1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 267708 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Aktuell?
Är inte Jesper Jäger nåt för RBK? Han får ju inget nytt kontrakt med Löven.

Sv: Nyförvärv klart !!
Sittplatsjävel: Ja, Waltin vet vad han tog med sig!

Grattis till Matte C. Honom kommer ni som röglesupportrar att älska. En speedkula och slitvarg som tyvärr inte fick tillräckligt med förtroende av våra coacher förra året. Han kommer att dominera i allsvenskan, minns var ni hörde det först!

Lycka till!

Junior: SSK ville ha honom + ett antal andra Elitserieklubbar, men han väljer Rögle......det märks att Rögle har vuxit i namn i hockeysverige...

Ses på stå

Artist namn ju. Nämen det är ju bara att välkomna killen. Ännu en vettig person som väljer rätt klubb

goteborgsrappe: Snacka om doldis.... Mattias Carlsson.....who ?????

Sv: Skandal Vakter!
Brynäshjärta: Bara för att många lag 'stjäl' sånger från andra betyder ju inte att det är något positivt, eller hur? Nån gång ibland kan det väl kanske vara ok att låna en melodi eller använda sig av en sång som nån annan myntat. Ibland finns det ju t ex sånger som inte har någon egentlig text utan bara innehåller lagets namn och sen lite "cha-la-la" eller nåt liknande. Dock kör ju t ex Linköpings fans (som mest har varit föremål för kritiken) i princip enbart med rakt av kopierade Röglesånger med speciellt skriven text där man helt enkelt bara bytt ut Rögle mot Linköping. Att ha det som huvudrepertoar på bortaplan mot Rögle känns ju lite sådär tycker vi. Vår filosofi är ju nämligen att inte kopiera nån annans sånger även om jag vet att det sen gammalt förekommer en del 'stölder'. Dock inte längre som jag bedömer det och de som finns är få till antalet.

Nu antar jag att en del LHC-supportrar kommer att ha invändningar och visst, det förekom sånger som inte var stulna, men huvudelen av de sånger som sjöngs var rakt av stulna från AIA eller Hammarby. Sen kan man ju ha olika åsikter om ifall det är bra eller dåligt.

Brynäsklacken var för den delen endast snäppet bättre... Inga kopierade AIA-sånger i alla fall, men inte mkt eget precis... Dock bästa bortalagstrycket på länge tror jag. =)

Brynäshjärta: Skillnaden ligger nog i att de stora majoriteten brynäs-fans kom till Ängelholm för att titta på hockey och heja fram sitt lag.
Medans det inte verkar vara fallet när det gäller LHC-supportrarna, som i periodpauserna gick ut verkligen sökte bråk med ev rbk-bråkstakar.

Som tur va fanns det inte några rbk-bråkstakar ( eller att de hölls borta från den kortsidan där LHC-fansen fanns).

Alltid trevligt med trevliga supportrar. (Förresten rögles flagga är ingen näsduk , eller vad var det ni sa:) )

En stor skillnad med årets Rögleklack (AIA) är att de verkligen tagit tag i verksamheten och arbetat hårt för att ta bort tråkiga moment som tex bråk etc.
Det ska de ha en stor elloge för, nu kan rögle åter "vinna hela matchen, vinna här på läktaren...."

Jag har läst igenom dom senaste dagarnas inlägg i denna tråden. Vad jag förstår så var det en buss med LHC fans och dom lyckas skapa så mycket problem. När vi spelade i Ängelholm så var vi fyra bussar och ett gäng bilar fulla med Brynäsare. Mig vetligen så var det inte ETT ENDA problem före, under eller efter matchen. Frågan man ställer sig är: Var ligger problemet?

Vill också ta upp det där med stulna ramsor. I stort sätt alla lag stjäl ramsor från andra lag. Dom enda som kan stå upp och säga att vi var först är Liverpool FC. Det var där allting började i mitten på 60-talet, när hela kortsidan stod och sjöng Beatelssånger före matchen, sen så har det rullat på.

Ha en trevlig sommar Röglefans och alla andra.

