kom igen o stötta Rögle nu när dom verkligen behöver det...
Jag har precis som er blivit besviken många gånger denna säsong. Men Rögle är ju en del av mig så jag kan aldrig svika dom.. Hoppas att det finns fler som tänker så..
Detta måste redas ut o en plats i SA ska vi ha!! Med vårt stöd blir det lättare att uppfylla detta krav..
Hofnar: rättelse: vi har _1_ (en) trumma. vi är ju inte Mörrum! ;) När vi var runt 1000-talet i ljungby var det väl en 4-500 som sjöng som mest. då var det iofs kvalmatch så man vet inte riktigt hur det blir nu. ser fram emot en förhoppningsvis j-ligt trevlig och underhållande hockeyfredag!
e de någon some med mig o gåra en mirc kanal igen som vi kna satsa på?? så alla kan prata där med :D blir ju roligt eller vad sejer ni?? skriv till min mail eller adda min på msn [email protected] de e min mail
Hofnar: Nej jag tror absolut inte alla kommer sjunga heller, men det blir ju ändå många som sjunger, även om inte alla kommer sjunga. Jag menar det kommer ju inte räcka med "den vanliga klacken" på ett par 100 pers, det får nog allt komma lite "oldies" och så också :)
asså KOMIGEN nu alla rögle fans visa att ni nu e rögle fan den 14:e så att växjö kan så stryk :D vi ska fan överrösta dom 11 bussarna eller vad de nu va kompigen nu för fannn :D ses den 14:e hoppas d e emånga som kommer alla pengar går ju endå till rögle så kom nu annars blir jag besviken :(
havsmussla: Ju fler Växjöfans som kommer till Ängelholm, desto mer klirr i kassan för RBK. Dessutom, desto fler molokna Växjöfans på återresan till Växjö. DESSUTOM, hur många av alla dessa fans som betalar 49 kr för en bussresa kommer att sjunga? Trummorna dom släpar på överröstar ju det mesta, även de 50 eller 100 som sjunger.
Växjö fortsätter storsatsa på bortamatchen den 14:e "Nu siktar vi på att åka med 9 supporterbussar och 2 sponsorbussar - alltså 11 hockeybussar!"... Om vi nån gång ska visa vart AIA står, så blir det den 14:e, ALLA MÅSTE SLUTA UPP, och komma till hallen. GAMMAL SOM UNG. Berätta för alla ni känner och tipsa om denna "toppmatch". Jag personligen kan inte minnas hur längesen det var vi hade en såhär stor bortaklack i Ängelholm. När vi mötta kristianstad för längesen, minns inte vilket datum, då var där en hel del fans från öst på plats, men inte SÅ många. Det kan nog stämma att det var när Rögle mötte Troja för många år sen, som motståndsklacken var stor.
Junior: En teori kan nog vara att spelarnas egna frustrationer tar sig synliga uttryck. Detta kan man nog se som ett sundhetstecken. Hade det inte varit värre om dom bara hängt med huvudet och inte verkat bry sig?
Jag förstår om Rögle spelarna är frustrerade att inte spelet funkar.
Men jag börjar bli orolig att något är snett i truppen.
Som jag skrev igår, när såg någon senast Karmhag slänga klubba och handske? Se Wolle åka fram till båset och drämma klubban allt vad han kan i sargen. Se TOGGE slå klubban allt vad han kan i ribban efter halmstad gjort mål. Arla blev tydligen också riktigt kinkig efter en avblåsning.
Det är dom 4mest lugna personer i Rögle´s lag. Inte konstigt man blir fundersam vad som egentligen står på.
lej: Riktiga vänner får lov att bli ovänner ibland. Vi vill ha en nytändning hos spelare och publik. Kommer Mats W. ha fullt förtroende oavsett resultat eller finns det en reservplan?
Klarsynt 65a: "Vi är ett flertal av de större sponsorerna som redan beslutat hoppa av till nästa år om inget händer."
Sånt är ju trist att höra. Med ett sådant uttalande får man ju hoppas att du har rejäl insyn i hur saker och ting verkligen går till, samt att du och de andra större sponsorerna har framför detta ultimatum till Rögles styrelse?
Hejsan alla Rbk:are Nu har jag äntligen fått ordning på dateriet och vill då försöka ge några synpunkter på det som har skrivits i SpS, för jag har kunnat följa med i debatten men inte delta.
