1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 268690 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jacob Johansson
nicke: Josefsson tror jag inte får något A-lagskontrakt. Sen när det gäller Lindén Eriksson och Arla är det nog 50/50..

nicke: Tråkigt att vi blev av med Jakob, han var en av dem få som jag absolut inte ville bli av med, men Brynäs gick in och stal han för oss.

Så neg jag blir nu, fattas bara att Lindén, Eriksson, Josef och Arla drar sen är det ju bara RIDÅ.

Ja lycka till Jakob.
Nu hoppas jag att sportgruppen hittar några bra spelare. Inga jävla lingonlirare tack..

Kom igen nu Waltin och fixa hit några klasslirare

Lilljanne: Enligt mig är han en av de bättre i RBK. Mycket tråkigt att han drar, men jag önskar honom lycka till i Brynäs.

nicke: Det är bara att gratulera Brynäs...

nicke: Okej, det betyder alltså att det är en bra värvning?

Faaaaaaaaaaaan, ser det nu att Jacke har dragit till Brynäs;( Piss piss piss

Jacob Johansson
Hur bra är Jacob Johansson?

Sv: HIF
OE: Personligen är jag inte så intresserad av fotboll. Det är "Hockey, hockey, hockey" som gäller för min del... Men jag slötittar lite ändå på fotboll och då är det HAMMARBY som gäller. Grönt o vitt ska det alltid vara;)

1. HOCKEY (Ingen bollsport, är en kampsport precis som Wikegård säger).
2. Baseboll (Underbar sport, härlig kultur, bra atmosfär. Synd att vi inte har den i Sverge!)
3. Okej då, fotboll.

Sv: Poeten Bob
Jag vill ha Byggar Bob i klacken. Den figuren är så finurlig så han hade säkert kommit på massor av bra texter:o)

Sv: Poeten Bob
Patrik: Jag kan höra publiken..."Bagdad Bob till klacken, vi vill ha Bagdad Bob i klacken..." :)

OE: jaja, men vilka skall man hålla på när Järrestad FF lagt ner sitt seriespel förra seklet? (till sorg för undertecknad och Arne)

Patrik: Jag tycker HIF är fotbollens svar på MIF!

Fransson: Jag är oxå HIF fan. Men jag ser mycket hellre att det går bra för Rögle än det gör för HIF, that's it. Rögle kommer att tjäna på om HIF intog en liten mer tillbaka skymd roll här i området.

Såhär exakt stod det iaf

"Att Matte väljer Rögle är inte ett dugg förvånande eftersom han är en favoritspelare hos Waltin."

Ganska ointressant, men ibland måste man ju skriva för att det ska vara

Exakt Hasse. Rakt ut till sandlådan !! :o)

Jag läste i SSK´s gästbok att dom inte tyckte det var så konstigt att Waltin valde att ta med sig Carlsson. Det skulle tydligen vara hans favorit spelare. Låter lite märkligt men så stod det.
Bra att Waltin använder sig av sitt kontaktnät isåfall

Nike89: jag tror han skiter i om Ängelholm har rubriker, bara hans Råå har det ;) hoho........... fint väder kan inte sitta och nörda sig?

Mygel:Rögle blir väl inte mycket större då både Malmö och Landskrona är kvar.

Gasolin:Varför hata ett lag som inte ens är med i samma sport?
Helsingborg förtjänar väl mer rubriker än Ängelhom i Divisom två i alla fall!?=)

Patrik:
Tiffany Persson =) Måste va en av de bästa karaktärerna någonsin.

Sv: Underbara Silly Season
nicke: Då har han skrivit på precis nu då, igår var det frågetecken,
Faaan!

Sv: Underbara Silly Season
QP: Elias spelar i Hammarby även nästa säsong.

Underbara Silly Season
Hoppas nu på att RBK jobbar på att få hit Elias Abrahamsson och förlänga Magnus Eriksson, Josefsson får vi väl anse som förlorad!
Det lär väl ev bli en DIF:are med minst, då de rensar rejält!(Waltin)
Konsigt om Wolle sticker, har han fått reda på att han inte blir 1:e
målis? (Hirsch)

Fransson: Många Rögle fans hatar hif, tänk på det din lilla räliga hifare. Bara skulder inga pengar,,,,,, Jag njuter....Älska Råå IF....

Poeten Bob
Är det någon mer än jag (förmodligen inte) som slagits av tanken att "Bagdad-Bob" borde varit gjuten som författare av hockeyramsor av det mer elaka slaget?
En kille som kallar engelsmän för åsneföl, amerikaner för blodiglar, och hela FN för ett horhus, borde kunna hitta nya fina metaforer för "lilla ynkliga" eller "räliga köbelaget".
Nu lär han ju ha kastat in handduken, så det får stanna vid väldigt fria fantasier...

