1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 84117 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hur hittar ni hit?
Hej alla! Sysadmin för HS här. Det ligger till såhär: Rögle BK stänger ner sin hemsida för säsongen. Men de vill inte att denna gästbok ska ha någon som helst koppling till deras webtjänst/förening. Vet ni om HS funnits, den sista tiden, på Rögles hemsida eller om det numera är inlänkat via en supportersida? Sedan RFN dog så har det varit lite lösa boliner. Jag vet alltså inte ritkigt hur det ligger till förutom att Belix är ansvarig för modereringen. Självklart vill vi ha igång GB'n under sommaren. Men om denna GB är kopplad till Rögles webtjänst så måste den stängas ner. Om så inte är fallet så rockar vi vidare.

Sv: Önskelista
Jonas: Hehe, ja just det. Mitt fel :)
Hade kanske varit en liten större sensation isåfall...

Nordquist, Jonas, Leksand, ingen annan....

Patrik: I dagens HIF-Blad (HD)

Mygel: Är Lunkan klar för Rögle??? Var har det stått?

Önskelista
Attans, ingen av de backar som jag hade på min egna "önskelista" kommer att komma :(
Ingen Johansson
Ingen Rahm
Ingen Österby

Får hoppas att de har hittat några backar som är riktigt bra defensivt, vilket är det vi har saknat bredvid de mer offensiva backarna som t.ex. Byström o Stöppe.

Kan en av backarna vara Casparsson? Nu när T. Johansson har skrivit på för poplaget i ES så bör väl inte han bereddas någon plats eller?

Härligt att en sådan ung talang, som Lundqvist, väljer Rögle. Jag håller med Karmhag i HD när han tycker att Rögle satsar lugnt och klokt. Bara se hur satsning hittills har lett till: vi har nu antagligen den bästa ekonomin i allsvenskan. Detta tack vare att man inte har idiotvärvat in stjärnor inför varje säsong, utan fyllt på med mer eller mindre namnkunnigt folk.
Vår tid kommer, det är bara att vänta o se..........

...
Dagens understatement:

"Svensk hockey klarar sig nog
bra utan mig"

Rickard Fagerlund

Åfan, hockeyn hade klarat sig väldigt bra utan honom redan för 5 år sedan :)

Sv: Souvenirer
Så här ligger det till Junior:

Rögle har i dagsläget bara en målvakt, wolle har ej skrivit på nåt än. Därmed behöver man en målvakt.

Tycker Rögle har hanterat wolles kontrakt lite konstigt, antligen vill man behålla han eller inte. Tycker det är konstigt att de håller på att dalta med en massa olika kontraktsförslag hela tiden!

Nordqvist klar enligt NST/HD. Gott.

Rögle har ändrats sig vad gäller Wolle´s kontrakt. Så jävla härligt.

Men jag fattar inte varför Rögle ska köpa en målvakt till. Någon som vet varför?

Gasolin:
Instämmer!
Ta bara de s.k. matchtröjorna. Det ynka fåtal matchtröjor man ser i hallen är antingen a) hemmasydda, eller b) så gamla att de var ute redan när Fantomen var liten.
För att inte tala om övrigt utbud. Det känns rätt ynkligt i förhållande till så många andra lags.
Hoppas, hoppas att man tar tag i den biten. Får jag se en enda pryl med flugmos (Griffinloggan) på nästa säsong får jag panik ;-)

Sv: Jacke!!
Detta kan man läsa om Nordqvist i Leksand´s gästbok

"Hoppas Nordan får vara kvar, jag tror det är hans säsong den som kommer... Grabben har ju grym teknik! "

"Nordan måste bli kvar!
ge honom lite mer istid än han fick den gågna säsongen så ska du se att han tar vara på sin enorma talang och blommar ut ordentligt"

"Släpp inte iväg Nordqvist till Rögle, det vore skamligt... "

Hoppas hoppas. Han låter ju trevlig..

Jacke!!
Nu börjar det ju likna nåt!!

Tack för att du stannar!!

Hoppas att de hittar ett par riktigt vassa nyförvärv nu också bara..!!

Längtar till augusti!!

