1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen
« · 325842 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Troja!
Säg till era kompisar, de som inte är med i AIA att dom ska anmäla sig tidigare..
De jag visste som ska dit, de tänkte anmäla sig på bussen, kanske därför inte det blir nån buss då!

Troja!
Asså nu måste de bli en buss, annars vet jag inte vad jag gör!

Snälla anmäl er.

Kämpa RBK... Kämpa RBK

Sv: Stäng liga?
Ebbe: jo, det stod om det i Smålandsposten, men jag ser fram emot rapporten från mötet. Kan vara kul att läsa om hur det går till i maktens boningar!

Patrik: Men du var snabbare Patrik. Står om den efterlängtade bantingen för de Allsvenska serierna på AIAs sida nu.

Sv: Berömda citat
The Punisher: Jag föreslår att du fortsättningsvis använder pannlampa om du skall envisas med skriva dina inlägg från så mörka platser som Syndens stad ;-)

Hofnar: Jag har haft det tevksamma nöjet att tala med nyss nämda sk. journalist i ett annats samanhen, och hur han bredvier sin undersökning av fakta och sina intevjuer hånskrattar jag åt. Och jag är inte helt främmande på ämnet, jag har ändå varit på en dagstidninge och praktiserat unde en månad...

brass:
Intressant länk du förser oss med. Det var ungefär sånt här som jag menade med att inte lyfta på vissa stenar.
Det förändrar dock inte det faktum att Thornéus text innehåller fler faktafel än vad det står A-lagare utanför bolaget på Stattena 09.55 en måndagförmiddag.

Sv: Hjärta!
brass: hehe.... Såg de... =) jag upptänkte efterråt när jag hade skickat... =)

brass: Säg det till Stenmark! (he bara å åk)

erik: du lyckades bra med stavningen nu, det är bara grammatiken som du ska finslipa. Imperfekt av skriv är skrev och inte skriv

Sv: ALLA ska komma
FrasseLakej:
Okej, och skriver du det en gång till så börjar du bli rätt tjatig.
Tänk att det finns svält i världen, människor som inte har något hem och bröd som inte är datummärkt.
Ändå så finns det folk (läs: dig själv) som rackar ner på folk som inte vill ha en trumma i sin ishall...

Tomtar 2
Låt tomtarna 2 snacka om sin jävla trumma o allt annat skit..
Som vanligt när det är fredags match kommer sången att lyda:
Vi har vunnit vunnit denna matchen vunnit här på läktaren.........
Är det nån som vill tjäna pengar på fredag? åk till Danmark o handla
sprit o öl o sälj till tomtarna 2 innan match så slipper vi dom...
Tänk på att det måste vara elefant öl o 80 procentig sprit....

Hela sverige skrattar...växjös lakejer....kom o hata...

Patrik: Eksistera stavas väl med 2 p, eller........

erik: Ingen fara, vi vet alla vad du menade, och det var helt OK!
Och någon annan slog ju fast den nakna sanningen "Här inne eksisterar ingen ordbok!" *s*

havsmussla: hehe.. jag vet inte =)) Snälla rätta mit inlägg innan alla mobbar mig!! " jag bara skriv och skickade meddelanden.. glömde se om den var ok..

-------------------------Ber om ursäkt-------------------------------------

Jag lovar att jag inte ska skriva mer ;-)

FrasseLakej: Jag skiter i var du skiter bara du/ni skiter i er skit-trumma

lej: Välkommen hem.
Vi ser fram emot rapporten!

havsmussla: Det verkar som att jag måste jobba på Öland på fredag kväll, så det ser kärvt ut. I vilket fall som helst så har jag övergett planerna på att göra en "Wallraff" och snylta mej in på en sponsrad lakersbuss :) 18 mil ner till Ängelholm tillsammans med växjöfans är väl möjligt att överleva, men blotta risken att tillbringa hemresan med dessa folk efter en förlust skulle vara svår att uthärda, så jag skulle såklart kört själv, eller samåkt med någon annan rögleit som bor här i trakterna.
Klart att man hoppas extra mycket att Rögle vinner mot Växjö, eftersom det annars blir många tråkningar på jobbet, och sak samma för mina barn i skolan...

