1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 247448 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

från aik4ever.com
"Nästa stopp för kvalseriepartyt gör AIK i Ängelholm där spettekakshögarna ligger i drivor och längtan över sundet kanske är lite starkare än för oss här uppe i norr. Mina flummiga åsikter och tankar om den matchen i medlemshörnet."

Svårt att tycka illa den killen (Dennis).

Sv: Stockholm
rbkniklas:
lysande svar... helt klart lysande =)

ctg: Vad är så konstigt? Stockholmare skönmålar sina lag precis på samma sätt som du och jag höjer våra favoritlag till skyarna. Sanningen ligger som alltid någonstans mitt emellan, vilket man som intresserad läsare bör vara medveten om och därmed alltid ta in information från båda sidor innan man skaffar sig en egen uppfattning.

Väldigt aktuellt ämne i dessa krigstider för övrigt.

Sv: AIK-Rögle
någon som har en sängplats golvplats och som ska åka med aia till stokholm på söndag då jag inte kan ta mig hem pga söndrig bil och förläldrar som inte pallar skjutsa (dem hämta mig i onsdags efter bajen)

ctg: det är ju inte precis någon nyhet att stocholmstidningarna bara skriver när det går bra för bajen och gnaget det är väl för jobbigt att resa någon annanstans än till hovet och dem gånger dem förlorar på hovet så är dem väl för ledsna för att skriva en längre artikel

Sv: Södra allsvenskan
Mygel:
tidningarna?
menar du lokaltidningarna i Stockholm, Aftonbladet och Expressen (samt diverse Expressen-kloner under falsk flagg)? det är klart att de skriver om sina lokala lag Bajen och SAIK. vad är det som är konstigt med det?

det finns säkert andra lokaltidningar runt om i Sverige som med skygglappar skriver om sina lokala lag, och dissar både Bajen och SAIK.

SAIK? Solna AIK.

Biljetter...
Hur är biljett läget inför kvällen? hur många ståplats är det kvar? vart kan de som inte har biljetter köpa de som är kvar? slut på både halvars o intersport... jag har dock till alla fem matcherna :)

HasseT: Är du verkligen så okunnig så att jag måste förklara det?

Sv: Belix
OE: Helt rätt Olof..saknar pannan..

Stockholm
Nån mer än mig som stör sig på stockholms journalisterna?

Aftonbladet skriver en liten liten notis om att Rögle slog hammarby, medans som hade skrivet spaltmeter och bilder på första sidan om HIF vunnit. Plus att dom skriver Bajen hela tiden... Sen om man kollar på hammarby sidorna så får man intrycket att hammaby totalt ägde den matchen. Det var mer eller mindre inte klokt att rbk vann. Snart ser väll blinda, döva hör och helvetet fryser... Ja bajen losade...

Ljus i mörkret.
Radio Kristianstad. Dom och Sven Åke Tilly. Heder åt er.

Sv: AIA:s bussresor
JoJo: Då får vi väl gratulera till att ni har råd med så pass billiga resor....Ni har haft många inställda resor i år..

Jojo, jag tror du åker på de resor som ligger på lördagar och de som ligger så du är hemma innan mamma blir orolig för var du är....

Malmö IF - Sveriges rövhål

Sv: Halsning
lej: Ha det gott i Thailand Lasse! Men se till att vara hemma och fira avancemanget tillsammans med laget & oss!

Byström
Jag kan inte minnas när en Rögle spelare skrev ett två års kontrakt så här tidigt på säsongen. Heder åt Byström för det.

AIA:s bussresor
Hej,
Har bara en liten fråga. Hur kan AIA:s resor vara så dyra? Jag menar Linköping 300 spänn och då ingår biljett iofs... Men vi körde den resan för 200 kr och då ingick biljett. Och vi har cirka 8 mil längre resa enkel. Eftersom vi har samma bussbolag RS och AIA så BORDE ju priserna vara ungefär snarlika. Jag vet inte om AIA vill tjäna på sina bussresor. Jag är också mycket väl medveten om att AIA är en relativt nyskapad supporterklubb men jag får inte ihop det. Det är NU som resorna borde vara billigare när ni ska lyfta upp ännu ett Skånelag till eliten. Jaja, det var det hela...