Nyförvärv klart !!
Enligt NST är Mattias Carlsson från SSK klar för RBK.
Han har skrivit på för ett år.
Allt enligt NST 15/4.

Nyförvärv
Äntligen börjar det röra sig gällande truppen för nästa säsong.

Starck har skrivit på och ett intressant nyförvärv från Södertälje, som förvisso inte producerat speciellt mkt poäng under senaste säsongen men då har han ju iofs spelat i 3-4 femman.

På ssk:s hemsida benämns han som en supertalang och energiknippe. Spännande.

Nu j*vlar ska det åkas skridskor.

Sen får jag säga att det är ett j*vla tjat om bönder och clowner.
Fokus på Rögle tack!!!!

Sv: Ny serieindelning
Ljunggren: ...för att inte snacka om dem på östgöta slätten.

Richter LHC: Mer korkade och drygare bönder än de på Västgötaslätten får man nog leta efter....

Sv: Alltid på läktar'n, vi vinner alltid...
P: Om inget annat så lär ju Waltin ha hört det upp i Linköping :)
Melin kommer nog bli besviken om förväntar sig något speciellt eller orginellt hos White Ladies (antagligen skiter han visserligen i vilket :).

Alltid på läktar'n, vi vinner alltid...
Skönt att Aftonbladet till skillnad från Roger Melin lätt kan se att AIA slår White Ladies på läktaren =)

"Som alla andra gånger, inga egna sånger. Bara ta från andra är allt ni klarar av, stackars pack, stackars pack, ni är Sveriges sämsta klack!"

Ebbe: "Men folket i bland annat Linköping vill väll inte detta, de kan ju ramla ur.. ohh så synd om de då."

där har du fel, jag o de flesta i linköping vill att serien utökas till 14 lag, hur kul är det för oss o möta topplag som hv71 o frölunda medans vissa möter bottenlag?? det är inte rättvist!!
så in med 2 lag till och 52 matcher, sen om ni hör till de 2 lagen som ska upp är ju en annan sak, personligen så tycker jag SAIK o Bajen ska upp!

Sv: Starck
nicke: Fel G.Svenssons sida menade jag:)

nicke: Såg det nu på SICO

Åkerman: var står att han gjort det?

Starck
Har ni på hemsidan missat att Starck skrivit på för 2 nya år?

Tack till Hinke
Jag vill bara passa på att tacka Hinke. För att han ordnade så jag fick hela lagets autografer på min matchtröja när jag var i Gävle o tittade på sista matchen.
Tack !

Sv: AB
Belix: Man tackar! Vapnen är putsade, granatbältet sitter som en smäck och stridskniven sitter i stövlen. ;) Skönt att vara tillbaka!

Topp tre när vi var som bäst... Tja, det är ju inte helt fel. MIF saknades dessutom helt på listan, vilket gör att vi regerar Skåne!

East:
Tycker det liknar ett tvättäkta femmiljonerkronorsflin.

AB
Aftonbladet har rankat vintersportens alla supportrar!
Rögles fans kom på en hyffsad 11:e plats! ..Men precis som aftonbladet skrev tror jag vi hade kommit mycket högre upp om vi skulle gått bra i kvalserien också!

Årets brev
Efter varje säsong skickar jag ett brev till Rickard Fagerlund, ett brev som den här gången inte går till Fagerlund, utan Kjell Nilsson, med åsikter på förbättringar. Sannolikt hamnar det direkt i papperskorgen.

- Slopa derbygrupperna.
- Slopa straffläggning och helst även förlängning.
- Bort med allt snack om stängd liga.
- Betydligt striktare regler för övergångar under säsongen. Tycker det är fel att en spelare som Tomi Kallio ska få avgöra SM-finalen, när han inte spelat särskilt många grundseriematcher.
- En mindre betydande regel som stört mig ett tag är icing-regeln i samband med box play. Om man slår icing i bp blåses det ju inte för icing, men om den utvisade spelaren kommer in under tiden pucken "är på väg mot icing" blåser domaren. Tycker man ska slippa icing eftersom pucken slås ur egen zon när laget faktiskt är i numerärt underläge. (Dålig förklaring?)