Lägga rören på hyllan.....
...får Micke Johansson göra pga sin knäskada han ådrog sig denna säsongen.

Mygel: En sann röglesupporter prioriterar alltid Rögle, och bara man är trygg i det så kan man också kosta på sej att hoppas att en annan förening i en annan idrott skall lyckas reda ut sin kris.
Hoppas därför att HIF klarar biffen. Dessutom tror jag inte att förkrossade HIF-supporters skulle bli röglefans i samma ögonblick som HIF kursade. Och sak samma är det med sponsorerna.
Och vilket fotbollslag i Skåne skulle man i så fall hålla på?
Samma som Tiffany Persson eller???

Mygel: Hade du velat gå in på hif´s hemsida och läsa skadeglada inlägg för att t.ex Rögle gått i konkurs...många Röglefans é HIF:are, tänk på d

Otto älskar HIF

HIF
Ska man njuta av HIFs olycka??? Det ger ju helt klart större marknad för Rögle :)
Förtroendet är säkerligen helt slut bland många sponsorer till HIF nu + att jag ser det som 50/50 om kommunen slänger in mer pengar. FGår det åt skogen för de blåröda så är vi det enda större elitlag i området (ÖVK får ursäkta).

Jag tror jag njuter....

Peter Lundmark
Var blir "PL" av nu när vi får en ny assisterande tränare?
Någon som vet?

Sv: Aktuell?
P: Björklöven har dålig ekonomi det är därför de säljer alla sin stjärnor. Potvin ska nästa år spela i falsk AIK (Skellefteå)..
Man kan undra var Löven ska ta sin spelare i från nu.. Deras J-lag var inte så vasst förra säsongen, tror Rögles J20 slog de med 12-0 eller något.. 2 siffrigt var det i alla fall.

Tack ska du ha Ebbe. Får vi Hirsch så kommer jag att få glädje fnatt.

Junior: Mats Waltin gav en kommentar om Hirsch och enligt Kvp lutar det åt han väljer Rögle med att han vill söder ut, dock inget tillkännagivande av Hirsch eller hans agent.

Jäger hade jag inte tackat nej till

Kan någon berätta vad som stod om Hirsch i dagen´s KVP?

wolle till usa?
wolle till usa kanske? enligt svenskafans.com

Vilket stämmer?
Undrar vilket som stämmer. I NST stog det att Mattias Carlsson skrivit på för ett år medan det stog två år i Kvällsposten?

Någon som vet vilket som stämmer?

I övrigt stod det i Kvp att Alexander Bergström skrivit på ett A-lagskontrakt med.

Sv: Alltid på läktar'n, vi vinner alltid...
P: vad är det jag ska läsa. Du kan alltid göra ett citat för det du menar jag ska läsa.
Har läst igenom artikeln men hittar inget ?? hmm......... hej då

Sv: Ny serieindelning
Mygel: Whatever.....Norr om skyddsvallen är det i alla fall....

P:
Smurfigt värre, alltså...;-)

Bagarsmurfen: Maktigt att vi nu har TVÅ smurfar som besöker Rögle-snacket. Hasse är ju vår egen lilla smurf.... =)

Bagarsmurfen: Absolut =)

P:
Brukar du glömma att ta lugnande medel, eller?

HasseT: HASSE!!!! LÄS FÖR F-N!!!

Bagarsmurfen: tror att du menar motgång? men det är ganska svårt i medgång också.. men lättare än i motgång iallafall!

P:Jäger är förresten aktuell för Hammarby bla.

...iaf inte i tillräckligt stor utsträckning.

P:Ganska töntigt att inte ge sin poängbästa och förmodligen en av dom mest värdefulla och bästa inte nytt kontrakt pga att han är 31 år det är ju ingenting!

HasseT:
Jo, det är ju inte så svårt att få med folk att sjunga i medgång...Något som ab inte tycks ha tagit i beaktning..

P: Aftonbladet ser nog bara till hur högt klackerna sjunger... eller nja. jag vet inte riktigt vad dom menar. Vi skulle säkert kommit högre om alla kunde sjungit i kvalserien också.
På sångsidan vinner vi ju helt klart... färgestad sjunger bara 'fäääärjeeeestad' och nån annan. Frölunda sjunger bara 'Fröööööluuuunda' och Frölunda e bäst frölunda... o.s.v, inte mycket till sång precis.
Bye bye...

Sv: Skandal Vakter!
fritte rbk: Dem sa inte näsduk utan gräslig

« · 268690 · »