1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen

Supporterskap förblindar

Supporterskap förblindar
Jag måste bara göra ett inlägg som rör allt gnäll som alltid förekommer på allt annat än laget efter varje förlust.

Ta Bofors som ett exempel, såg inte matchen igår, men vägrar att tro att ALLA lag som slår RBK ALLTID "egentligen" är sämre än Rögle men har hjälp av domare, grishockey, tur etc etc etc.
Vad som händer med vissa människors uppfattningsförmåga så fort de bekänner sig till ett visst lag är ett stort mysterium. Det är trist att sådant trams även finns bland så högt uppsatta personer som Hinke som efter VARJE förlust RBK råkat ut för i år alltid haft någon icke rbk:s-spel-relaterad orsak till varför det gick som det gick.

Sen så är det smått komiskt att läsa hur folk här inne upprörs över hur folk buade åt Wolle när han var skadad etc etc. Har dessa personer aldrig varit i Ängelholms Ishall eller har dom bara världens sämsta närminne.

ALLA ggr en spelare i motståndarlaget ligger skadad på isen hånas han av publiken/klacken i Ängelholm, tex med ramsor som "vet din mamma..." för att inte tala om den PATETISKA ramsan "Stå upp, var svensk..." osv osv. Jag tycker personligen att det är något som hör till och bryr mig inte så mkt men det är ju helt otroligt att samma människor som skanderar sånt i Ängelholm tycker det är synd & skam när RBK råkar ut för exakt samma saker på bortais, var finns logiken?

Sv: Supporterskap förblindar
Jesse Ventura: Du har just ställt frågan om vad det är att vara supporter. Hade jag inte varit supporter utan bara hade gillat hockey allmänt så hade jag kunnat gå på hockey lite varstans. Men nu är det så att jag brinner för o älskar en klub, Rögle BK. Detta betyder att jag i många fall är enögd o partisk. Så är det att vara supporter, kanske nåt du ska ta efter Jesse. Varför ska jag gnälla på mitt egna lag??? Det enda jag vill är ju att stötta dem så att jag kan få uppleva de härliga glädje stunder som en seger innebär.

Sen när det gäller Bofors så står jag fortfarande fast vid att av alla lag jag sett Rögle möta genom åren så spelar Bofors den fulaste hockeyn, s.k. "grishockey". Det är min erfarenhet.

Sen kan du aldrig få mig att sympatisera med något annat lag o du kan inte heller få mig att acceptera att några häcklar våra spelare.

Jesse Ventura: Btw: det finns ingen logik i supporterskap :)

Mygel:

Men jag har hållit stenhårt på RBK sedan 1984, detta trots att jag inte ens kommer från NV-skåne, och har lagt ner helt sjukt mkt tid, pengar och övertalningskraft av mina föräldrar, för att följa laget sedan dess. Under vissa perioder av mitt liv, tex just nu, har det dessutom känts som att Rögle BK är det enda roliga som händer i mitt, vilket dels säger att mitt liv är patetiskt men som även säger att jag faktiskt håller ganska så rejält på RBK.

MEN, bara pga det så slutar ju inte mina sinnen att fungera. Jag tycker det är farligt som fan att inte rannsaka sig själv, eller rättare sagt det egna laget, utan istället alltid bara skylla på en massa andra saker istället för att förbättra saker i den egna truppen/det egna spelet.

Jag skall inte förneka att jag stämt in i sånger som "Vet din mamma var du är..." osv när jag varit riktigt uppeldad men samtidigt inser jag ju då att man inte kan CHOCKAS över att folk buar år RBK på bortaplan och i nästa andetag börja yra om att det är osportsligt, skamligt etc etc. Man får väl ändå ha någon form av konsekvens i sitt agerande trots att man är idrottssupporter, eller?

Mygel:

Haha...ok då....där fick jag ju ett kort & konkret svar av dig. Tyvärr hann jag inte se det innan jag började skriva min c-uppsats till svar...=)

Jesse Ventura: Hehe, det kanske var mer sammanfattande oxå :)

Mygel: Kunde inte sagt det bättre själv, man är partisk och jävligt enögd, skulle aldrig kunna ta ett annat lag till mitt hjärta en Rbk, visst kan jag slö titta på elitserien, men det är utan känslor, men när det är dax för Rögle börjar man ju ladda dagar innan, sommaren är ett rent helvete, man längtar och längtar till första träningsmatchen ( alltid usel).

I morgon ska vi ta Bofors, hoppas någon kan vissa Kåberg vart skåpet ska stå....

« · 204934