1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 86039 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Österby
Jaha, då ryktas det om Österby i MoDo. Trist, där försvann den lilla gnista hopp som fanns om återigen få se kungen i den grönvita dressen :(

Sv: En ordningsfråga
Belix: Det kallas lathet :)

Försök undvik att bli förkyld själv, Belix o glad Valborg på dig.

Logga
Vill även här säga tack till scim för hans ide´om att lägga in klubbloggan på sidan.
MVH Belix

En ordningsfråga
Hej alla fans. Jag sitter och läser dagligen i gästboken och har förundrat mig flera gånger över innehållet i trådarna. Man hade önskat att när ett nytt ämne tas upp skulle en ny tråd skapas. Vill man då läsa hela tråden slipper man att få femtioelva olika ämnen i samma tråd. Ha en skön Valborg och förkyl er inte utan stå närma elden Belix

Sv: RFN-arkiv
Ska man ha en målvakt så är väl det bästa att man hostar upp lite stålar och lockar ner Bosse. Jag menar, det är tråkigt att Rögle-fansens största hockeyidol lirar i ett annat lag :)

Ann Ahl, Bosses fru..........

Hackborn1: Har ingen aning om hur Badelt är nu för tiden. Han gjorde 16 p och hade 14 min utvisningar i norra allsvenskan med Bajen. När han var i Rögle gjorde han inte så värst mycket väsen av sig i A-laget. Vem vet, killen kanske har utvecklats enormt och vem vet om det är honom Rögle jagar....

Jag är också lite tveksam till Wolle, är väldigt flaxig i sin spelstil och släpper otroligt mycket returer. Det är bara hoppas att Ivarsson kliver fram ett snäpp till nästa säsongen, han började bra förra säsongen men var darrig under SA. Gällande backar hade Casparsson varit en bra förstärkning. Hur är det med Badelt, har dålig koll på honom. Om Stass kommer hoppas jag han verkligen håller måttet för det skulle inte vara roligt att se sådan stor idol misslyckas.

Strandberg hade jag glömt bort. Självklart hade det varit bra om han hade stannat. Han har ju gett vissa indikationer på det. Att man gav Wolle ett nytt kontrakts förslag beror väl antagligen på att man inte har kunnat hitta någon ny målvakt, alltså kan Jensen räknas ur leken. Jag är av delad mening kring Wolles vara eller inte. Å ena sidan har han varit i Rögle mkt länge o var med i den framgångsrika kullen vi hade några år sedan, men samtidigt så är han tyvärr inte tillräckligt bra (i mitt tycke) för att inneha platsen som första keeper, vilket antagligen är det han ska ha.

Patrik: Nä min kompis hade glömt att logga ut. Så jag trodde det var jag som var inne. Jaja strunt samma.

Jag tror att Wolle skriver på och därför blir det ingen ny målvakt.
Casparsson hoppas jag på. En av dom bästa backarna som varit i Rögle tycker jag.

RFN-arkiv
Allt sedan den 11/3 har jag grunnat på vad som skulle göras med alla tusentals gamla RFN-filer som ligger och skräpar...
Nu har jag äntligen kommit till skott, och lagt upp ett "arkiv" på den gamla adressen.
Kanske roar det någon, vad vet jag?

Mygel: Jo, det ska bli spännande att se om man förhandlat klart med de nya(?) spelarna till Valborg. Men visst är väl Strandberg fortfarande ett tänkbart namn? LHC:s storsatsning kan kanske leda till några förvärv - Jensen, Caspar?
Och självklart hoppas jag på Stass :-)

Händelserik vecka......
Någon som har någon fundering eller liknande kring vilka spelare det kan tänkas vara som kommer nu under veckan??
Jag funderar kring Stass o Casparsson, mycket osäker om Caspar dock.
Någon annan som har några funderingar? Eller blir de nya några helt okända personer??

Sv: R Jönsson till NH90
Junior: Har du inlogg till din polare? Hmm...

