1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27222 inlägg · 5186 ämnen
« · 230702 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leif Boork
Jonas: Jag gick väl mest på tidningsrubriken när det gällde Boork och Rådbjer. Naturligtvis menade han inte att Rådjer är sämst att döma. Hade han påstått detta så hade det enligt min mening bara varit att ta på sig dumstruten. :-)
Jäv-historien ger jag heller inte mycket för, åtminstone inte vad gäller Melins förhållande till Brynäs. Gävletiden är ju ett avslutat kapitel och lönefrågan är ju bara en teknikalitet. Han har ju isf mer rätt vad gäller förhållandet till LHC visavi Rögle. En betydligt mer känslig historia. Nu tror jag dels att Melin är en så pass professionell person att han kan hantera detta bra. Jag tror också att det för Melin egentligen inte spelar ngn roll om LHC klarar nytt ES-kontrakt eller inte, även om det förra är att föredra. Han har nog fått garantier för en fortsatt satsning från ledningen, annars hade han nog inte nappat. Ett fett lönekuvert är nog heller aldrig fel.
Jag tror att Boorkens missnöje främst gäller M:s förhållande till LHC och inte till Rögle. Det senare är nog isf ett lätt försök till psykning av, som du säger, en blivande KS-motståndare. Inget annat.

Sv: På lördag....
nicke: Trevligt om du behöver hjälp med tentan så vet du att jag kan allt!

Sv: Kvalserien
Jonas: Jonas: Hahaha. Gott minne, det där med OIK :-)

Tja, inte är väl serienamnet mitt största problem, men säg mig vem som inte stör sig på småsaker. En repa i lacken på bilen, folk på stan med fula mössor, skosnören som går upp...

Jag tycker i alla fall att Kvalsvenskan är helt fel. Kvalserien till Elitserien 2003/2004 är nog rätt, men lite långt. Fast där ingår i alla fall ordet som jag tycker man ska använda.

Förvirringen ökar dessutom allt mer. Superallsvenskan skulle vara den tredje högsta serien. Den är ju slut. Liksom Elitserien. Och Kvalserien har inte börjat än. Vilken som är den tredje högsta serien precis just nu vete gudarna. Finns Alltvåan kvar?

Bara ännu ett skäl att införa raka serier precis som fotbollen.

Mygel: Heheheh. du inga brudar med på lördag då ska du bara sitta där och mjäka dig!!

KILLKENNY: Kan jag slita mig från det underbara tenta pluggandet så är jag på.

KILLKENNY: Jag e po. an kan ju ta med sig brudarna. De måste ha lite kultur i sig oxå

Fransson: Men vi kan ju kolla upp det i veckan fortfarande ett par dagar kvar!!

KILLKENNY: Jadå...alldeles säkert,,,,

Fransson: hehhehe klart mygel ska med om han nu inte väljer brudar före hockey??:) finns säkert några till i Lund vi kan dra med!! eller?

KILLKENNY: Ja, det kan det bli...Mygel har inget liv, så han hänger med=)

Fler?

Sv: Internmatch.
goteborgsrappe: Det blir match med 4 femmor från A-laget och två från J20. Skulle chansa på att de ska vara 3 femmor i varje lag.

Fransson: Jag är sugen men knappast så jag åker dig själv!! men blir vi några st så kan det bli riktigt skoj

KILLKENNY: Kl.14.00 och det är sista matchen för säsongen, så hur många är sugna????

Mygel: låter som en bra idè !! när på lördag är det??

Fransson: Hade faktiskt varit nåt. Någon som e sugen på att dra ner o sjunga fram våra talanger??

På lördag....
...möter J-20 Malmö borta..hade det inte vatt nåt att hålla ner abstinensen med?