Fransson: Helt rätt ramsa. Men disko brukade väl bytas ut till Pannan som var AIA:s gamla stammisställe i Hbg? Stämmer inte det Otto?

Hur som helst vill jag höra den ramsan meeer!!

Nu finns reportage ute om en "Stor stark" som ställs mot sin moderklubb i fredagens match...

Sv: AIK-Rögle
HasseT: Du kan anmäla dig imorgon på matchen. På lördag är det försent. Bussbolaget måste veta vilken vi buss vi ska ha. De kan inte hålla upp hela bussparken för att vi inte kan bestämma oss förrän det återstår några timmar.

AIK-Rögle
Är det för sent att anmäla sig om en timme? Det står "innan fredag" är det inte bättre att ta det innan lördag istället, eftersom det lär bli många på matchen imorgon!
Men det var bara ett exempel, skala inte min arm!
mvh Hassan Thörnowich

Sv: Harald
Han måste ha fått mycket för att åka till MORA! Med deras publik.. där skulle jag inte vilja vara tränare för ett cent. Men det är väl klart, ingen har sagt att jag skall vara tränare heller.
Ha en bra fredag och hoppas att hela blir bra. hm.

Sv: fundering
Odium: Vad består denna "drösen" av då? Såna som ska till matcherna överhuvudtaget?
Men varför inte bli medlem? 100 spänn hit och dit är det så mycket? äsch! ses imorgon, om det inte är för dyrt förstås!

bobbe: Vad är det som är skrattretande? hm...... fattar nada!

Odium: Du kan ju fixa buss själv...100 kr. kan du få av mig om du är så fattig så du inte kan lägga en sån liten summa på ett sådant underbart lag o en sådan go publik som finns i Ängelholm...

Sv: domare
fillart12: Vi har redan fått känna på Rådbjer en gång under sässongen, eller rättarsagt försässongen.
Det var han som dömde Rögle - Frölunda i Halmstad

bobbe: Ja han har verkligen noll koll

Mygel: Du kan nog räkna med att det fortsätter på precis samma sätt.

Enligt Aftonbladet har ju LHC klart sämst målvaktsbesättning i Kvalserien. Skrattretande.

Södra allsvenskan
Undras om tidningarna kommer att dissa södra allsvenskan nästa år oxå. Fyra (!) f.d. elitserietränare i den serien (om Rögle inte går upp) nästa säsong.
Men jag gissar att det blir som vanligt. Patrik Thorneus (underligt att killen inte sparkad ännu) kommer väl att sitta på sitt ombonade kontor i Stockholm o se AIKs o Bajens matcher o därefter tippa serierna :(

Odium: Om du nu tycker att 100 kr är så fruktansvärt mycket.....

Om du blir medlem i AIA så innebär inte det att detta medlemskap slutar efter KS. AIA medlemskapet sträcker sig fram till oktober nästa säsong och detta innebär att du som medlem bland annat kan åka med på bortamatcher i KS, vara med på säsongssluts festen, bortaresor till träningsmatcher, eventuell tidig match nästa säsong m.m.. Av denna anledning tycker jag gott att det fortfarande e värt att bli medlem i AIA.

fundering
hur ska man egentligen göra när man inte är medlem i AIA, det känns ju inte alls lönt att bli medlem i AIA för att åka på en lr två bortamatcher... om medlemskapet gällt nästa säsong så lätt man hade köpt... hmm... hade varit skönt om ngn ickemedlem ordnat en buss, för där finns ju en hel drös som inte är medlemmar... inga svar där ni bara skriver "bli medlem då"...

Sv: domare
Fransson: ja det ska bli gott och få känna på Rådbjers domslut hoppas nu inte vår publik skriker på allt som den brukar den är opartisk men underbar med stämmningen om inte Sveriges bästa=)=)=)...ses i morgon!

Mygel: Du, det är inte bestämt ännu...jag ska ringa Hyllinge buss och kolla vilket som de föredrar =)

Fransson: Är det toalettsitsen eller busssitsen som gäller på söndag?

Junior: Gitt...ccash då lr?