När vi ganska tidigt fick möjligheten att göra klart med Mats W så gav det eko i hela hockeysverige, många frågade sig hur vi kunde knyta en så välmeriterad tränare till oss och vi var ganska stolta att vi lyckats. Mats var även med i resonemangen när sportkommitén skulle se över spelartruppen. När vi sedan ställde ekonomiska (inga stora men ändå)resurser till sportkommiténs förfogande så vill jag säga att Jan Peter och övriga i Sportk. gjorde ett mycket bra och snabbt arbete för att truppen skulle spikas och arbetsro åstadkommas. Många har haft synpunkter på huruvida man har hockeykunnande eller ej, men det behöver ju inte tvunget vara så att man måste ha varit spelare för att göra ett bra jobb utan man kan ju ha mycket bra kontakter med folk som kan hockey på det vis ni ifrågasätter. När träningen väl påbörjats så kom festivalen med matcher mot VF och MIF och jag vill påstå att vi stod upp mycket bra och gjorde ett bra arbete redan då med ett nytt spelsystem. Det fanns inget som pekade på att detta inte skulle bli bättre och bättre, men när sedan seriespelet började så varvades toppinsatser ( Mora och Örebro ) med mindre bra insatser och vi hade förvånansvärt svårt att komma upp till den högstanivå som varje spelare har inom sig. Det infann sig en osäkerhet och en "byxångest" som alla som idrottat vet hur jobbigt det är. Mats W:s roll ifrågasätts av er och många ropar på Roger M (han fick nya spelare för många miljoner men LHC ligger 3a från slutet) och till det vill jag säga klart och tydligt att Mats har såväl styrelsens som spelarnas fulla förtroende. Vad gör styrelsen frågar ni, jo vi arbetar med att ingjuta mod och positivt tänkande hos våra spelare samtidigt som Sportk. har ständiga dialoger med Mats och spelarna för att genom hårt arbete vända den negativa spiralen som vi befinner oss i just nu. Kom ihåg att vi är bara 2 poäng från SA platsen, och givetvis är målet att gå dit. Sen är jag väldigt imponerad och glad för att Rögle engagerar så många människor och tycker att det är helt ok att ni som supportrar ställer krav och kommer med synpunkter så länge som dom är konstruktiva och inte är påhopp på personer som lägger ner tid och pengar och som hela tiden har RBK:s bästa för sina ögon. Jag vet att som ideellt arbetande så finns det bara 2 lägen, går det bra är man världens bästa men när det går sämre så är man inget att ha.
Just i höst har vi inte haft flyt i föreningen heller, utan det är precis som den ena olyckan avlöser den andra, först fick vi ammoniakläckage som kostade oss pengar sen fick vi inget positivt svar från kommunen när det gällde träningshallen och i veckan hade vi inbrott i kansliet och blev av med en del data maskiner bl. a. en server till biljett skrivaren som slöddret inte har någon användnig för.
Men jag tror att genom alla dessa motgångar så kommer vi att med er och andra supportrars hjälp att gå STÄRKTA ur situationen och även ta oss till SA bättre än någonsin.
Junior: Men Junior, Det kanske är så att spelsystemet inte funkar så bra för dom spelarna vi har, jag tycker att samliga nyförvärv har visat att dom kan vara tillgångar, alla utom en faktiskt. Sen att alla gamla rävar från dom egna leden verken syns eller har visat vad dom kan prestera, vi vet ju vad dom kan, Så jag återvänder åter till att det är spelsystemt som havererar, eftersom materialet är bra, det bästa i södra allsvenskan utan tvekan, däremot är jag mycket, mycket skeptisk till torpedhockeyn och Waltin, han kan inte bara gnälla och klaga på spelarna, säga att dom inte gör som han säger, dom försöker säkerligen men det vill sig inte alls. Så kritiken mot spelarna är inte berättigad, vi har ju sett att dom spelarna som vi tycker gör en bra match, dom blir bänkade, kan vi verkligen ha så fel???
Jag har tyvär ingen universal lösning, det jag vill ska ske är iaf att styrelsen tar sig en rejäl fundering om vart det egentligen har brustit under hela säsongen. Förmodligen finns det inga pengar att värva dyra spelare för, eller att betala en tränare lön i 2 år till som vi inte har i båset, Men det kanske går att få till någon form av kompromis med Waltin angående spelsystemet,så att han börjar lira traditionell hockey, går inte det så har han ju klart och tydligt visat att han inte är ett dugg intresserad av Rögle, Ängelholm, alla som slänger dyra pengar på Rögle ett par ggr i veckan, då vill han bara se till sig själv och sin hockeyfilosofi, och om så är fallet..då ska han bort omgående.