Sv: Maktkamp!
Lite tradigt att det inte blev någon tjeckisk lirare. Hade varit kul om de hade hittat en ny Srsen. Fast då skall det vara en forward ju och ingen bak :)

Nielsen
Jaha, då dödades hoppet om att Jensa skulle vilja flytta hem och då kanske till Rögle. Han skrev ett nytt 3 års kontrakt med Leksand idag :(

Ebbe:
Någon tjeckisk bak har det aldrig varit tal om. För min del kan de behålla sina aschlen därnere (sorry, men den felskrivningen var bara för kul ;-)

Däremot var det snack om en tjeckisk back i NST häromdagen. På officiella står det sedan i går, att han inte längre är aktuell.

Ebbe: Hmm. Votruba snackade med en tjeckisk back.

På den officiella hemsidan står där att det inte blir något med den backen..

Junior:

vad har du hört det pm den tjeckiska baken??

har jag missat nåt kanske?

Mm om det är någon´s tröja som ska upp i taket så är det verkligen Nordstrand´s kavaj som ska upp.

Vilket "skitjobb" han har gjort. Fixat bort 10miljoner. Helt sanslöst bra.

Hoppas det går bra för Rögle nästa år så blir det ett bra kling i kassan..

Synd att det inte blev något med den tjeckiska backen. Vore roligt med något "artist" namn :o)

PATRIK>>>För er som inte har NST/HD så stod där att Jonas Nordqvist är aktuell för Rögle. Han var här nere igår och fick med sig ett kontrakt hem. Bara att signa tycker jag.

Statistik om Nordqvist.

Grundserien 32 matcher 7mål och 4assist
SuperAllsvenskan 5matcher 1mål 2assist
Kvalserien 3 matcher 1assist.

Mer fakta för er som är intresserade.

Född 1982. 1.89 lång. 91kg
JVM Brons(1999),JVM Silver(2000)

Draftad av Chicago 2000.

Så där har ni lite fakta

Maktkamp!
Märkar som att Rögle har inlett en liten maktkamp mot ÄFF

För inte kan det väll va en slump att Rögle betalar tillbaka en miljon kr till kommunen dan efter att ÄFF bett om mer pengar till omklädnigsrum med mera.

Bra gjort Rögle!

Hoppas att nu Rögle kan förbättra en del andra saker med.

Souvenirer
På 2 hemmamatcher har Bois sålt souvenirer för nästan 100 000 kr. Det har inte Rögle BK gjort på 10 år!!!!! Det är bara en tidsfråga innan ÄFF har gått om Rögle som stans hetaste lag. Fotbollen blir hetare op hetare medan hockeyn tappar, undantag HV,FBK o LHC. Vad har Rögle gjort mot sin trogna publik dom senaste 5 åren? Kasta en puck mot mitten samt lägga en puck i tekningscirklen. WOW fan vad häftigt. snacka inte om matchtröjorna man kan köpa, påminner om dom man hade när man spela landhockey för 20-25 år sen!!!!!! Vakna Rögle BK innan det är för sent. Men varför ska dom lyssna på sina trogna supportrar när dom inte gjort det innan.

Sv: Roger Hansson
Nike89:
Märkligt att en Sundsvallsupporter kan blanda sig i Hanssons vara eller ikke vara i Rögletröjan.
Både Hansson och Hultgren har kontrakt nästa säsong, så det är inte mycket att spekulera i.

Sv: Rögle helt skuldfritt!
Patrik:
Nja, någonting i stil med att man får "mer pengar över att röra sig med framöver", var väl det enda. Men det ger sig väl självt vad det lider.
För övrigt var Leksandcentern Jonas Nordquist på besök i Ängelholm igår och fick ett kontraktsförslag med sig hem (stod också i NST). Fick mindre och mindre istid i takt med att Leksand köpte på sig nya spelare och vill flytta på sig. Var hyggligt intresserad stod det. Nackdelen är att det blir så förbannat långt hem till Leksand för honom (har bott där i hela sitt liv + är inte så gammal) men jag är övertygad att han kommer att bli väl omhändertagen om han skriver på :-)
I övrigt vet jag inte mycket om honom.

