1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27224 inlägg · 5186 ämnen
« · 218677 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leska
Rögle bengan: Smaken är olika. Men enligt vad jag kommer ihåg var han i en egen division. Hinke säger även att han snurrade med Rögles Elitseriebackar på träningar då.
Tror han hade varit en grym spelare att ha!

OE: Va det gäller vikten så "snittar" nog RBK oxå )90+ Nej pågar Leska åkte till Italien för att spela där för pappa var tränare där ner då,kan va Frankrike oxå. Det är ju många år sen men visst han är jätte duktig men när han var här så var han inte något för elitserien och gjorde vissa bra matcher med J20 men var inte bättre än många andra. Så då är det bara att rätta mig.

Rögle bengan: Han är en av de absolut bästa europeiska spelarna. Enda anledningen till att han inte spelar i NHL är att han vägrar lägga så många timmar i gymmet som de kräver. NHL vill ju som bekant så gott som uteslutande ha 90 kilos paket.
Leska spelar för "Old time hockey". Han brinner för liret och vägrar bli en kantig biff bara för att NHL vill det.

Rögle bengan: hehe, jo det är nog sant. Men vann han inte något pris eller nåt? Eller var det några reportrar som skrev om det efter det att han hade dominerat i det tjeckiska landslaget under några landslagsturneringar

Mygel: Nja Europas bästa spelare är nog lite till att ta i. Toppade Tjekiska poängligan i fjol men sen fåt vi nog hålla där. Borde i så fall spela i NHL om man var så bra OCH drömmer om spel i RBK.

Sv: Från dagens aftonbladet
Killer Bob: kanske kan det vara så att jag menade att LHC i första hand inte behöver en defensiv spelare utan kanske en målgörare.

Vi får se i kvalserien!!!

Inför kvällens drabbning
Finns lite intressant läsning. Följ länken.

kalasklas: En tjeckisk lirare som spelade i Rögle när han var yngre. Förra året ansågs han vara Europas bästa hockeyspelare. Han har tidigare sagt att han gärna vill komma och spela i Sverige och då i Rögle igen (fast med det kravet att det skulle vara i elitserien).

Svenne: Vem fan är Leska??

Sv: Från dagens aftonbladet
Den lönekostnaden har ju Rögle tagit över eftersom att man har herr Melin som tränare.Detta är praxis i såväl spelar som tränaraffärer.Att han skulle ha ångest i slutet på månaden är nog knappast troligt med hans facit.

Barry Richter har varit en av LHC`s bästa spelare i år.Man kanske ska tänka lite längre än kolla mål och assist på en defensiv back ?

Från dagens aftonbladet
"Brynäs och Linköping till kvalserien – och i dag kan Rögle ta ytterligare ett kliv på vägen dit.
Skulle det bli så, är det en unik situation för tränaren Roger Melin.
Fortfarande avlönad av Brynäs (40 000 kronor i månaden, sägs det) klar för Linköping i tre år framåt från och med nästa säsong - och tränare i Rögle.
Undrar vilket lag han håller på?"

Ångest i slutet av månaden innan lönen kommer lär han inte lida av.

Sv: LinKÖPing
Belix: Frågan är om hans flytt till Schweitz har någon betydelse.
Hans 6 mål och 10 assist på 44 matcher imponerar åtminstonne inte på mig, om man ska se på målstatistiken.

Men det är ju aldrig bra om en kugge i laget försvinner. Man kan ju bara hoppas , såhär inför en ev kvalserie.

Sv: Motorväg till kvalserien?
Mulle: Positivt tänkande nu... :-)
Jag tror knappast att laget underskattar Mora. Mora vann över Hammarby i söndags plus att Rögle alltid haft förtvivlat svårt att vinna där...
Själv behöver jag bara gå till förra säsongen och 6-0 förlusten som var pinsam att se på.
Jag tror och hoppas att laget är heltaggat och tar den första segern i Mora sen våren 2000.

Motorväg till kvalserien?
Det finns inga bortamatcher som man bara vinner. Minns några riktigt klassiska magplask;

Sollefteå 1988, vi ledde Allsvenskan och plumsade mot jumbon
(Pelle och Roger minns säkert)

Mölndal 2001, Lars-Fredriks Golgata!

Någon som har några värre magplask i gott minne?

Ta chansen i kväll...

Mygel: Jag har för mig att han sa att han vill spela för Rögle i Elitserien...
Vi får väl vänta med att rycka i honom till efter Kvalserien.. :-)

Leska
Är det inte läge snart att börja rycka i Leska? Han har ju tidigare sagt att han vill spela i Sverige o då i Rögle.

Sv: Wiman
mn båstad: Tja, det är nog mer Hackborn1s förtjänst än min. Men visst kan jag vara med på ett litet hörn eftersom jag upptäckte att han var Rögle supporter :)

Sv: härledare
Dj RBK: Det låter härligt!!

Mygel: Var det denna tröjan som du var med om att skicka till Wiman?