Hallen
Jag och en kollega pratade lite om hur man skulle kunna höja trivslen i Hallen, och vi hade samma åsikter om att man måste göra något på toaletterna, så vårt förlsag är att klista fast Mif märke i pissoaren....tänk vilken härlig känsla...3-0 på tavlan och man måste på dass......*S*

Ebbe: Jag är för en utökad elitserie, jag är mot derbygrupper och mot en stängd liga. Jag är inte ensam...

East: Ja ja som vi bryr oss. Nu ser vi framemot en ny spännande säsong och hoppas att vår förra Rögle spelare nu ordförande i Svenska Ishockey förbundet Kejll Nilsson ser till att Elitserien blir utökad till 14 lag och att derbygrupperna försvinner!

För när vi går upp i Es vill jag seriöst inte möta Malmö 8 gr, hur kul är det??

Likså att Serierna under får en högre status. Men folket i bland annat Linköping vill väll inte detta, de kan ju ramla ur.. ohh så synd om de då.

Richter LHC: Bönder eller clowner.... vilket är bäst? Jo, dom som betalar mest, det är den enda skillnaden!! (allas lika värde)

Silly
Läste på NH90:s GB att Arla varit där på en liten rundtur i deras nya hall:(

Börjar bli lite nervo nu, någon som vet hur det går med Lindéns underskrift?

Sv: SMS!
QP: Tack, hoppas alla som skulle få SMS under säsongen har fått det. Vi vet att det finns några som inte fått det men det får vi fixa nästa säsong.
MVH
Nicke och Nibbe

Mygel:
"Grattis Melin. Nu slipper du bönderna!"

Sorry kunde inte hålla mig... ;)

East: Där skulle stått under:
"Grattis Melin. Du har vunnit 2 kilo cloetta kexchoklad samt tre års vistelse i ett poplag"

w1.248.telia.com/~u24803238/rogerM.jpg haha

ni får se den här bilden med ironi =)

Mailman: Detta ämne har nötts o stötts i oändlighet här inne på hockeysnack. Men jag är oxå helt med dig. Dröm scenariot är EN serie under ES samt att ES utökas med två lag. Derby grupperna tas bort eftersom det ändå inte är någon som vill ha dem. Problemet med en serie under allsvenskan verkar vara de allsvenska lagen dem själva som känner att de inte skulle ha råd med så många resor, vilket jag anser är löjligt. Om vi hade haft en serie under elitserien så skulle ju dess kvalité vara mycket högre än dagens norra o södra allsvenska. Detta leder till större publik samt större massmedialt intresse.
Ett alternativ till så många omgångar skulle oxå vara att man införe ett slags DM eller svenska cupen inom ishockey. Problemet där är väl att skillnaderna mellan serierna är för stora i dagsläget + att antalet hockeylag är för få. Men jag tror på sikt att detta skulle vara utvecklande för hockeyn i landet.
Till sist så anser jag att man redan nu, så fort som möjligt, slopar straffavgörandet efter en oavgjord match. Om man nu ska efterapa NHL i allting så kan man iallafall göra som dem även i detta avseende och enbart köra med 5 minuters sudden o ingenting mer. Känns som om straffarna är helt onödiga. Kan man inte fixa sina poäng under speltid så ska man inte kunna fixa extra poäng genom ren o skär tur.

Mailman: Folk vill ha trygghet. Framför allt klubbdirektörerna i vissa elitserielag...

Ny serieindelning
Är det nån mer än jag som tycker att serieindelningen som det ser ut idag är så jäkla tråkig...en massa maratonmatcher i elitserien där man ska spela 50 omgångar för att se vem som ska få en sjunde o en eventuell avgörande match hemma i ett slutspel. Dessutom en serie där det är svårt att trilla ur o ännu svårare att komma upp...risken är att det blir samma lag år efter år....hade en liten tanke bara

varför inte dela in seriespelet lite mer efter fotbollen...ha tex 14 lag i elitserien där alla möter varandra 2 gånger hemma resp. borta då frå förbundet ändå sina dryga 50 matcher per säsong...men till den skillnaden att hamnar man bland de två sista så spelar man helt enkelt i superallsvenskan nästa år....(kanske kval för trean eller nåt).

