Mygel: Det finns bara en fördel med playoffspel (om RBK går igenom dem som vinnare) det är att vi på läktaren får se fler matcher. Men självklart skall RBK bli etta eller tvåa och därmed direktkvalificerade.
QP: Vill hellre ha uppehåll än playoff. Rögle har inte gått bra i playoff de senaste åren. Verkar oftast falla när det gäller mycket. Vem vet vad som kan hända när vi möter ett hungrigt Sundsvall eller Huddinge? Dessutom så har ju både playoff och KS rätt intensiva matchprogram vilket kan vara en nackdel. En spelare måste ha en viss tid att återhämta sig. Se bara på hur det gick innan uppehållet i höstas. Trötta hjärnor o muskler är inte bra att ha när vi går in i KS.
Läste i ett inlägg att det kan vara han som är på gång som tränare.Har väl varit hos Pelikanerna från Lathis. Är han något att satsas på?? Vet inte om det är någon lyckad lösning.
Killer Bob: Lundmarks kompetens kan jag inte uttala mig om , men han bör väl ha en hel del förtroende bland styrelse,spelare och fans kan man ju tycka!
Patrik: Nä, skulle vi missa tror jag att play-offet inte e så dumt, RBK har sällan spelat bra efter uppehåll! Vi har väl svårt att hitta lämpliga sparringar dessutom. Senaste nytt i avd tränar-rykten är en gammal god Rögleprofil: Eloranta(kan ju stämma med att han varit utomlands i 4 säsonger då). Det hade varit roligt om det var sant!
Pyttemjuk: Jovars, det hade varit kul med Rögle och Bofors i kvalserien. Norrlagen är ju inte så överlägsna som alla experter trodde före seriestarten. Vinst på söndag och sen full satsning i Umeå på onsdag.. mjaa, jag tror nog att det ska räcka. Sen är det en annan fråga om de direktkvalificerade lagen (1+2) är betjänta av speluppehållet. Kanske det t.o.m. kan vara en fördel att få playoffa lite innan kvalserien?
Om jag har fattat det rätt som har man en tränare på gång, inom kort och då måste nog vara en som inte har någon klubbhörighet just nu. Annars kan det skapa konflikt precis som i Roger Melin fallet. Stefan Lundh och Mats Waltin som nämnts är ju knutna till Malmö respektive Djurgården men inte som tränare. Men det kan ju också vara Södertälje före detta tränare Mats Hallin med förflutet som spelare och tränare i Malmö. 2 st tränare tycker jag inte skall komma i fråga, efter dom tidigare år mer eller mindre tackat nej för det har inte passat herrarna, nämligen Jim Brithén och Torgny Bendelin. Mys morfar Curre Lindström hade inte varit så dumt.
Sedan är det full stöttning på söndag mot AIK. För det är ju så att vinner man båda matcherna som är kvar så klarar med det av egen kraft, eftersom Bofors och Hammarby möts inbördes i sista omgången.
Känner medlidande med Wolle som varit fenomenal ända fram tills igår.Bara att hoppas att han är revanschsugen till tusen på söndag.Att det skulle vara Melins avsikt att lägga sig är snudd på förtal och så pass idiotiskt att man blir helt matt.Att det finns så inskränkta och trångsynta personer är sorgligt. Moras knep att få Hansson ur balans kan man inte skylla en förlust på det måste till och med Arne Henriksson begripa ?
Nu börjar det bli kul med hockey, det är så här vi vill ha det! Varje match ska gälla livet!
På söndag ska vi visa AIK att vi vill till kvalserien, full fart på isen och på läktarn!
Jag hoppas att många tar sig till hallen riktigt tidigt så vi kan visa vårt STORA stöd redan på uppvärmning! En massiv klack redan under uppvärmning skulle nog tända pågarna till tusen!
VI GÖR JU ALLT FÖR ER VI SKULLE DÖ FÖR ER...........................
Det är ju märkligt... att RBK inte kan göra sig av med detta Mora-spöke! Man undrar ju vad som är grunden till detta. Är det så att Rögle av "hävd och gammal tradition" helt enkelt inte SKA vinna däruppe? Högst egendomligt är det iallafall. Nu får RBK tyvärr spela med kniven på strupen, vad gäller att ta en av de två direktplatserna till KS. Blir toksvårt. 3 pinnar mot AIK är ett måste och minst 2 pinnar borta mot Lövhögen... *usch*. Playoff vågar jag inte tänka på.
Läste artikeln i Aftonbladet (var det väl??) om Bofors och alla de tragedier och motgångar som drabbat såväl spelare som ledare i laget. På något sätt känns det som BIK förtjänar en kvalserieplats, med detta som bakgrund.
