1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen

rejäl kris

rejäl kris
Nu måste ju Rögle börja inse att det här inte kommer att leda till någon superallsvenska efter jul, Det är beklagligt att ingen ansvarig kan ta tag i detta och försöka lösa problemen. Många är redan totalt ointresserade av att ta sig till Ängelholm för att kolla hockey. Vi brukar vara en fyra, fem stycken som åker, dom 2 senaste matcherna har jag åkt själv.

Inte för att jag är någon hockeytränare, men jag börjar undra om Waltin är det? Förra säsongen la vi en grund som var kanon, något att bygga vidare på, allt som Melin och Lööv byggde upp förra året har slagits sönder på några månader, som ett troget Rögle fans svider det i hjärtat att se ett så namnkunnigt lag bli sönderkontrat av sämre lag på pappret.

Waltins torpedhockey kommer aldrig att funka, så jag hoppas verkligen att den så kallade sportkomitten kan visa sig vara handlingskraftiga och lösa det plus att dom kan be om att få utnyttja Löövs kunskaper igen, införskaffa 2 backar omgående och tvinga Waltin att ändra sig, vill han inte det, då kan han avgå med omedelbar verkan. Nu är det bara att rikta in sig på att få till stånd ett bra grundspel och försöka gjuta självförtroende i grabbarna.

Som det ser ut nu, så har tåget inte bara börjat rulla, utan kommit till nästa station och Rögle står kvar på perrongen och tittar på.

Torpedhockey i all ära, men jag är trött, så himla trött på att se något så fint få raseras så katastrofalt på så kort tid.

« · 309576