Om detta stämmer, så är det helt sjukt av Rögle att inte ens ha gett en antydan om detta. Nu får det snart vara nog med denna öst-stats policy som Rögle BK använder sig av!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jonas: Det kanske ingår särskilda naturaförmåner i den klubben ;-) Hur som helst så diskuterades det den 25/4 på Tjeckiens hockeyförbunds forum/Extraligan/Becherovka om Jan Votrubas erfarenheter som tränare i svenska andraligan, och det verkar som att man är nöjda med hans namn. Enda anledningen att de verkar så intresserade måste rimligen vara att han signat för dem? eller? :-((
På tal om det, Becherovka är en urgammal tjeckisk producent av kryddade brännvin och likörer. Hur coolt är det att heta som sin huvudsponsor, som dessutom är ett jäkla destilleri? Tuborg HC, Absolut IK, Gammeldansk Gois eller Bacardi BK ;-)
Mygel: "Själv är bästa dräng", det har du vällan lärt dig? Jag mailade deras webbis och bad om en sammanfattning på engelska, förutsatt att han kan någon engelska ;-)
Jag älskar verkligen att vara Rögle-supporter. Vill man veta något om vad som händer i Rögle, då får man göra egna efterforskningar runt om i världen. Rögle BK försöker verkligen att hålla oss aktiva även efter säsongen är slut. Är inte det underbart??
Mygel: Ja går man in på deras hemsida, tryck på "senast nytt", går ner en bit till den 26 april tror jag. Där står något jag inte kan tyda, men Jan Votruba och Rögle står det om.
Patrik: Det är helt rätt att man inte skall värva bara för värvandets skull. Men någon information borde det väl ändå kunna ges. Rögles tystnad är minst sagt pinsam just nu. Sedan kan man ju även fråga sig hur intresserade är tex HD / NST på att försöka luska ut något. Hos dem borde det väl också finnas en vilja att få fram nyheter om ett lag som trots allt berör många.
Patrik: Vi får hoppas att årsmötet tar motionen om att öppenheten mot supportrarna tas på allvar för denna totala tystnad är minst sagt pinsam. Jag kan köpa att man inte kan gå ut med info innan förhandlingarna är i hamn. Men inte ens en liten rad om att förhandlingarna har dragit ut på tiden. Jag menar man vet ju inte ens om dom nyförvärv som skulle presenteras i denna sk händelserika veckan är aktuella längre eller man har börjat om i sökande efter förstärkningarna som vi alla väntar på. Så lite mer öppenhet från RBK hade varit underbart. Men det är kanske så att nu när inte RFN:s representanter ligger på om info så blir det ingenting med någon öppenhet. Bara mina tankar om den tystnaden som råder MVH Belix
Patrik: Det är sant. Men jag har en känsla av att när det väl släpps vilka man har värvat så kommer det mer att bli ett "jaha" än ett "wow" (om man inte lyckas locka hem någon gammal favorit lirare det vill säga).
Med risk för att verka inkonsekvent, så tycker jag nog att det inte bara är att värva förste bäste spelare. Vad som händer under ytan vet vi inte än, men förmodligen arbetas det för att presentera nya namn. Hellre att det tar längre tid än beräknat än att man värvar för värvandets skull, hmm
Fast visst längtar även jag efter goda nyheter :-)
Skall det var lika händelsrikt i helgen så kommer jag inte att hinna med. Det är dåligt med rykten också tycker jag, det måste ju diskutera med olika spelar, de borde sippra ut lite info. tycker jag..
Skönt att vakna upp igen till ännu en händelserik dag, vad beträffar Rögles trupp. Alltså jag tycker det händer så mycket på värvningsfronten att man blir helt yr. Nä, det har verkligen varit en händelserik vecka detta :)
Svensk hockeys meste "Mr.Ågren" måste vara Martin Nilsson, osm för två säsonger sedan skrev på för Troja, men sen ändrade sej, fick lappsjuka i Ljungby och flyttade hem till Kristianstad. Tro´t eller ej, men nu har samma sak hänt - fast med Växjö Lakers. Han skrev på ett tvåårskontrakt härom dagen, men har nu ändrat sej ... Huh
Fransson: Salpa - tja! Jönsson - nej, nej, nej! Finnarna - har gjort sina poäng i den finska motsvarigheten till Allsvenskan. Om den vet vi inte så värst mycket. Men så mycket vet vi, att Jukerit kommer från en håla som heter Mikkeli. I den delen av Finland pratas det noll svenska och noll komma fem engelska. Men det är inte vårt problem. Dom kallas skyttekungar och allt möjligt annat fint man kan tänka sig. Jag har mina tvivel. Luktar lite "postorder" om det hela. Några miljoner tror jag heller inte att de kostar. Vi får se. Gör de succé är det bara att gratulera 1.90.
Mygel: Man knappt jobba pga av all information som man måste läsa om alla nyförvärv. Är det ingen som har hört något rykte om nyförvärven, någon måste ju varit i Ängelholm och tittat på stan.
Patrik Ulin (Mora) ska enligt uppgift redan ha packat resväskorna och håller på att sälja huset i Mora. Vill enligt uppgift gärna flytta till södra Sverige! Kan de va nåt?
Inte FRANSSON HÄR NU!! Detta är sorgligt, sorgligt, eländigt och ännu mer eländigt!! För dåligt av styrelsen, votruba och resten!!
Detta är öststats fasoner om inte värre......
Det som hände fick inte hända. Rögle får nu ännu en säsong av bitterhet, sorg och förtvivlan!!!!
Martin Svensson
L-A