1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen
« · 318759 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Är det verkligen spelsystemet det är fel på?
Är alla som kräver Waltins avgång säkra på att det verkligen är spelsystemet som brister? Om nu lirarna i Rögle är så bra som det sägs så borde de väl inte klappa igenom så totalt som de gör bara för att de ändrar spelsystem? Rögle är till exempel fruktansvärt dåliga i powerplay men det har väl inget med torpedsystemet att göra?

En stor anledning kan ju vara att det i princip försvunnit en hel femma av hög klass sedan förra säsongen. Sådana spelare som Nordqvist, Eriksson, Hansson och Jacke ersätter man ju inte hur som helst. Åtminstone inte med Marcus Forsberg t ex...

En annan fråga som iofs redan väckts här är ju ifall RBK överhuvudtaget har råd att sparka Waltin. Han lär ju ha rätt bra betalt... Om han sparkas blir ju alternativet garanterat inte en etablerad tränare.

Vi kanske helt enkelt får hoppas att det vänder, alternativt hoppas på nästa säsong. Det är väl ändå ingen som tror att nåt allsvenskt lag kommer att gå upp i år eller.......?

Rögle till Superallsvenskan!?
Hej!

Här har man följt Rögle både i med och motgångar sen slutet av 1980 talet. Både upp i Elitserien och när de åkte ur elitserien. På senare år har jag följt det mer på avstånd hemifrån. Man blir mycket besviken när det gott så bra de senaste åren. Så ska de satsa på en ny tränare som heter Mats Walltin från Stockholm och han kommer ner och kör någon slags torped hockey som Rögle hitintills inte ser ut att klara av.
Jag träffade på Halmstads tränare Mikael Tisell i sommras. Han sa då att Rögle ser starka ut i år och blir mycket svårslagna!?
Jag frågar mig då hur Rögle kan förlora två ggr. om mot Halmstad!?
Nu senast i kväll, onsdag den 29 oktober....
Halmstad - Rögle 5-1!
Nu har 17 matcher av 32 spelats och Rögle är inte bättre än på en 6-e plats. Det börjar bli skillnad på topplag, mittenlag och bottenlagen nu när man tittar på poängen. Just i dag så hör Rögle inte till topp 4 lagen i Södra Allsvenskan. Jag hoppas verkligen att ni skärper till er och kommer igen andra halvan av serien nu. Annars finns bara en väg och det är att skicka hem 08-an. Mats Walltin till Stockholm igen.

M.v.h
Lars Nisse Nilsson

Sv: Ännu en katastrofal insats!
DE:

ja ha va ska nu valtin skylla på nu i tidningen

fan va kass han e

Hofnar:
Vilken annan tränare som helst hade fått sparken nu. Det börjar likna kejsarens nya kläder men den lilla pojken har redan berättat att han är naken.......

mw: Tack Mora! Vi kan behöva allt stöd som finns!

Det här var verkligen trist!

Sv: Waltin..du har fått chansen!
AIAnr10: Kan bara instämma med dig! Vi ser ut att missa Superallsvenskan!
Hur attraktivt blir det att spela i RBK nästa år?
Vad innebär detta för klubbens intäckter?
Kommer vi få en stor sponsor? Knappast!!!
Får vi råd att värva nytt?
Puh!!!

Vad har hänt med Rögle?

Det börjar likna Moras fiaskosäsong 2000/2001. Fruktansvärt plågsamt minne. Än så länge är ni hjälplöst efter, det kan vända.

Kom igen Rögle...

Hälsningar Mora

Sv: Waltin..du har fått chansen!
AIAnr10: du drömmer inte rögle missar super
allsvenskan om detta med torped hockey ska forsätta
finnes ingen tränare ledig

RBK-fantast: MAn kan inte leva på meriter. Att säga att Waltin är en av Sveriges bästa tränare är ett hån mot övriga tränare i detta landet. Om han varit så bra hade han inte stått i RBK's bås. Han hade också förstått bättre än att fortsätta detta eländiga försök till hockey som bara tre lag i Sverige spelar, dvs, landslaget, Djurgården och just det RBK.

