fritte rbk: Jag skrev inte att d var på träningen......Men hade det varit så väl hade kanske ett kontrakt varit klart med dessa båda, å det hade inte varit dumt.
Idag när jag kom till jobbet, fick jag höra att två stycken spelare har synts till ute i ishallen....Någon som vet något om detta? Jag vet vilka två spelare det rör sig om men undrar om någon vet om rögle är på väg att skriva kontrakt med dessa båda?
Såg på nyheterna igår om skillnader mellan hockeyskolor för barn. I Hammarby kostade EN säsong 10 000kr + utrustning!! Har bestämt för mej att Luleå va billigast med ca 2000 + utrustning. Det är helt sjuka summor! Vilken svensk medelklassfamilj har råd med det? Synd att många lovande talanger kommer att sållas bort i framtiden för att man i stället väljer fotboll eller någon annan "billig" sport. Ta er i kragen ängelholms kommun och skjut till pengar till en träningshall så barnen har chans att utvecklas för lägre summor. Det kommer i framtiden att generera nya stjärnor som för alltid kommer förknippas med ängelholm och Rögle!
Gigel: Betydligt fler än vad det blir cyklar, men å andra sidan betydligt fler än vad det blir bussar. Kanske blir det färre bilar än vad det blir åskådare på matchen totalt, men det skulle inte förvåna mig.
sunken: Det är bara en fråga om prioritet. Vad tycker man är viktigast? Inget att skämmas över vad man än gör. Själv har jag inget att göra på onsdag och sitter gärna hemma och följer matchen. På fredag blir nog ishallen för det kan bli bra tryck och stämning.
ahhh ska bli kul att komma till hallen och få sträcka på stämbanden. en sak som skulle vara skitbra det skulle vara om där var någon(tex stellan:) som ställde sig upp på ett räcke eller liknande och verkligen peppade alla att det är NUU det gäller, tror det skulle hjälpa en aning mer... särskilt när man har några öl i kroppen... väl mött
HasseT: De va inte ditt mästerverk HasseT. Det var ju Hasse anderssons jag tänkte på (men du kanske har något bättre förstås). "Om än motståndarn e svår så vet jag att de går när enade vi står". Mycket bra rad tycker jag.
Rainbow: jag tycker du prickar helt ratt i ditt inlagg. Minns alla dom roliga matcherna nar det var fullsatt manga ganger. Matcherna mot Vita Hasten var alltid en hojdare, Richard Rauge var kul att hackla pa den tiden.
Nar val elitserien kom sa vande intresset for manga, det var som att malet var klart.........alla hade ju langtat till dom gick upp och sen dog det ut lite grann. Krossa nu Vaxjo pa laktarna pa fredag. Lat inte en samling "tomtar" i yllekoftor som bankar pa en trumma och tander tomtebloss fa forstora ishallens fina anda.
adizz: Jag är ett undantag men där finns fler. Jag är med i AIA o jag stöder Rögle men ALLA bor inte i Ängelholm eller Helsingborg med omnejd. Hoppas att vi ses i Arboga eller i Mora jag har plats i bilen ......
asså varför av de nu inte så många som skulle till troja de e ju närma men av fan buss e ju roligare en bil eller hur? har ni inte pengar till de eller... men men får väll hoppas att de snart kommer lite folk så att man får åka buss igen .,... asså jag vet inte hur många de e som e med i aia men e man med i aia vill man väll stödja rögle så åk med på resorna.. ses på fredag då hoppas jag att ni kommer allfal :D ses
Har precis segat mig igenom den värsta fotbollsgalan på mååånga år. Tacka gud att damerna har några profiler för herrarna har de då inte. Mellberg får guldbollen?? Va har han gjort som förtjänar Sveriges finaste pris inom fotbollen?? Nej - ge alla priserna till Henke o försök på så sätt "muta" hem honom till landslaget igen. Det är beklämmande att se honom vara så bra och veta att han inte kommer hem igen. Eller ännu bättre. Dra igång en hockeygala i stället o låt Hasse inleda med sitt mästerverk. Lyft sen fram profiler från både elitserie OCH allsvenska. Det är inom hockeyn profilerna finns idag. Fotbollen har gjort sitt. Det är bara en jävla massa tackande. Tack hit o tack dit. Blir så trött
Mygel: Frågan kring varför det är så dåligt stöd på läktarna nuförtiden kan man säkert diskutera men helt klart var det mkt bättre i slutet på 80- och början på 90-talet. Jag kan ha fel men enligt vad jag kommer ihåg så var det nästan bättre stöd säsongerna innan vi tog steget upp i ES än under själva tiden i ES. Varför intresset var så stort just då kan man säkert fundera över men det hänger säkert till viss del ihop med att HIF inte spelade i allsvenskan samtidigt som intresset för ishockey vs fotboll var ungefär det omvända mot vad som gäller idag. Sen så var Rögle hela tiden ett lag som flyttade fram positionerna säsong för säsong. I början på 80-talet tog man steget upp i division 1 och sen under ett antal år innan elitserieavancemanget så kom man allt närmare ett avancemang säsong för säsong. Under en period så var det också många intressanta matcher mot lag som HV71, Frölunda och MIF i division 1. Idag känns stora delar av höstsäsongen som en väntan på SA med alldeles för många omgångar och sk derbymatcher i överflöd. Själv känner jag några som gick på nästan alla matcherna i slutet på 80- och början på 90-talet men som nästan bara går på matcherna i SA nuförtiden.
