Är tyvärr att vi slår Nybro på söndag och därmed får arbetsro att fortsätta på den inslagna vägen som ledor oss rätt i fördärvet!
Mitt drömscenario. Förlust på söndag med 2-7, samtidigt som Växjö och Västerås tappar poäng. Ny tränare och sportbas på måndag, Roger Hansson comeback på tisdag samt ytterligare en stabil back på onsdag.
Har en hälsning från Lasse: Han har stora burkproblem och har inte lyckats logga in utan fått nöja sig att läsa som gäst. Problemet ska lösas och då är han tillbaka här!
juga: Jag tycker vi ska värva en bra forward, en målskytt. Samt en libero, MEN liberon ska vara av riktig klass. Sen flyttar vi ner byström på backen igen+att vi sätter M.Ericsson på bänken...för hans sätt att slå första pass i uppspelsfasen känns INTE speciellt trygg. Varför inte oxå prova under uppehållet att laborera lite med "halvor" och "torpedor"? Det finns kanske ngn torped som passar bättre som halva och viseversa. Jag tycker oxå man skulle tagit mötet i måndags och inte på måndag. För visar d sig nu att vi ska förstärka, så hade vi kanske haft förstärkning har redan till uppehållet å då kunde nyförvärvet/en haft en chans att träna med laget.
juga: Ville också säga att om man förstärker med två stycken backar så tror jag att tyngden i spelet framåt förbättras markant , då får vi fram både Löwgren och Hermansson på ett helt annat vis. Rätta mig om jag har fel.
Tänkte ställa en fråga till alla som skriver i denna gästbok , vad tycker ni att Rögle bör förstärka ? Med en forvard eller en eller två kanske tre backar ? Hoppas att det blir lite mer rakt på mål som tydligen Waltin säger. Tänkte ställa en fråga till , när Rögles backar får pucken i egen zon så kör dem alltid ihop jag menar att på det viset så får dem inget passningsalternativ den ena backen hjälper ju aldrig den andra som han borde. En sak till , jag har lärt mig att när en spelare forecheckar så måste dem andra fylla på , det gör inte Rögle i år . För när en forvard stressar och nummer två fyller på så vågar aldrig nummer tre att stressa , då kommer ofta deras kontringar´, hade bara alla spelare vågat att fylla på så hade det blivit en helt annorlunda hockey.
HasseT: Fördelen är att du har rätt att ha en åsikt, men då får du oxå ha förståelse för andra tycker något annat!
Akademiker: Det finns utmärkta svenska ordlistor att slå i om man är intresserad av vad vissa ord betyder. Förutom att man, om man besvärar sig lär sig nya ord, befrämjar det hälsan genom att man rör på sig, förutom att intellektet stimuleras i positiv riktning. För övrigt så hoppas jag på en intensiv interaktion mellan de båda klackarna den 14 november då Växjö inverterade lakejer kommer att infinna sig "en masse"! Sug på den du:0)
Rykten inom klubben säger att styrelsen vill plocka in Elvis som assisterande tränare för att höja moralen i omklädningsrummet.Vilken höjdare om detta skulle vara sanning !
Broder Daniel: Hej, delar din uppfattning, hoppas också att det är riktig information, för som man har spelat senaste månaden, så har det varit rena katastrofen.
Yngligen: Vi har fått tillgång till 500 stå på kortsidan, dvs även ungdomsläktaren. De som åker i "sponsorbussarna" kommer att sitta mellan ståplatssektionerna.
NiC: Ja kommer att uppsöka klacken....Dom har bokat 11 st....de kanske inte är säkert att dom kan fyllar alla men dom har 7 st kvar till 8 fulla. Dom kommer iallfall inte att få plats på borta ståplats....Hur gjorde brynäs förra året när dom var här..För dom hadde ju ganske mycket folk..Jag såg att några av dom vill ställa sejj vid Rögle kalckaen vilket dom inte fick...Dokm kansjke invaderar Ungdomsläktarn!?!?
Är det sant att det kommer 8 busslass med lakejer till matchen i Ängelholm? Har de hyrt sektionen ovanför lilla isen? I så fall kommer det bli en fantastisk inramning av matchen om nu Rögleklacken kan samla sig som på gamla dagar och visa vem som är bäst. Jag kommer att sjunga som vanligt, kommer ni andra det? Uppmaning: Alla som kan sjunga, ställ er på ståplats fredagen den 14:e november och visa ert stöd.....I MED OCH MOTGÅNG FINNS BARA RÖGLE!
Putte-LL: Hur f*n kan ni fylla 11 bussar...de blir jö värast rekordet!?!?Om ni fyller alla så blir ni (om sejjer att de finns plats för ca 50 st i varje buss)550 st suportrar..de e mykke på borta plan!!!
qp: Ojoj, vad svåra ord du använder! Jag är inte säker på att alla som skriver i detta forum begriper vad du menar. Du får nog förklara ordet "vederhäftig" och dessutom definiera innebörden av "...utan direkta personangrepp..." ;))
Söndriga Nävar: Haha! var i malmö i måndags och kollade MIF-Färjestad (ville se färjestad). Som röglesupporter blev jag stolt när jag hörde vad färjestads och malmös klackar presterade. Trummor och enformiga sånger typ "Färjestad *klapp* *klapp*". Rögleklacken äger!
