1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 88081 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jan Vortuba
Tror inte han kommer dit ens, han anger väll sociala själ då med!

Nu glömmer vi och går vidare!!=)!!

Ja, vem fan vill se honom nu egentligen!?
Ok, jg hade fel angående melin angående aftonbladet..
Missa väl datumet antagligen...

Mot högre höjder - med MELIN där fram!

Målvakt
Jag tror Fredrik Jensen är rätt man att vakta målet för Rögle.
Ola Nilsson är ok men han är långt ifrån så bra som Jensen.
Åsedabo i Rögle va gott det vore. /Totto.

Dennis Lund:
Så länge omständigheterna kring Jans dunkla frånfälle inte kommit i dagen, har jag svårt att tänka mig att han har mage att dyka upp. Å andra sidan blir man väl inte förvånad!
Förhoppningsvis kommer det någon form av förklaring från honom själv så snart som möjligt. Oavsett vad anledningen var, så är Jan Votruba ett avslutat kapitel för RBK känns det som.

Jan Vortuba
Tjena!

Tjena, Rögles spelare och ni supporters har nog inte sett Jan för sista gången, som det ser ut nu så ska hans nya lag i Tjeckien möta Rögle i cupen som spelas i Halmstad i Augusti.

Sv: ??????????
Så fick vi svaret om strumpan. Han drog tillbaka sin kandidatur till tränarposten i Rögle eftersom han har kontrakt med Bofors.
De uttalanden han gjorde häromdagen får väl ses som ett bevis på hans frispråkighet. Det är ju bra att veta hans inställning i frågan, men nu är det Roger Melin som gäller.
Välkommen till Ängelholm. Må du trivas, utveckla detta lag och ge oss framgångar på isen. Ty vi har svultit länge nog nu...

Jonas: Håller med dig. Lite synd bara att vi fick Melin så sent bara. Hade varit bättre för spelvärvningarna om vi hade fått honom lite tidigare :)
Det bästa vi kan göra är att få honom att gilla Rögle så att han stannar mer än en säsong förhoppningsvis... Annars tar jag gärna med öppna armar emot Leif nästa säsong om han fortfarande känner samma sak för Rögle.

För alla elitserie ivrare måste detta verkligen vara lyckoträffen. En tränare som verkligen har en direkt uttalad målsättning att ta laget upp ett snäpp. Vi får se vad han kan göra med Herman & gänget :)

Gasolin:
Men jag skulle tro att de eventuella spelare man ligger i förhandling med känner en viss glädje. För att inte tala om de företag som pyttsar/kanske skulle kunna tänka sig pyttsa in pengar i föreningen.
Melin är en yrkesman och säkert en jävligt skicklig sådan. Jag hade gärna också sett strumpan i båset, men hans uttalade plötsliga kärlek till RBK förundrar mig. Han står under kontrakt med Bofors!
Inte för att det spelar någon roll nu, men hur f-n hade vi reagerat om Votruba plötsligt gått ut och sagt att han alltid drömt om att coacha Troja?
1-årskontrakt med Melin är nog bättre än 1-årskontrakt med Mr Nobody.
Skulle han inte vilja stanna efter nästa säsong, så vet ju åtminstone Lööv vem han kan ringa till ;-) Riktnumret till Karlskoga är...

??????????
Roger Melin? Enligt officiella hemsidan han har varit coach för 3 kronor, men vem fan har inte varit det dom senaste 3 åren. Jag personligen känner ingen glädje just nu. 1 årskontrakt igen!!!!! Det känns som en nödlösning. Jag ville ha Leffe!!!!

Sv: Med Melin mot toppen...
Mulle: Tjenare. Jag menar att det säkert skulle kosta en hel del att lösa Strömberg från hans kontrakt. Det brukar aldrig bli billigt. Defenitvit inte nu när tränaren försöker bygga upp lagen osv.

Men å andra sidan så lär inte Melin´s lön vara så billig så det går väl gämt upp...

Men ursäkta mig Mulle att man spekulerar lite. Ska aldrig hända igen..

Med Melin mot toppen...
Hallå Junior... Som vanligt uppe i det blå och spekulerar som en Absint-drucken. Tror Du Stumpan är dyrare än Melin... Man blir så trött på dina tonårsanalyser att man loggar ut och går och lägger sig. tack och adjö. Välkommen Melin, Grattis Lööv!!!

Sv: Roger Melin överst på önskelistan
Jahapsss. Välkommen Melin...

