Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

12/13

« · 1544423 Till forumet


12/13
Gick ju rätt bra den där arbetsdan...

Sv: 12/13

Deffinitivt en dag på jobbet!


Sv: 12/13
Gick rätt bra sist å...

Sv: 12/13
...åsså idag också...

Sv: 12/13
Game set match...balla!

Sv: 12/13

Ännu en dag på jobbet...igår alltså...


Sv: 12/13
Sådärja...

Sv: 12/13
Weehooo!,

Sv: 12/13
Smacke BONK!!!

Sv: 12/13
Balla...

Sv: 12/13
Rättvist!

Sv: 12/13
Oooh så vackert!!!

Sv: 12/13
ho ho hooo!

Sv: 12/13
Deffinitivt en dag på JOBBET!!

Sv: 12/13
Totalhockey...TOTALHOCKEY!!

Sv: 12/13
Knegare: Bra jobbat Saik!

Sv: 12/13
Knegare:OERHÖRT Imponerande! TUR för oss andra , att det inte är Slutspel JUST NU! Isf vore ni klara för Guld. Det KAN ju hinna ändras. Men ni imponerar!

Sv: 12/13
zigge: Ur MIN synvinkel så får man hoppas dom lärt sig läxan från de två senaste finalerna. Men det ser onekligen j-ligt bra ut...


Sv: 12/13
Knegare: Pinsamt, men tyvärr Sverige i ett jävla nötskal :-(

Sv: 12/13
70 Rodrigues: Tydligen så hade klubben blivit så gott som mailbombade av arga föräldrar efter matchen...

Sv: 12/13
Knegare: Det har alltid förekommit och kommer alltid att förekomma slagsmål i hockey. Så jävla naivt av dessa föräldrar. Ta inte dit ungarna då. Har haft med mig mina ungar massor med ggr, dom har aldrig nämnt något om slagsmål, dom bryr sig om korv med bröd i pausen och souvenirer. Ungar är smartare än att bry sig om hockey slagsmål på isen, det är när dom vuxna  reagerar o skriker som ungarna reagerar.

Sv: 12/13

70 Rodrigues:

Lade ut länken på Fb nu vart det livliga diskussioner men det är kul och se att vissa är emot och vissa för " de flesta är för slagsmål "

Redigerad kommentar



Sv: 12/13

Alisandali:

Ja det var väl inte oväntat direkt.


Sv: 12/13
Heeelt rättvist!

Sv: 12/13
Knegare: Idag var Modo bättre igen så rättvist var det verkligen inte.

Sv: 12/13
Berka:  EEh?!   5 snubbar stående på blå å endast väntar på att få kontra...jojo...så kan man ju också se det...dream on!

Sv: 12/13
Knegare: fan snackar du om??

Saik har ju inte ens ett lagspel, ensamma shower och dribbla , näru idag kom ni undan med en sabla massa flyt

Sv: 12/13

Berka: Jovisst har ni ett jätte bra lagspel...jätte jätte bra...som jag skrev 5 man väntande på blå att Skellefte skulle göra ett misstag.

Det är som vanligt för oss att efter en urladdning(HV matchen) så spelar vi jäävligt dåligt men vinner matcher ändå...å du...leder man serien med sex(6) poäng kan det inte bara vara flyt...


Sv: 12/13
Knegare: vi har iaf bättre lagspel än er, pucktransport är erat signum. Hur ni presterar i andra matcher ger jag f.n i, men i mötena mot oss vinner ni trots att matcherna varit jämna och många matcher vinner ni pga av eran tur eller våran Otur!

Ikväll räddade Svensson er åtskilliga gånger, en handfull vet han nog inte själv hur han gjorde, lägg sen därtill 2 stolpakott från Modo så jag tycker nog man kan säga att ni kom undan med minsta möjliga marginal

Sv: 12/13

Berka: Ja den här matchen ja...men det kan inte bara vara tur...åsså eran bästa forward är en BACK?!

Å jo jag vet Svensson är för jävla bra...bättre än Eriksson...


Sv: 12/13
Knegare: det är helt klart en styrka att vinna fast man inte spelar på topp, men nu börjar det bli löjligt, ni har 6 el 7 raka uddamålsvinster mot oss och det var bara en match 1:a som ni var rejält bättre än oss, resten har varit jämna och det visar resultatet, några matcher har Modo varit klart vassare men ni har gått ur striden som segrare. Idag ledde Modo, sen får ni 1-1 på ett smått obegripligt turligt sätt, sen 2-1 på en domartavla, därefter följer en del fina lägen för Modo där Svensson flertalet gånger ligger å sprattlar på isen med puckar som viner omkring, och Sundström dammar en i stolpen , men tiden rinner ut , det är små marginaler och varje gång har dom små marginalerna varit på eran sida och att ha dessa otroligt små marginaler på sin sida i 6-7 raka möten mot en specifik klubb kan bara rubriceras som tur när matcherna varit uddamålsmna allihopa

Sv: 12/13
Knegare: våran bästa forward är nog rittola för tillfället, Kempe är het oxå, samt samme har höjts av lagkamrater, men de faktum att du bara ser spelare som är offensivt bra säger ju ganska mycket om din enögda syn på hockey i dessa sammanhang.
Cumiskey är bra, bäst i es helt klart framåt bland backar, men bakåt är det inte fullt så roligt, snarare rätt hemskt.

