1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27005 inlägg · 5183 ämnen

Truppen 2020

« · 2030906 Till forumet


Truppen 2020
Rögles trupp kommande säsong
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Backar nästa säsong:
Schira (20/21)
Gelinas (20/21)
Hansson (20/21)

Utgående kontrakt:
Curran - i princip klar för KHL
Bertov - ev klar för HV?
Jonsson -?
Bondesson -?

Målvakt:
Rifalk (20/21)
Will - klar för annan klubb

FW:
Ted, Bristedt, Zaar, Everberg, Sjögren, T Matson, E Andersson, Simon Ryfors (20/21)

Utgående kontrakt:
Bokk, Höglander, HG, Sörensen, Wennström
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Brithen kan vara klar för NLA klubb nästa säsong. Riktigt tråkigt om vi tappar en av ligans bästa centrar och klubbikon.
Kommentera

Sv: Truppen 2020
”Riktigt tråkigt” är en kraftig underdrift
För mig är Ted den jag mest av alla vill behålla i truppen hela hans spelarkarriär. För mig är Ted den som personifierar RBK. Han är Mr Rögle. Har aldrig fattat att han inte är kapten.
Hoppas han i sånt fall kommer tillbaka efter något år, blir kapten tills han slutar som aktiv och därefter fortsätter som tränare eller annan nyckelroll i organisationen.
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Larry Lurix: Yes, det håller jag med om. Men vi får hoppas att han stannar.
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Charliejfz:
Av det jag sett tror jag mycket på Ryfors
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Tarasov: Ja, han kan nog växa nästa säsong. Kan möjligen bli en bra 2a center på sikt. Han behöver nog bli lite mer offensiv men samtidigt behålla defensiva kvaliteer.
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Ted är klar för NLA sedan två veckor. Så in med en bra första center så fort det går, Chris. Borde kunna hitta någon i Nordamerika eller Finland
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Och Bertov klar för HV... vilket var väntat.
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Charliejfz: Shane Harper påväg in till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Nästa säsong:

Backar: Hansson (20/21), Gelinas (20/21), Schira (20/21), (Ny), (Ny), (Ny), (Ny)

Forwards: Shane Harper (klar?), Daniel Zaar, Chris DeSousa (klar?), Dennis Everberg, Taylor Matson, Erik Andersson, Simon Ryfors, Anton Bengtsson, LW (ersätter Höglander), RW (ersätter Bokk), LW (för Bristedt?), Ny center (ersätter Brithen)

Lämnar: Bertov (klar för HV), Brithen (klar för NLA, Schweiz), Curran (klar för KHL), Bokk (AHL), Höglander (AHL), Bristedt (AHL?), Jonsson?, Bondesson?
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Smith kommer att återvända till DEL pga kontraktet. Så Tambi behöver vara redo snart för spel. Schira är nog påväg bort då han inte får speltid.

Backar: Gelinas, Hansson, Ekeståhl, Jonsson, Lesund, Bonde,
FW: Leon, Zaar, Ryfors, Tambi, Everberg, Olli, Zorro, Sjögren, Matson, Bengan, Andersson, Fergie, Melker
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Charliejfz: oj, menar Scheider ... autostavning
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Aliselica: Kolla med JFK...
Kommentera

Sv: Truppen 2020
Snart dags för match efter ett längre uppehåll. Känns som laget inte spelat på en månad fast det är två veckor. Och vi är fortfarande trea.
Kommentera

« · 2030906