Yngligen: Förutom straffen var Togge bedrövligt dålig idag...men idag gör det inget, för straffen var iaf klockren, och över streckt oxå...känns som att man skulle kunna tänka sig att gå till jobb i morron och vara riktigt glad....
citizen: Ja, vad kan väl vara bättre inför uppehållet än att ha tagit klivet över strecket. Nu har man många dagar på sig att kunna suga på den här karamellen.
oscar_D: Man kan aldrig veta denna konstiga hockeysäsong (så här långt). Men det sista som överger en sägs ju vara hoppet, så... Om några minuter får vi svaret.
RBK-Micke: Det ser onekligen ut så... 4-2 i slutet av tredje. Men vi ska väl akta oss för att dra några förhastade slutsatser än, det är möjligt att de gör en skitmatch och leder ändå...
znuttis: Inte riktigt ensam. Även om jag inte har lika långt till hallen som ni, så måste jag tyvärr tillbringa matchtiden framför datorn. Synd man missar vändningen, för ikväll kommetr den. *hoppas*
Alla e tydligen på match! Här sitter man själv.....långt från hallen *suck* Hoppas ni har kul i hallen i alla fall! Hörs väl sen! Vink vink från Dalarna!
Rögle behöver ju en back. Calle ohansson verkar sugen på att börja lira så det är väl bara att pungslå ett par sponsorer så har vi en hyfsat rutinerad gubbe där bak efter uppehållet =)
Såg att kidsen slog Timrå i dag med 4-2, efter att ha legat under med 0-2. Strongt. Noterade också att Mardin målade. Betyder det att han inte spelar A-lagsmatch i eftermiddag?
Landskronagänget som inte sviker i motgång. Dessa killar kör från Landskrona VARJE match, o det kvittar hur det går. Dom kommer tillbaka ändå!! Tänk om alla hade stöttat Rögle så..
Blir det någon nytt intro i år eller körs det vidare på den vanliga historian? Personligen tycker jag att man liksa bra kan ha kvar samma men det är alltid spännande med något nytt!
Weezer: Jag hoppas verkligen att spelarna har glädjen kvar, har dom ingen glädje kvar så blir det betydligt svårare att vända den negativa trenden. Det är ganska så lätt att hänga med huvudena i dessa svåra tider men alltifrån supporters till spelare och ledare måste tänka positivt nu, vi måste stötta varandra och hoppas på en vändning snarast möjligt.
Det är bara till att bita ihopa och ingjuta nytt mod i våra grön, vita hjärtan för än ger vi inte upp!
Helt förståeligt måste och skall Lars-Erik Jersmyr stå bakom och uttala sitt stöd för tränarna och sportkommiteé något annat hade varit helt otänkbart. Trots detta uttalade stöd tror jag att även lej (nickname) funderar en hel del på vad som har gått snett. Varför har annars så bra spelare barafått 60-70% av sin normala kapacitet ? Att spelsytemet inte passar årets trupp har väl visat sig klart däremot går det knappast att gå tillbaka till något annat. Då har man tappat förtroendet för Mats Waltin och Peter Johansson och dessutom finns det inte en backbesättning att spela tradionellt med i dagsläget.
Kan det inte vara så att herr Waltin och Co inte har kapaciteten att plocka fram det allra bästa ur samtliga lagdelar istället ? Är det för mycket negativa impulser som tagit över i omklädningsrummet ? Saknar laget glädjen att prestera ?
eliasson: Är själv helt emot derbygrupper överhuvudtaget men så som serien utvecklat sig hittills under säsongen så kan det faktum att den "södra derbygruppen" är betydligt enklare ironiskt nog bli räddningen för Rögle. Normalt sett hade man suttit här och beklagat sig över alla dessa meningslösa matcher mot lag som Mörrum och Nybro men nu är dessa matcher plötsligt och mindre lustigt hur viktiga som helst.
Varje gång man har begett sig ut till ishallen senaste tiden så har man hoppats på att det plötsligt ska dyka upp ett helt "nytt" Rögle på isen. Borta är det dåliga försvarsspelet, de långsamma pucktransporterna, alla onödiga icingpuckar och onödiga offside pga missförstånd. Istället är det ett stabilt lagspel över hela matchen där varje spelare vet sina positioner och ett snabbt passningsspel med högt tempo där motsåndarna inte hänger med dvs det spel som Rögle brukade spela innan den här säsongen. Senaste hemmamatchen med någorlunda bra spel var mot Örebro 10/10 dvs om en vecka så är det nästan exakt en månad sedan. Hoppas att man får se en definitiv vändning i dagens match fast det har man i och för sig hoppats på i varje match ett ganska bra tag nu.
