Tät match mot FBK och förlust. Men Brithen är tillbaka och spelar bra vilket är positivt. Behövs dock att vissa av övriga spelare höjer sig framöver. Nåväl, snart ny match och nya möjligheter.
Charliejfz: Det behövs verkligen, men dystra skaderapporter idag. Vad det verkar, drygt en månad utan både Sjögren och Schira, och samtidigt bakslag för Everbergs återhämtning efter den förbannade smällen från Högström. Tungt! Hoppas att Brithén är galet spelsugen men han kan ju inte kompensera för alla bortfall i övrigt.
Hansson var faktiskt med och gjorde en bra insats mot Ryssland. Likaså var Roman Will riktigt bra för Tjeckien. Det ska bli kul när SHL drar igång igen den 14:e.
Det går trögt för Kronorna. Både mot Ryssland och Tjeckien... Rifalk och Hansson har inte fått spela. Kul att de knappt är med i laget (ironi). Men tycker de kan komma hem nu och ladda för fortsättningen.
Märkligt ...Så när man har handskar på sig är det ok. Borde aldrig vara ok oavsett handskar. Tyckte det handlade om att skada när man drar i håret och vevar mot huvud
Sputnik: Ja, helt enig... han fick hjärnsläpp minst sagt... men situationen kommer att tas upp av Cam och SHL folk så väntar bara på vad konsekvenser blir för honom och den andra spelaren.
Djurgårdens lagkapten är fåordig efteråt när det kommer till den omtalade situationen i båset.
– Jag tycker att det är en ickesituation. Han slår in i båset och får ingen utvisning. Inte mycket mer att säga. De vann, vi förlorade, men vi kommer tillbaka, säger Högström.
Bra att han glömmer detaljen att han själv håller fast klubban inne i båset. Varav Everberg därför lackar. Sen är Högströms hjärnsläpp värre då han tar tag och matar ett slag rakt ansiktet.
Charliejfz: Typiskt att sådana händelser tenderas att ’missas” av domarna i Sthlm. Kanske konspiratoriskt uttalande men tror att det finns ett visst ”tryck” på domarna i huvudstaden. Nu har jag inte sett matchen (bara klipp) så risken finns att jag får äta upp uttalandet!
K70: ja kul är det att rbk är ett annat lag och spelar jättebra hockey 😁 ... fast irriterad på domare och Djurgårdsspelare idag ... Bristedt och Everberg fick båda smällar ... vet ej hur det gick
Charliejfz: Tjoho! Kul på typ alla plan nu! :-D Även att aktiviteten i Rögleboken ökat med typ 8000 procent, numera kan det vara lika många inlägg på en matchdag här som tidigare på två-tre säsonger sammanlagt. Och då bestod inläggen mest av att jag uttryckte min a) oro inför kvalserien, b) lättnad efter kvalserien eller c) djupa depression efter kvalserien.
Charliejfz: Va väl som tur va ingen megatackling. Mer bara att Rämö kom ut långt och tänkte ta puck och stängde till vid sargen. Tror inte det skall vara nån fara. 🙂
Charliejfz: Fantastiskt imponerande match på Hovet av Röglet, Det UNDERBARA måley av Höglander, 2 mål på 22 sekunder i boxplay. Njutning för hockeyälskare vilket lag man än håller på.
Och vi är nog många som småhåller lite på Röglet och undrar: hur långt kan det här räcka? Hela säsongen?
Charliejfz: OMG! På tiden att vi närmar oss den gamla 1-10-klassikern mot DIF borta... nu har Djurgården gjort sitt tröstmål, nu behöver de inte mer :-)