Den där debatten är överspelad nu, vilket jag trodde hade framgått av tidigare inlägg.
Gästboken ska inte stängas, och det är på gång konstruktiva lösningar, och återigen - jag är inte alls lika arg/ledsen/frustrerad som när jag skrev det där inlägget.
Visserligen bör man kanske inte skriva inlägg i sådana lägen, men även jag är bara en vanlig människa, som ibland kan få locket att koka över... - tyvärr :-(
Minns själv hur arg du blev för några dagar sedan, men att det sedan svängde!
Sånt är livet!

Patrik>>Råkade skriva på min polare´s namn. Det är alltså jag som har skrivit det

Patrik>> Jag skrev inget om medgångsupporter.
Jag tycker bara det är lite tradigt att folk ska skita i att gå till på Rögle´s hemmamatcher p.g.a detta.

Rögle, det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er.

Sv: Jensen
Patrik:RÖGLE RING JENSEN!!!!!!!!!
RÖGLE ELLER TYSKLAND HAR JAG HÖRT.
FORZA ÅSEDA O SÄRSKILT RÖGLE.

R Jönsson till NH90
Ja ha, då har han flytatt igen...
Roger Jönsson har skrivit på för NH90..

mer finns att läsa på www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=2678

Sv: Kenny Jönsson knockad i natt
Hackborn1:Det vore jävligt synd ifall Kenny la skridskorna på hyllan nu.Han har nu åkt på åtta hjärnskakningar i karriären.
Vilket inte kan vara kul!Jag tycker Kenny är en av Sveriges bästa backar och vill inte att han lägger av med hockeyn!!

FORZA KENNY JÖNSSON!!!

Sv: Kenny Jönsson knockad i natt
Jaha då fick Kenny ännu en hjärnskakning. Fan vad synd om killen nu när Islanders är i slutspel. Men ska man hitta något som är positivt är det inte dags att flytta hem till kära Rögle. Jag menar Kenny har 25-30 millar på banken. Slutar han inte i NHL kanske han blir som Ali. Tänk Kenny i Rögle då räcker det med 4 andra backar. Kenny kan skola Martin Eriksson o sedan ta 10% på Martins lön i NHL. Kenny kom hem då fyller vi ladan!!!!!

Kenny Jönsson knockad i natt
Typiskt att Kenny skall åka på ännu en hjärnskakning. Frågan om man han vågar spela mer eller om hans karriär är över nu.

Sv: Officiella problem
Patrik:

Tisdagen den 11/6 19:00, då ska vi på årsmöte hela högen;)

Belix: Jag instämmer i att den här debatten är överspelad.
Vi kör vidare med gästboken så länge vi har förtroendet att sköta den!
Är det förresten någon som vet när årsmötet i Rögle går av stapeln?

Vi ska kanske lägga ner denna debatt om vem som har rätt till gästboken eller ej. Nu har ett tillägg till menyraderna kommit till så att det syns att boken inte tillhör officiella sidan utan sköts av supportrar även under sommaren. Jag har svårt att kunna se att jag ska släppa gästboken till någon som bara vill ha den under vissa delar av året. Men om det visar sig att det är ett allmänt önskemål att det är officiella hemsidan som ska sköta denna gästbok så kanske det är den lösningen på problemet som ska till.Nu tycker jag att vi försöker hålla oss över den sandlådenivå som detta ämne har blivit till. Belix

Sv: Tröttsamt
Patrik: Ni kan lugna ner er lite kring det fallet med Aftonbladet. Omständigheterna var speciella i fallet och jag tror att den prejudikat verkan som fallet skapade hur som helst ändå kommer att ändras.

Tycker det är dags att vi kyler ner den här diskussionen nu innan vi har en full pajkastning mellan folk här inne.

Klart att alla ska med till Halmstad!! Hade varit kul om man kunde träffas innan några stycken och klämma några pilsners. Vi är redan det stabila gänget nerifrån Malmö/Lund som ska samlas däruppe och antagligen stanna där hela helgen. Är det fler som vill sluta upp så är det bara att höra av sig.

Jonas Nordquist tycks vara ett rejält kap. Ärligt talat så hade jag inte så mkt koll på vad det var för kille innan, men om man får tro alla de artiklar som har skrivits om honom nu så verkar det som om vi har fått tag i en av Sveriges största talanger, vilket självklart är askul.