Nej nu är det dags att agera inte parera!

Waltin..du har fått chansen!
Jag har aldrig förut lämnat en Rögle match efter 2 perioder.....inte förrän idag mot Halmstad. Rögle spelar bra i 4 minuter och skjuter 4 skott mot Hammers. Resterande 16 minuter mäktar Rögle med 1 skott....1 SKOTT på mål. Och blir helt utspelade av Halmstad Hammers....ännu en gång tappar vi poäng mot detta poplag. Vilja slår klass...eller finns det någon klass i Rögle? JAg enligt Waltin finns det ju det...men det är jävligt svårt att plocka fram tydligen.
Jag skrev ett inlägg här för 6 matcher sedan och krävde redan då Waltins avgång...Fritte rbk och många flera reagerade starkt på detta.....vad säger ni i dag. Har vi väntat och sett tillräckligt?

Vi väntar på vändningen...det är därför man massar sig dit varje gång...å va sugen man är att se de grön och vita hitta spelet. Idag kommer det har vi sagt varje match hittills men icke
Nu kan alla, även ni som fortfarande väntar på vändningen, räkna ut med Röven och en bit krita att det inte blir någon vändning. Hur länge skall det accepteras att vara besviken, hur länge accepteras Rögles Power Play, hur länge accepteras puck transporterna från eget mål över röda linjen?

Agera NU ta dom obekvämma besluten ni och vi har väntat länge nog. Obekvämt är det också för många RBK fans att ta beslutet om att gå att se Rögles hemma matcher.

Jag tror jag drömmer ..RBK på väg att missa Super allsvenskan

RBK-fantast: förstår inte, förstår verkligen inte vad som händer !!!!!!

Ännu en katastrofal insats!
Rögle förlorade, som ni nog vet, med 5-1. Hammers vann skotten med 33-28 eller nåt liknande. Mats Walltin får nog hitta på en annan ursäkt nu.....jag vill inte öppna tidningen imorgon och läsa : "vi har lite dåligt självförtroende just nu". Rögles spelare har bra betalt för att spela, då måste man kunna spela bättre. Rögle ligger 2 poäng från en superallsvensk plats, med lag som Halmstadoch Växjö framför sig.
Om RBK inte kan slå Hammers på bortaplan, hur ska man då klara av SAIK, Borfors elr Hammarby i en eventuell Superallsvenska. NU MÅSTE DET BÖRJA HÄNDA SAKER!!! Torpedhockeyn har inte varit så lyckad, inte så konstigt när man saknar en libero. Jag ser att snacket om att sparka Walltin redan har dragit igång. Att sparka Mats Walltin, en av Sveriges bästa tränare, efter 17 omgångar vore vansinne. MEN, jag håller med om att någonting måste göras!!!!
Ses i ladan på Söndag!

GRÖNT OCH VITT

Sv: kris
exil-rögleit: Om man nu kan se något positivt med dagens förlust så är det att förlusten blev så stor att även de mest överoptimistiska supportrar måste inse att det är något fundamentalt fel. Själv så vill jag, som jag skrivit ett antal gånger tidigare här, skrota torpedhockeyn och återgå till ett mer traditionellt spelsystem. För att göra detta behöver vi antagligen värva några bra backar för att förstärka truppen på försvarssidan eftersom vi har så få renodlade försvarsspelare i och med torpedhockeysystemet. Vet inte under vilka premisser som Waltin anställts som tränare men även han borde inse att det inte håller att köra vidare med torpedhockeyn längre. Waltin borde kunna fortsätta leda laget men med ett annat mer traditionellt spelsystem där spelarnas potential kan utnyttjas mycket bättre.

