1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27215 inlägg · 5186 ämnen

Långsiktighet javisst..men superallsvenskan nödvändig!

Långsiktighet javisst..men superallsvenskan nödvändig!
Ljunggren: Jag delar dir resonemang om träningshallen...på en bra grund bygger man ett bra hus. Men att missa superallsvenskan är katastrof...vi kommer ju inte att vara med där det händer. Skugge och Hall (m fl) behöver komma upp och spela mot de bättre lagen så att dom lyfter sig ännu mer nästa år vilket innebär mindre värvningar.

Havsmussla: Jag börjar bli riktigt trött på alla insamlingar som olika supportrar gör till sina lag. Lagen i det högsta serierna i ishockey och fotboll är ju faktiskt företag idag. Fundera själv hur mycket pengar du lägger på Rögle på ett år? Rögle tar bra betalt för sina biljetter och årsabonnemang, detta är alltså supportrarnas bidrag till Rögle (företaget). Dessutom väljer då många att följa Rögle på bortarink med mer utlägg till följd, supporterns bidrag för bättre drag på läktaren. Troligen inhandlar du också en halsduk eller tröja för att visa vem du tillhör, ytterligare ett bidrag. SKALL du dessutom lägga låt säga hundra spänn för att täcka kostnader som klubben har misslyckats med att definiera i sin budget? Nej tack. Att supportern skall vara någon form av budget regulator är jag helt emot.
Då är det bättre att en sådan insamling kommer supportrarna tillhanda. Att lägga dessa pengarna för att dra ner på kostnaderna vid bortamatcher tex....som Växjö tydligen lyckas alldeles utmärkt med. Låga kostander på botamatchen betyder fler supportrar på plats...OCH DET ÄR DET SOM ÄR VÅRT BIDRAG TILL RÖGLE ATT VARA SUPPORTER inte att öppna plånboken ännu mer.

« · 319109