1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 248755 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM guld i helgen?
Förlåt 5-4 ska de va!

Sv: SM guld i helgen?
Ebbe: Men nu har VI(K) vänt på steken, 5-3 till De Gulsvarta!

FORZA GULSVART!

Publiken och klacken!
Klacken är en mycket viktig del,om täta matcher skall vinnas.Här kan man läsa det ena inlägget efter det andra, om vilka som åker med till bortamatcherna,vem som är mest supporter,bästa publiken,dåliga straffläggare osv.Vad hade klacken för sig igår?Jo innan matchen hade börjat var det ett härligt tryck,sångerna ekade och publiken drogs med.Trycket var det inget att klaga på,men vart tog ni vägen då Sk-å gjorde 1-0? Kanske rast vila,för ni kom igång igen,för att försvinna mer och mer.Efter kvitteringen var det heltyst,för att inte nämna förlängningen.Det är tydligen inte svårt att hålla tryck i klacken då allt går på räls,stanna kvar efter matchens slut och ropa ut laget på isen igen.för de har ni visat.Det är inte detta som våra hjältar behöver som mest,nej detta kan vara en härlig krydda på moset,men skärp er då det krävs skärpning.Då laget är pressat,matchen står och väger och små detaljer oftast är avgörande,då är det oftast godnatt i klacken,och som får till följd att även publiken tystnar,och spelarna får inte den energikick som kan vara avgörande.Jag har hyllat AIA,spelare,klubbledning,cocherna och alla som gett oss en härlig säsong,men nu tycker jag att det är min skyldighet att som sann Röglesupport tala om vad som inte är bra.Klacken måste se över organisationen utse riktiga ledare,som styr upp och utvecklar effektiviteten.det finns resurser och ni har visat att ni kan.Men det fattas mycket,och det som fattas är det som behövs mest.Kom igen,visa att ni kan bli bättre.Ni är en oerhört viktig del,och som behövs för att det skall bli riktigt bra.

SM guld i helgen?
Vi kanske kan få möjligt att sjunga SM-Guld på hovet imorgon. Får inte glöma att U16 just nu spelar SM-Semifinal mot Västerås och leder med 2-0!

Ev. final spelas imorgon.

Följ matchen på swehockey.se

Sv: AIK
Trogen: Det är väldigt märkligt att det bland 3900 supportrar inte ens finns 75 som hänger på en bussresa till en så viktig match som denna. Vi pratar inte direkt en onsdagkväll till Arboga just nu.
Jag tror att en stor del av frustrationen från Mygels sida är att när det inte går buss så gnälls det så in i bombens om det och när det väl blir buss så finns det inte tillräckligt med folk som åker med.
(Min personliga psykoanalys av Mygel :-)

Det här är inget personligt påhopp mot varken dig Trogen eller Kingen eller någon annan, bara ett kallt konstaterande, nämligen:
Att det bland Rögles supportrar finns ett betydligt lägre antal supportrar som har tid/lust/möjlighet att åka på bortamatcher än i de lag vi så gärna vill jämföra oss med (läs:Elitserien)

Mygel: Självklart är det dåligt att det inte är flera som åker, men det finns säkert många skäl till att folk väljer att inte åka ( familj, jobb och pengar är ju stora faktorer som ska vägas in).

Men Rögle har en fantastisk/fanatisk publik hemma, det trycket som kan uppstå i ladan ibland, är enormt..det kan bara upplevas i ängelholm.

Sen kan vi vara jävligt nöjda med 3900 personer på en match en fredag kväll, det vi kan vara missnöjda med måste vara vilka straffskyttar våran tränare valde. DET finns massor av bättre allternativ, Det kostade oss 1 poäng.

Trogen: Ja det kanske var lite magstarkt av mig. Men samtidigt så blir man rätt trött på att höra o läsa överallt om hur j-vla bra Rögles supportrar är etc etc. Det var 4000 på matchen igår, alla snackar om Rögle i NV-skåne o laget upplever sin bästa säsong på ett årtionde. Ändå kan man inte locka med en buss med supportrar till Sthlm en söndag.
Jag förstår mkt väl att om man har familj och andra saker som är av större vikt så kan det vara svårt. Men samtidigt så måste man kunna en 75 manna buss om man tänker på det stöd Rögle har på hemmaplan.
Förlåt om mitt inlägg retade upp dig. Men från o med nu vill jag inte höra mer om hur himla bra o fanatisk publik Rögle har, eftersom det bara verkar vara under vissa perioder (kommer själv ihåg katastrof säsongen när vi kvalade för att behålla oss kvar i högsta ligan)
Jag kommer säkert att ångra allt jag har skrivit senare, men just nu är man lite besviken på uppslutningen för att stötta laget i sina viktigaste matcher (snackar inte bara om AIK matchen).