Roger Hansson
Jag är tveksam till om Roger Hansson ska vara kvar i Rögle.Vad tycker ni?Herman Hultgren verkar ha svårt att hitta nån klubb som han trivs och får spela i.

Sv: Rögle helt skuldfritt!
Det låter väldigt bra att klubben är på grön kvist igen.
Stod det något mer om vad detta betyder för klubbens satsning inför framtiden? (kunde inte komma in på HD på nätet)

Rögle helt skuldfritt!
Äntligen!
Sista millen överlämnad till kommunen igår.
TACK Nordstrand&Co för saneringen och stålbadet de senaste fem åren. Detta torde innebära att Rögle kan bli en attraktiv och rejält satsande förening igen.

Sv: Wolles kontrakt
Mygel:
Det var lite ironi det där om Jesse.
Angående Wolle så hade det väl varit mest fair mot honom själv, att säga rakt ut at man inte var intresserade? Såvida det nu inte blir en kovändning och klausulen tas bort, är han ju förlorad. Om det är bra eller dåligt för laget vet jag inte. Det beror väl på om och vem man lyckas få tag på?

I dagsläget har vi tre hela femmor, förutsatt att Stoffe stannar. Då saknas ju bara en förstafemma! För det är väl meningen att laget ska förstärkas?

Gott att Karmhag skrev ett två-års. Troligen med förbehåll att det kan brytas om en ES-klubb hör av sig, men det kan vi ju skita i för tillfället.

Sv: Ytterligare en spelare
Bra att Karma stannade. Han börjar rota sig ordentligt i klubben nu. Men han behöver nog lyfta sig ett snäpp eller två för att komma upp i sina två gamla polares standard; Halvardsson o Rahm.

OE: Kan du inte skapa en länk från officiella till denna gästbok? Hade varit lättare för folk att hitta hit då.

Ytterligare en spelare
Så har då ytterligare en spelare skrivit på! Härligt!

Jonas: Jag skulle inte tro att Jesse har fått ett liknande kontrakt. Att Wolle får ett sådant kontrakts erbjudande hänger väl helt klart ihop med att han har varit långtidsskadad två gånger nu och man har inte råd med en långtidsskada på honom igen. Det kan vara rätt kostsamt att ha tre målvakter när en är skadad mestadels av säsongen. Sen kan ju vem som helst åka på en långtidsskada, det är ju självklart, men Wolle har av erfarenhet en större tendens till det, tyvärr :(

Svenne:
Nähä, jag ser att det inte fick plats i HD pga all håjeff-rapportering. I "editionen" som heter NST var där i alla fall en artikel.
Kort å gott står det att Wolle erbjudits kontrakt, men kontraktet kan brytas av Rögle om han blir skadad och är borta mer än en månad.
Man menar att med en sådan klausul är det upp till Wolles självförtroende, att han känner sig stark och tror att han kan nå full kapacitet.
Bakgrunden är att Rögle haft problem med målvaktsskador de senaste säsongerna och inte har råd med en målvakt som går och skadar sig.

Vad det står i Jesses kontrakt vill jag inte tänka på, men för hans egen skull är det nog bäst att han inte går och bryter ett ben när han ska hjälpa en gammal dam över gatan.

Vad Wolle tycker om förslaget kan man själv företsälla sig, även om det inte står något mer än att han är inte är glad. Man jämför också med Buddha, som man tyckte hade svårt att komma tillbaka efter ett uppehåll. Förvisso 2,5 år, jämfört med Wolles 5 månader men det verkar vara av underordnad betydelse?

Ett "modifierat slutbud" ska lämnas till Wolle inom kort. Accepteras inte det blir det att söka sig till en ny klubb.
M.a.o. Tack för allt och lycka till med din nya klubbadress Magnus!

Jonas:
Letar i dagens HD efter något om kontraktet. Vad står det i det, eller var kan man läsa om det ?
Att leta på officiella sidan är väl knappast lönt... :-(

Jonas: MM det kontrakt´s erbjudandet Wolle fick är ju sjukt.

