vault: Har ju dock inte fått tillfälle o se ngn seriemtach ännu men under träningmatcherna så imponerade han inte särskilt mkt för mig men kul om han höjer sig nu då... han e ju om inte annat lång o borde ta vara på de...
skovde_peter: Man kan undra hur Morgan Johansson läser Regelboken. För hur kunde Lindén få utvinsning i näst sistsa minuten?? Och sen, varför blåste han för blockering när det var kamp nere i hörnet hela tiden i under de två sista minuterna??
Ne man ska egentligen inte skylla på dommaren men Morgan var usel idag!
skovde_peter: Tredje perioden idag var bland det pinsammaste man har sett som Rögle supporter. De grönvita spelar stabilt i två perioder och skulle med lute flyt kunnat ha lett med 4 - 5 mål mer. Sen bara skiter man iallt i 3:e, så j-vla irriterande. Blir det förlust på onsdag oxå så kan vi säga att det är KRIS!!!! Skyll inte på spelarna, mer eller mindre alla spelarna har visat mycket bra kvalitér, det är spelet som klickar. Jag har nog ALDRIG sett så många ihop åkningar av Rögle spelare under alla år som jag har följt Rögle. Ingen verkar ha en suck om hur de ska spela! Försvarsspelet håller div 3 klass. Halvbackarna som tidigare var forwards har ingen aning om hur de ska placera sig djupt i egen zon.
Mygel: De ser ut som Rögle har bly i benen eller något. De orkade inte i kapp Halmstad spelarna. Sitter där för mycket press i huvet??? Något fel e det och detta måste Rögle se till att kolla upp. Kanske man ska ta in psykologerna från flyg vapnet igen???
Jan-Peter Persson satt raden neranför mig och han var inte heller nöjd med spelet såg det ut som. Men bara inte Rögle panikvärvar något nu!
Ebbe: Jag skulle oxå gärna vilja se ett giftigt nyförvärv t.ex. Rahm, men frågan är hur det ska hjälpa?? Vi har redan SHA:s bästa spelarmaterial men trots det så funkar ingenting eftersom ingen vet vad de ska göra. Det e virrigt och rörigt mest hela tiden. Anfallsspelet är statiskt o förutsägbart största delen av matcherna. Tror helt ärligt inte att ett nyförvärv, så tillvida det inte e Kenny, kommer att hjälpa till så mycket om vi inte fixar till spelet.
Ebbe: Markus Sjöberg hette den ena. Björn Engström hette den andra.
Engström hade man mycket väl kunnat behålla för han var en utmärkt defensiv center. Sjöberg däremot var mer eller mindre under isen hela tiden. Värvad som målskytt och skrapade ihop hela 7(!?!) stycken;)
Helt riktigt är det inte spelar materialet som är för dåligt.. Detta spelsystemet funkar inte hos oss.. Idag kunde man se när Rögle gång på gång åkte ihop.
Den sista perioden var det sämsta jag sett någonsin!
OE: Men berodde inte detta oxå på vissa andra faktorer? T.ex. stöddet från tränaren. Tycker att Sjöberg var en härlig lirare som säkert hade gjort sig bra i Rögle förra säsongen eller i år.