Eftersom det var så bra stämning på ståplats på den tiden så "smittade" det säkert av sig så att fler började sjunga och inte bara de som stod i själva klacken. Idag så är det ju inte alls i närheten av hur det var då och sen kan man väl inte begära att alla som gick på matcherna för 10-15 år sen fortfarande ska vara de som ser till så att det är stämning på matcherna. Sen kan man undra varför många ungdomar inte orkar ta sig ut till ishallen nuförtiden?
Som du ser så kom jag inte direkt fram till något bra svar på din frågeställning men det var i varje fall ett försök :-)
Lundström 6: haha, jag får nog ta om matte provet! Nä skämt och sidor, jag räknade det medvetet lite lågt för jag trodde att folk skulle "hoppa på mig" på grund av att jag skrivit för högt! Nu blev det tvärtom, jag tar tillbaka min uträkning och litar fullständigt på dig. Det bevisar ju ännu mer det jag sa att Buss inte var dyrt! Kul när man kan ha fel på rätt håll... ;)
Mygel: Håller helt klart med dig, det var anledningen till min förvåning att mitt lilla trevliga inlägg försvann när jag läst riktigt "skämmiga" dito från en del av våra, hmm... fans, o dom har fått stå kvar. Men det är väl för att VI ska skämmas!
Mygel: Wow ett vettigt inlägg med orden Mygel och Mif i :-) Helt riktigt miffosen har direkt taggarna ute om dom ser ett inlägg från Röglefans med all rätt. Jag vet att dom har tre avstängda i sin gb och en gemensam nämnare är just Röglefans. Så tänk på etik när ni skriver i andra lags gästböcker.
qp: Näää, lägg av att hacka på mig!! ;-) Jag ger mig inte i alla fall :-D Rögle är mitt allt och jag tänker banne mig inte stanna kvar i Göteborg. Jag är övertygad om att det blir seger den här gången, fast det har jag trott alla andra gåner också *morr*
Addemaan: nej det är inte troligt att folk missat att det kommer en massa lakejer nej. Men folk har väl knappst missat Rögles kräftgång heller?! Normalt sett så brukar det inte börja dra publik ordentligt förrän i superallsvenskan eller en ev. kvalserie, däremot kommer det nog komma bra mycket mer folk till klacken på fredag än vanligt.........
qp: Ärligt talat så förstår jag Miffona i detta fall. Kikar in på MIF:s GB ibland och jag måste säga att rätt ofta hittar man riktigt låga eller barnsliga inlägg från Rögle supportrar därinne. Ibland e det som man skäms ögonen ur sig vad vissa har skriver och har skrivit inne hos dem. Det är ju mer så att vi som Rögle supportrar gör bort oss än att vi får in någon vitsig pik på dem (gäller inte ditt inlägg qp). Verkar som vissa mindre begåvade Rögle fans har svårt med att MIF och Rögle har forum på samma site.
Addemaan: Hur gick förra gången du skrev "mina besök brukar sluta i moll",...... jo förlust!! Det kanske inte e fel på varken spelsystem eller lirare, utan det är du som står på läktaren:0)
Dorza: Det är väl knappas någon som missat att Växjö tänker komma med 700 pers! Vi får hoppas på att folk tar sig samman och knallar iväg till hallen. Rögle behöver verkligen allt stöd de kan få! Personligen tror jag att det kommer bli en fantastisk inramning. Det är dags att Rögle står som segrare när jag kommer på besök!
Addemaan: Se då till och lämna oturen i GBG för fasen.........den stora skaran av grönvita fans? Vi får verkligen hoppas att det blir som du tror.......man vet ju aldrig med röglefansen i dessa svåra tider. Jag tror och hoppas själv på att alla sluter upp, både i Ljungby och på fredag i ladan.....
Tjabba! På fredag eftermiddag lämnar jag Göteborg tillsammans med en kompis. Givetvis kommer vi ställa oss till den stora skaran av grönvita fans. Där kommer vi göra allt för heja fram Rögle till seger. Mina besök brukar vanligtvis sluta i moll, men någon gång ska det vända och detta är ett sådant tillfälle!
Självklart hoppas jag även på seger mot Troja! Ni som kan - ta er till Ljungby!
Hälge: Mycket konstigt, jag kollade vid ett flertal tillfällen igår och såg b l a på "Heta ämnen" att jag skrivit mitt inlägg vid den tidpunkt du nämner i ditt inlägg + att jag såg inlägget i GB:n. När jag vid senare tillfälle kollade om jag fått någon reaktion var inte inlägget kvar, mycket märkligt. Men då finns det hopp ändå, då är dom inte så snarstuckna! Tack Hälge för upplysningen.
Thomas17Srsen: Jag har också funderat på det, men inte kommit fram till något bra svar. Jag tycker det ska vara lika poängsystem i alla serier. Själv föredrar jag trepoängs-systemet.
Belix: jo, klart det är rätt att plocka bort "dåliga" inlägg, men att polisanmäla.......aja...kul var det i alla fall, sen att jag fick en massa skit också var ju mindre trevligt.....alla på skolan visste ju vad jag tyckte om Malmö, så alla trodde ju att det var jag som skrivit skiten, men nu var det ju en liten färjestadsnisse som var boven i dramat..............
Viktig match mot Troja på onsdag, alla till ljungby
Matchen mot LHC hemma och Den Haan spelar troligen samt Bristedt. Inte klart om LaDue och Bengtsson spelar. Horky var bra mot Leksand och även Olofsson. Zaar är på en nivå som liknar hans bästa säsonger. Felix och Everberg stabila. ... | Läs mer