Belix: Sen läser man i dagens Expressen att Ola Nilsson tydligen förhandlar med AIK. För han är sugen på att lämna Skåne och vill ju gärna spela hockey på heltid. Det känns som om han är förlorad nästan. Han också !!!
Mygel: AAh du tänker på Kenny! Jag hade ju andra namn som kittlade, det finns kanske några av dom äldre spelarna i dom kvarvarande lagen som kanske ville spela i europa på ålderns höst som en ren propagandagrej *s*.
Dom rykte som har figurerat är ju numera slut dom är ju redan signade för våra konkurenter. Låt oss hoppas att det finns andra likvärdiga eller bättre på marknaden kvar.
Att tippa RBK så högt upp som många har gjort ter sig allt löjligare efter hand som tiden går, vi har ju inte ens en full trupp. Om nu inte herr Melin har tänkt snöra på sig grillorna. Ha det
Belix: NHL slutspelet kan väl inte dra ut på det så mkt, Islanders har ju redan spelat klart..... :)
När det gäller Bofors så måste jag nog säga att de kommer nog att ha den starkaste truppen nästa säsong. De hade en bra trupp förra säsongen och denna finns fortfarande kvar + att man kryddat med lite med bra nyförvärv. De har inte förlorat en enda spelare av någon större vikt. Jag får nog ändra mitt tips över hur serien slutar och istället sätta Bobcats som seriesegrare.
När det gäller Rögle så retar jag mig på att det inte ens finns ett rykte om vem som är på väg in. Frustrerande! Föreningen kunde iallafall släppt lite information, t.e.x. om de är nära ett avtalsslut eller om de har gett sig ut för att söka efter nya spelare igen etc etc.
Det börja tunnas ut i leden för eventuella nyförvärv för Rögle. En efter en skriver dom på för konkurenterna. I dag stod det om Bofors kap med både back och forward, båda hade rögle intresse i men inte dom väljer annan klubb. Det tycks som våra förhandlingar med nyförvärv har gått lite i stå just nu. Vi får hoppas att det är NHL slutspelet som gör att det drar ut på tiden :-).
Mygel: Du vet väl att man kan läsa statistik som f-n läser biblen. om man lägger ihop dom olika skrivningarna om Ängelholm så är inte lund den flitigaste orten.Men tro nu inte att jag vill ha en tävling i ett så ointresant ämne :-) Jag är impad över dig och dina vänner från Lund som är flitiga skribenter. Det är mer oroande över tystnaden om nyförvärv som just nu råder snart har ännu en vecka gått och namnen som var på tal skriver antingen på för någon annan klubb eller så har dom för höga krav för RBK. Det är iochförsig bra att vi inte försöker att värva med större plånbok än vi har. Den taktiken har ju vi provat förr och det slutar alltid på samma sätt. Undrar om inte LHC kommer att lära sig den läxan med. Men vi får hoppas på några namnteckningar senare i veckan. Belix från en ej så flitig skrivarstad
Känns bra när man tittar på statistiken för denna gästbok och ser att Lund är den dominerande staden varifrån de flesta inläggen kommer ifrån. Rögle har förflyttat sig söderut :) Snart intar vi räliga Malmö :)
Fransson: Eftersom jag har bott i Skåne i 13 år nu, så har jag följt Rögle de senaste 8 åren, Men hjärtat klappar fortfarande för Gnaget, synd bara att de hamnade i Norra gruppen
Hackborn1: Det måste ha menat de klubbar som låg på minus och inte de som visat ett minus i driften. Annars hade ju inte AIK legat på de godkändas plats, då de gick minus med 7 mille i år.
Jaha, då kan vi avskriva en back ifrån Linköping till. Joakim Nordstrand skrev igår på för Bofors. Nu börjar det bli så där kusligt tyst kring klubben igen.