Sv: 12/13
Berka: Är du dement? 1-2  3-1 2-3 5-1...å varför är 2:a en domartavla?

Sv: 12/13
Berka:  Kasta inte steen i glashus...om enögdhet...

Sv: 12/13
Knegare: Jag är definitivt inte enögd, jag kan vara aningen färgad i mina värsta stunder!

Sekvensen innan 1-1 så trippar Lindberg cumiskey, MEN jag fördjupar mig Inge mer i de då jag knappt sett sekvensen mer än en gång, dock enligt uppgifter var den rätt solklar och därav protesterna ..

Sen när holloway tar emot pucken inne i zonen så hade pucken var över blå och ut i mittzonen vilket gör att han står offside, Men sebran missade den oxå.

Sen 2011. Inbördes:
1-2,4-3,3-4,2-1,3-4,3-2,0-4,2-3,1-0,2-1,1-2,5-1,2-3,3-1,1-2

Så på dom senaste 15 mötena har det blivit 12 uddamålsvinster.
Ja jag kanske är lite dement, men du förstår nog min poäng!?!

Sv: 12/13
Berka: Gnöl gnöl...varför inte erkänna med en gång att ni än en gång fått spö av ett bättre LAG?

Sv: 12/13
Knegare: Gnöl å gnöl? Forsberg pratade inte om någon självklar vinnare!

Sv: 12/13

Knegare: Av den anledningen att ni faktiskt inte var bättre utan hade en sabla flyt i vanlig ordning!  Dock tror jag inte du är riktigt vuxen än för att inse de.


Sv: 12/13
bj21: vad sa Samuelsson då...att Skellefte bara hade tur å ni skulle egentligen ha vunnit för att ni är ett bättre lag,eller?

Sv: 12/13

Knegare: Hörru mupp!!

Skellefteås headcoach Anders Forsberg var av förståeliga skäl nöjd med kvällen:

– Vi är mycket glada över att åka härifrån med tre poäng. Det var en jämn match och ärligt talat hade den kunnat gå år vilket håll som helst, säger Forsberg som också fick förklara det faktum att man nu har tio raka segrar i grundseriesammanhang mot MODO Hockey:

 Tur. Någon annan förklaring har jag inte.


Sv: 12/13
Berka: Gäääsp...dags att nanna nu...ny dag imorrn...dagen efter ännu en seger mot Modo...börjar kännas som en vana numera...sade man ödmjukt ;)

Sv: 12/13
Berka: Å hörru mupp!! Vad sa Samuelsson då?!

Sv: 12/13

Knegare: Samuelsson pratar sällan om såna saker, det har han fått inskolat från nhl, han är mycket bra på presskonferenser och svarar ofta väldigt diplomatiskt och rätt, men här komer saxat från press.konf.

– Vi spelar mycket bra i 40 minuter. Men ska man kunna besegra ett så bra lag som Skellefteå måste man spela bra i 60 minuter, konstaterar MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson.


Sv: 12/13
Berka: Jaja...bättre lycka nästa gång då...ni får gnälla bäst fan ni vill om domslut hit å dit...under en säsong brukar sånt jämna ut sig...å skulle ni likförbannat inte vinna nästa heller så får ni väl inse att ni är inte bättre än så här...

Sv: 12/13

Knegare: Gnäller inte på något domslut, håller med om att sånt jämnar ut sig.

Jag kan hålla med om att saik har ett bättre lag iaf på papperet, men i många möten har det varit jämna matcher så spelmässigt tycker jag att det är jämt, med liten fördel för eran offensiv som är stark.

anledningen till att jag skrev var att det börjar kännas fördjävligt att vi gång på gång förlorar med minsta möjliga marginal i matcher där vi ibland är lika bra eller bättre än motståndaren  (saik) och forsberg verkar hålla med för i samma press. konferens så säger han att han vill verkligen inte möta modo i ett slutspel, inte om dom spelar såhär och det tycker jag sumerar de hela rätt bra.


Sv: 12/13
Weehooo!!

Sv: 12/13
Japp...ännu en dag på jobbet!

Sv: 12/13

Japp...helt rättvis TORSK!

Förmodligen säsongens sämsta match av Skellefte...


Sv: 12/13
Fick ett tips om en viss gästkrönika...vore jag bättre på att formulera mig i text så är det banne mig på spikskallen som jag känner i frågan Löven kontra Lulä...

« · 1544423