Bort med Waltin......nu får det vara nog!
Lämnade Sannarpshallen efter två minst sagt pinsamma perioder...
Jag och min vänner har visat tålamod tillräckligt länge anser vi. Visst är det så att det inte BARA är Waltins fel, spelarnas inställning på isen är ofta under all kritik. Ingen utmärker sig på ett positivt vis.
Att skapa ett lag efter ett spelsystem är nog det mest fåniga jag har sett och hört. Man kan inte få en fisk att flyga och ändå försöker man. Spelarna är bra, men de har inte förmågan att spela denna sk. torpedhockey, då kan man heller inte fortsätta med den. Använd spelarna till det dem är bra på. Se till att skapa konkurrens inom laget så att spelar som tror sig vara självskrivna i laget blir tvugna att ta fram en bättre inställning och prestera bättre. Många spelare anser jag borde få stå över vissa matcher men den möjligheten finns inte då det inte finns andra som kan hoppa in.
Nej nu har RBK chansen!!! Efter Nybro hemma på söndag är det ett 10 dagars uppehåll. Sparka Waltin, köp spelare så det räcker och hitta tillbaka till det spel som vi kan och borde spela! Tack!

nollan: Trodde att detta system lades ner (läs: borde lagts ner) när det genomskådades av vitryssar men ack så fel jag hade. Är ingen vän av att sparka varken spelare eller tränare men det här är inte roligt längre.

exil-rögleit: håller med dig vem vill skriva på
nu en avdankakanadensare

nollan: Ja, nu har mer än halva serien gått. Efter Nybro-matchen är det äntligen tio dagar utan nya förluster. Då måste det hända grejer. Verkar som alla supportrar är överens. Fast, vem vill skriva på för Rögle som det ser ut idag??? /jäkligt besviken

kris
ja ha ny förlust hur länge ska detta tramset till torped hockey få forsätta
gör något nu innan det e för sent

Sv: Nyförvärv!
Mindreader: Jag klagar inte på de spelare vi har idag, jag bara syftar på att de vill värva en svensk spelare och näsvall är ledig. Varför tar man då inte ens kontakt med spelaren? Håller du inte med om att det är bättre att värva en spelare som gör mycket poäng varje säsong, än en spelare som mest suttit på bänken i elitserien.....Jag menar de lär ju knappast kunna värva J.Jönsson!!!

Som om inte det skulle räcka!!!
Jaha så har vi snart en massa elaka hämmesfans som ska vräka ur sig en massa skit igen!

Sv: Nu räcker det!!!
Håller med dig nicke... VEM fan vill komma nu??????

P.s Jag vill inte anklaga waltin o spelet.. tro mer på spelarna som inte har tillräkligt med hjärta och fantasi.... Ta hem dom gamla spelarna!!
Kolla bara vilka som låg bakom i kväll i H-stad... jo gamla rögle spelare!

God natt!!!

havsmussla: Jag har hört av ledare inom klubben att det sägs att man bjöd R.Melin 1miljon i årslön, men kunde inte matcha LHC varken ekonomiskt eller sportsligt. M.Waltin sägs ha fått samma erbjudande....men man vet ju aldrig, kan ju också bara vara spekulationer....

Sv: Nyförvärv!
bjärebo: Många av våra spelare, är lika bra om inte bättre än vad Näsvall är, det är inte hos spelarna det brister, men dom har blivit tvingade in i något som dom verken vill eller kan hantera..thats it..hade vi haft Elvis i laget så hade det redan varit krismöte mellan styrelse och spelaråd......

Nyförvärv!
Rögle skriver att de är på jakt efter två nyförvärv och vad jag förstår lär det vara en libero och en halva eller torped. De säger också att det ska vara en spelare av klass. Då undrar jag bara varför man inte hör av sig till Näsvall. Han har visat de senaste säsongerna i både allsvenskan, superallsvenskan och kvalserien att han är en spelare av klass. Att värva en spelare som tillhör fjärdefemman i elitserien är ju knappast ett bättre alternativ. De spelar ju varken powerplay eller boxplay. Men det gör ju en spelare som näsvall, han tillhörde väl en bland de bästa i skellefteå, åtminstone poängmässigt. Sådana spelare blir ju knappast tillgängliga särskilt ofta. Vi måste ha någon spelare som kan visa vägen när vi är en man mer på banan, det avgör ju trots allt många matcher......