Stäng liga?
Hej
Efter att ha varit i Sockholm och träffat alla allsvenska lagens representanter i AHF så har vi diskuterat bl.a. kommande serieindelning. Jag kommer att skriva en artikel på hemsidan under Styrelsen så fort Olof är klar.
Hälsningar
lasse
PS Vilken vecka vi har framför oss 3 poäng borta på onsdag och sen stor fest i hallen på fredag och nu gäller det att alla kommer så att vi kan visa vems hall och vilket lag som bestämmer i hallen DS

Stäng liga?
Hej
Efter att ha varit i Sockholm och träffat alla allsvenska lagens representanter i AHF så har vi diskuterat bl.a. kommande serieindelning. Jag kommer att skriva en artikel på hemsidan under Styrelsen så fort Olof är klar.
Hälsningar
lasse
PS Vilken vecka vi har framför oss 3 poäng borta på onsdag och sen stor fest i hallen på fredag och nu gäller det att alla kommer så att vi kan visa vems hall och vilket lag som bestämmer i hallen DS

Patrik: ahh okej, hehe. jag kommer med galna ideer ibland, menmen. förresten, hur ska du som växjöbo ta dig till ängelholm på fredag? eller du kommer inte? är det mycket snack om matchen i växjö?

erik: jävlar vad många stavfel du lyckades med :)

Sv: Nyförvärv
havsmussla: Hade du inget bättre svar så hoppas jag att du skiter i att svara i fortsättingen .

Sv: Nyförvärv
juga: det räcker att du lägger in ett inlägg, båda dina inlägg har ungefär samma handling...

Nyförvärv
Är det någon som vet om det blir några nyförvärv . Isåfall kanske det blir lite bättre hockey så att man slipper denna jävla skithockey som Rögle har presterat i år . Tänke på en sak till , den södra allsvenskan måste vara jävligt dålig i år efterssom att Rögle fortfarande hänger med så bra som dem gör , det är nog en riktig skitserie .

Sv: Curre Lundmark
Mygel: Ingen förmodar jag..men det är ju kanon för dom 12....*S* Som sagt..det tar bort hela poängen med seriesystemen. Det hade väl varit kul att vinna Kvalserien, och sen lira i södra även nästa år.. :=(

En Elitserie, en permanent SA med dom 8 bästa, Fyra bästa från SA till en kvalserien, med dom 2 sista från Es, 2 lag till som spelar Playoff underifrån.....tycker iaf jag låter som en bra sak för den svenska hockey...

Dålig Torpedhockey
Satt och tittada på matchen mellan Sverige och Finnland och jag måste få säga att dem spelar precis samma jävla skithockey som Rögle har gjort i år . Hur fan ska spelarna som kommer från elitserien kunna ställa om och börja att spela torpedhockey när dem spelar vanlig traditionell hockey i klubblagen , enligt Waltin så skulle det ta för Rögle upp emot 15 matcher innan systemet sitter . Det säger ju för fan allt , skrota denna jävla torpedhockey och ta väck tränare som tror på detta skitsystem. Det är ju för fan en plåga att titta på .

brass: Sorry

brass: Här inne eksisterar ingen ordbok!

Mindreader: Stänger de ligan så kommer hockeyn att i snabbare takt än idag att tyna bort. Hela bredden skulle antagligen försvinna. Vem vill lira i ett lag som inte kan gå upp o lira bland de bästa?

erik: Det var ett bra inlägg du skrev, men lär dig stava!

Mygel: Big ice är väl ett mellanting??? Fast jag lever ju efter parollen "bakåtsträvan är en dygd"....

Låt dom stänga ligan om dom vill det....Det tar ju BARA bort allt det roliga med svensk idrott....

erik: Se även till att visa hjärtat på bortaplan! Anmäl er till Ljungby - NU!