Mygel: Ja jag såg det, Jag har några bilder på det!
För er som inte såg programmet så har jag en bild på Wiman i den gröna tröjan

Mygel: man kan väl säga att det var hyffsad publicitet, nu ska vi bara slå "råttorna" på söndag så blir det nog mer snack på ZTV...Men först o främst en viktigt o svår match mot Mora imorn

mn båstad: Båda tröjorna är på!!!!

Dj RBK: Det tror jag aldrig Melin tillåter:-)

Det är bara klappa och och hoppas som köpt och fått tag i biljeter till söndagens match mellan RBK-AIK det är redan slut sålt och jag fått vissa väldigt säkra rykten att nu ligger RBK plus med pengarna och det är en väldigt bra tränare på G till våra Gubbar som kan föra Vårt Kära RBK till framgångar till elitserien om vi når så långt i år som jag tror att vi gör eller vad säger ni här inne???
Forza RBK nu de sista matcherna så går vi till kvalserien och slår de stor satsande linköpning med 8-0 eller mer!!!!!!
RBK 4 Ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Killer Bob: va e där för fel me de då

visset löven
NU vissnar löven edmons dra hem

Inte konstigt att du kallas för nollan med det förslaget !

Tröjan är på!

hej
har nytt lag kolla o se

LinKÖPing
Ebb i kassan?
Barry Richter lämnar Linköping
För dyr när det går dåligt för laget.

härledare
varfö inte ABRIS han e kung o ledig

Junior: Men jag är inte säker och kan vara helt ute och reser... ;)

Joinzzon: En skickad av klubben (mej) en skänkt från RBK:arna i Lund med Hackborn1 och Mygel i spetsen.

Junior: Tror det var killen från Falkenberg som snackade om Rögletröjan. Därefter sa den förvånade Malmökillen: Eeejn Röööögle tröjjja.

Junior:
Killen lär ju ha varit här inne, annars hade han ju aldrig vetat om att OE (?!?) hade skickat upp tröjor till Johan.

Var det någon i detta forumet som var med i direktsändning i Wimans igår eftersom personen visste att han hade en Rögle tröja.

Killen var ju från Malmö. Smyg Rögleit?

Sv: Första lövet har fallit
Mygel: Lövfällning? Då är det väl bara att plocka fram lövräfsan och plocka hem en trepoängare. (kanske inte riktigt så lätt:)....)

Intervju med Wiman ute nu. Ikväll utlovas ännu mer Rögle i WIMANS 2!! Kl 18.30 i ZTV!

Sv: Vem blir den nye härledaren???
Killer Bob: så "Lillis" Lundh är inte aktuell längre? Nåja, det löser sig nog...

Det måste vara förste tränaren som väljer sin assistent.Ingen skugga på Lundmark men det är knappast hans förtjänst att det är medvind dessutom har killen aldrig varit någon större taktiker men hans inställning är det nog inget fel på.Att hans hjärta skulle klappa mer för Rögle än någon annan förening är jag nog mer tveksam till.Han svek föreningen när det var som tuffast för att spela i tyska lingonserien och tjäna pengar istället men det har många glömt.

Killer Bob: varför inte Lundmark, han verkar ju både ha hjärta och kunnande att vara med och leda RBK

Fransson: kan hända att JB har ett stort röglerhjärta, men hans ledarstil är nog inget för Rögle, har hört att hos vissa spelare är han inte särskilt populär......inte hos mig heller för den delen.
Luckner eller Waltin Tack.

Fransson: Tänkte precis skriva det =)
Mitt tips ligger på JB.

Killer Bob: Varför inte Waltin som förste och Lundmark som andre, tycker han har skött sig bra denna säsongen och han har ju ett Röglehjärta á la Hermansson så, om fallet är så att det blir Waltin, ser jag gärna Lundmark som andre man....

Konstigt att de två som det står om i tidningen till potetiella tränare, inte fått ngn förfrågan från Rögle...

Allvarligt tror inter jag på Waltin, után JB

Personligen vill jag varken se Ahl eller Lundmark i båset nästa säsong.Waltin och en av honom utsedd andretränare är min förhoppning.Varför inte Palle Andersson som assisterande ?

firman NJJ: Det här låter ju bra!! Läste oxå om Waltin och ja vi får se vem det blir. Hoppas det visar sig snart. Man är ju nyfiken....

Killer Bob: Fick precis reda på att Bosse Ahl är högaktuell för Rögle. Han har gått alla kurser och är färdig tränare. Det är tänkt att det skulle bli ett samarbete mellan honom och Peter Lundmark.
Bosse har varit synlig i Ängelholm på senare tid och han HAR deklarerat att han inte ska spela mer Hockey.
Där har ni det senaste från Rögle!!

Håller med Waltin verkar förnuftig och kommer från en mycket proffsig organsiation.Dessutom är han förespråkare för att satsa på egna unga produkter och det är vad föreningen behöver för att kunna hävda sig på längre sikt både ekonomiskt och sportsligt.

« · 218677 · »