Sv: Varför börjar kvalserien inte tidigare?
chipsalgen: Tja, hade vi varit ett playoff lag så skulle jag nog inte ha velat tidigare lägga det. Snacka om pressat tidsschema då! För lagen i playoff skulle det kunna bli först den tuffa SA, sen direkt efter ett pressat schema med 6 hyperviktiga PO matcher sen därefter ett ännu viktigare kval i kvalserien. Skulle lova ett det skulle vara både en o annan spelare som hade gjort en Brink då o gått in i väggen.

Sv: Playoff 1
mn båstad: När jag skrev det så satt jag o tänkte att det skulle vara så jävla typiskt om nu Sjöberg var skadad :)

Sv: Varför börjar kvalserien inte tidigare?
chipsalgen:
Såhär har det varit i rätt många år, men det är först nu "vi" reagerar på det långa uppehållet ;-)
Spelschemat är väl inte mer pressat än i grundserien och superallsvenskan. Vecka 1: 3 matcher, vecka 2: 2 matcher, vecka 3: 3 matcher och vecka 4: 2 matcher.
Hur spelarna ställer sig? Tja, de vet ju förutsättningarna. Fast det hade väl varit rätt bra om de slapp jobba dessa fyra veckor. LHC gick in och pröjsade inkomstbortfallet för sin trupp, första gången de gick upp. Vet inte om det är applicerbart för oss och nu, men det låter som en vettig idé, med tanke på vad som står på spel.

nils-ove: Var inte Sjöberg febersjuk?
Hur som så är hans medverkan osäker

Mygel: Tyvärr är Sjöberg skadad...Men Sundsvall kan nog skrälla ialf...Löven tar det i Mörrum...

Varför börjar kvalserien inte tidigare?
Jag verkar inte vara den enda här som har abstinens efter hockey. Men vad jag inte riktigt kan förstå är varför kvalserien börjar den 19:e mars och med ett pressat spelschema. Play-off matcherna hade väl kunnat börja tidigare då både allsvenskan och superallsvenskan spelades klart den 26:e feb.

Risken är att spelarna blir slitna i kvalserien med match onsdag fredag, söndag. Är det det man vill för att serien ska bli mer utslagsgivande?

Någon som vet eller har några teorier? Någon i Rögles ledning eller någon kring laget som vet hur spelarna ställer sig till detta?

Playoff 1
Idag börjar PO 1. Vad tror ni om dagens matcher??
Jag hoppas att laxarna skräller o får Löven ur balans. Hade varit en väldigt skön skräll om Mörrum slog ut norrlänningarna. Tips:

Mörrum - Löven 3 - 2 s.d.

Sundsvall - AIK 5 - 2 (Sjöberg scorar två mål :)

Arboga - Bofors 0 - 4

Huddinge - SKAIK 1 - 6

Sv: blir det några träningsmatcher????
Killer Bob: Jag tror att både Troja o Tranås är bättre lag att möta vid denna tidpunkt än Malmö. Räliga MIF har ju nu börjat packa ihop sina trunkar o sitter i godan ro o planerar semestern. Troja o Tranås däremot står inför ett hyperviktigt kval och kommer antagligen att ge allt i träningsmatcherna, vilket är det Rögle behöver, en rejäl genomkörare alltså.

sanlåda
va e de för trams att klubbar kan stänga av spelar
två tre månader gammla matcher.
var e hockeyn på väg

Sv: TV4 plus
Joinzzon: Jag syftade på förhand innan jag blir proffs!

Internmatch.
Enligt personalen på kansliet skall RBK spela en internmatch på torsdag 6/3 15.30.
Enligt "istidsschemat" ute i ishallen har dom istid mellan 15,30 och 17,00.
Alltid något för oss med Rögle-abstinens.