Trogen: Å nu börjar avdelningen "jag-är-mer-supporter-än-dej-bara-för-att-jag-sett-fler-matcher-så-stick-å-brinn-och-ha-inga-obekväma-synpunkter"

Jag har familj och tre barn och är på alla hemmamatcher. Jag har inte råd att åka på bortamatcherna, så jag är väl ingen riktig supporter.

Mygel: Exakt vad menar du? riktiga supportrar? bara för att ni inte kan fylla en buss till sthl, då menar du att jag inte är en riktig supporter bara för att jag inte sätter mig i en buss och åker 120 mil t/r, nä kanske e jag inte det, jag har ju bara 2 barn, varav ett fyller år i morgon, ett arbete som ska skötas på måndag morgon.

Det är ett jävla påhopp du gör på massor av supportrar som verkligen har ett stort Rögle hjärta, Med tanke på din ringa ålder, så är jag nog ett antal bortamatcher före dig.

Mygel: Ja, jag tycker det är katastrof....om vi tagit tre poäng i går, kan jag garantera att vi hade fyllt en buss.....j*vla medgångssupportrar!!!

Junior: "Sveriges bästa supportrar" visar sig från bästa sida. Det e tragiskt egentligen. Rögle spelar för att gå upp i ES o vi kan inte ens fylla en buss för att sjunga fram dem.

Tja det visar väl vilka som är e riktiga supportrarna.....

Sv: Mål
HasseT: Vad jag inte förstår är varför de randiga bestämmer en viss nivå på spelet i period 1 & 2 för att sen släppa allt i period 3. Rådis var bra i två perioder igår, men pallade nog inte trycket från Nilimaa och Mikaelsson som diskuterade precis varenda avblåsning som gick dom emot. Att inte Mikaelsson fick 10 min är bedrövligt. Och att missa (eller strunta i) bentacklingen efter avblåsning på Herman samt trippingen på Togge när han är på väg att byta är MYCKET dåligt av Rådbjär.

Är det bara jag som tycker det är hel konstigt att det ska vara så förbaskat svårt att fylla en buss till stockholm imorgon?

AIK
Finns fortfarande platser kvar till Stockholm på söndagen. Kom igen nu alla Rögleiter o visa att ni är det som alla går runt o skryter om; Sveriges bästa publik!!

HasseT: Se de positiva - KS har börjat precis som SA en seger på Hovet och en straff förlust mot ett norlandsgäng. Fast i omvänd ordning.

Det jag var missnöjd med var domaren, försvarsspelet, powerplayspelet och publiken. Man hade ju räknat med fullsatt, så kommer det endast 3900. Folk kanske inte tyckte det var nån idé att beställa biljetter för de inte trodde det fanns några kvar, inte vet jag.
Försvarsspelet sög ju verkligen. Och straffarna! Alla var ju lika dana nästan från Rögles sida om jag kommer ihåg rätt.
Sen undrar jag en sak.
Ska domaren blåsa av när det är ett litet slagsmål i försvarszon när det andra laget har ett bra anfall!?
syftade på Rögles anfall i sista perioden.
Sen så var det i sudden Rögle avgjorde förra gången hemma moy saik inte på straffar, som det står på framsidan i NST.
Om han är Sveriges bästa domare.. då ser vi ju vilka otroligt bra domare vi har i Sverige.

Publiken och klacken!
Först och främst vill jag säga att jag är besviken över publiksiffran, man har ju hört att det skulle bli fullt hus också kommer "bara" 3900 åskådare. Var va resten? Kanske inte vågade sig ut pga att dom hört att det skulle bli fullt? Hoppas att de går ut med att där finns platser kvar till resten av matcherna, för det måste det väl finnas?