Junior: Jaså var det därför???
Synd att de inte sa det direkt till oss!
Vi får kanske i så fall fundera på att stänga gästboken, för jag har inte lust att betala 500.000 kr för att serva Junior & Co med en öppen gästbok! Det är det inte värt.

Apropå att du bl.a. insinuerar att Jonas är medgångare - hur många bortamatcher norr om Ljungby har du själv följt Rögle?

Junior: Nedan följer ett citat ifrån Lövens Santeri Heiskanens förklaring till nämden när han blev dömd till grovt matchstraff efter at ha manglat Mathias Nilimaa i Skellefteå.

Niliima komma med huvud och mun ner och bara titta pucken...han träffas en liten tuffare kille i deras blå...mening var
inte skada med flit...men om du kör moped på motorväg och träffar lastbil ..jääävligt ont göra.

Han är ju Kingen!!!

Patrik & Jonas>> Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er. Eller ni har kanske aldrig varit med på den låten?

Eftersom en person på Aftonbladet som var ansvarig på debatt sidan fick ju 500.000 (Tror jag) i böter för att det fanns rasistiska åsikter.

Det ändra Rögle ville var ju att dom inte ska kopplas till gästboken och därför riskera att få några böter eller dålig publicitet i media. Jag tycker inte det är så konstigt. Eller så har jag inte hängt med i diskutionen så länge.

Hoooooooockey i Halmstad.. Längtar redan.

Bussar Otto?. haha

Tröttsamt
är det med allt tjafs kring det enda fungerande fria forumet där Rögle BK avhandlas.
Att föreningen kapitalt misslyckats med att nå ut till sina supporters står utom all tvivel. Kanske är det avsiktligt, vem vet?

Att gå in och peta i Hockeysnack, vilja stänga hit och släcka ner dit, får mig att tänka på mörka historiska händelser och personer.
Det här håller inte, på långa vägar! Vaddå yttrandefrihet?

Stol E145 är ledig nästa säsong. Det gjorde ni bra Rögle!

Anders Strandberg
Är det någon som vet hur det går med Anders Strandberg?
Har han flyttat norr ut eller vad fasiken händer egentligen???

Jonas Nordquist klar för Rögle
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,158977,00.html

Liten artikel i Aftonbladet idag om att Jonas Nordquist är klar för Rögle.

Mygel: Som någon påpekade så är nog den bästa metoden att motionera till årsmötet, för att åstadkomma en förändring!
Sen att vi moderatorer håller fanan fortsatt högt, så att nivån på gästboken inte ska kunna vara ett argument för att den borde upphöra att existera.
Nu har jag fått besked att avsikten inte var att stänga gästboken, vilket gör att jag för egen del känner mig en smula mindre kokt än igår kväll :-)

Patrik: Ärligt talat så fattar inte jag heller mycket. Jag menar man kan lägga upp en länk som förklarar att detta inte är en officiell GB. Inte har väl Rögle uppsikt över alla sidor som de länkar till??? Har de uppsikt över hur t.ex. Gislaveds hemsida administreras??? Ur min synvinkel känns det som att Rögle inte vill vara i kontakt med något som kan kritisera dem OCH som de inte har någon kontroll över. Jag har säkert fel, men det är den känsla man får av hela detta debaclet.
Denna GB är den absolut mest seriösa och aktiva Rögle GB som finns på nätet vad jag vet. Jag vet av mycket säkra källor att även spelare i Rögle brukar titta in här. Att själva huvudpersonen på denna GB, nämligen Rögle, totalt ignorerar eller förkastar denna är ett gigantiskt mysterium för mig, vilket det mesta verkar vara kring Rögle nu för tiden. Verkar som Rögle BK snart är en mer sluten organisation än SÄPO, vilket väl är rätt oförenligt med grundvalarna för en ideell förening, eller?

Sena fakta:
Nu har Rögle fått en notering till höger att detta är en INOFFICIELL gästbok, vilket den iofs varit hela tiden...

Man vill tydligen inte stänga den här gästboken, som det först verkade, men kan inte länka till den förrän man hittar en person som kan ta ansvaret för att sköta den.