Antagligen så skulle Strömberg bli för dyr för Rögle.

Men vi kan ju faktiskt inte vara missnöjda med Melin.

Tror ni inte att Nordstrand lovat Melin ett och annat?

och han blev det med..=(...

Man kan väl bara hålla med!!!!!
:)

Sv: Honom sKa Vi Ha
Gasolin:
Det är väl ingen tvekan utan att Strömberg är den bästa lösningen.
Det finns kanske någon bra spelare som kan följa med Yngvesson
eller den ”allra bästa” han med dom vita skidskorna Kåberg.

Österby kvar i Löven
Står på deras hemsida.

Sen är det ju så att jag tror att Rögle har mycket större chanser att gå upp i elitserien nästa säsong än vad AIK har. Det visar väl hur stora AIK:s chanser är. De har nästan inte en enda spelare kvar ifrån förra säsongen + att hockeyintresset kring AIK är under 0.

Men skit samma. Mycket tyder nu på att det blir en ny tränare och då anser jag att Leif är den perfekta för en klubb på denna nivå. Att han redan(?) verkar ha fattat vilket som är Sveriges bästa och charmigaste lag är perfekt. Jag ville ha honom till Rögle redan inför förra säsongen. Bara se på vad han har åstadkommit i en klubb som Bofors som är både ekonomiskt och organisatoriskt sett mycket mindre än Rögle. Bofors är ju nu en av de främsta klubbarna under ES. Men jag tror också att Rögle säkerligen hade lagt Strömberg som nr 1 på önskelistan om det intre hade varit för hans kontrakt med Bofors. Tycker att Rögle borde betala Bofors lite cash så att de bryter Strömbergs kontrakt. Bättre det än att lägga pengarna på en tränare med skyhög lön som sedan drar efter ett år om vi inte går upp. Om vi ska ha spelare med hjärta så ska vi även ha en tränare med ett gigantiskt hjärta för oilers-loggan!!!!!!!!!

wrebe: Den artikeln är från 1 maj, evigheter sedan såhär i silly-tider. Antar att han först inväntar på svar från AIK innan Rögle får någon signal.

Är inne på Aftonbladet nu... Roger Melin kan vi nog glömma!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,160439,00.html

Honom sKa Vi Ha
Leif (han är kult) strömberg. Varför tvekar Rögle. Honom ska vi ha!!!!!

- Jag har ofta stått i vårt bås och drömt om att få sätta tänderna i Rögle. Ängelholm är en trevlig stad och Rögle är en klubb med traditioner, härlig publik och intressanta spelare. Tänk att få samarbeta med spelare som Jakob Johansson, Kristoffer Starck och Pelle Svensson.

Jag struntar i att Nordstrand utlovat en elitserietränare.

Fan vad man blir glad när man läser sådant.

Stömberg vill JAG ha.

Defenitivt inte Melin när han tänker dra om Rögle inte går upp.

Inga fler 1 års tränare nu. Strömberg har ju gjort ett fantastiskt jobb i Bofors. Han är lite frispråkig, men det är ju bara kul. Dessutom så har en förmåga att plocka upp unga spelare. Att han är helt förälskad i Rögle är ju ingen nackdel precis!!!!

nicke: Jag håller med dig till 100 %!! Att värva Melin hade ju varit rena drömmen! Men "bara om vi går upp"... Givetvis kommer vi gå upp men då behöver vi en tränare som stannar mer än i en säsong! Ja, den där Bofors tränaren skulle vara ett mycket bättre alternativ!

fan vad det känns trist.. Jan hade skrivit på ett 2 års kontrakt sen bara rymmer han iväg.. känns mycket hårt! fan!

Varför Melin??? Han stannar ju bara om vi går upp i elitserien, enligt HD. Bofors tränare tycker jag vore ett bättre alternativ. Han verkar ju lyrisk över våra gröna krigare.

Sv: Vandra ..??
Fransson: Så vitt jag vet så blev vi tvåa. Eller?

Junior: Trodde vi inte att Rögle skulle vandra igenom serien, förra säsongeen oxå??
Alla trodde väl att Rögle skulle vara säkra tvåor efter Leksand, eller???

Roger Melin överst på önskelistan
Jag läste i dagens kvällsposten att Roger Melin står överst på Rögles önskelista.
För Melins del handlar det om allsvenskan eller utomlands han säger att han ska ta beslut om några dagar, han har några anbud att fundera över.

