1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 92476 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Stass
Då blidde det ingen Stass i Rögle nästa säsong heller. Gasolin du får fortsätta pendla över sundet (kanske man kan hänga med någon gång). Jag hade en liten tro att Stass var en av de forwards de förhandlade med, men icke sa nicke. Ska bli intressant o se ad som presenteras idag eller imorgon. För vi kan väl lita på herr Nordstrand nu, när han säger att den ena forwarden skall skriva på i början av veckan, eller?

Sv: Ola Nilsson
Mygel:
Näe, det stämmer rätt bra från lövenmatchen i Ängelholm. Rantanen var bäst i bortalaget (när är målvakten inte det?) och skulle säkert bli en attraktion.
F.ö. kan jag inte förstå de som tycker att Ola Nilssons uttalande om att han vill spela hockey på heltid, är så jävla märkligt. Är inte det alla hockeyspelares målsättning?

Sv: Ola Nilsson
Mygel: Fast efter att ha läst runt lite så måste jag säga att herr Rantanen oxå ser väldigt intressant. Många har sett honom då det var han som motade skott för Löven hemma i ladan i SA, när Rögle vann med 2 - 1. Det jag kommer ihåg ifrån den matchen så var han rätt bra eller har jag fel?

Ola Nilsson
Jaha då blev det ingen Ola Nilsson och inte heller någon kille från USA. Målvakt från allsvenskan enligt Nordstrand (som dock är känd för att yra i nattmössan ibland). Enligt Tingsryds ryktes sida är då dessa lediga:

Emmanuel Fredriksson - Tranås

Johan Örnvinsson - Tingsryd

Mattias Andersson - Mörrum

Tomas Melin - Mora

Robert Löf - Oskarshamn

Joakim Persson - Hammarby

Marko Rantanen - Björklöven

Matti Vitakoski - Piteå

Joakim Persson är väl den intressantaste av dessa om man ser på den målsättning Rögle har.
Men sen vet man ju inte vad Nordstrand menar med allsvensk nivå. Kan lika gärna vara en utländsk liga som anses ligga på allsvensk nivå.

Sv: Träningsmatcher
Lassej: Längre ner har jag presenterat det lilla jag har hittat. Vi möter Växjö två gånger oxå

Jag har försökt att leta igenom diverse hockeysidor på jakt efter inplanerade träningsmatcher för vårt RBK. Följande matcher har jag hittat.

14-17 aug. Hockeyfestival i Halmstad med följande lag.
Hammers, Frölunda, MIF, RBK, Södertälje, HC Becherovka.

4 sep. Hammers hemma i Ängelholm

6-8 sep. Cup i skövde med bla. RBK, Bofors, Hammarby

Är det någon annan som vet något?

PS. Skönt att truppen börjar ta form. Nu väntar vi bara på någon målspruta och en målis.

Sv: Josefsson
Hackborn1: Det verkar finnas delade meningar kring Josefsson. Kolla även HV:s GB

Hackborn1: Killen har ju lirat en hel del i ES detta året och spelat en hel del med JVM. Han kan ju inte vara kass.

Hackborn1: Låt oss hoppas att det är ren irritation över att han inte valde Tranås.
Killen är ju ung och har ju ett behov av rätt omgivning. Låt oss hoppas att den finns i RBK.
Jag vet inte hur det är med er andra men jag är spänd på både vad vi får för burväktare som ska hålla Iwarsson sällskap, och forwardsen som vi väntar på.

Josefsson
Tittade lite i Tranås gästbok och såg att några tyckte Josefsson var överskattad och hade dålig defensiv. Jag hoppas att det är avundsjuka eftersom han inte gick till Tranås som man skriver så här.

Målvakter
Jag hoppas att Ola Nilsson eller den svenska målvakten i USA som har spelat för Arlanda skriver på för Rögle.

Sv: Träningsmatcherna
Jag hoppas att det blir bra motståndare mot Rögle i träningsmatcherna.

A.Strandberg
Spelar i Frankrike nästa säsong.