Mindreader: De spelar väl Big Ice Hockey numera?? De har inte torpeder och liberos längre? Hur som helst så funkar det inte längre.

Curre Lundmark är hockeyförbundet personifierat - tänker så långt näsan räcker..........

bon scott: Torped landslaget är oxå på gång.... :=)

Curre Lundmark
Nu är den jävla nollan igång igen på tv.Enda han pratar om är att stänga ligan.

Hjärta!
Jag har inte missat en match på rögle hemma och tänkter inte göra de heller. Hur dåligt än rögle spela så kommer jag alltid finna där!

Så nu på fredag så måste alla komma och stötta rögle och vissa att vi är ritiga rögle fans.. som aldrig sviker sitt lag och de ska vi göra hela året ut..

Vi ska också vissa växjö på fredag att vi har varit sverige bästa klack och dom ska inte tro att dom hemma plan!!!!

Så nu vissar vi vår stora hjärta för laget!!

Jag kommer också infinna mig i klacken på fredag med ett upp vilad hals.

/Erik

FrasseLakej: Du har knappast något mandat att avgöra vad vi snackar om i vår gästbok lika lite som vi har med att göra vad ni snackar om i er. Om vi som enda ämne som ska snackas om här bestämmer att det är en trummas vara eller inte vara så är det vårt beslut och ingenting som du kan göra något åt förutom då komma med dina inlägg så länge dom är okej enligt moderatorerna

Tar tillbaka det jag tidigare sagt om lakersfans i denna gästbok

brass: Jag har aldrig hävdat att det är bara bra saker som skrivits om röglefans, men det är de positiva citaten vi letar efter. Episoden med Nyström var enligt mig inte heller så farlig (inte positiv dock). Låt oss skapa nya positiva rubriker på onsdag/fredag!

qp: När jag skall skita så sätter jag mig på toa....å inte på nån trumma

Lakejerna har trumma i sin klack......AIA har ingen trumma i sin klack

That´s it.

FrasseLakej: Bra Frasse, skit då i trumman, det är ju bara tjafs o sandlåda som du säger. Ni e ju gäster dessutom!

brass:
Nej men det har ingenting med AIA att göra.
Nya AIA startades upp säsongen efter det som du länkade till.

Patrik: Det är inget problem med trumma i klackarna.

Skall man diskutera problem ang klackar å dess supportrar....då skall man ta upp de här problemen med våld osv.....

Att tjaffsa om en klack har trumma eller inte....det är rena sandlådetjaffset.

Ekberg: Det är inte bara posetiva saker som har sagts om rögle fansen. se länken

FrasseLakej: Jovisst om värden svälter så blir det nog ett torftigt gille.
Man måste kunna skilja på globala problem och supporterproblem.
Eftersom detta inte är ett forum för Rädda Barnen eller Unesco, så är det självklart att det är den senare typen av "problem" som skall ventileras i detta forum!

Hofnar: Än en gång så skriver jag det som jag skrev i en annan tråd här på forumet.

Det finns svält i värden och det finns dom som inget hem har...osv..osv

Ändå så finns det folk som gnäller om en trumma...

Hofnar: Har du nog rätt i :-) Även de bästa gör små "felsteg" ibland.

Sv: Tjatet om en trumma
eliasson: Tjatet om trummorna kommer aldrig ta slut... trodde ni som varit med så länge hade vant er vid att klackar har trummor ibland, hit till Växjö kommer det en klack med trumma nästan varenda match... måste vara jobbigt att vi kommer på besök...

Sv: Lakejerna börjar bli lite väl kaxiga nu.........
Dorza: Vem är det tar upp det här med trumman och gör så stor sak av det??? Helt otroligt hur så många kan vara så fixerade vid att vi har en trumma... tror ni lämnar den hemma för er skull???

Ekberg:
Inte riktigt allt! Vissa stenar ska det helst inte lyftas på.

« · 325842 · »