En sak är säker någon seger i Mora lär man aldrig få se :-(
1:a perioden
Rögle äger de 7 första minutrarna, specielt 3:e femman är lysande men något mål lyckas vi aldrig göra. Istället så är det Mora som kontrar o gör 1-0 i BP Bogg lägger ett löst skott på högersida om Wolle som har fri sikt, men som han mycket billigt släpper in (Det såg ut som om han hade tyngdpunkten på fel ben.) Efter detta så jämnar matchen ut sig o Mora får press i våran försvarzon o en Mora spelare som slår en fin pass till Ross som står helt fri mellan cirklarna o skjuter snyggt in 2-0. 2-1 Måssa lägger en fin pass till Josefsson som har smygit upp o han sätter säkert pucken i nät. 3-1 är en jättetavla av Wolle som åker ur sin bur för att lägga ut pucken längs sargen men Bogg har varit med förrut så han hade redan placerat sig där o kunnde enkelt skjuta pucken mot det övergivna målet o där står Westerling o styr in pucken. RIDÅ Mora gör alltså 3 mål i första perioden på 2 målchanser .....
2:a perioden Jacke vinner tekningen bak till Byström som tar emot pucken åker ett par skär kommer över mittlinjen o skjuter ner pucken mot Mora målvakten som helt obgripligt släpper in pucken 3-2 efter 6 !?! sekunder. Efter detta händer det inte så mycket förren Norda drar på sig en utvisning. Mora skapar dock ingenting förren det blir tekning i våran försvarzon. Mora vinner tekningen klockrent bak till backen Bergström som lägger i väg ett inte allt för märkvärdigt skott som tar på Wolles klubbhand o går in i mål 4-2. Målet såg ganska billigt ut men Wolle kan ha varit skymd. 4-3 är ett mycket bra PP där Arlbrandt är motorn som vänder ut o in på Mora spelarna o till slut passar bak till Bya som lägger en fin sidledspass till Karma som dunkar in pucken. Innan 5-3 målet åker Larsson ut för att Marckus Eriksson filmar. Larsson nuddar inte ens i##oten Eriksson ändå så får han en 2 minutersutvisning :-( Givetvis så gör pajasen Eriksson mål när Rögle spelarna går bort sig i mittzon o pajasen kommer rent fri med Wolle o sätter enkelt 5-3. SUCK
3:e perioden
Hammerstad blir bänkad, in med Blanck på backen o Hansson som forward. Norda kommer helt fri i början på 3:e i BP men Moramålisen gör en bra räddning. Istället gör Lindén 5-4 lite senare när vi precis har blivit fulltaliga mitt i ett flygande byte. 5-5 Arlbrandt igen, killen vänder ut o in på Moara försvaret o kommer inglidandes från sarghörnet o lägger en kanon macka till Bya som har smygit sig upp vid bortre stolpen o kan lägga in pucken i öppen bur. Mycket vackert o hoppet om att man äntligen skulle få se en seger i Smidjegrav infann sig. Men ack nä, när man trodde Mora skulle vika ner sig så var det istället Rögle som blev för försiktigt. I momentet innan Mora gjorde mål så var Wolle helt bortspelad men 2 Röglespelare slängde sig o räddade oss en liten stund. 30 sek senare blir det återigen kallabalik i vårat försvar o Wolle + 3-4 andra spelare ligger in en gröt i målgården o på någotvis kan Mora göra 6-5. Klockan står då på 52.14. Efter 53.45 tar Rögle timeout o går ner på 2 femmor 1:a femman är intakt medan 2:a femman består av Pelle, Norda, Herman som forwards o Hansson som spelar back igen tillsamans med Josef? Men vi skapar inte mycket, inte heller när vi tar ut Wolle o spelar 5-4 eller 4-3.pga en dubbelutvisning. Istället gör pajasen 7-5 i tom bur o matchen är slut.
...med "förra året" menar jag att Rögle var tvunget att slå Löven borta samtidigt som andra resultat gick Rögles väg för att ha chans att nå play off, inte kvalserien om det så tolkas..Sorry!
7-5...Jippie! Nyligen hemkommen från jobb. Hörde felsteget på radion. Att Rögle ska ha så himla svårt att avgöra toppstriden på egen hand. Nu blir det som förra året, lita till andra resultat om en av de två platserna ska bli Rögles. Nu MÅSTE de vinna resterande program. Ses på Söndag...Fullsatt kanske?
Man kan alltid göra en dålig match. Men Mora e ändå Mora. Ska vi gå upp så möter vi MYCKET bättre lag på bortaplan. Ska vi upp i eliten så ska vi ha något att komma med också, det e inte lönt att gå upp å bli ett stryklag.
Vill bara säga att Melin har fört Rögle till mycket fina framgångar hur det än går. Han ska ha stort tack för detta.