Tänk sen hur spännande superallsvenskan hade kunnat vara med t ex 14 lag från hela landet där alla precis som i elitserien också möter varandra två gånger hemma resp. borta. Där de två översta automatiskt går till elitserien o trean kvalar. tänk vilken serie med hammarby, AIK, skellefteå, Björklöven, Rögle, Troja, Mora, västerårs, Växjö och t ex halmstad popstars mfl.

Elitserien hade varit mer intressant då alla matcher gäller något o även så i superallsvenskan. Visst man kan trilla ur elitserien men det hade inte blivit den katastrofen som det skulle inneburit idag...dels för att superallsvenskan hade varit mer intressant rent publikmässigt o mediemässigt med säkert mer folk på matcherna o mer intäkter från sponsorer (tv avtal?).

Dels av den enkla anledningen att det hade varit mycket enklare att ta sig upp igen.

Jag vet inte men detta är bara en tanke..som jag ser det så hade allt varit bättre än som det är idag...det ska inte behöva vara så att man ska mer eller mindre behöva vinna tre serier på ett år för att ta sig upp...

Folk vill ha spänning....vad tycker ni?

Jocce:

Hej Jocce!

Har varit offline i två dagar och därför inte kunnat svara dig.
Tyvärr uttryckte jag mig aningen vagt och oaktsamt i mina tidigare formuleringar. Naturligtvis är du inget svin bara för att några som påstår att de sympatiserar med samma lag som du håller på att leva rövare på bortamatch.
Jag litar helt på att du, som du skriver, var i Ängelholm för att följa hockeyn. Tråkigt nog får alldeles för ofta en liten klick idioter en stor grupp hockeyfans att framstå i dålig dager. Vi har själv inom våra led haft de problem ni brottas med. Fortsätt kämpa för hockeyns skull!

Mina syrliga kommentarer riktar sig ENBART mot dessa. Ni andra är hjärtligt välkomna tillbaks till Ängelholm redan nästa år, fast det hoppas väl ni slippa. Nu med Melin i båset har ni ju goda chanser att nå SM-slutspel!

MVH
OLOF ERIKZON

SMS!
RBK:s sms-nissar!!
Tack grabbar för ni servat oss som jobbar eller är utomlands vissa matcher under säsongen, ett stort jobb i det tysta! Hoppas att vi får nyttja er nästa säsong oxå, och trevlig sommar;0)

hälsar

Sv: Andersson
När man säger att dom dömmer i Globen menar den som säger det att de dömmer AIK eller Hammarby eller nåt. Stockholm har väl inte med saken att göra? bara för att Solna och Tumba inte ligger i Stockholm så behöver det inte betyda nåt, hmm.

Fransson, okej jag förstår. Kanske blev billigast så?

bobbe: Tumba hör väl till Botkyrka kommun och Solan är en egen kommun så det är väl därför som det inte står Stockholm.
Men dte var väl inte dte saken gällde.

Frisco: Humor är någonting subjektivt... själv finner jag det komiskt att de inte benämner deras hemort som "Stockholm".

Frisco: mmmm

bobbe: Rolig hunor du har.

Frisco: De är inte från Stockholm. Lärking är från Solna och Rådbjer är från Tumba. ;) I alla fall enligt förbundet....

Fransson: Vad skulle det spela för roll? Lärking och Rådbjer dömer ju matcher i Globen och Hovet under säsongerna.

HasseT: För att han är från Gävle

Junior: nu förstår jag inte, varför skulle inte honom få domma?

Andersson
Snyggt att Tomas Andersson dömde matchen igår, även om matchen inte gällde något så undrar jag om det är korrekt enligt regler..

The Punisher: Välkommen in på nätet igen.
Jag slog precis på burken och dröm om min förvåning när jag ser att för snart 9 timmar sen skrev du att W:L: hade problem med ena armen och ingen av Linköpingsligans förnekare har varit här och sagt att det var minsann inte så utan att det var en Ängelholmare som drog i deras arm och buktalade eller på annat sätt förnekar händelsen men det kommer säkert under dagen

« · 267708 · »