Sv: Södra Allsvenskan
Mitt tips till Södra Allsvenskan är

1 Rögle BK
2 Bofors IK
3 Mora IK
4 IK Oskarhamn
5 Västerås IK
6 Tranås AIF
7 IF Troja/Ljungby
8 HC Örebro
9 Nybro IF
10 Halmstad Hammers
11 IFK Arboga
12 Mörrum Gois

Daniel Josefsson
Jag säger välkommen till Rögles Nyförvärv Daniel Josefsson
Han kommer ifrån Tranås AIF och har spelat i HV 71. Jag hoppas att han är en bra back.

Södra Allsvenskan
så här kommer tabellen se ut:

1 Rögle BK
2 Mora IK
3 Bofors IK
4 Tranås AIF
5 IK Oskarshamn
6 IF Troja/Ljungby
7 Halmstad Hammers
8 Västerås IK
9 HC Örebro
10 Nybro IF
11 IFK Arboga
12 Mörrum Gois

M.V.H//Benny

Sv: Ettårskontrakt
Hackborn1: Ja, jag tror Lindén skrev på för 1 år.

Ettårskontrakt
Lite nyfiken på varför det hittintills bara blivit ettårskontrakt med nyförvärven. Är det så att de inte vill eller är inte RBK intresserad att skriva längre. Jag tycker det verkar som det kvittar för man kan ju ändå bryta dem som man vill. Någon som är insatt i ämnet?
PS Skrev föresten Lindén ettårskontrakt också?

Sv: Formation
Mygel: Det blir kanske lite svårt med höghastighets hockey för vissa;-)

Ditt förslag ser bra ut. Kanske man ska skifta några av backarna.
En riktigt vass forward med Lindén och Nordqvist, sen ser det bra ut där.(Tycker jag)
Den andra forwarden får slåss med Månsson och Pelle om en plats i den femman.
Sen har vi ju T. Andersson, T. Hammerstad och Martin. Eriksson som alla vill ta en plats. Det kommer säkert bli en härlig strid om platserna;-)

Formation
ser det ut så här nästa säsong?

Hansson Byström
Lindén Nordquist ?

Karmhag Larsson
Togge Jacke Stark

Eriksson Josefsson
Månsson Herman Pelle

Något annat förslag??

Ängtlingen
Äntligen har vi en full back besätting i för nästa sängon och det ser ju riktigt bra ut. Nu är det bara en liten ola som sak skriva på och två trevliga vassa forwars som ska vara så vänliga och skriva på.
Hoppas det blir klart nu så man kan kom på nera lite kedjor och lite nya hejar ramsor och lite annat smått och gott i för sängongen.
RBK 4 Ever

Nordquist
Tackvare Nicke hittade jag en rolig sida. Kolla in länktipset. Här rankas svenska spelare inför draften o i övrigt. Jonas Nordquist är bland de som är högst rankade. Bara spelare som Z o Huselius slår honom i deras ranking. Inte ens våra egna gamla bekantingar Joel o Henrik Lundqist har lika högt talangvärde!

Sv: Äntligen
Sista statistiken på Josefsson :)

1999-00
HV 71 [SEL] 4 0 0 0 0
HV 71 [J-20] 36 7 17 24 55

2000-01
HV 71 [SEL] 18 1 1 2 4
HV 71 [J-20] 8 2 4 6 6
Tranås [SEL2] 22 1 3 4 45

2001-02 HV 71 [SEL] - - - - -

1998-99 Sweden [WJC-18] 7 0 0 0 2
2000-01 Sweden [WJC-20] 7 1 2 3 0

...samt så gjorde Josefsson 1 mål o 2 ass på 20 matcher i Tranås 00/01 dessutom hade han 39 utvisnings minuter på dessa matcher

Sv: Backar
Belix: Har oxå hört att Niko ska vara en riktigt lovande back.
Ser bara lite tunn ut, men det blir det säkert bättring på vikten under sommaren. Läste en gång att han skulle vara ganska skoningslös;-) Alltid kul om man får upp spelare från egna ledet.

Josefsson utsågs till Sveriges bästa back i JVM 00/01. Han har plockat lite ströpoäng i ES och varit utlånad till Tranås en säsong. Han åkte på matchstraff i höstas då han skallade en Timrå spelare.

Blir säkert en intressant spelare att se

Sv: Backar
nicke: Niko har tagits upp i truppen med all rätt. det måste fullas på underifrån.
Och det man har hört är det ju en stor talang.
Och sen att få höra suurrra suurra i hallen igen gör ju att man ryser.