Wolles kontrakt
Trodde slaveriet var avskaffat i denna delen av världen för länge sedan?
Rögle vill inte ha skadeproblem på målvaktsidan nästa säsong! Då får man väl anställa Clark Kent och Bruce Wayne att vakta buren.

Sv: Jensen, Casparsson o Gästrin
Enligt Linköpings hemsida ska Gästrin spela för dom nästa säsong . Det har varit klart ganska länge nu. Det var klart redan innan han stod omtalad i HD. Tror jag i alla fall;)

Jensen, Casparsson o Gästrin
Jensen(MV), Casparsson och Gästrin...
Tre spelare, alla vars kontrakt går ut från Linköping den 30 april.
Måtte rögle få upp ögonen för dessa spelare,
Rögle har sagt att de vill ett nyförvärv med Rögleförflutet...OK att röglepubliken kanske inte gillar Casparsson så värst mycket, men jag tro att han skulle kunna vara mycket bra på backplates
Om det nu stämmer at´t Wolle inte vill ha sitt kontrakt, så är väl Jensen en tänkbar ersättare...
Gästrin vet jag inte så mycket om men han har ju fått rätts å goda lovord..

Lite info om dessa spelare(från LHC:s hemsida

Fredrik Jensen
"Gör sin femte säsong i LHC…Studerar Ekonomi på universitetet…Stod fjorton tävlingsmatcher ifjol….Landade på 1,64 insläppta mål i snitt per match….Och en räddningsprocent på 91,8…..Smålänning från Åseda….Vaktade målet när LHC vann sin första elitseriematch för två år sedan mot MoDo borta (3-2)…"

Magnus Gästrin
"Född och uppvuxen i Örnsköldsvik där han även gått på hockeygymnasiet…..Gjorde A-lagsdebut i Boden 99/00…..Har spelat två säsonger i Boden i Allsvenskan och producerat 30 poäng båda säsongerna…..Tung, tuff centertyp med ett gott passningsöga…..Har spelat 25 J- och P-landskamper…."

Peter Casparsson
"Back med bra fart under skridskorna….Gjorde 11 mål i elitserien i förrfjol……Född i Hedemora men kom till LHC från Rögle 1998….Har gjort 155 matcher i LHC-tröjan och 20 mål……."

mina tankar...

Sv: Wallenberg
Hälge: Jepp, jag hoppas på detsamma. Om ni kunde få honom att kruta in sisådär 10 mål mot äckliga Malmö så hade det varit kanon :)

Mygel: Ja, jag såg det. Hoppas att han gör bättre ifrån sig hos oss,då..!

Hälge: Jag har skirivit mina intryck av Wallenberg på er GB. Kanske jag är lite färgade eftersom den säsongen var en av de värsta jag upplevt med Rögle, vilket innebar att det mesta kändes som skit då :)

Mygel: Succé är väl att ta i,men man kan ju hoppas att han blir en spelare som gör lite poäng iaf...

Sv: Framtiden
OE:
Jovist! Borde man vara medlem! Men som medlem i en förening måste man också tillåtas komma med ideer och konstruktivt kritik.

Idag är årsmötet enda tillfället då en medlem kan göra sin röst hörd, här kanske inte alla medlemmar känner sig tillräckligt hemma för att vilja yttra sig. Jag tycker därmed att en fungerande hemsida är ETT sätt för klubben att utveckla demokratin i föreningen. Alla har heller inte möjlligheten att aktivt engagera sig i klubbens verksamhet, av olika anledningar. Men man kanske kan komma med ideér kring vad som kan bli bättre allt går kanske inte att genomföra, det är upp till styrelsen att avgöra, men något briljant idé kan nog komma från även en passiv medlem eller en Rögle suporter som inte är medlem. Och detta är jag övertygad kan betyda mer för klubben än 150 kr i medlemsavgift.

Wallenberg
Timrå har värvat Wallenberg. Jag tror inte de kollade honom när han var i Rögle :)
De tror han blir succé, jag tror han blir det motsatta. Han är ingen lagspelare direkt.

Fransson: Ahaaa...

Bra, då slapp man Timrå-designen.

För att underlätta att hitta hit, så kan man också använda adressen gastboken.cjb.net (förutom att gå från Belix&Vegas fotosida, vars länk finns under "elefanten" på RFN:s gamla startsida)

På Åsen:

www.hockeyligan.se....

hata mif...

