1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen

SA efter 14 omgångar

SA efter 14 omgångar
Har roar mig med att tippa de återstående omgångarna och kom fram till följande:

Omg. 10
MORA - SKAIK SKAIK 3P
RBK - BAJEN RBK 3P
IKO - LÖVEN IKO 1P, LÖVEN 2P
AIK - BIK AIK 3P

Omg.11
BIK - LÖVEN BIK 2P, LÖVEN 1P
RBK - IKO RBK 3P
SKAIK - AIK SKAIK 3P
BAJEN - MORA BAJEN 3P

Omg.12
AIK - BAJEN AIK 1P, BAJEN 2P
MORA - RBK RBK 3P (TRENDBROTT!!!)
IKO - BIK IKO 3P
LÖVEN - SKAIK LÖVEN 3P

Omg.13
RBK - AIK RBK 3P
BAJEN - LÖVEN BAJEN 3P
SKAIK - BIK SKAIK 3P
MORA - IKO IKO 3P

Omg.14
IKO - SKAIK IKO 1P, SKAIK 2P
BIK - BAJEN BIK 3P
LÖVEN - RBK LÖVEN 3P
AIK - MORA AIK 3P

Detta skulle ge följande slutställning:

RBK 28P
SKAIK 27P
BAJEN 27P
LÖVEN 26P
BIK 23P
AIK 21P
IKO 15P
MORA 4P

Intressant läsning eller hur???

Sv: SA efter 14 omgångar
Zeke65: Du har ett stort förtroende i Oskarshamn. Men det är ungefär de poäng jag tippar för Rögle oxå.

Zeke65: Mora borta ær alltså nykelmatchen. Tja, intressant!

Pyttemjuk: Jo, visst är det en nyckelmatch. En annan viktig del är att norrlagen möts och kanske kan AIK ta lite fler poäng av SKAIK och BAJEN....ser faktiskt ljust ut för vårt kära RBK!!

Zeke65: hoppas dina tips slår in!

Zeke65: Japp, det gør det onekligen.

Zeke65: den tippningen ser väldigt vettig ut...skulle inte kunna gjort det bättre själv =)

Visst finns det all anledning att se fram mot de sista fem matcherna.
De tre lagen framför oss har samtliga spelat en hemmamatch mer än vad vi har.
Dessutom har vi Mora borta. Visserligen har vi inte vunnit däruppe sedan Fantomen var liten, men Mora har bara vunnit en av fem hemmamatcher och kommer förmodligen att vara både praktiskt och teoretiskt avsågade från fortsatt spel i playoff när vi kommer dit.
AIK och Bajen hemma = publikfester där laget kommer att bäras fram till (förhoppningsvis) segrar.
Dessutom IKO hemma, som vi bara ska slå, väl?
Löven borta blir tufft. Kanske allt för tufft?

Det kommer säkert att bli en och annan "skräll" även i de sista fem omgångarna, men Rögle har precis allt i egna händer att klara av en av de två första platserna i serien. Om inte, så hoppas vi att det finns krut kvar till playoff. Men vi ska väl inrikta oss på det första.

Zeke65: Kanske lite optimistiskt att RBK tar full pott mot både HIF och AIK hemma även om jag hoppas det. Hur som helst kommer 28p att räcka till plats 1 eller 2 såvida inte tre lag hamnar på det. Själv tror jag på 4 lag inom 1 p om RBK håller hela distansen ut.
Mitt tips:

Löven 27-28p
SAIK 26-28p
HIF 26-28p
RBK 25-28p
AIK 22-24p
BIF 19p
OIK 9p
Mora 7-9p

kalasklas: RBK tog ju 3p mot AIK o 1p (nära 3p ..2 sek kvar av ord. tid) borta...så självklart blir det 3+3p hemma..dessa pöäng ser jag nästan som säkra.
Man är väl med i AIA och håller på RBK i vått och torrt!!

Zeke65:
Intressant? Du tippar alltså att MIK på de avslutande fem omgångarna tar ...0 poäng! Gör om, gör rätt.

www.faleijsfinest.net

rcw: OK, 3 poäng kanske mot Oskarshamn då. Om du tror på fler poäng får du gärna specificera....

På de senaste 16 omgångarna har Mora tagit 4 poäng, varför skulle de ta poäng nu?
Visst som nån sa. Mot Oskarshamn kan ni ta poäng. Men ljust ser det inte ut för er, tyvärr.
Tror inte Rögle skulle vara så himla bra med 1000 på läktarn heller...

HasseT: 4 p på 16 omgångar???

Mygel: okej 14 då big deal.
Jag är spågubbe jag.

Vad blev det mellan Rögle och Jonstorp till slut 5-1??
Står ju ej med på swehockey.

HasseT: Jag fick det till 21 poäng på de senaste 16 omgångarna. 14 omgångarna så hamnar vi på 17 poäng om jag inte har helt fel.

HasseT: Det har funnits en tid då vi hade 1000 pers eller mindre på läktaren Hasse. Inte så himla länge sen heller.

Mygel: Jaså. Men jag är inte så gammal. Har vi haft under tusen i SuperAllsvenskan?
21 poäng på de senaste 16?! när de fått 4 poäng på 14?!
har de fått 17 poäng på 2 omgångar?! herregud tror jag har missat nån regel.
Puss på dig snäckan!

HasseT: Det har spelats 9 omgångar i SA där de har fått 4 p. Ska du upp i 16 omgångar så får du alltså gå ner till omgång 21 i södra allsvenskan och från omgång 21 till 28 i södra allsvenskan så skramlade de ihop 17 p.

HasseT: Kommer inte ihåg exakt vad vi ar haft i SA. Förra säsongen så var vi inte speciellt många de sista matcherna precis. Ekade rätt bra i hallen. Likaså var det säsongen innan dess.

Mygel: Ja men ursäkta va jag e usel :-)
Såg mest på texten SA efter 14 omgångar men kom nu på att det var ett tips nån lagt ut.
Sov gott Hasse.

HasseT: Det e lugnt. Ett tips annars är att tänka igenom vad man ska skriva innan man gör det.

« · 208359