Thomas17Srsen: Otroligt att ingen har snott Srzens straffvariant. Den var ju helt f*cking klockren. någon i RBK kunde ju sparat den och fört den vidare i leden. Tomas var en härlig spelare, synd att det spårade ut när den andra checken, (kommer inte ens ihåg namnet, (möjligen förträngning),), kom till Ängelholm.
Hofnar: Tänkte just det. Hockeyspelare av idag har en viss läggning för att spela gratis ibland och sällan bry sig i löner :-) (Eller varför var det nu som dom kanske ska strejka igen).
Stigsson: Nej nej nej... Jag hade tänkt mig att dom skulle ställa upp helt gratis, som en lite "wild&crazy" tripp till ett exotiskt land i norra Europa.
Så, nu har man fastställt regelverket för NHL-proffs i Elitserien nästa säsong, om det nu blir lockout (det mesta talar väl för det). ES-tränarna jublar förstås. Ja, nästan alla. Roger Melin surar, eftersom LHC's bidrag till NHL är...begränsat! Vad jag inte riktigt hänger med på är att de som väljer att lira elitserie under lockouten, TVINGAS att lira elitserie HELA nästa säsong (spelare utan NHL-kontrakt). Så när tvisten är löst i nordamerika efter en månad eller två, kommer NHL ändå att stå utan svenska (och kanske andra) stjärnor likförbannat. Tror inte NHL tillåter detta? Om det nu blir på det viset, skulle ett önskvärt scenario kanske vara att stjärnorna söker sig till en lägre serie för att "hålla igång". Avtalet gäller väl bara elitserien, om jag förstått det hela rätt? Nu vet jag inte om Kennys kontrakt med Islanders kontrakt går ut i vår, men hur coolt hade det inte varit med honom i laget några månader (gärna fler än några) nästa höst? Han kan ju ta några lagkompisar med sig också, förutsatt att inte ett smärre mirakel sker fram på vårkanten härhemma.
Mygel: Det är inte lätt att vara en våghalsig entrepenör som "sticker ut". Lyckas man, får man en massa mer eller mindre avundsjuka belackare på halsen. Misslyckas man, kommer det ett helt koppel förståsigpåare och berättar för en hur man skulle ha gjort istället. Vi gillar ju att säga att Percy köpte sig två SM-guld under första halvan av 90-talet. Han försökte sedan köpa sig några till, men misslyckades med det. Då provar man något nytt. Han gör det på sitt eget lilla sätt. Hade vi förstått hur den mannens hjärna fungerar, hade vi nog alla varit rätt så täta nu.
Den 5:e dec möter Rögle, Bofors borta i Karlskoga, dagen efter spelar Färjestad mot Malmö i Karlstad! Detta läget får bara inte missas! Vore kalas att fixa en bussturné till Värmland! Sjunga gärnet i Karlskoga på fredagen, för att sedan dra vidare till Karlstad och festa på fredagsnatten. Vakna lite bakis på lördagen, för att sedan piggna till, ladda inför nästa match tillsammans med Wulfpack på deras pub t ex och sen gå på FBK-MIF, hylla Jögge och häckla Miffarna!
Aja, jag ska dit i alla fall, hoppas att intresset är stort för detta, då borde det ju gå att ordna en minnesvärd resa dit!
Hofnar: Men man kanske kan konstatera att om han hade kastat in de där 13 mille han pröjsar för såpan i laget istället, så kanske räliga MIF hade varit ett lag för SM-finalen o därmed fått bättre publicitet och mer publik. MIF är inte speciellt populärt i Sverige o kommer nog aldrig att bli det. Deras problem är att de inte heller är så poppis i Malmö heller. Men genom lite idrottsliga framgångar så kanske det sistnämnda hade kunnat ändras och jag tror att 13 mille hade kunnat fixa dessa idrottsliga framgångar.
The Punisher & Mygel: Åja, underskatta inte Percy. All publicitet är bra publicitet, och nog fan har "Percy Tårar" eller vad man ska kalla det, debatterats, skrivits om och pratas om i alla möjliga jäkla medier. Åter igen har han gjort något som ligger utanför den skenheliga och "tillåtna" ramen för någon sorts odefinerad anständighet. Hade det bara gått liiiite bättre för MIF, tror jag att även detta o-ortodoxa grepp hade blivit en riktig succé. Men föralldel, jag sörjer inte ett smack.
OE: Jamen då är han ju bara 40 bast. Rena barnet jämfört med Messier och han spelar i NHL. Fast frågan är om Igor inte skulle ha väl mycket explosivt bränsle för att vara torped?
Thomas17Srsen: Enligt Elvis, (i somras) har Stass mer och ge i RBK. Ett par år kanske. Själv tror jag också att han har mer och ge. Det kunde iallafall vara ett försök. vem vet det kanske kan tända honom ordentligt.
Gårdagens Expressen berättade att "Percys Pågar" antagligen läggs ner. Fågelklubbens VD konstaterar följande: - Den har inte blivit den succé som vi trodde att den skulle bli. TV-serien har inte givit oss några intäkter eller mer publik på matcherna.
Kan inte behövts alltför mkt högskolepoäng för att lista ut detta redan innan såpan började spelas in.......
Vi viker aldrig ner oss! Nu ska vi visa lakejerna vilka som bestämmer i ängelholm! Ingen klack ska få komma till Ängelholm och sjunga ut oss! Så för fasen, alla till ladan den 14:e!
Läste precis att Rögles J20 back Marcus Sjögren blivit uttagen till McDonadscup för J19. Han ingår i det norra laget som även innehåller Håkan Loobs son - Niklas Loob.
Har föjlt Srsen sedan han lämnade Rögle hösten 1994, men tyvärr hade jag missat att han nyligen att skrivet på för Lillehammer i Norska Högsta ligan. Det var signaturen. (Söndriga Nävar) som upplyste mig om det, tack så mycket Conny för det. Bilden på min presentation är från det tillfället när han tillträde i Lillehammers mundering. Thomas är i dag 37 år och platsar i högsta ligan i Norge, vet inte hur standarn är på denna liga. Hade Thomas platsat i dagens Rögle, svårt att säga eftersom Thomas är kedjespelare, så hade han ju fått agerat torped, och den snabbheten tror jag inte han besitter idag.
Scholdi: det är ju det att jag orkar inte med massa gnäll efter matchen mot växjö att växjöfansen var bättre. det är mycket bättre att bara åka till hallen, skrika som fan, och slippa gnället efteråt. jag har dragit med ett 10tal personer som inte brukar vara i hallen, alltid nått :)
Klubbarna i elitserien får ta in hur många NHL-proffs som helst. 1994 fanns ett tak på två spelare per klubb, men den begränsningen slopas. Utlänningar välkomna. 1994 var bara svenskar välkomna till elitserien. Klubbtillhörighet behövs inte. Mats Sundin i AIK eller Peter Forsberg i Mif. Ja, allt är möjligt när NHL-spelarna inte måste spela i sin moderklubb i elitserien. Kontrakt gäller. De spelare som väljer elitserien och saknar NHL-kontrakt måste fullfölja sitt kontrakt med elitserien. Upphör lockouten måste NHL-proffsen fullfölja säsongen i elitserien i alla fall.
Matchen mot LHC hemma och Den Haan spelar troligen samt Bristedt. Inte klart om LaDue och Bengtsson spelar. Horky var bra mot Leksand och även Olofsson. Zaar är på en nivå som liknar hans bästa säsonger. Felix och Everberg stabila. ... | Läs mer