Hur hittar ni hit?
Ni som skriver här - hur hittar ni hit egentligen?

Jag har tagit mig in via Timrås hockeysnacksida. Det gamla
RFN-bokmärket verkar inte fungera längre och jag hittar ingen länk
på officiella.

OE:
Att sätta in 150 kr på Rögles konto och bli medlem ger dig absolut ingenting.
Jag är/har varit medlem i många föreningar men INGEN skiter i sina medlemar som Rögle gör. Information, utskick, kallelser, medlems-login på hemsidor et.c. är saker jag drar fördel av som medlem i en förening.
Av Rögle får jag ett brev en gång om året med ett inbetalningskort i.
Det är inte så kul att dra några strån till en stack när man inte vet vad stråna används till.
Årskort, parkering, matchprogram, sura hamburgare och 1000 liter soppa = en jävla massa utekvällar, OM man väljer att räkna på det sättet.

w8: OM man är medlem i föreningen? OM? OM???

Detta är ju så typiskt för många sk. RBK:are. Det klagas på mångt och mycket, gnälls över souvenirer, uteblivna satsningar på spelare, dåliga matcharangemang, hemsidor, ishallsansvariga m.m och så är det precis så att det finns ett OM. OM man är medlem i föreningen. Borde det inte vara en självklarhet för en riktig supporter att vara medlem i sin förening? Att sätta in 150 spänn på Rögles konto och på så sätt hjälpa till att dra sitt strå till stacken?

Jag tycker att alla ska ta sig i kragen och verkligen se till att bli medlemar i Rögle säsongen 02/03 och alla framtida säsonger!!!
150:- är faktiskt inte ens vad man gör av med på en utekväll.

w8:
Tycker att Rögle ska skaffa en ny ishalls ansvarig.
Inget ont mot den nuvarande men ja, han är för gammalmodig.

Det behövs nåt ungt nytt i föreningen men som samtidigt kan behålla traditionen i klubben på ett bra sätt!

Mygel:
Tycker där var många kloka ord i ditt inlägg. Jag håller fullständigt med dig att Rögle inte riktigt vårdar sitt varumärke. Jag tycker också man utnyttjar det lite för lite. Varför har tex inte lyckats få ett någon bank att erbjuda bankkort med Röglemärke som många andraföreningar. Det finns många andra sätt att låta företag och organisationer att generera mervärde genom samarbete med Rögle än en reklamskylt på sarg eller dräkt. Ja tycker att det verkar vara lite idétorka vad det gäller arrangemang under matcherna. Om de som arbetar med detta inte kan komma med ideer själv kan man ju ha en förslagssida på hemsidan.

Mygel jag tycker absolut du ska skicka dina åsikter till föreningen, jag tycker även du ska framföra dem på Rögles årsmöte dvs om du är medlem i föreningen.

OE: Meningen var inte att misskreditera det jobb du har lagt ner och lägger ner på den officiella. Men faktum är att du själv har sagt att du gör allt på ideell basis. Min poäng var att det kan vara tufft att hålla en sida med snygg design + att den ska vara á jour hel tiden om man gör det på fritiden. Men till största delen handlar det fortfarande om kärnpunkten i mitt inlägg; styrelsen och aktiva inom föreningen måste börja profilera sig mer. Det är absolut inte ditt fel att du inte får mer information eller dyl för att göra sidan bättre. Ledsen att du missförstodd mig. HIF är redan enormt profilerat tack vare sina enorma framgångar, precis som Rögle var under sina stora glansdagar. Verkligheten idag är inte densamma, Ängelholm håller på att förvandlas från att ha varit en ren hockeystad till en mer innebandy/fotbolls stad. Om inte föreningen kan hålla kvar sina lokala förmågor och anhängare, hur kan vi då tro att vi ska locka till oss något intresse ifrån Helsingborg? Regionens ekonomiska centrum.
Det är dags att Rögle ger nåt till sina supportrar utanför isen också. Rögle måste helt enkelt ut i stugorna igen.

« · 84117 · »