Tycker inte det blir lika bra tryck på fredagsmatcher som annars. Detta beror nog på att det har blivit en och annan öl för mycket (vilket iofs är både roligt och gott), men koncentrationen på sångerna blir lidande, många vill sjunga olika ramsor. Om en del av klacken börjar sjunga en sång, tar det lång tid innan resten sjunger med, och då har redan de som startade sången tröttnat. Sen, vad gör allt folk uppe i klacken om dom inte sjunger, nä ner på sittplats i så fall!

Tack för mig, krossa nu 08:orna imorgon!

rbkniklas: Förmodar att du inte har sett någon av Hanssons straffar tidigare under säsongen. Dom har ju inte varit speciellt bra precis.

Det är ju så att en kvalserie är något stort och många av spelarna har inte varit med om något liknade tidigare därför var hansson ett bra val att lägga den första straffen den enda jag hade viljat byta ut var linden det hade varit bättre att slänga in pelle där istället

Äntligen bilder uppe
Har nu fått upp gårdagens bilder på en reservsida.
Ni får hålla tillgodo med den tills min ordinarie fungerar igen.

Svenne: Tycker att Hansson inte visar ett ett dugg för tillfället, han var inne på 3 mål bakåt, lägger en jävligt dålig straff, och som lagkapten ska han väl prata med domaren, inte bara åka och titta på honom...Att han lägger straff och missar, ja jag vet inte om det var rätt, det är ju som sagt Melin som bestämmer det, så det var ju förmodligen rätt beslut av Melin då.....med Tanke på alla Hanson säkra straffar tidigare under säsongen.

mn båstad: Fast ska man försvara Hansson var han faktiskt den ende vars straff gick på mål.. De andra missade målet helt och hållet.

Gasolin: håller med dig, Hansson såg sliten ut denna matchen och han har bara satt en straff under denna sässongen vill jag minnas (träningsmatchen mot Frölunda på försässongen) vist föra sässongen satte han många, men denna sässongen har det gått sämre även om han var nära, nej hade jag fått bestämma hade jag valt Pelle, Arla och Stoffe.

Belix's tråd
Bilderna kommer upp i morgon förmiddag har problem med spray och nu pallar jag inte hålla på att krångla med det i kväll mer.

Mål
Rögles 2 sista mål var det klass på, R.H. straffskytt??? varför??? varför inte #27 #19????

Sv: Förlust, men 24 pinnar kvar.
Klart det känns bittert nu, något jag tyckte Rögle var dåliga på idag var spel med puck i egen zon, där behöver Rögle bli betydligt bättre + powerplay spelet, som SAIK var ruskigt bra på ikväll, annars tyckte jag det var många som klev fram och gjorde en bra match, men vi skulle behövt några till för att få tre poäng ikväll och inte haft otur med linje dommaren som missa en solklar offside vid SAIKs tredje mål. Jag tyckte Hansson såg sliten ut, han var tung i steget.

Nu siktar vi in oss på tre pinnar på söndag till att börja med!

Sv: Straffar...
Ebbe: Sant, Mr Hansson är tyvärr inte i storslag för tillfället...

Sv: Straffar...
Lingon: Att de lät Hansson lägga en straff va som att begå självmord.

Sv: Förlust, men 24 pinnar kvar.
kenth:
Synd att man inte fick glädjas längre åt årets mål i Ängelholm. Arlbrandts 4-3 var något av det vackraste jag skådat, men nu drunknar det i den försmädliga förlusten.
Bit ihop och kom igen Rögle. Ny match på söndag och mot AIK har vi inte släppt in något mål på Hovet ännu :-)

Straffar...
Tränar Rögle straffar överhuvudtaget?? Det e ju inte första straffförlusten direkt... det ser inte ut som det är någon baktanke med straffarna heller, antingen skott eller bara åka åt sidan å skjuta....bedrövligt..

Förlust, men 24 pinnar kvar.
Pågarna förlorade idag, men det är bara att skaka ur kroppen och älska RBK till 3 poäng på söndag.

Det är ju lite tradigt nu, men som sagt 24 pinnar kvar att fajtas om. Så jag hoppas att det blir lika mycket ( eller mer ) folk på alla hemmamatcher så att vi får visa hjärtat i Eliten.

//Kenth

Sv: Svar om vinst.
Fan va segt! Förlust på straffar, 4-5. Fredrik Näsvall matchhjälte i Skellefteå.