Junior: Kunde inte skrivit det bättre själv. Med undantag för Forsberg som jag gärna hade bytt bort mot en defensiv back så är det inget fel på nyförvärven.
Tror att spelarna innerst inne själv tvivlar på torpedhockeyns fördelar samtidigt som man inte känner någon trygghet med spelsystemet. Både tror och hoppas att Waltin förr eller senare kommer till insikt om att torpedhockeyn inte är något för Rögle och ändrar tillbaka till ett traditionellt spelsystem.
Klarsynt 65a: Den som snackar om fler i den administrativa delen är ju du. Har du svårt med minnet så får du läsa vad jag svarde på för inläggjag har inte svarat på alla dina inlägg jag svarade på det i tråden lej
Var du i det inlägget hittar din tanke på att Roger ska från kansliet till backplats vet jag inte men i dítt inlägg fans enbart en administrativ bemanningsökning. Så fortsätt du att skrika hit och dit det ter sig enbart löjligt det finns fler åsikter än dina det innebär inte att dina är fel. Så antingen får du aceptera att alla inte tycker som dig eller så får du ha en egen gästbok som ingen annan får skriva i. Sen gör du dig till talesman för "flertal av de större sponsorerna" Ja det är ju tråkigt om ni känner så för sponsorerna är viktiga för vårt lag Jag tycker:arbetsro för Sportkommitté, tränare och spelare
Junior: Jag håller med dig. Våra nya spela håller bra klass med ett viss frågetecken för nr 28. Det är dom gamla spelarna som inte kommer upp till sin standard. Lövgren och Hermansson jobbar på bra.
Det är mkt snack om det ödesdigra datumet 30/4. Många klubbar verkar riskera degradering. Har fått höra att Rögles har bra koll på sin ekonomi, och att 30/4 inte ska vara något problem. Vad baseras detta på? Har vi råd med att möta Mörrum ett par ggt till inför 1000 pers, eller är det budgeterat med publidragande fester i SA och kanske även KS? Har vi god marginal förbundets krav? Någon som vet...?
Till samtliga, läs Juniors inlägg och begrunda om det inte är den nakna sanningen. Rögle hade gjort en Leksand och rusat till kvalserien om vi kört det gamla systemet.
Angående tidigare inlägg om DIF och deras torpedsystem. Första året skit, sen bra...
Okej, visst har vi fått ta denna lycka och i SA besvikelse i så här många år så kan vi nog ta ett till...
Personligen tror jag fortfarande att Rögle kommer gå upp i år.
Istället för att disskutera vem som har sett flest matcher och vilka korvahubbar vi skall ha i styrelsen, så föreslår jag att vi skall fundera på vad det är som verkligen brister och komma med vettiga saker så att Lasse och de andra från klubben som läser kan få något vettigt att läsa och begrunda.
SKÅL!! Håller med att det var svagt att missa Nordquist. Men att börja skylla på gruppen som fixar nyförvärv är patetiskt. Dom som kan hockey ser att Carlsson, Eriksson,Tano och............... Peterssson som visar mer hjärta än spelare som varit här i åratal visat.
Inse att det är torped-hockey´n som förstör. Jag är till 100% säker att Rögle kört över denna serien fullständig om man kört "vanliga" 2-3 systemet. T.e.x vet alla vad Byström kan, han har varit totalt under isen denna säsongen, samma gäller Josefsson,Karmhag & Pelle.
Men sen är det upp till spelarna att acceptera spelsystemet och inte åka runt och gråta som 2-åringar. (När såg någon senast Karmhag slänga klubba & Handske?)
Alltid där: Det fanns plats för Lööv. Det som skedde var att man valde mellan att ha en heltidsanställd sportchef eller marknadsansvarig. Man valde marknadsansvarig. Kanske lite naturligt på ett sätt när årets tränare har mycket del i de värvningar som görs. Man tillfrågade Lööv om han ville fortsätta i sportkommittén ideellt, men han tackade nej vilket är förståligt med tanke på den tid som läggs ner.