Killer Bob: Kanske bättre än inget , men jag håller med dig i övrigt.
Det hade varit kul med di rälia på M

Är det inte lite farligt med två så dåliga träningsmatcher innan kvalserien ? Kanske i och för sig inte är så lätt att hitta några intresserade motståndare så här års. Malmö hade väl varit bättre,men domkanske inte har något lag *asg*

Patrik:
För att förvirra det hela ytterligare har jag hört sportkommentatorer kalla den för "playoff till elitserien". Dom matcherna missar jag också ;-)

Jag tycker själv att "Kvalsvenskan" är ett hyfsat bra uttryck för vad det handlar om. "Kvalserien" är ju missvisande, eftersom det då kan röra sig om kvalserie till division 1, 2 eller division lingon.
Om man måste skriva helt korrekt, så får det i så fall bli "Kvalserien till elitserien 2003/2004", fast å andra sidan är inte AIA någon supporterklubb till Svenska Akademien, så jag tycker själv inte att det spelar så stor roll att vi ibland använder uttrycket "Kvalsvenskan" =)

fritte rbk: I nästa vecka: Tisdag 19.00 Troja, Torsdag 19.00 Tranås.

blir det några träningsmatcher????
Kan någon vänlig själ berätta om det blir några träningsmatcher under uppehållet.........

Abstinens!!!!

På Åsen:
Är denna fråga (Kvalsvenska/Kvalserie) ditt största problem för tillfället, är jag riktigt avundsjuk på dig ;-)
Med alla dessa förbannade serier hit och dit (vilka faktiskt känns ganska kul just nu) är det väl inte så konstigt om det är svårt att skilja päronen från morötterna.
Landets högsta serie i fotboll: Allsvenskan
Landets tredje högsta serie i ishockey: Superallsvenskan

Var det förresten inte du som kallade Oskarshamn för OIK (Olofströms IK) för ett tag sedan? *gg*

Sv: Sandlåda
Gasolin:
Ja, man undrar var det ska sluta. Läste precis att "Masken" skulle gräva fram gamla videorullar idag för att se om han kunde hitta några Färjestadspelare att anmäla. Han vill vara helt säker på sin sak innan han anmäler, eftersom han inte vill ge sig in i någon pajkastning.
Herregud!
Det är nog bäst att förbundet kommer in och lägger en deadline för anmälningar, typ 5 mars eller så.

Sandlåda
Nu var det igång igen. Spelare stängs av både här o där. crister olsson i leksand blir avstängd 5 timmar innan match, får reda på det när dom sitter i bussen på väg till karlstad. snacka om kalle anka varning igen. Varför är det bara i hockey det är så här? Fotbollsdårarna bara skrattar åt det. Det är ju gamla gubbar i 60 årsåldern som bestämmer om avstängingar.

Kvalserien
Varför envisas en del (särskit på AIA-sidan) med att kalla den kommande serien för Kvalsvenskan?
Den heter givetvis Kvalserien.
Någon gång i tidernas gryning fanns en serie som hette Kvalsvenskan, men jag kan inte längre minnas om det var inom fotbollen eller i de lägre ishockeyserierna, typ kval till allsvenskan.
Hur som helst är det inte där RBK ska spela om ett par veckor.

Men visst kan det vara svårt med seriesystemet. Det är inte mer än ett par veckor sedan Aftonbladets Stefan Alfelt i en stort uppslagen artikel ville placera Linköpíng i division 1 nästa säsong. "Melin kan vara division 1-tränare även nästa säsong", eller hur de nu uttryckte saken. Jag påpekade felaktigheten via mail, men än har jag inte hört något från Sveriges största dagstidning i frågan.

HasseT: Det var ju synd att du inte i förväg berättade att du redan visste vilka matcher de skulle sända och vilka som skulle kommentera, för då hade jag inte behövt kontakta dem

HasseT:
Eftersom du inte berättade det innan du spelade så är det ju svårt att få den på förhand .... annars hade jag varit mycket intreserad.