Tja, Bofors har inte varit en önskemotståndare de senaste säsongerna precis. Både TAIF o Troja har vi ju slagit ett antal gånger de senaste säsongerna.

Junior: Kan hålla med om att den kanske inte ser så tuff ut, men nog kommer där bli motstånd. Bofors matcherna har ju på senare sluta;-( och Mora är säkert bra. Ja där finns säkert fler.
Norra kommer nog bli vass

Vandra ..??
Som det känns nu så kommer Rögle att vandra igenom den kommande säsongen.

Taif fortsätter att rada upp anonyma nyförvärv. Leksand är inte kvar. Troja´s ekonomi strular.

Dom andra gängen ser otroligt tunna ut

När Rögle har värvat klart så har man redan vunnit..

Finns där några hot?. Den södra serien ser mycket mycket enkel ut. På pappret kanske jag ska tillägga..

nyförvarv
e det någon som har en anning vilka lirarna e som e på väg till rögle?
ha d bra

Sv: Tränare
OM det nu ska komma in en ny tränare (det är inte klart om det ska ännu...), så är det väl allra viktigaste att han står för en offensiv spelstil samt att han förordar att släppa fram unga talanger. Är det någon som har lite koll på de tränare som det har diskuteras om och hur deras spelfilosofi ser ut??? Någon?

Sv: Tränare
LARD MOLIN. Han har varit på väg till RBK som spelare nu kommer han som tränare istället!!!!!!!!

Tränare
Glöm inte att Sandlin finns. Han finns säkert med i tankarna.
Peo Larsson är säkert också väldigt aktuell

5án
Varför inte försöka få Stefan "femman" Nilsson till ny tränare?
Han är utan tveckan en av de mest hockey kunniga personerna i styrelsen och kan Rögles spel profil.

Så, ge han ett kontrakts förslag...

Sv: Votruba
Jag vet inte vem man ska föredra av de som hockeymagasinet föreslog. Har för mig att Melin stodd för en liten mer defensiv hockey, om jag inte har helt fel. Isåfall torde ju Molin vara mer intressant.

Shit happens!
Sånt här händer tyvärr ibland, men nu gäller det att vi har lite is i magen och hoppas att man lyckas knyta en ny duktig tränare till klubben.
Efter regn kommer solsken :-)

... e de det här som är slutet på den händelse rika veckan?

ja jag får verkligen hoppas han har en bra ursäkt!!

läste att Roger Melin och Lars Molin (är osäker) var aktuella enligt hockeymagasinet..?

Fransson: Vi kommer säkert att respektera Jannes beslut, men det är inte det som upprör. Hade man inte kunnat lämna någon som helst information om detta ifrån Rögles sida?????? Detta är ju antagligen anledningen till att det har varit så tyst kring klubben.

Ebbe: Vänta och se, vi vet en hel del och jag tror att ni kommer att respektera Jannes beslut...

Kom igen nu för fan, ALLA VI ÄLSKAR RÖGLE!!!!!!!!!!!

Vad håller Rögle på med??

Vad får de nya tänkbara spelarna för förtroende för klubben?

Kom igen. På onsdag får ni reda på varför....

Och jag kan lova att ni förlåter varför han drar
mer säger jag inte

Kolla in hockeymagasinet.com.
Där står det att Janne drar hem och tänkbara tränare.

Det är ju bara sjukt alltså. Helt sjukt. Ingen tränare, värvningar på is, vad är nästa kalldusch???? Ekonomin var inte så bra???

Jag hade föreställt mig att vi skulle ha nästan samma lag o tränare kvar till nästa säsong. För första gången på flera år skulle det skapas en kontiunitet i laget. Men ICKE! Nu är vi snart tillbaka i samma läge som vi var förra säsongen. ASTRIST!!!

Hej Igen

Min Tjeckiske vän har skummat igenom texten om Jan på:
www.hcbecherovka.cz/b_frm8.htm
Han har tydligen skrivit på ett 2 års kontrakt med HC Bercherovka
som assisterande tränare + någon arbetsuppgift till.
Trist hur som helst :(
Nä nu ska jag snart ut o dricka Bärs i L-A
Ha det!!

Votruba
Läs aktuell fakta på Officiella.

På onsdag får vi veta allt...........

detta är inte alls käckt......... från ms igen!!!!

Vi här från Landskrona ringde till daniel roth och berättade.

Han berättade att dom visster redan lite om det men hade inte fått det bekräftat.

« · 88081 · »