« Föregående · 702591 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: ES
nek97raj: FY FAN VAD UNDERBART! Jag gläds nåt enormt med Skellefteå. Jag stod upp i vardagsrummet och dansade när slutsignalen och då är jag inte ens SAIKARE men jag dansade och log för ALLA tappra trogna anhängare till Schtaan. Jag ryser när jag ser TV-bilderna och den vilda glädjen.
Jag får en flashback av hur det var när Timrå IK gick upp igen. Så jävla mäktigt! FANTASTISKT! Det är ren oxh skär glädje inifrån mitt hjärta ikväll. Jag unnar er allt väl i framtiden, lycka och välgång.
SÅ HJÄRTLIGT VARMT VÄLKOMMEN TILL FINRUMMET GULDSTADEN! NUÄR NI DÄR NI HÖR HEMMA - ELITSERIEN!!!!!!!!!
Smaka på ordet. Det är STORT, riktigt STORT!
NU BLIR DET SUPPORTERINVASION FRÅN TIMRÅ I VINTER!
UPP TILL KAMP!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Jag får en flashback av hur det var när Timrå IK gick upp igen. Så jävla mäktigt! FANTASTISKT! Det är ren oxh skär glädje inifrån mitt hjärta ikväll. Jag unnar er allt väl i framtiden, lycka och välgång.
SÅ HJÄRTLIGT VARMT VÄLKOMMEN TILL FINRUMMET GULDSTADEN! NUÄR NI DÄR NI HÖR HEMMA - ELITSERIEN!!!!!!!!!
Smaka på ordet. Det är STORT, riktigt STORT!
NU BLIR DET SUPPORTERINVASION FRÅN TIMRÅ I VINTER!
UPP TILL KAMP!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: ES
Välkomna till eliten SAIK. Skönt. Vi behöver givna jumbokandidater så vi brynäsare får lite andrum....... =)
Ni kommer att märka att det är ljusårs skillnad mellan ES och serien under, inte minst ekonomiskt. Titta bara på er hall som är 30 år efter övriga arenor.
Det finns ingen ort av Skellefteås storlek som på sikt kan överleva i ES - se på Leksand som långsamt håller på att dö.
När vardagslunken, kanske inte nästa år - men på sikt, kommer så räcker publikunderlaget och sponsorpengarna inte till.
Det kommer även Mora att märka av inom kort.
Så njut av avancemanget, en period i ES, men förbered er på att ekonomiskt starka orter söderut på sikt kommer att skicka er tillbaka till den nivå ni logiskt sett hör hemma på.
Det enda som talar för er är hockeykulturen och att det INTE finns andra sporter som konkurrerar på orten.
Men tro mig. Även en norlänning är människa. Om han är duktig hockeyspelare och kan tjäna tre gånger så mycket någon annanstans sticker han dit. Då kan till och med Linköping eller Jönköping bli ett alternativ att bo i......
Jag skriver inte detta för att retas, utan bara för att konstatera krass samhällsekonomisk verklighet.
Ni kommer att märka att det är ljusårs skillnad mellan ES och serien under, inte minst ekonomiskt. Titta bara på er hall som är 30 år efter övriga arenor.
Det finns ingen ort av Skellefteås storlek som på sikt kan överleva i ES - se på Leksand som långsamt håller på att dö.
När vardagslunken, kanske inte nästa år - men på sikt, kommer så räcker publikunderlaget och sponsorpengarna inte till.
Det kommer även Mora att märka av inom kort.
Så njut av avancemanget, en period i ES, men förbered er på att ekonomiskt starka orter söderut på sikt kommer att skicka er tillbaka till den nivå ni logiskt sett hör hemma på.
Det enda som talar för er är hockeykulturen och att det INTE finns andra sporter som konkurrerar på orten.
Men tro mig. Även en norlänning är människa. Om han är duktig hockeyspelare och kan tjäna tre gånger så mycket någon annanstans sticker han dit. Då kan till och med Linköping eller Jönköping bli ett alternativ att bo i......
Jag skriver inte detta för att retas, utan bara för att konstatera krass samhällsekonomisk verklighet.
Sv: ES
Jag vet inte om jag vågar säga grattis riktigt ännu, även om det känns nästan klart. Fast nästan klart är ju inte riktigt klart så jag säger i stället att jag innerligt hoppas att ni grejar det den här gången och i så fall - Välkomna tillbaka, Schtaan! Det var länge sedan majoriteten av lulingarna var bortskämda med bortamatcher på sådant avstånd att man kan ta sig dit en vanlig vardag efter jobbet.
Jonte kommer garanterat hem om ni grejar det. Int fan kan han ju välja Kärringarna om de nu inte skulle satsa hela sin spelarbudget på enbart honom.
Jonte kommer garanterat hem om ni grejar det. Int fan kan han ju välja Kärringarna om de nu inte skulle satsa hela sin spelarbudget på enbart honom.
Sv: ES
Trevligt att många verkar vilja se Skellefteå i ES igen. Själv är man ju dock i taskigt mentalt skick och har långt ifrån ropat hej än.
Torsk mot Malmö och så måste vi plötsligt både slå Rögle och ta poäng i Bofors för att gå upp.
Jag har sett värre saker hända förr, så jag sitter mest och skakar om dagarna nu.
Återigen är det dock kul att folk verkar bry sig och att den här döda gästboken får leva upp lite.
Torsk mot Malmö och så måste vi plötsligt både slå Rögle och ta poäng i Bofors för att gå upp.
Jag har sett värre saker hända förr, så jag sitter mest och skakar om dagarna nu.
Återigen är det dock kul att folk verkar bry sig och att den här döda gästboken får leva upp lite.
« Föregående · 702591 · Nästa »