1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

26926 inlägg · 5183 ämnen

Säsongen 2018-2019

1958954 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2018-2019
Bra jobbat och en bra säsong. Tycker laget ska vara stolt. Nästa år går det uppåt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Verkar som om HV ville mer och som RBK nöjde sig med slutspel. Men tycker lillebrors känslan visar sig. Behövs ommöblering i lina 2 till 4 till nästa säsong. Min tanke: Brithen Bristedt Zaar - X Sjögren X - Matson, Widing Höglander/Elvenes eller Sandin?

Backar Curran X X Ahnelöv? Gelinas? Jonsson Williamsson
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Ja, imorgon är det HV. Nu kör vi för kvart :)
Såg matchen live igår. Cam tog ut Pogge för att vinna matchen. Hursomhelst så tror jag vi kan skaka HV om alla ger fullt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Kanske bra att inte köra max i Malmö med tanke på att ladda inför åttondelen. Tror inte de når top 6. Viktigare att alla är redo mot HV.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Tarasov: Tack, tror jag och K70 har lite svårt att begripa vad som skett. Med Abbotts har en ny tidsera startat. Nu ser vi fram emot HV 71.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz:
Minns det faktiskt, stort grattis!
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: WOW! Alla dessa år som man har tänkt "Nåja. Vad är väl ett slutspel? Det kan ju vara långtråkigt.... och dötrist... och alldeles, alldeles underbart *trånande djup suck på avstånd* "

Känns så sjukt ovant, hela min kropp är ju programmerad för att leva med kvalserieångest den här tiden på året? Men jag skulle inte ha något emot att försöka vänja mig av med det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Slutspel i Ängelholm... 1994 skedde det sist...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Ledning mot Brynäs :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Vi blir i alla fall kvar i shl. Men vi är för beroende av första linan Nästa år behövs spelare för en andra lina som kan avlasta brithen och hjälpa Sjöa.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: ja men de måste höja sig nu inför avslutningen, Brynäs och Linköping kommer att vinna matcher
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Bristedt tillbaka, fortfarande inte Brithen. Får hoppas på retroaktiv utdelning nu för sura förlorade poäng senast - lite bittert med fem mål framåt och ändå noll poäng i protokollet... men visst var det ett fall framåt efter den eländiga Timråmatchen :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Oj, vilken match... ett helt annat spel än mot Timrå
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Frölunda ikväll... Utan Brithen och Bristedt blir det en utmaning. Men om Mora inte tar pinnar så behöver vi inte oroa oss neråt. Linköping förlorade och Brynäs är inte i form. Lite förvånad över Brynäs läge men laget är inte som det varit tidigare år.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Sportchefen är intresserad av Anders Lindbäck och även backen Erik Martinsson från AHL till nästa säsong. Vidare har han fått upp ögonen för en jänkare, en forward som är poängmaskin i österrikiska ligan. Jänkaren har dock inte utmärkt sig i AHL.
Lindbäck lär kosta … kanske bättre att låta Ville fortsätta och satsa på en vass forward till andra linan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Nu missade jag upplösningen, hade bara möjlighet att lyssna på de två första perioderna. Men det jag följde av matchen och rent allmänt, så måste jag också erkänna mig nöjd med poäng här! Inte minst som Örebro lägligt fortsätter mala på och ta strategiska poäng... ett hyggligt utfall i största allmänhet i kvällens omgång. :-)

Nu maxar vi på hemmaplan på torsdag! The only way is up!!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Match ikväll mot Luleå. Blir glad om vi kommer undan med en pinne. Men det blir intressant...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: Sandin spelar riktigt bra. Kul att Sjöa visar hur bra han är. Förresten verkar Schira vilja fortsätta sin karriär i ett annat lag, troligen i NLA. Hade gärna sett Craig signa två år till som Kodie :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Får gärna fortsätta med att ösa in mål, kan bli värdefullt med bättre målskillnad när det är så jämnt i tabellen...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: yes… vet inte vad som händer med laget … Sjögren öser in mål nu :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Jag sa ju att det skulle göra det! Dessutom är Widing med. Vad kan gå fel? :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Ser ut att gå åt rätt väg mot MIK...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: det behövs en annan inställning då. Mora kommer att köra för 3 pinnar och de har vilja... minst 3-4 av återstående matcher behövs vinst känns det som.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Jooo!! Redan på lördag styr vi upp skutan igen, kvällen får anses som en tillfällig felnavigering på vägen mot slutspelsplatsen. Synd med så stora siffror men inte helt oväntat att det skulle bli poänglöst i kväll mot tungt motstånd. Rögle vi ger oss aldrig!
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: Blir nog inte slutspel i år ...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Det är Lex Widing. Alla matcher där han är med går bättre. Alla där han inte är med går sämre. Han är vår mest betydelsefulla maskot. :-(
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
0-3 nu... inte så kul
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Ikväll är det match hemma mot Färjestad. En sex poängmatch ...
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: Yes vad skönt. Widing borde vara kvar nästa säsong 😀
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Nu är det allt lite sång och dans i det K70ska hemmet! Satan så sköna poäng!!! Och vilka kämpar vi har i Pogge, Curran, Widing o co. Spännande med Gelinas på väg in också. :-) (Det sjöngs och dansades inte så mycket efter tio omgångar av denna säsong... men desto skönare nu)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Gelinas, KHL back med NHL erfarenhet, är tydligen på gång enligt nyheter och kommer tillföra stabilitet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: Skönt att ta poäng och att laget visar go. Och ser gärna ett play off mot Malmö 😀
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Eller hur?! Gör inte ont att vara på rätt sida om Miffo i tabellen heller, låt vara med en match mer spelad. Nu kommer våren och krokushockeyn. :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Bra match idag och stark vändning i andra perioden.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Ikväll är det bortamatch i Linköping Hoppas på full gas men även ett bra defensivt spel. Ahnelöv var riktigt bra mot ÖHK och även första linan var i form. Det skiljer inte många pinnar mellan lagen i play off position så de kommande matcherna kan bli riktigt intressanta.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz:
Ja gött, försöker fö min röglekompis att börja hänga här så ni kan bli 3 st.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Tarasov: Sant, det var viktigt med en vändning då. Ikväll så blev det 5-2 mot ÖHK och tio dagars uppehållet blev en bra laddning.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz:
Tänkte inte på inledningen av denna säsong utan när Abbotts tog över förra året. Er inledning är något som kan drabba alla lag över en säsong, skillnaden är väl att ni råkade börja med en.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Tarasov: Ja, men inledningen är historia och nu är dörren öppen och tror också på en stark avslutning,
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz:
Tycker Rögle gjort mkt rätt det senaste året, vilket resan visar från att varit ”hjälplöst” sist till att faktiskt utmana om slutspelsplats. Hoppas på stark avslutning från er sida.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
K70: Yes... laget ska se sig och uppfattas som ett slutspels lag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Det ser vi verkligen fram emot! Vi har väntat tillräckligt länge på slutspelshockey i Ängelholm nu. Måtte den berömda krokushockeyn få blomma ut på ovansidan av kvalstrecken detta år :-)
Kommentera

Säsongen 2018-2019
Tycker att laget gjort en stabil insats. Nu när det är tio dagars uppehåll så hoppas jag på en mental laddning inför de sista omgångarna så att plats 7-10 nås. Pogge, Curran, Brithen, Bristedt, Sjögren och Zaar är mycket viktiga för laget. Många andra spelare har varit stabila och steppat upp… nu ser vi fram emot en avslutning med slutspelshockey.
Kommentera

1958954 · »