Jag har precis hört från säkra Rögle källor att det förs samtal med Mårten Engren, målvakt. Han ska ha spelat 4 säsonger i USA senast bla för Long Beach och Cincinnati. Tidigare spelade han för just Roger Melin i Arlanda. Mer vet jag inte om honom, men det låter onekligen intressant, kanske vi får en skånes "myllys" och får se en keeper som gör mål!!!
Hackborn1: Formuleringen av rubriken är väl bara felformulerad. Andemeningen i hela artikeln går ju ut på att det är många lag som ligger på minus totalt sett.
Vilken konstig artikel i Aftonbladet, som rubrik står det: 16 klubbar gjorde minusresultat i år: under denna rubrik räknar de upp Rögle. Vad jag vet så gjorde Rögle ett positivt resultat men att de sedan har ett negativt eget kapitla är en annan sak.
Läste i Sydsvenskan i dag att Ola Nilsson vill spela hockey på heltid och det fanns en hel del olika alternativ som han funderade på. Eftersom man ratade Fredrik Jensen pga av att man inte vill erbjuda honom ett kontrakt som gjorde att han kunde spela hockey på heltid så är det tveksamt om Ola kommer. Eftersom Ola inte visste om RBK kunde erbjuda honom ett kontrakt där han kunde spela hockey på heltid var han tveksam. Om inte Ola kommer finns där någon målvakt av klass ledig??
Jonas: Nä, vi får defenitivt inte underskatta tomtarna! De kommer visst få behålla Ahlbrandt (lån från HV), sitter i slutförhandlingar med David Nyström och en rutinerad back!
Fransson: Justin vem, fran Saskatoons what? NHL-ogon...hohoho! Jag hade en polare som oste in mal i innebandyn pa jympan, men han ar inte i Hartwall Arena och spelar masterskap for det ;-) Vi ska aldrig underskatta tomtarna, ett derby ar alltid ett derby men jag kan inte saga att jag skiter ner mig av skrack nar jag ser deras nuvarande laguppstallning.
Som vissa av er vet har Troja värvat Justin Kelly, som spelare i det kanadensiska laget Saskatoons blades.. Efter 7 omgångar har han gjort 4 mål och 2 assist och enligt min polare Junior, har han NHL-ögon på sig, varför kan inte Rögle hitta en målspruta som honom?
Kom precis att tänka på det Belix skrev för ett par dagar sedan. Att passa rubrik efter kommentar eller tvärt om. Det ser ju lite snurrigt ut med rubriken Tingsryd och så pratar jag om Troja. Sorry
Sten: Ja, man kan ju alltid hoppas att dom kan hålla jämna steg med RBK. Det är alltid kul med jämna och bra matcher. Det är faktiskt en av mina favoriter att åka på borta match i Ljunby.
nicke: Jag tror dessvärre att Troja kan hålla jämna steg med RBK! Glöm inte att de har Vesa kvar i kassen (han är ju inget blåbär)!!!! Jag har även sett lite fakta om kanadiken som de värvat. Han verkar vara en ruskig poängmaskin!
Jag tror Rögle kommer bli riktigt bra säsongen som kommer. Det är ganska B att sitta och tippa hur det kommer slut, men jag tror helt klart vi kommer före Troja. Inte för att dom är dåliga men för Rögle är kommer att rocka. Ska bli roligt att se Nordqvist och Linden snurra upp danskarna.
Ebbe: Varför tror ni Troja blir så dåliga? OK, Bofors och Mora kommer kanske bli bättre men sen då? Vilka lag kommer bli bättre än Troja förutom dessa?
Quakaren: Håller med, om Troja ockås försvinner så ja är ju serien totalt död!
Och med facit i hand efter föra säsongen lokade Troja runt 3300 en match i oktober, det var i alla fall fler än vad som sog Löven matchen! Då förstår ni säkert hur mycket ett bra Troja betyder för serien och för vår ekonomi. Detso mer folk detso bättre ekonomi, och detso tuffare serie ju bättre förbereda kommer vi till SA!
