1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

26926 inlägg · 5183 ämnen

Säsongen 2013/14

1820210 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2013/14
zigge: Eller hur?! Modo är ett saknat lag i högsta serien. Men i hockey kan, och kommer, allt att hända... för ett lag med Modos goda historik och ungdomsverksamhet så vänder det absolut förr eller senare! Bara man beväpnar sig med stort tålamod. Och en kevlarsjäl för alla besvikelser som hinner drabba en som supporter på vägen. :-)

Men när 50 av säsongens matcher är en transportsträcka mot att försöka kvala sig kvar, så händer det att SHL inte heller känns så glamoröst. Men - vi ger oss icke heller! Mitt Facebookflöde med "den här dagen" är fyllt med kvalångest-tankar under senare hälften av mars till första veckan i april de senaste åtta åren eller så (dvs så länge jag haft Facebook). En dagbokstradition som skulle vara skönt att slippa något jäkla år.... (i alla fall när kvalet handlar om risk för degradering!)
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70: Looong Time Noo See! Tänka sig, omvänt läge: Ni i RBK kvar i SHL, vi i Modo nersparkat, degraderat, på fallrepet...Trist , för oss.MEN vi ger oss ICKE! Kanske en dag så vänder det upp.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
zigge: Komplett hål i huvudet av Deveaux, jag fattar inte heller varför det skulle dröja med att filmen kommer ut först under nästa pågående match. Även om jag tycker att "någon" borde ha sett saken live och reagerat redan i Ängelholm. Han lär hur som helst ha ett åtal att vänta, ärendet kommer till åklagarkammaren idag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
Välkommen tillbaka till fin rummet! :-)
Kommentera


Sv: Säsongen 2013/14
K70:GRATTIS! Men tyvärr grumlas det av Deveaux's tilltag - han måtte sakna vissa spärrar? Har han gjort nåt galet förut?
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70:Väldigt mycket grattis till SHL-platsen. RBK ett anrikt lag som har en given plats i Sveriges högsta liga.
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70: grattis till Shl platsen!
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
zigge: HELL YEAH! Vi gjorde det!  :-D :-D :-D
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
zigge: Ja jävlar, bättre kunde det ju inte börjat åtminstone? Jag har känt mig helt uppgiven denna säsong och trött på allt SHLs fjäskande/desperata önskningar att bara få upp Mif och de "fina" lagen. Jag saknar förvisso ännu den riktiga kvalserien, men lite nerv börjar det ju bli ändå?! Modo känns onekligen som det säkraste laget av resterande men några nagelbitare kan det ännu bli för Röglefansen. Go go go, RBK!!! :-D 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70: Hej där! Tänker ni ånyo gå upp i Finrummet? Nu på Gurklagets bekostnad - ikväll börjar vår Golgata-vandring, imorgon er. Hur ska det gå? Bara att knyta nävar o hålla tummar.  Ni har väl , som alltid, nån Elvenes att kasta in!
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14

zigge: Jo tack, nog var spänningen där... men räckte inte riktigt riktigt hela vägen denna gång:-( Det känns bittert när man sett SHL-platsen grina en i ansiktet ett ynka litet mål bort för att sedan bli inte så mycket större marginal två ynka små mål bort. 

Och speciellt då med tanke på att den älskade och ibland hatade men alltid känslofyllda kvalserien nu inte kommer tillbaka, så som vi Röglefans känner den. Det är tungt och gör förstås att man undrar när eller om chansen kommer tillbaka igen. 

Men den överskuggande känslan i kväll är, trots en dos självklar och rejäl bitterhet, ändå stor kärlek och stolthet till Rögles prestation. Efter en tämligen trist säsong nätt och jämnt in i kvalserien, men väl där alldeles i toppen - med Malmömatchen hemma som den absoluta höjdpunkten. Det var fint att få se Rögle så bra denna säsong. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70:Ikväll avgörs det - spänningen är oooool----?
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70: (se föregående inlägg)
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
Patrik Källstr: En hel del återstår, men kvällens resultat gjorde ju inte alldeles ont..... inte nuvarande tabelläget heller :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14

Fortsätt gärna överraska

Inga Stockholmslag i SHL nästa säsong? Vore undebart!

Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14

MR Bif:Loob ger väl dem Wildcard, det är ju hans lösning, åt DIF & MIF, nu ev Gnaget. Blir kanske 17 lag snart? :-)

Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14

K70: Bra jobbat bort med Stockholmslagen! ;-)

Undra vad SHL ska göra nu men det löser dom säkert på något sätt?

Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
zigge: Oj oj oj. Sådana derbyn som dagens - skojsigare än så blir det bara inte! Bästa förstaperiod jag sett på år och dag från RBK, Malmö såg ut som ett div 3-lag som hade hamnat på fel match:-) Zaar är bra! Rögle är bra!! Jag är glaaaad!!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14

K70: Jaha, ni kvalade in, med minsta möjliga marginal - känns det igen? Ska ni gå  hela vägen , igen nu? Faktiskt skojsigare med "derbyn" RBK-MIF  än tex Karls-krona/skoga, vem vill se dem??  O AIK-DIF , VIK-Örebro. 

Den där Zaar tycker jag verkar bra.

Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
zigge: Inga mål från J-M idag, men ändock en bronspeng med laget att ta med sig hem. Grattis Juhamatti och Finland!
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70:Jaha, idag fick vi skåda Juhamatti igen, som tur var inte i bästa författning! Snarare lite ur form? Finnarna stod inte riktigt att känna igen, hade de likt Österrikarna tagit en blöt fest redan innan?
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70: GRATTIS till Vinsten igår mot DIF, om än på straff. Riktigt snygg straff av lill-Mohlin. Djurgårn KAN inte vinna hemma! ( Bara mot Björklöven)
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
K70: Stämmer det att ni ska byta namn från Lindab  till EOFF Arena?
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14
zigge: Haha! Nej minsann, någonstans tar även min fascination för nr 50 slut - vid byte av halsduk, till exempel :-) Men han är allt lite kryptisk och gåtfull, den gode Juhamatti "Vi vet inte riktigt vad personen själv vill" stämmer på något sätt så väl med hur han framstod i alla motvilliga intervjuer i Rögle... 
Kommentera

Sv: Säsongen 2013/14

K70: TÄNK om du måsta bytt halsduk?? hehe

Nu blir det nog ändå inte så.

Kommentera

Säsongen 2013/14

(fortsättning från tråden för kvalserien 2013, som vi nu har förträngt och helst aldrig vill påminnas om igen)

Som sagt, kul att du ägnar "mitt" stackars lag en tanke ännu, zigge! Jag måste medge att när jag kände en lättnad över att förra säsongen var över, så var det ju för att jag såg fram emot en LITE mer framgångsrik säsong i HA. Men det har ju inte börjat så att man sprungit benen av sig för att få biljett eller njuta av något fantastiskt spel precis. 

Idag hade jag dock vissa funderingar på att samla ihop mig och gå och titta på den nya sammansättningen på plats, men fick dagen spolierad av att rycka in på beredskap på jobbet så det får vänta lite till. Desto gladare nyhet att det ändå lyckats klirra in tre poäng! 

Jag har alltså ännu inte gett upp den här säsongen, även om jag hade hoppats på en roligare början... :-)

Åsså konstaterar jag - ännu med viss saknad - att Juhamatti tydligen återvände till Finland och Kärpat till sist. 

Kommentera

1820210 · »