Vi ger oss aldrig. Vi ses allihopa i eftermiddag (hoppas jag), och lyfter fram RBK till en välbehövlig seger. Vi behöver något positivt att ta med oss under uppehållet. Hoppas att spelet för en gångs skull kan se stabilt ut i tre perioder.
Ps för en gångs skull är jag positiv till Derbygrupperna. Jag är säker på att vi inte varit i närheten av SA strecket om inte vi haft dessa grupper. Det känns iallafall som att "Norra gruppen" är betydligt bättre Ds
Tack för din medverkan i supporterforumet. Styrelsen och övriga ledningen i Rögle har ett brett och starkt stöd hos supportrarna. Din medverkan i dialogen med fansen stärker givetvis denna uppfattningen ytterligare. Jag tycker att styrelse arbetet är öppet och man ser en röd tråd i styrelsens beslut och aggerande sista åren. I denna röda tråden ingår även Mats Waltin, När du nämner skriken efter Roger, så uppfattar jag att det är Rogers spel mer än Roger själv som folk efterfrågar. Roger Melin är ett avslutat kapitel för Rögle BK....styrelse och fans gjorde vad man kunde för att behålla honom utan framgång. Kritiken som framförs (överlag) tycker jag inte är en jämförelse mellan Roger och Mats som ledare eller coacher, det handlar om spelsystemet. Vi kände oss mer bekväma i förra årets spel som låg betydlgt närmare klassiskt Rögle spel än det vi ser i år. Inför säsongen så blev vi "alla" lovade ett om möjligt ännu mer offensivt Rögle spel än vi sett tidigare år. Toppinsatserna som du nämner (Mora och Örebro) hade vi ju hellre sett som bottennappen och övriga som toppinsatser....det är vi ju bortskämda med. Alla som följer Rögle och övrig sport är ju medvetna om att verkligheten inte är så enkel. Men vi är också medvetna om hur ett grundspel ser ut, hur samtliga spelare översätter tränarens ord i handling på rinken. Det ser vi inte och här är kritiken mot Mats..han leder laget och är ansvarig för resultaten. Det stämmer som du säger att vi bara är 2 poäng från SA......men vi är det utan något ordnat spel...och det oroar inför framtiden. Man kan också se det som en styrka att faktiskt ligga så högt utan att presterat något vidare spel. Mats sa själv i inledningen av serien att vi fick ha tålamod i 10-15 omgångar för att börja se flytet i spelet......dom omgångarna är förbi.
Mats har styrelsen och spelarnas fulla stöd, bra. Från fansens håll är förtroendet för Mats naggat i kanten, utan att vara helt uppgivet. Låt oss hoppas på vändningen...för det gör jäkligt ont i våra grön/vita hjärtan just nu.
HasseT: Visst är det lätt att vara kaxig när man leder serien men är det inte så att det är just spelartruppen som skall stå för spelet? Och funkar inte spelet så måste det väl vara så att truppen inte heller funkar?
Vad vet jag, det är sent och lördag och vi har spöat lillebror från Örebro för tredje gången. Jag må vara förlåten.
Bafucin: Det får du se efter jul.. Rögle har en jävla press på sig förtillfället och klarar dom bara SA så släpper allt efter jul... jag hoppas o tror det iallafall...
pubne:Till och börja med så verkar ju inte du va överdrivet engagerad i att starta ramsor om du sitter ner.Kom ihåg att från sittplats startas inga ramsor!
När jag i tredje perioden valde att sitta ner mot mörum, så såg ja nårra små killar i klacken kanske kan ha varit 9 år, som hela tiden stod och sjöng ramsor för fulla muggar, alltså är de små killarna som ska starta klacken, ??
Vi måste rycka upp oss nu för helvete, de e sjungs juh för fna bara en låt per 10 minut,
The Punisher: är det din hårdrocks musik? i så fall blir jag hemma... nej, skämtåsido, men jag hoppas att klacken kommer att sjunga igenom matchen så att vi slipper din musik.