Först så tappar Troja pga av ekonomin, sen försvinner Tingsryd. Visst de blir en pisslätt serie, men sendå. Då kommer ett RBK till SA, som har gått på halvfart hela säsongen som sen ska möta tunga o hungriga norrlag, kan bara sluta på ett sätt, fjasko...fjakso o åter fjasko som åren innan. Hur ska de nu komma publik till Ladan om varken Tingsryd eller Troja finns med bland toppen????
Om jag ska va ärlig så kommer ja att skana Tingsryd. Det har endå vart ett av få riktiga topplag tillsammans med Rögle i den södra allsvenskan.
Hoppas att Västerås tar platsen, för det känns som att det är roligare med ett ex-elitserie lag än ett poplag från Växjö! Tror faktiskt att det drar mer publik med, bortsett från att VIK blir ett bottenlag.
Ska man vara lite egoistisk, och det är jag, så är det roligare med Västerås än Tingsryd.. Resvägen skiljer väl en 35 mil enkel resa för undertecknad. :-)
Jag har en "idiot" Malmö´it som arbetskamrat och vi diskuterade om Ola Nilsson.
Enligt honom så är han väl så bra som Hadelöv. Men Hadelöv kom ju till Malmö med Lundh & Wikegård. Därför blev han Nr1. Sen kom Bäckman och vågade inte satsa på Nilsson.
Han gratulerade oss om Nilsson väljer Rögle för det ska tydligen vara en riktigt duktig målvakt enligt honom.
Sen är jag inte 100% positiv till att tränaren plockar hit spelare. Det var Melin som rekomenderade Nilsson. Jag tycker det är bättre att tränaren bildar sig en egen uppfattning om vem som är bäst. Iwarsson/Nilsson. Annars blir det lätt så att Nilsson blir förstamålvakt för att han kommer från ett elitserielag och Iwarsson kom "bara" från Kumla. Ni förstår säkert hur jag menar.
Tråkigt värre med Tingsryd. Men på något sätt så tycker jag det är rätt.
Man ska inte klara sig smärtfritt när man har fuskat.
Mygel: Håller med om att det brukar vara bra och roliga matcher mot Tinsryd. Vet dock ej om årets lag når upp till förra årets, dom har ju tappat en del bra spelare.
Sen tror jag inte det är speciellt bra om man tappar de bra lagen från södra. Det kommer att bli lättare att gå till SA;-), men när man väl är där kanske det är för stor skillnad och så skiter det sig.
Patrik: Det lutar väl isåfall till att Västerås ungdom tar den platsen. Låter lite konstigt att ha ett lag i näst högsta ligan som heter något med ungdom. Sportsligt sett är väl Tingsryds uteslutning bra för Rögle, då jag tror att de kunde blivit giftiga även i år. Annars är det en stor förlust att förlora ett sådant publiklag som spelade rolig hockey. Vi får väl hoppas att de lyckas ta sig upp igen (även om vi isåfall får hoppas att vi inte möts eftersom Rögle lirar i ES då :))
Ozzy: Jo, jag hörde också det. Känns lite tragiskt på samma gång. Undrar nu vilket lag som kommer upp istället? Trean i kvalet var Västerås och fyra kom Växjö... Det blir onekligen längre resa till Rocklunda än till Dackegloben
Inget ont om Jensen. Tror han är en toppentrevlig kille och har mycket riktigt en egen fansida på nätet. Personligen tycker jag dock inte att han är en förste målvakt i ett lag som vill nå absoluta toppen varför jag tror att ni kommer hitta en spelare av motsvarande klass eller bättre. Jag ska kanske tillägga att jag håller på LHC och har sett Jensen flera gånger och tycker inte att han är en stabil förstemålvakt. Lycka till i det fortsatta sökandet efter målvakt...
För han är sugen på att lämna Skåne och vill ju gärna spela hockey på heltid. Det känns som om han är förlorad nästan.
Han också !!!