När detta sker så ska man tydligen ta över ruljansen, men detta sker först efter sommaren, eftersom styrelsen bestämt att man inte skall ha en gästbok så länge.

Jag fattar fortfarande inte problemet, men så är jag väl ovanligt trög och dum :-)

Tycker att det ser ganska bra ut och bättre hoppas man att det blir;)
Det blir säkert bra med Jonas Nordqvist, det verkar ju som en bra hockey spelare.

Halmstad i Augusti, det kommer att ROCKA.

I med och motgång.

Älska älska älska RBK

Gasolin:
Hur vet du det?

Jag kan lova er att det kommer att bli bättre mellan Rögle BK o fansen nästa säsong.....Rögle det kvittar vad som sker Jag ska alltid följa er.....

Måste rätta mig själv, tyvärr. Rögles hemsida ska inte stängas under sommaren. Det är jag som yrade om det. Men gästboken, som inte finns, ska stängas för att det inte finns resurser att tillhandahålla den. =)

Belix: Jag ska egentligen inte klaga. Min klubb har en sommarsida men det händer inget på den varken vinter eller sommar. Det har det inte gjort under hela förra säsongen. Kommunikationen med fansen är så gott som död. Och det ger som sagt resultat, men åt fel håll. Öppenhet tror jag är viktigt nuförtiden.

Nordqvist...
...kommenterar övergången på hemsidan.

Marcus: Ja du du har satt fingret på ett problem som inte jag är man att svara på. Vi får hoppas att nu när problemet har kommit upp i dager så kanske officiella sidan lyssnar på sina fans som vill ha ett forum att ventilera sina tankar i. Kanske besparingarna som Rögle tvingats till efter några år med plånboken vidöppen har gjort att man inte har någon som kan fixa sidan under semestertider. Vi kan bara se tiden an och hoppas på förändringar till det bättre. MVH Belix

Belix: Rögle är smått unika som har websidan nere under sommaren. Hur kommer det sig? Webben är ju som gjort för kontinuitet. Det händer ju mkt. viktiga saker på sommaren dessutom. Det är enkel supportervård att ha sidan och en gästbok igång.

Marcus: Låter som en kanske fungerande lösning. Men har varken fått någon förfrågan eller ens funderat på den lösningen. Som jag ser problemet är att då skulle gästboken ligga nere under hela sommaruppehållet då ingen tycks ha tid att läsa igenom inläggen varje dag och vi fans har åsikter och ideer även under dom varma månaderna. Men vem vet det kanske löser sig med dom ganska små problemen som finns. Fansen hittar ju hit och nivån är rimlig så varför klaga.

Belix: Att ha koll på debatten, det vill alla seriösa klubbar. Vilken nivå som tolereras brukar dock skilja klubbarna åt. Timrå har t.ex. haft som enda krav att dom har en kille med som är moderator. Den personen behöver kunna gå in och ta bort sådant som övriga moderatorer "missat". Som den sista länken alltså. Det har fungerat mkt. bra under alla år.

Officiella problem
Att inte officiella sidan vill ha en länk hit beror troligen på att dom vill stänga en gästbok som dom ej har kontroll på Jag har tagit över ansvaret på gästboken efter RFN som tyvärr laggt ner sin verksamhet. Om den ska läggas ner eller stängas beror på mig, om jag inte kan hålla nivån på en rimlig nivå eller att jag tröttnar på ansvaret. Ha en bra dag Belix

Sv: Hur hittar ni hit?
Marcus: Egentligen så är det inte så himla konstigt. HS Rögle gästbok är det ställe där de flesta seriösa Rögle-fantaster är. Det är den livligaste Rögle GB:n på nätet. Då är det väl inte för mycket begärt att officiella hemsidan lägger in en länk ifrån sin sida till denna GB? Men en eller flera personer tycker annorlunda visst och därför finns det ingen länk där.

Har fått höra lite mer nu. Det är inte så farligt som vi trodde. Många frågar tydligen RBK om dom inte kan länka in gästboken från hemsidan. Folk tror att gästboken har varit i klubbens ägo nämligen. Men eftersom dom inte sköter den så blir det lite konstigt. Ni förstår!