Kan nog bli lite småsvårt att få hit några bra spelare med tanke på hur kass Rögle spelar.

havsmussla: attackera waltin vill säga...

lindeberg: ja, torpedhockeyn är fin när den väl fungerar, men för ett allsvenskt lag med inte samma ekonomi som ett elitlag, kan detta blir mycket svårt att fungera. jag hoppas bara inte fansen skämmer ut sig på samma vis som mot nyström med att försöka attackera osv...

havsmussla: HÅLLER MED ALLA "KAN MAN VERKLIGEN MED DET BÄSTA LAGET PÅ PAPPERET PÄ LÄNGE " ENLIGT DOM FLESTA KLOKA TAPPA SÅ MYCKE FRÅN FÖRRA ÅRET JAG TROR ATT TORPEDHOCKEYN HAR GJOT SITT SE BARA PÅ LANDSLAGET JUST NU TÄNKER JAG BARA HUR DET GICK NÄR LARS FREDRIK VAR HÄR HOPPAS JAG HAR FEL ÄLSKAR RÖGLE

havsmussla: Han är vår i två sköna år, om han inte väljer att avgå frivilligt... Och spekulanterna lär väl knappast stå på rad? Rögle kan tyvärr inte göra som HIF och ha sina dyraste anställda på lönelistan utan att dom arbetar.. Så Du får nog vara snäll och vänja Dig vid detta.... Nästa år lär han stå ensam i båset för jag tvivlar på att särskilt många av spelarna har lust att stanna...... Kanske bästa vore om han snörade på skridskorna och började spela redan i år. Även om han är 50 så behövs ju backar!!!

Mindreader: Händer det ingenting nu, efter denna match, så händer det ingenting resten av året heller! All glädje o stolthet är för tillfället helt bortblåst och kommer att vara svår att få tillbaka(hos alla inblandade)
Det känns som man blivit deporterad till Gulagarkipelagen t o m mars!

Klarsynt 65a: går det inte att "kicka" honom, eller man får inte bryta ett kontrakt sådär bara?

havsmussla: ja mycket... och vi har honom i två år. Jippi!!!!!

Mindreader: Nu är det som behöver sägas sagt. Upp till Gärdsmyren att kvittra loss lite!!!

sulan: någon som vet om waltin är dyr för rögle?

Nu räcker det!!!
Ändring nuuuuuuuuuuu!!!

Nu räcker det!!!
Nu måste dom ansvariga vakna till liv, dom kan inte fortsätta att sitta passiva och se på när det som har byggts upp raseras. Det är ju ett möte inbokat med Waltin om vilka nyförvärv som behövs, Vem som helst kan se att det behövs 2 backar och ett nytt spelsystem. Det som är tråkigt är att ingen ansvarig verkar inse var problemen ligger, det syns på spelarna ute på isen, dom vet inte var dom ska åka, dom vet inte vart sina kamrater på isen ska åka, allt blir fel och det finns verkligen ingen spelglädje för tillfället, spelglädje har vi fått se några enstaka ggr denna säsong. Så jag vädjar faktiskt till den enda som har hockeykunskaper, Roger Hansson snälla agera, du sitter i sportkommiten och måste verkligen förklara för dom som har den verkliga makten att ta tag i problemet. Var finns glädjen hos spelarna? Varför syns inte dom framträdande killarna från förra säsongen? Skulle Pelle, Linden, Stoffe, Togge och Karma ha blivit så bedrövligt dåliga att dom inte ens syns längre?

Nej, ta fram pärmen från förra säsongen ”rädda Melin” och ändra rubrik till ”såga Waltin” Det kommer faktiskt att bli många flera som skriver denna gång.

