« Föregående · 1973051 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Säsongen 2019-2020
Vad säger ni om Ahnelöv? Vad var det som gjorde att han inte fick förlängt hos er?
Sv: Säsongen 2019-2020
Dominik Bokk på ingång och Lergie visar intresse. Hade varit kul om Lerg kom tillbaka.
Sv: Säsongen 2019-2020
C1 Brithen
C2 Sjögren
C3 Bengtsson
F1 Everberg
F2 Zaar
F3 Bristedt
F4 Höglander
F5 Matson
F6 Liss? (Ev transfer Oskars)
F7 Ryfors
F8 Wennström
F9 Andersson
C2 Sjögren
C3 Bengtsson
F1 Everberg
F2 Zaar
F3 Bristedt
F4 Höglander
F5 Matson
F6 Liss? (Ev transfer Oskars)
F7 Ryfors
F8 Wennström
F9 Andersson
Sv: Ahnelöv
Nu blev Hansson definitivt klar. Förstakedjan är väl spikad med Brithen- Zaar - Bristedt men ska bli intressant vilka Cam sätter bredvid Everberg i andra. I nuläget ser det ut som Everberg-Bengtsson-Sjögren.
Liss tror jag kan bli aktuell för Oskarshamn om de är villiga att ta över kontraktet.
Liss tror jag kan bli aktuell för Oskarshamn om de är villiga att ta över kontraktet.
+ 1
Sv: Ahnelöv
mattias - 74: Kul som tusan med Everberg. Angående toppback så finns pengar... lite tillkom i slutspel ca 2 milj... dessutom ersattes Schira med Hansson. Ahnelöv, Gelinas och Youds försvann medan backarna som tillkom (Ragnarsson, Lesund) inte kostar så mycket så nog tror jag det finns kapital.
+ 1
Sv: Ahnelöv
Berge:
Grattis till Everberg. Grymt bra värvning.
www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/just-nu-vm-guldhjalte-klar-for-shl-aterkomst/
Grattis till Everberg. Grymt bra värvning.
www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/just-nu-vm-guldhjalte-klar-for-shl-aterkomst/
+ 3
Sv: Ahnelöv
Charliejfz: ni har nog era toppbackar i Hansson och Curran. Lär inte bli en till dyr back om ni inte helt plötsligt blivit Växjö 2.0
Sv: Ahnelöv
Lagbygget:
B1 Curran (19/20) B4 Jonsson
B2 Hansson (NY! från Dallas) B5 Williamsson (19/20)
B3 Bertov (19/20) B6 Lesund (NY, 20/21?)
B7 Bondesson B8 NY! Toppback?
C1: Brithen (20/21)
C2: Bengtsson (NY! från HV71)
C3: Sjögren (21/22)
C4: ?
F1: Zaar
F2: Bristedt
F3: Matson (19/20)
F4: Höglander (19/20)
F5: Liss (19/20)
F6: Erik Andersson (19/20)
F7: Ryfors (19/20)
F7: Wennström
F8: NY!
F9: NY!
F10: NY!
B1 Curran (19/20) B4 Jonsson
B2 Hansson (NY! från Dallas) B5 Williamsson (19/20)
B3 Bertov (19/20) B6 Lesund (NY, 20/21?)
B7 Bondesson B8 NY! Toppback?
C1: Brithen (20/21)
C2: Bengtsson (NY! från HV71)
C3: Sjögren (21/22)
C4: ?
F1: Zaar
F2: Bristedt
F3: Matson (19/20)
F4: Höglander (19/20)
F5: Liss (19/20)
F6: Erik Andersson (19/20)
F7: Ryfors (19/20)
F7: Wennström
F8: NY!
F9: NY!
F10: NY!
Sv: Säsongen 2019-2020
MV: Kollpanen lämnar, Rifalk ersätter ... Youds och Bibic lämnar,
FW: Sandin och Carey lämnar...
Tankar: Synd att Sandin lämnar men han var klar för HV. Annars behövs en omstrukturering. Tror Rifalk är minst lika bra som Pogge.