Hasse T....
*SUCK*

Mvh
P

Patrik: Ingen nyhet.. men vad jag undrar är om Engelholms kabel-TV kommer at sända den? skulle nästan tro det.. mamma hade hört nåt..
nu har jag varit och tränat hockey om nån är intresserat. Skicka mail till mig om ni vill ha autograf på förhand ;-)

Huge:
Boork har väl inte sagt att Rådbjer är den sämsta domaren i ES. Bara att han inte borde döma mer i slutspelet, eftersom han sa att han trodde Frölunda skulle vinna SM-guld i år. Han fick det till någon sorts jäv-historia.
Ungefär på samma sätt som han gav sig in och mässade för hela svenska folket att en kommande motståndare i Kvalserien borde kicka sin tränare.
Boork faller igenom ibland och visar tydliga syndrom på någon sorts hybris, eller om det är mindervärdighetskomplex. Tragiskt!

Thomas17Srsen: Man må tycka vad man vill om Boork, en färgklick är han i varje fall, och jag tycker nog att han har en hel del vettiga åsikter.
Om du nu ville illustrera hans "inkompetens" så var väl ditt valda exempel inte speciellt lyckat. Regeln är numera ändrad vad jag förstår, så att det blåses INTE av även om en domare eller funktionär inverkar på spelet och ger det ena laget en fördel.
Tidigare (93/94) var regeln den att det skulle blåsas av i samma situation. Boorks reaktion var väl därför fullt förståelig, enligt mig.
Om ditt eget lag i stället kommit i samma läge, och er egen tränare uppträtt likadant, hade du då heller inte tyckt det varit befogat med en protest?
Om du istället hade illustrerat ditt missnöje över Boork med t. ex dennes senaste utspel om Rådbjer, som varande den sämste domaren i ES, hade det varit mer förståeligt...

Sv: Silly season
Mygel: Det var Henrik Malmströms bror Fredrik som spelade med Rögles juniorlag en gång i tiden. Fredrik var mycket nära att ta plats i det senaste Elitserielaget vi hade, 95/96. Därför är han med på lagbilden.

Lysande!
Känns som att vad som än händer i kvalserien känns det som detta är en bra säsong!!! Positivt med Waltin klar också!! Ett namn som han drar ju mer spelare åt sig än t.ex Votruba m.fl.
O denna säsongen känns det som Lööw lyckats me samtliga värvningar!! Har ju varit både himmel (Högga,Rahm) o helvete (Just,Just;Just,Larsen).... Men denna säsong med Josefsson,Arlbrandt i spetsen känns det mycket bra! Så det gäller att skrika för full hals i kvalserien för nu behöver man inte känna apati på läktaren för nu är allt bonus. FORZA RÖGLE!

TV4 plus
Den nya kanalen TV4 plus kommer att sända kvalsvenskan.
Har varit i kontakt med Artur Ringart, och fått lite info som lagts ut på AIA-sidan.

Sv: Isfacklor
Jonas: Nu räknar jag dock inte med att LHC kommer att harva alltför länge i Allsvenskan, om vi nu skulle åka ur(hemska tanke!). Arenan planeras stå klar sensommaren 2004, så vi har isf en säsong på oss att ta oss upp! ;) Nuvarande hallen är inte direkt en fröjd, vare sig för hemma- eller bortasupportrar.

Sv: Bengaler!
HasseT: Säger han som vill ha bengaler i ishallar...=)

Hasse T for president

Sv: Isfacklor
bobbe:
Om du tycker B-hallen har för låg publikkapacitet kan jag förstå, men å andra sidan kommer väl Stångebro Arena att bli aningens överdimensionerad för Allsvenskan.
Jasså du var sjätte personen i kön. Synd att jag åkte upp, för annars hade du varit femte :-)
Minns annars mitt första besök i Stångebro. Som förste Röglesupporter på plats hade jag ett litet helvete att få ett par militanta publikvärdar att släppa in mig på bortastå. Det var på den tiden den sektionerna skildes åt med hjälp av ett orange och vitt plastband, ca 20 mm brett.

Bengaler!
Jag tycker vi kan ha bengaler istället, skulle både vara fint och luktar trevligt.
Men varför ta upp detta ämne när ni redan har sagt att det är förbjudet med båda dera!?

« · 230702 · »