Klarsynt 65a: Med all respekt för den erfarenhet du har, kommer jag att rgumentera mot dig. Att Lööv inte längre ingår i styrelser och markandskomitterna beror på att han vill ha betalt för detta i fortsättningen... Därför tackade Rögle nej, kanske med tanke på 30/4, men det vill jag låta vara osagt.
Dock tror jag inte att du tänker längre än din näsa räcker, i vissa lägen. Visst måste det göras ändringar i laget, men att plocka in X antal människor i olika kommitter, 2 nya tränare, och kanske ett gäng spelare... Det kostar mycket pengar, det är bara att inse. Men om jag uppfattar dig rätt så sponsrar du, och eftersom du är en av de som skriker högst efter förändringar, så kanske du betalar för det med?
Ebbe: Lite mer folk med hockeybakgrund hade nog inte skadat. Jag kan inte förstå varför det inte finns plats för Lööv. Den beryktade finnsäsongen var det en Bilhandlare och en Elektriker som handlade spelare. I år är det en Korvhandlare........
Ebbe: Hjälm kan hockey, det räcker för mig. Han är troligen ej intresserad, fråga i så fall Soura.... Det måste finnas människor som kan hockey i denna grupp.
Vad som funkar under träningsmatcher är ointressant. Färlorar man när det gäller mot Halmstad och Nybro borta med sammanlagt 3-11 drar åtminstonde jag vissa slutsatser. Årets spel är det sämsta på 33 år (längre än så minns jag ej) och något måste ske. Det kommer att eka i såväl hall som bokslut till våren annars!!!
Mygel: Marknadssidan ska skötas ideellt. Kostnaden för en heltidsanställd MCH kan tyvärr ej motiveras eftersom de flesta sponsorer är befintliga och ställer upp så länge det sportsliga är uppåtgående. Hansson hade gjort mest nytta på isen, en kombination mellan spel och marknad, OK, men tyvärr ej som heltid på kansliet. Det är ej rinligt att 20% av reklamintäktrna går till marknadschefens lön, speciellt om dessa ej ökar med mer än 20%.
Vad Lööv kan medföra är styrning och direktiv till Waltin. Vem anställer en kille som kräver att få bestämma allt???? Det är styrelsen som styr, det framgår av namnet. Vi saknar idag en sportkommitté värd namnet. Med rätt personer där hade vi ej varit i dagens situation. Ett första naturligt steg är självklart att starta förändringen där.
Klarsynt 65a: Varför ska Michael Hjälm ingå i kommiten? Han har inte haft något med Rögle eller ishockey att göra sen han la av! (har ja för mig). Skärp dig nu!
Waltins torped system harr fungerat oh de är bara två månader sen under hockeyfestivalen!
podde: ganska enformig ramsa tyckte jag.........en klack ska sjunga med variation och utan trummor. A.I.A har fortfarande rekordet med bortafolje nar vi var runt en 30-35 bussar mot Frolunda (for manga ar sedan dock). Kul att ni kommer med mycket folk dock,hoppas bara manga sluter upp for A.I.A och visar vem som har den basta klacken.
Klarsynt 65a: Varför skulle vi flytta Hansson????? Det är bland det bästa som har hänt klubben på länge att vi har fått en heltids anställd marknadschef. Rögle kan ju på detta sätt sälja sig ännu mer och därmed bibehålla sin satsning. Skulle inte tro att Rogge skulle kunna göra så mkt mer på isen just nu. När det gäller sportkommittén så är det Waltin som har slutordet om vilken spelare som skall bevakas eller värvas. Detta hade han som ett krav när han skrev på Rögle, så jag vet inte riktigt vad Lööv skulle kunna göra där.
Belix: Du har fel fel fel. VEM HAR SAGT NÅGOT OM FLER I DEN ADMINISTRATIVA DELEN? Att flytta Rogge fån kansliet till en backplats innebär motsatsen. Lööv kan nog verka ganska ideellt om vi trugar. Det misslyckade gänget i sportkommitten kan i stället ägna sig åt det dom är bäst på, nämligen att sponsra. Jag säger det igen, åskådarna är Rögles största tillgång och dom är inte nöjda. AGERA!!! Vi är ett flertal av de större sponsorerna som redan beslutat hoppa av till nästa år om inget händer. Årets RBK är som hämtat ur TV-såpan BLÅSNINGEN.
Upprepar; Ny Sportkommitté, ny tränare och två backar, NU!