Fan ingen ska besegra oss hemma i ängelholm

Hoppas ni kommer till elitserien!
3-2 till erat kära Rögle!

Jag tycker det är jätteroligt att det går bra för Rögle i kvalet, hoppas ni kommer upp i Elitserien, skulla vara jättekul med två skånelag i es.

Och roligt med riktiga derbyn,..

Håller tummarna för Er!

Forza Rögle!!!

Rogleiten: Hmm ja då får de faan göra mål i powerplay.... Forza RBK

Sv: Hockeyfest i augusti
Mygel: Hej du glade, kanske något annat att tänka på är att har vi omklädningsrum??? Säkerheteten fixar "klasse" o "bosse" men vill vi inte kunna erbjuda något bättre till dessa lag, än att dela ett omklädningsrum? Samma som U-8 gör när dom har matcher mot Frosta o Landskrona?????

Lugnet före stormen
Hmmm, ett inlägg under de senaste 1,5 timmarna (drygt). Verkar heldött här, men det beror förhoppningsvis på att ALLA håller på att smörja upp stämbanden med diverse dryckjom i glada vänners lag ;-)
Tror att många stöttar Miljöpartiets linje i afton och samåker till hallen. Den egentliga anledningen till det kan vi lämna därhän...

Svar om vinst.
Harrykarlstad: Självklart. Det blir 4-1. Vads tror du om det?

Sv: Hockeyfest i augusti
Mygel: Kanske ska tillägga att turneringen är mellan den 27 - 30 augusti

Hockeyfest i augusti
Nu verkar det som de andra deltagarna börjar spika träningsturneringen i Ängelholm i slutet av augusti. OE nu får du öka med uppdateringen :)
De lag som jag vet nu ska vara med är förutom Rögle; räliga MIF, Frölunda, Kassel. Vad jag har förstått så är det andra lagen även de elitserie lag.
Hoppas nu att Rögle har tittat på Halmstads flopp förra sommaren så att man inte överskattar en sådan här turnering.

Frågan är hur man ur säkerhetssynpunkt ska klara av 3 (!) MIF matcher i Ängelholms Ishall?

Sv: Biljetter...
HasseT: Tack för den informationen Hasse. Vad skulle vi göra om vi inte hade dig????

Sv: Biljetter...
Odium: man kan köpa på brännborns om du vill ha som souvenir!
Sittplatserna på intersport tog slut på 20 minuter! när de fått in dem.. hm om ni inte visste det

Sv: Svar match idag....
harrykarlstad: självklart renjägarna har inte en chans i en fullsat ishall

Sv: Svar match idag....
Rogleiten: Vågar man tro på seger idag må tro???

Sv: från aik4ever.com
ctg: Visst föredrar man sundet över till Danmark framför "sundet" över Bottenviken till Finland. De är bara förtrödna däruppe =)

Sv: AIA:s bussresor
JoJo: Det är bara att gratulera till ert pris är lägre. Vi kan tyvärr inte få det lägre. Bajen matchen senast gav inget plus utan ett minus och om du har några små kunskaper i ekonomi så förstår du att vi snart kan skrota AIA om vi kör med minus på varje resa.
De priser du syftar på kanske gäller när ni åker på en helgdag och inte en vardag (vilket normalt sett drar mindre folk). Ni kanske inte heller bjöd på mat på bussen som AIA gör. Säkert många faktorer som spelar in om hur ni kunde få ett billigare pris.
Så spring nu tillbax till din lilla håla o göm dig. Förhoppningsvis så kommer vi upp nästa år o spöar er igen.

Ops
Ops jag missuppfattade jag dig, rbkNiklas. Jag trodde du skrev att dom inte hade nån koll på KS.

Svar match idag....
RbkNiklas. Ja hela torsdagskvällen blev förstörd tack vare det. Nej dom har ingen koll på kvalserien ändå innehåller den 2 stockholmslag.

Sv: Match idag????????????????
Rogleiten: det får vi hoppas dem hade ju stältt in hipphipp igår men svt har förhoppnings vis ingen kontroll över kvalserien

Match idag????????????????
Jag bara undrar om det blir någon match idag. Den är kanske inställd p g a kriget i Irak???????*S*

« · 248755 · »