögle när vi gick upp till elitserien. Stora värvningar, ombyggnad av hallen etc som senare inte visade sig ha täckning i verkligheten. Man har ju oxå ett otal antal gånger sett hur stark traditionens makt är inom hockey. Nykomlingar som har värvat friskt o sen fallit ner som en pannkaka. LHC är ju trots allt fortfarande ansedd som en nykomling inom elithockeyn.

Mygel: jag är sugen på att hänga med.
Nyfiken på vad som händer bakom kuliserna i Rögle-lägret nu, det är väldigt tyst tycker jag...

Sv: halmstad
Hockey i Halmstad, vi ska på hockey i halmstad.... =)

Fan vad truppen ser tunn ut nu.... Undrar vad som händer egentilgen....

Hammerstad
Görkul att Hammerstad fick kontrakt.
Trots avsaknad av ordentligt hockeygymnasium o.s.v. har det ju ändå vaskats fram en del lovande "kids" de senaste åren. Låt gå för att ingen slagit igenom riktigt ordentligt i A-laget på sistone, men någon gång ska det väl dyka upp ett undantag som bekräftar regeln. Vi fick ju åtminstone se både Tom och Tomas Andersson "in action" i vinter. Såg åtminstone hopfullt ut. Sen ska Janne bara lära Martin att åka baklänges *ironi* också, så kanske vi har vi kanske en stor och tung back på g.

Men i övrigt ser det ju jävligt tunnt ut, förutom de vi redan har förstås (ej att förglömma).
Det Gasolin svävar om, kan väl bara röra sig om eventuellt hemvändande öresundsexporter eller ? ;-)

Sv: Ingen Rahm
Jonas:

Ok, trodde nästan att man missat viktig info där;)

nicke:
Det står ingenstans ännu, men det är min gissning. Bara att kopiera föregående säsongers målsättning s.a.s.

Jag e på Nicke. Vet inte om Hackborn, Hasse e på dock.
Men det skulle vara kul om det var lite fler folk som kunde samlas. Kränga litta bira o så :)

Gasolin: Du låter så optimistisk, att åtminstone jag har en kvalificerad gissning om vem som är på gång :-)

Ebbe:
Jag tror inte att det har kommit upp ännu...

Fransson:
ja jag syftar mest på biljetter

Ebbe: biljetter, hotell eller vad menar du?

Någon som vet var det kostar?

ohh det vill man ju inte missa precis..=)...!!!

Ebbe>>>

14 - 17 Augusti Halmstad Hockeyfestival
Deltagande lag:
Halmstad Hammers
Västra Frölunda HC
MIF Redhawks
Södertälje SK
Rögle BK
HC Becherovka Karlovy Vary, Tjeckien

Hmmm låter kul!!

halmstad
Det är en turnering som Hammers skall ha i augisti, där lag som Rögle,Malmö, Djurgården och några fler till skall deltaga..

Jag kanske är lite efter eller så har jag inte hängt med i svänge.
Men vad är det för nåt i Halmstad som alla pratar om??

Gasolin:
Är det positivt eller negativt, det som händer i klubben;)

Det ska bli jäkligt kul med halmstad turneringen. Man hoppas på en hel drös med RBK supportrar där.
Mygel och Hackborn1 ni är redan klara hoppas jag;)

Kan vi inte ordna så att en jävla massa samlas i Halmstad?.
Inte 2 på den puben och 2där borta osv.

Utan alla på samma jävla ställe...
Någon som orkar engagera sig. Eller kan halmstad bra?

Hämmmers och Mif.. Tja, som du säger.. Lika odugliga båda två..

Hämmers
Hammers o Miffona i sammarbete hahaha lika odugliga bägge 2. Fan vad gott, Alla till Halmstad till sommaren. Det händer en hel del just nu i Rögle BK. Jag säger inte mer.....

Jonas:
Var stod det om den sportsliga målsättning säsongen 2002-03??

Jag tycker nog att Nordstrand ska ta och snacka med Lööv innan han slänger ur sig en sådan sak. Det verkar ju inte som han gjort det i detta fallet.

Just det jag menar. Vissa spelar väljer typ andra lag framför Rögle och så var det definitvit inte för några år sedan. Då var det en stor ära att få dra på sig den gröna tröjan.

Jag tycker Nordstrand har gjort ett jävligt gott jobb med Rögle men snart är det dags att byta lite.

Målsättningen varje är att gå till Superallsvenskan och sen får vi se. Hur roligt är det för oss publik.

Sätt upp Kvalserien som mål. Sätt press på spelarna att om det inet lyckas så är det ett misslyckande.

Många spelar kanske blir nöjda med att gå till SuperAllsvenskan eftersom det är målet.. Och så ska det inte vara.

Nä, större krav. Jag ställer större krav och det tycker jag oxå ledningen ska göra.

En sak till. Samspelet mellan Nordstrand/Lööv verkar inte fungera särskilt bra. Nordstrand säger att truppen ska vara klar 15 April. Lööv säger att Nordstrand fått det om bakfoten.

Säger Nordstrand att truppen ska vara klar då så tycker jag att Lööv ska fixa det. Ännu har inte ett enda nyförvärv presenterats.

« · 82086 · »