Mygel: Liten notis till alla er som total sågar "torped-systemet", kolla elitserietabellen och då främst på det lag som ligger trea.
Det första året med "torped-systemet" i DIF gick inte direkt lysande, men sen vet vi alla vad som hände.
Så, nu till min slutplädering i ämne: För helvete, låt tränarna och laget spela enligt planer, resultat kommer. Rögle ligger ju inte direkt på någon nedflyttningsplats. Håll ut!!!
Godkväll alla rögleiter och annat löst folk här inne... ;) Mina erfarenheter av kontakter med er på gamla Hockeysnack var till största delen positiva och jag tycker det är klart trevligt att några av er tar initiativ även nu till att diskutera med "utbölingar". Jag tänkte återgälda det.
Här i Linköping har vi nu Roger Melin som huvudansvarig, någonting vi är nöjda med så här långt. Inga underverk, men ett stabilt grundspel med framför allt ett bra försvarsspel. Lossnar målskyttet också så kan det gå bra denna säsong, men den som lever får se.
Roger byggde upp någonting bra i Rögle under sin tid där, någonting som ni nu verkar befara kommer att raseras helt. Jag har svårt att tänka mig att en sådan man som Mats Waltin ensam skulle ligga bakom en sådan kollaps. Vad beror det på? Finns det ingen kämpaglöd, jävlaranamma, vilja? Vart har det unga, friska, frejdiga, framåt Rögle som jag såg i Kvalserien i våras tagit vägen?
Det är inte särskilt roligt att vara deprimerad pga hockeyn. Jag vet mycket väl vad jag talar om efter de senaste årens strul till höger och vänster för vår del här uppe. Det verkar i alla fall ha lagt sig nu, det värsta, och spelet framåt är det enda som saknas... Men ändå satt jag för några matcher sedan och trodde det värsta stundtals. Många förluster, laget på väg neråt i serien. Sedan nu, ett par vinster senare, känns det mycket bättre. Det vänder snabbt med trepoängssystemet. Kanske även för Rögle?
Jag kanske låter larvig, och okunnig, men det Rögle jag såg i våras spelade en offensiv, snabb ishockey och verkade gilla det. Nu verkar bilden vara en annan, med sviktande självförtroende som värsta fiende? Att ta tag i defensiven först, det tror jag på. Känn trygghet bakåt först, så vågar man framåt. Kanske behövs ett par tillskott på backsidan (som ni tidigare har sagt här), om ekonomin tillåter? Kanske måste Waltin med stab inse att man måste tänka på ett annat sätt, åtminstone för tillfället tills de akuta problemen är lösta?
Rögle får inte missa Superallsvenskan, det är väl självklart att ni tycker. Men, en titt på tabellen säger faktiskt att strecket är blott två poäng bort. Många matcher återstår och tåget har definitivt inte gått ännu. Det vänder fort i ishockey. Glöm inte bort det.
Klarsynt 65a: Det kommer inte att bli någon ny tränare om inte Waltin självmant avgår. Om Rögle bryter kontraktet så snackar vi stora skadestånd (förmodligen det positiva kontraktsintresset). När jag har lyssnat på Waltin så verkar inte vara en person som ger upp i första taget, så tankar om en ny tränare kan vi nog glömma. Frågan är istället hur han ska modifiera systemet så att det kan funka. Mot Nybro borta hade han fått order om att spela med traditionella femmor och vi vet ju alla hur det gick. Så lösningen ligger i hur han modifierar och anpassar sin egna filosofi så att det passar laget och eventuella nyförvärv.
Weezer: Håller med om att kanske få in elvis och kanske roger hansson(,någon med riktigt röglehjärta.) i båset skulle hjälpa.kan inte hjälpa det men saknar håkan nygrens härliga offensiva hockey(även om det aldrig gick bra när dte verkligen gällde tyvärr)
Klarsynt 65a: Han är säkert medveten om detta och det jobbas säkert på många fronter för att komma till en vettig lösning. Glöm inte 30/4 en ödesdag för många föreningar. Vad som än händer får inte ekonomin äventyras det är den bistra sanningen och att då skulla ha in fler i den administra delen ter sig för mig som en onödig utgift måste vara bättre att satsa på spelare.
Belix: Lasse har nog värre problem än dom med burken att lösa. Antingen visar han vem som är Kapten på skutan eller flyr han i en av livbåtarna. Ring Lööv Nu!!!!!!!!!!!!!