Patrik mfl.: Då var det alltså som jag trodde att det var. Dvs. såsom RFN förklarat för mig tidigare. Rögles hemsida har inget med gästboken att göra förutom att det diskuteras om just Rögle. Det betyder att gästboken kommer att finnas även i fortsättningen. Jag har fått lite insikt om detta (och annat) sedan tidigare och tycker att det hela är rätt anmärkningsvärt. Men jag kan lätt dra paraleller (hur stavas det?) till Timrå IK i just gästboksfrågan och kontakten med fansen.

Jag fick nämligen att brev om att gästboken skulle stängas för att det inte fanns resurser att hålla den uppe under sommaren. Blev rätt konfunderad eftersom jag aldrig tidigare haft kontakt med dessa RBK-människor.RBK-boken verkar fungera rätt bra dessutom. Det finns moderatorer och intresse, dvs. allt som behövs enligt HS grundvalar för att diskutera ett visst ämne. I detta fall RBK.

Patrik: Jag hoppas att du ändrar dig Patrik. Men jag förstår dig helt klart. Rögle verkar ha väldigt svårt med oss "vanliga" supportrar och förstå vad vi känner för klubben. Jag vet ingen annan klubb som har visar så stor ignorans för sina trognaste följeslagare. Jag har kunnat köpa att det har varit svårt att lägga resurser på en tätare supporter kontakt under tiden som klubben har haft ont om pengar, men nu är det väl ändå dags att man ägnar lite uppmärksamhet åt de människor som i alla väder har stöttat föreningen även när den var på ruinens brant. Folk som har svansat land o rike runt för att ge sitt stöd till laget. Jag hade hoppats på att klubben skulle ge oss lite snygga souvenirer att köpa, hjälpa till med bortaresor, utöka supporter träffarna etc etc. Men icke!! Istället, om det du säger är sant Patrik, så verkar det som om föreningen vill tysta ner allt som visar på hur dålig supporterkontakt föreningen har. RFN:s sida mot den officiella är ett typ exempel som visar på detta. All information och dylikt från en klubb på så hög nivå som Rögle, skall inte komma ifrån en privat hemsida, det skall väl för ******** komma ifrån föreningens egna hemsida.
Patrik säg inte upp ditt medlemskap, följ istället med till årsmötet när det hålls. Jag uppmanar alla att dra dit för nu krävs det att vi supportrar visar oss och gör det klart för föreningen att utan oss så finns det inget Rögle. Det är dags att röra om lite i grytan!!!!

Marcus: Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Försöker nu Rögles officiella stänga den här gästboken, trots att de aldrig skött den över huvud taget???
Den har allt sedan den startade upp (samtidigt som HS blev till) skötts av RFN, och när den kunde omstarta så berodde det på att Belix la en länk från sin "foto"-supportersida. De gamla moderatorerna från RFN-tiden kvarstod också + två nya, för att hjälpa till.
Beskedet hade nämligen varit att officiella kunde tänka sig att ta över gästboken först i augusti, och omedelbart när gästboken kom igång igen så tog man bort länken!

Visserligen ville Rögle att RFN skulle läggas ner och gå upp i officiella redan för ett år sedan, men att man på det här sättet nu även vill stänga detta inofficiella forum, bevisar bara det öppna förakt som man visar sina trogna fans. Jag kan köpa att man under den gångna säsongen sett RFN som konkurrenter, och därför under ledning av en viss person "smällt igen dörren" för den utsträckta handen till samarbete, som fanns där ända tills dess vi lade ner hemsidan. Men dessa öststatsfasoner är bara too much.

Jag kommer för egen del att i morgon posta mitt utträde som medlem i Rögle BK, och kommer inte att besöka Ängelholms ishall fler gånger i framtiden.
Adjö Rögle!

Marcus: GB:n är inte länkad till officiella hemsidan alls. Vi är några stycken som hjälps åt att moderera. GB:n är, så vitt jag förstår, helt kopplad till Belix hemsida.

« · 86039 · »