Sv: helvete
RBK-fantast: Ja alltså jag blir så jääävla besviken. men på samma gång tror jag inte torpedhockey fungerar så länge man inte har någon libero som ger trygghet i laget. rögle ni måste verkligen köpa två nya spelare. jag börjar bli trött på det här.... efter varje match så säger waltin bara "Vi har dåligt självförtroende just nu osv."... känns tråkigt

helvete
hur i helvete kan dom ligga under med 4-0??dom har juh betalt för att spela!!!SKÄRPNING!

Sv: Nu får det f-n räcka...
ett litet tillägg: vi har 7 hemma matcher kvar att spela, resterande 9 matcher avgörs följaktligen borta. Vi har vunnit 1 av de 7 hittlills spelade efter full tid. Konstigt att man kanner sig en smula tveksam till SA.

Klarsynt 65a: Usch o tvi! Har försökt se positiva tecken de senaste matcherna och har väl sett o hört ett och annat. Men de negativa trenderna har hållt i sig. Ostabilt och svagt bakåt. Denna matchen visar att det inte blir bättre...suck! Smekmånaden är över...dags att vakna innan det är försent... det blir inte bättre...det vänder inte! :(

Mindreader: Jodå man man utrycka det kort och koncist. Kontentan som jag ser det är att det finns guldkorn, problemet är bara att dom som "vaskar" har dynggrep i stället för sil..... Om Du förstår vad jag menar.. Två bra backar, en sportslig ledning med lite hockeykunskaper och ett nytt spelsystem kunde vara ett lämpligt första steg. 4-0 till Hammers nu, eller kan det skrivas tydligare?

Klarsynt 65a: Ett ordspråk som känns bra just nu är " Man kan inte göra guld av skit, men man kan göra guld till skit"

Nu får det f-n räcka...
Nu får det vara slut på eländet. Sportsligt ansvariga i RBK måste ta sitt ansvar och agera för att undvika det haveri som är på gång. Påläggskungarna i sportkommitten får snart visa lite handlingskraft. Betänk att för ett år sedan (med en betydligt billigare trupp) dominerade RBK södra allsvenskan och var i stort sett redo för SA så här dags. I stället för att spetsa truppen, har den vattnats ut med en samling spelare som långt ifrån infriat förväntningarna (och en tränare som prsenterar det sämsta spel vi skådat sedan Hannu Niemis dagar). Ska det vara så j-a svårt att inse att det krävs defensiva förstärkningar och en anpassning av spelsystemet så att det passar spelarmaterialet...??? För även om det är nu mer än någonsin laget behöver vårt stöd, så är det väl ingen som har ork och tålamod med detta. 0-3 mot Hammers efter en period är droppen för mig.....

URRRRK!!! TVIIII!!!! F----N!!!!!Detta blir inte bra, det lossnar inte....

Sv: Var sitter ni i chata?
********Hur fan stavar jag! =/ ******************

Men ni förstår nog!

/erik

Sv: Självförtroende
Thomas17Srsen: Men skärp er nu..vad får er att tro att vi skulle kunna det???? fattar inte hur alla kan vara så himla nöjda med 8/9 poäng..när spelet har varit bedrövligt och vi har mött 2 av dom sämsta lagen på dom senaste 3 matcherna.

Var sitter ni i chata?
Hej

Var sitter ni i chata?

Vilken adreas! =)

Sv: RÖGLE BK.....
Rögle_fanset: Hoppas givetvis att det blir vinst i kväll.
Vet inte varför att RBK har så förbaskat svårt för Hammers, borde inte ha det, för RBK är ett mycket bättre lag.

Jan

Sv: Självförtroende
sunken: Skulle vara väldigt bra om RBK kunde ta 6 poäng på dom 2 matcher som är kvar innan 10 dags uppehållet.
Skulle skapa en väldigt bra arbetsro.

Hälsningar
Jan

« · 318759 · »