Mygel: Som jag ser det finns det risk för att 3 lag slutar på 26 p, så det gäller att grabbarna öser in mål mot AIK. Vilka de 3 är? Jo, RBK BIK o BIF. Vi måste ta minst 2p av BIF så grejar vi det! Kom igen nu gubbaaar!!! (Annars får vi kvala mot Huddinge o SAIK) Dubbel-puh!
hilding: Förbannad blir väl man inte riktigt, men jag skulle gärna vilja höra logiken bakom hur man kan beskylla Melin för förlusten. Jag hade tappat förtroendet för Melin om det i BÖRJAN av säsongen hade visat sig att vi förlorade en massa matcher. Då hade det varit fel i hans spelsystem och filosofi (typ Nyström). Men vid den tidpunkt vi är just nu så är Melins taktik o filosofi redan så väl innött i laget. Nu är det upp till spelarna att göra sitt bästa av den. Tydligen så verkar de inte ha gjort det idag :(
firman NJJ: Det är såna som du som gör mig vansinnig! Ge fan i att ge Melin skit för detta, tänk vad han har gjort med laget istället..
Rögle är för bra för att inte vara med i kvalserien. Det är 2 omgångar kvar nu och slår dom aik hemma på Söndag och plockar 1-2 poäng borta mot löven så tar dom en direktplats! Om dom skulle mot förmodan kvala så kommer dom klara det oxå! Rögle hör hemma bland eliten nu!!
firman NJJ: Så du menar att Melin bett Hansson drälla med pucken och sagt åt Wennström att göra bort sig. Hör Du inte själv hur dumt det låter. Lås Hinkes krönika istället o ta åt Dig av det.
Stötta laget istället för att försöka splittra. I med o motgång finns bara RÖGLE
Två bjudningar ikväll. Hansson stod o "drällde" igen och Wennström gjorde tyvärr bort sig. Nu e det väl ändån dags att Melin packar väskan och lämnar Rögle. Känner inget förtroende för honom längre och med tanke på resterande program är det inte fel att skicka ner Lööw till Lundmark i båset. Det tycker jag borde vara ett krav ifrån alla Röglefans som vill se RBK i ks. Melin, tack för denna tid men det är tid för dig att gå vidare! VCF
lej: Ja, visst men man blir sååå lack. 5-5 och 10 min kvar. Så släpper man in ett till...
Nu deppar vi 2 timmar och konstaterar sedan att vi fortfarande är med i racet. C´mon Rögle. Vi gick efter seger i alla fall. Hade vi varit nöjda med oavgjort hade vi aldrig kunnat kvittera.
Hardmen: Det var inget roligt men nu gäller det att uppbringa all den energi som ni (och vi) kan ge på söndag. Ge nu järnet och stötta killarna så ska ni se att det går vägen ändå. Puh lasse
Trogen: Han var inte grym här,det var han inte. Han var bra men det var många andra i den kullen oxå. Vet du vilka dom var?? Tord E, Micke J, Herman, Finnström, Daniel Tjärnqvist,Wolle, Benny Jonsson, Möller,Badelt. Kommer du inte i håg? O vem var lagledare o marialare då?
Tycker du Hultgren var bra då ?Gjorde mer skada än nytta dom matcherna han fick spela.Har bara svårt för spelare som försöker hitta ursäkter för att det inte går bra när dom ska börja med att rannsaka sig själva.Bitter jag...inte direkt,snarae förhoppningsfull inför kvällens game =)
Killer Bob: Hemskt vad du var duktig, Killen har haft många skador i sin nya klubb; so what? jag gillade inte heller tränaren vi hade då, En hel del av spelarna hade inte mycket över för honom heller, tycker inte han verkade bitter i intervjuven..men du låter bitter som fan.
nollan2: nervös är man inte men det ska bli väldigt spännande, seger idag och man kan räkna med fullsatt mot AIK och ett helt sanslöst tryck på läktaren!!!
Blir ärligt talad lite förbannad när man läser intervjun med Herman Hultgren.Ett evigt bortförklarande och skyllande på skador och smutskastande av gamla tränare är det sämsta man kan göra som före detta spelare.Hultgren var en praktpajas under sin tid i Rögle och i alla andra föreningar känd som en hetlevrad virrpanna som det var lätt att få ur balans.Han platsade inte då och lär aldrig göra det nu tack o lov.Ödsla inte plats och energi på bittra föredettingar.
Charliejfz: Ni har inlett mycket bättre än vad de s.k. "experterna" har förutspått. Kanske det passar er bra att få gå lite under radarn? Men alla vet ju hur svåra ni är att möta när ni får till er defensiv. Bra jobbat hur som helst.
6 poäng till blir det!!!!!