Yngligen: Om du har en "produkt" att sälja så faller det sig ganska naturligt att du vill kolla hur "kunderna" förhåller sig till produkten. Det kallas även nyfikenhet, och är det något människan är så är det just nyfiken(även om det inte alltid är positiva överraskningar man får sig till livs). Det ser man om man "tjuvkikar" b l a och om man vet vilka som döljer sig bakom vissa sign! Sen går en del bara in som "gäster" men man vet endå att dom håller kollen!
HasseT: Visst hjälper "gnället" bara det ligger någorlunda rätt! Vi fans kan lufta våra känslor o teorier, det betyder mycket för många och det fyller faktiskt en stor social uppgift. Man kan få stöd eller mothugg men som sagt det fyller en funktion i både med o motgång! Sen kollaren en del av styrelsen och även spelare av forumet då o då och får en bra pejl på stämningarna i ledet. Visst ska vi fortsätta att stötta grabbarna så länge som möjligt men vi har rätt att framföra kritik så länge den är vederhäftig och utan direkta personangrepp!
Jag tror inte att det hjälper speciellt mycket att folk sitter och gnäller här... vad man kan göra är bara att vänta och Gå på matcherna och sjunga vidare.
Lyssnade precis på en lokal radiokanal som gjorde reklam om matchen mot Nybro, där säger Walltin: -RBK ska spela en rak hockey, direkt mot mål! Hoppas att detta stämmer, vill inte se mer "sarghörnshockey"! Gör nu för f*n en bra match på Söndag och ta med Er det över uppehållet.
Eftersom Rögle gång på gång bevisat att varken spelsystem eller moralen fungerar över huvud taget så måste det till någon förändring! Är det nödvändigt att vi supportrar ska se till att sker något eller ska Styrelsen göra det dom finns till för: TA SITT ANSVAR! Vi gör vårt bästa, gör ni?
Mindreader: Helt rätt. På detta forum finns både spelare, gamla spelare, personer inom Rögles organisation och gissningsvis journalister. Så det är inte bara en massa pixlar ni svarar på eller spyr galla över.
Kan lugna vissa härinne lite; senaste jag hörde är att spelarna´, med spelarrådet i spetsen, har absolut FULLT förtroende för Waltin. Jag litar på deras omdöme. Det är trots allt inte jag som lever och tillbringar nästan 24/7 med hockey o Waltin.
OE: Javisst... skulderna var störst för ca sju år sedan. Jag ville bara ha sagt att för en småklubb som Rögle, så var skulderna stora även för tre år sedan (för att få ett kortare tidsperspektiv på det hela).
eliasson: Det viktiga är att inte supportrarna blir ovänner med varandra i den frustration alla känner just nu. ALLA som skriver i gästboken vill Rögle väl. Tänk på det när ni skriver.
Mindreader: Oj oj oj, har du spelat hockey i tio säsonger, du är nog den enda på detta forum som gjort det. Och du kan se att det är något som inte stämmer oj oj oj, det är du nog den enda som upptäckt. Det är väl självklart att de inte har någon spelglädje, så dåligt som de spelar. Ska de ha endast ett nyförvärv måste det vara en libero, och en spelskicklig sådan.
Skall någon sparka Waltin så måste det vara spelarna, de är de enda som säkert vet vad detta knagliga spel beror på. Det är synd att det inte spelar som under början av säsongen, då var det fart under grillorna. Visst även då fanns det sprickor i fasaden men de tycks bli större och större.
eliasson: Hallå? Har vi inte haft tillräckligt med snålblåst??? Niemi, Nyström och Votruba var verkligen värdelösa och samtliga Röglefans fick nog överdoser av snålblåst redan då!
Nu törstar säkerligen alla efter framgång.
Sen har du faktafel. Det var sju år sedan vi hade upp över öronen med skulder. INTE tre. Jag tror de flesta känner frustration över att vi står och stampar. Alla vill känna att Elitserien närmar sig, inte försvinner ur sikte.
Nu får vi hoppas på en rejäl uppryckning mot Nybro!! Fortsätt visa Elitserietakter på läktarn, precis som vanligt. Då kan ni ha gott samvete.
eliasson: Glömmer inget vad gäller Rögles senaste 15 år. Inte heller hokus pokus med pengar och dåliga affärer. Vad gäller Supporter eller inte så bryr jag mig inte ett enda dugg. Jag är intresserad av bra hockey. Ja jag är nog både en bra och dålig åskådare, men jag har varit med på många hemma och bortamatcher genom åren och sett mycket skit som många trogna "supporters" har gjort som definitivt inte är något att skryta med.
superStass: "I nöd prövas fansen". Kalla dig inte supporter, du är nog mer en "medgångsåskådare". Tänk på att segrarna (när de nu kommer, kanske inte i år) kommer att smaka så mycket bättre nu när man känt riktig snålblåst.
Glöm inte att för bara tre år sedan var "snål-klubben" upp över öronen i skulder....
Jag tror inte Rögle har kapacitet nog för att spela Walltins Torped-hockey. Det jag har sett hittils liknar mer någon form av Moped-hockey. Det finns 2 alternativ. Fimpa Enkelspåriga Walltin och spela gammal hederlig Rögle-hockey eller så får snål-klubben hosta upp lite bättre spelare till nästa säsong så att Walltin kan få bygga upp något kontinuerligt. Hoppas att det snart kan bli aktuellt att besöka hallen igen. /Stolt medgångssupporter.
Mitt drömscenario. Förlust på söndag med 2-7, samtidigt som Växjö och Västerås tappar poäng. Ny tränare och sportbas på måndag, Roger Hansson comeback på tisdag samt ytterligare en stabil back på onsdag.
Det finns inga alternativ!