FW: Sandin och Carey lämnar...
Tankar: Synd att Sandin lämnar men han var klar för HV. Annars behövs en omstrukturering. Tror Rifalk är minst lika bra som Pogge.
Sv: Säsongen 2019-2020
Läget inför Säsong 2019-2020
C1:Ted Brithen
C2: Mattias Sjögren
C3:? NY
C4:? NY?
F1: Leon Bristedt
F2: Daniel Zaar
F3: Nils Höglander
F4: Ludvig Elvenes?
F5: Taylor Matson?
F6: NY / Liss (utlåning?) - tveksamt om han får stanna
F7: Erik Andersson
F8: Ryfors (utlåning?)
F9: NY/ Sandin? till HV71
F10: NY/ Widing?
F11: NY
F12: NY
D1: Curran
D2: Williamsson. D5-D8: Ev Gelinas, Ahnelöv eller nya
D3: Jonsson
D4: NY/ Schira?
C1:Ted Brithen
C2: Mattias Sjögren
C3:? NY
C4:? NY?
F1: Leon Bristedt
F2: Daniel Zaar
F3: Nils Höglander
F4: Ludvig Elvenes?
F5: Taylor Matson?
F6: NY / Liss (utlåning?) - tveksamt om han får stanna
F7: Erik Andersson
F8: Ryfors (utlåning?)
F9: NY/ Sandin? till HV71
F10: NY/ Widing?
F11: NY
F12: NY
D1: Curran
D2: Williamsson. D5-D8: Ev Gelinas, Ahnelöv eller nya
D3: Jonsson
D4: NY/ Schira?
+ 1
Sv: Säsongen 2018-2019
Bra jobbat och en bra säsong. Tycker laget ska vara stolt. Nästa år går det uppåt.
Sv: Säsongen 2018-2019
Verkar som om HV ville mer och som RBK nöjde sig med slutspel. Men tycker lillebrors känslan visar sig. Behövs ommöblering i lina 2 till 4 till nästa säsong. Min tanke: Brithen Bristedt Zaar - X Sjögren X - Matson, Widing Höglander/Elvenes eller Sandin?
Backar Curran X X Ahnelöv? Gelinas? Jonsson Williamsson
Backar Curran X X Ahnelöv? Gelinas? Jonsson Williamsson
Sv: Säsongen 2018-2019
Ja, imorgon är det HV. Nu kör vi för kvart :)
Såg matchen live igår. Cam tog ut Pogge för att vinna matchen. Hursomhelst så tror jag vi kan skaka HV om alla ger fullt.
Såg matchen live igår. Cam tog ut Pogge för att vinna matchen. Hursomhelst så tror jag vi kan skaka HV om alla ger fullt.
+ 1
Sv: Säsongen 2018-2019
Kanske bra att inte köra max i Malmö med tanke på att ladda inför åttondelen. Tror inte de når top 6. Viktigare att alla är redo mot HV.
Sv: Säsongen 2018-2019
Tarasov: Tack, tror jag och K70 har lite svårt att begripa vad som skett. Med Abbotts har en ny tidsera startat. Nu ser vi fram emot HV 71.
+ 2
Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: WOW! Alla dessa år som man har tänkt "Nåja. Vad är väl ett slutspel? Det kan ju vara långtråkigt.... och dötrist... och alldeles, alldeles underbart *trånande djup suck på avstånd* "
Känns så sjukt ovant, hela min kropp är ju programmerad för att leva med kvalserieångest den här tiden på året? Men jag skulle inte ha något emot att försöka vänja mig av med det.
Känns så sjukt ovant, hela min kropp är ju programmerad för att leva med kvalserieångest den här tiden på året? Men jag skulle inte ha något emot att försöka vänja mig av med det.
+ 2
Sv: Säsongen 2019-2020
Åtminstone behövs en vass spelare till andra och en spelare till tredje kedjan.
Sv: Säsongen 2019-2020
Berge: inte stora förändringar... tänker Widing, Sandin, Matson, Elvenes och Höglandet som alternerande i andra och tredje kedjan med viss speltid i fjärde.
Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: tror ni gör ett stort misstag om ni gör stora förändringar i truppen. Två nya spelare till andrakejdan? Hur ska ni då få plats med Sandin, Ryfors, Höglandet, Elvenäs, Mingoija, Widing, Matson, Carey, Liss?
Tror du verkligen Sandin nöjer sig med att spela i fjärdedjan efter den här säsongen?
Varför skulle Liss nöja sig med det?
Samma med Mingoija, Höglander Elvenäs och Ryfors. Får de inte spela i minst andrakejdan kommer de vilja spela i andra lag.
Tror du verkligen Sandin nöjer sig med att spela i fjärdedjan efter den här säsongen?
Varför skulle Liss nöja sig med det?
Samma med Mingoija, Höglander Elvenäs och Ryfors. Får de inte spela i minst andrakejdan kommer de vilja spela i andra lag.
Säsongen 2019-2020
Lite tankar inför nästa säsong:
Två nya forwards till andra linan med Sjögren som center... "klass spelare" behövs
Minst en defensiv pjäs som är i nivå med Curran och Schira. Om Craig försvinner behövs två spelare.
Widing, Bertov, Höglander, Elvenes... de bör ingå i truppen nästa år
Två nya forwards till andra linan med Sjögren som center... "klass spelare" behövs
Minst en defensiv pjäs som är i nivå med Curran och Schira. Om Craig försvinner behövs två spelare.
Widing, Bertov, Höglander, Elvenes... de bör ingå i truppen nästa år
+ 1
Sv: Säsongen 2018-2019
Vi blir i alla fall kvar i shl. Men vi är för beroende av första linan Nästa år behövs spelare för en andra lina som kan avlasta brithen och hjälpa Sjöa.
Sv: Säsongen 2018-2019
K70: ja men de måste höja sig nu inför avslutningen, Brynäs och Linköping kommer att vinna matcher
Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Bristedt tillbaka, fortfarande inte Brithen. Får hoppas på retroaktiv utdelning nu för sura förlorade poäng senast - lite bittert med fem mål framåt och ändå noll poäng i protokollet... men visst var det ett fall framåt efter den eländiga Timråmatchen :-)
Sv: Säsongen 2018-2019
Frölunda ikväll... Utan Brithen och Bristedt blir det en utmaning. Men om Mora inte tar pinnar så behöver vi inte oroa oss neråt. Linköping förlorade och Brynäs är inte i form. Lite förvånad över Brynäs läge men laget är inte som det varit tidigare år.
Sv: Säsongen 2018-2019
Sportchefen är intresserad av Anders Lindbäck och även backen Erik Martinsson från AHL till nästa säsong. Vidare har han fått upp ögonen för en jänkare, en forward som är poängmaskin i österrikiska ligan. Jänkaren har dock inte utmärkt sig i AHL.
Lindbäck lär kosta … kanske bättre att låta Ville fortsätta och satsa på en vass forward till andra linan.
Lindbäck lär kosta … kanske bättre att låta Ville fortsätta och satsa på en vass forward till andra linan.
+ 1
Sv: Säsongen 2018-2019
Charliejfz: Nu missade jag upplösningen, hade bara möjlighet att lyssna på de två första perioderna. Men det jag följde av matchen och rent allmänt, så måste jag också erkänna mig nöjd med poäng här! Inte minst som Örebro lägligt fortsätter mala på och ta strategiska poäng... ett hyggligt utfall i största allmänhet i kvällens omgång. :-)
Nu maxar vi på hemmaplan på torsdag! The only way is up!!!
Nu maxar vi på hemmaplan på torsdag! The only way is up!!!
Sv: Säsongen 2018-2019
Match ikväll mot Luleå. Blir glad om vi kommer undan med en pinne. Men det blir intressant...
« Föregående · 1973051 · Nästa »
Såg några matcher med er då en kompis håller på RBK. Gillade på Ryfors och Andersson i de lägre kedjorna, de gör sitt jobb.