Såklart. Det var jag som tippsade Aftonbladet. Bara så du vet

Junior: Scooparen nr.1 är framme igen =)

Harald
..Luckner till Mora.

Sv: Bajern - Rögle
Fransson: Då hänger jag nog inte med.. Eller så får jag låna ut till honom om jag har mycket pengar hm.. Jamen japp får se... ......

HasseT: Men om Fredrik inte ska med och du HAR pengar,,,HUR BLIR DET DÅ??

Fransson: Om min kompis Fredrik hänger med och om jag har pengar så ska jag med ja. Men jag ska se..... och om jag ska anmäla mig så ska jag inte vänta till på måndag med det.. :-)

Sv: AIK borta på söndag!
Kom igen nu och anmäl er till AIK på söndag. Ni som tvekar. Sluta upp med det :o)
Nu när det är söndag så kan ingen skylla på jobb som jag gjorde igår :o)

Alla till Norrland. 2bussar bör inte vara någon omöljighet.

KOM IGEN!!

HasseT: Ja, det är trevligt, askul bara man inte blir alltför pissnödig bara...lite svårt att få be hålla sin plats då=)

Du ska väl med på söndag hasse??

Fint med en seger.. synn att mitt internet inte ville fungera igår. Det är ju så man får spatt..
Ladan lär bli full på fredag och det är ju kul iblann.
puss&kram

Halsning
Jagvill bara skicka en halsning till alla vara underbara fans fran ett soligt och varmt Thailand. Jag har telefolledes grattat killarna efter deras fina insats i gar.
Det kan tyckas underligt att jag tar semester nu men det beror pa den sociala biten dvs.Hon jobbar pa lasarettet och kan inte fa semester nar som helst, men det verkar ju ga bra anda.
Ber om ursakt men jag hittar inte prickarna over a eller o
Halsningar
lasse

OE: Om du vill ha nattklubbsväng, häng då med i Ottos gäng
Gå på disko, rulla skinn, men Otto ut och in

Sv: En härlig match
Grattis till segern, RBK-fans!

AIA till Stockholm
Nu är det dags att åka med AIA till Stockholm igen. Redan på söndag är det dags igen med resa till huvudstaden. Ni kan boka resan i ishallen före och efter matchen i morgon. Vi har begränsat antal platser så du kan förboka din resa på 0704466975.
Sitt inte hemma och var avundsjuk följ med istället.

Swajn: ja vi får väl se men aik har ju förel till godo vill säga att aik är revanschsugan efter förlusten senat!!så man vet aldrig vad som händer!!!

Belix: Ramsa vi inte hört på länge (tyvärr): Om du vill ha nattklubbssväng, häng då med i Ottos gäng, gå på Pannan rulla.... osv

Varför har denna glada sång blivit bortglömd? Senast jag hörde den live på en match var nog 1998!!

engalen: vilket universum lever du i det kommer dröja flera år innan gnaget kommer att få fullsat på hovet

Finns en bild på dem som tagit säg upp igår!

En härlig match
Det kan bli en rolig match på söndag i ett fullsatt hovet med överfullt av gnagare!!
jag kommer vara där med min kompis Ledansk som håller på Rögle!!blir det rögle vinst får jag gå hem från stockholm till karlstad!men det behöveer jag nog inte!!>hade gött och kom och kolla på en härlig och fartfylld hockeymatch!!!

ps.Vill ni vinna pengar på oddset tippa på AIk vinst!ds

Sv: Underbart Rögle
bon scott: Naturligtvis ska vi inte acceptera att folk missköter sig.
Under resan till Hammarbymatchen så förekom det lite av det du nämner och det ska vi inte acceptera. Vi var för första gången på resa med nya medlemmar och resan gick bra. Vårt mål med supporterklubben är att kunna ena supportrarna så vi alla kan fokusera på det vi alla älskar nämligen Rögle. Vi har kommit många steg mot vårt mål men är naturligtvis inte där ännu. Men vi jobbar på det och kommer att lyckas.
Så jag hoppas tvärtom att vi kommer att resa fler gånger tillsammans. Enade är vi starka och kan påverka supporterskapet i possitiv anda. Vi ska stötta vårt lag på bästa sätt och det gjordes i går på hovet.

« · 247448 · »