Backar
Gått mos, det här var mycket skönt.
Men har vi inte bara 7 backar nu, Eller ingår Niko i truppen. Trodde man skulle behålla Hultgren???

Mygel: Han står inte på officiella sidan över a_lagstruppen utseende.

Vad kommer att hända med Hultgren?? Han hade väl kontrakt över nästa säsong oxå??

Synd att Strandberg försvinner, men men. Det ser intressant ut med ett lag som mixar gammalt och ungt.

Välkommen till Skånes stolthet, Josefsson!

Träningsmatcherna
Ser fram emot att kunna planera in stunderna i hallen efter en lång sommar i hängmattan.

Äntligen
Nu har ett nytt nyförvärv precenterats på officiella sidan.
Daniel Josefsson en ung talang från Hv. Det var Melin som har rekomonderat honom.
Vi önskar honnom välkommen till Ängelholm.

Sv: Nyförvärv?
Backsidan klar. Info om träningsmatcher kommer i början av nästa vecka...

Ola Nilsson
Hoppas han skrev på för Rögle i dag, eller AIK, han kommer konkurera med Jens Iwarsson i målet om han är klar för oss.

Sv: Nyförvärv?
Sist när jag skrev blev ett nyförvärv klart för Rögle hoppas nån skrev på i dag eller nästa vecka.

Sv: Lugn o Ro
Gasolin: Det löftet glömmer vi inte. Du kan ju betala ut i förskott i Halmstad utifall det inte blir så :)

Jaha ännu en dag då det är tyst som i graven. De lyckas inte ens sätta ut en kallelse till årsmötet. Kan det vara så att Rögle BK egentligen är en underavdelning till SÄPO?? Vem vet.....

Kan man inte släppa nåt utav dem som är aktuella???????????? Detta
är för tråkigt!!!!!!!!

Gasolin... Ja, det ska jag komma ihåg iallafalll.... =)

Gasolin: Det låter mycket bra. Skönt att höra något positivt. Man är ju ganska orolig vid det här laget.

Lugn o Ro
Rögle har full koll på nya spelare. Inom en snar framtid är allt klart. Rögle blir ett topplag i superallsvenskan, jag lovar det annars bjuder jag er alla på krogen!!!!!

Nyförvärv?
Skall det bli ännu en dag utan nyförvärv...

Uppdatering av träningsmatcher.

Flera av Sveriges toppklubbar har börjat spika sina träningsmatcher. Det enda nya, utöver mitt förra meddelande, jag kunde hitta i Rögle väg var att RBK möter Hammarby i första matchen i Skövde Cupen den 6:e september.

Sv: Varför???
Dj RBK: Såg att det var någon som snacka om honom på MODO´s hemsida. Men jag tror inte det var så seriöst?

Jensa
Såg Jens Näslund inte ska lira i Boden nästa säsong. Men han är väl inget för Rögle? Hade väl lite för mycket skoter-sjuka i sig.

Varför???
Nu undar men ju om RBK ska få ihop någon trupp innan sängongen dra gång det har varit tyst i en vecka nu och jag tycker det verkar väldigt konstigt men nu får vi inte tappa vår kärlek nu hoppas vi att det trillar in lite frächa nyförvär i i slutet av veckan.
Är det någon som vet någon vet något mer om det den där målvkten i USA???
RBK 4 Ever

Sv: Västerås
Joinzzon: Instämmer helt med dig Joinzzon. Fast jag har ju hela 11 mil dit. :-)

Sv: Västerås
Det tackar man ju inte nej till ;-)
7 mil till Västerås o Rocklunda eller 48 mil till Tingsryd o Dackehallen undrar vilket man väljer :-)

Västerås
Det blev Gurkorna från gnällbältet som spelarallsvenskt i södra serien, allt enligt deras egen hemsida och Västmanlands tidning

Sv: Nyförvärv??
Svenne: Tyckte det kändes så redan när han gjorde klart att han ville spela på heltid. Nu har där ju börjat surra ett rykte om en svensk i usa som ev kanske kunde tänkas vilja komma hitåt för att spela.
Men det löser sig säkert med nyförvärv det finns ju fortfarande kvar några utan kontrakt att tillgå. Men det känns som urvalet tunnas ut snabbt just nu.

« · 92476 · »