Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1711085 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Övrigt
Xtravaganskaja: Du har mail.

{7827}:
Såklart man vill ha Leksand i högsta ligan. Men ser inte så ljust ut direkt. Tror Modo kommer vara förbi både Malmö och Luleå om 5 omgångar. I takt med att defensiven bara kommer bli bättre och bättre kommer keepern också få det lättare,Med resultaten kommer hans självförtroende bara öka. Modo har nu stor potential att få igång ett bra PP.

Trevligt att AJ är tillbaka i SHL. Helt klart en tränarprofil som har glimten i ögat.

Leksand-Mora 0-2, va händer? Jag räknar självklart inte Leksand till ett norrlandslag men vore kul om de kom tillbaka till SHL.

Xtravaganskaja: näe den var kvar på backen. När jag såg den tänkte jag på de svarta monoliterna i 2001 A space odyssey.

{7827}: Såg den när den låg som en bomb mitt på isen i samband med en träning i c-hallen. Hade den kommit upp från backen ännu? Riktigt kul att man jobbar på att utv hallen när möjligheter finns. Kommer bli klart nice att se repriser mm när den är på plats. Tycker det är rätt coolt med reklamen i sargerna ala NHL style. Kanske en grej som betalar sig själv över tid(tänker på intresset att annonsera på dessa platser)

KUL att Modo leder. Tycker dom började riktigt bra och kul att dom studsade tillbaka efter kallduschen.

Xtravaganskaja: Käkade lunch idag på SKA. Tittade in i hallen för att se nya mediakuben. Vilket monster!
Ska bli kul att se den live. Tydligen såldes gamla kuben till Lövens hemarena. De fick säkert ett kompispris.

Jag tycker Lasses enorma styrka är hans ödmjukhet. Han står alltid i bakgrunden,ger väldigt få intervjuer. Lasse syntes knappt i backtoback guldfirandet (trots att det kanske vore han som skulle ha hedersplatsen)

Men framförallt hittar han extrema vinnarskallar!!

Minns trion Emanuelsson-Lindberg-Karlsson när vi tog guldet 2012/2013.En tredjekedja fylld med vinnarskallar som fullständigt mosade LHC för att sen göra exakt likadant mot Luleå i finalen. En final där dessa spelare tom var bättre på bortaplan än hemma . Lindberg plockar sen värdigt hem S Liv memorial.

Resten är historia med dessa tre spelare!!

Nej förresten vänta lite nu!! Historien verkar upprepa sig år efter år. Sist var det visst Axel Holmström som slog alla tidernas juniorrekord i ett slutspel från Sedinarna. Innan det det en suverän Arvidsson,Klinberg och AHO mm:)

För i AIK ger vi talanger chansen!! Inte bara i serielunken utan kanske än mer i ett slutspel.

Vem blir det i år ? Kanske någon av 97orna Ohlsson , Isak Ädelgean eller Wingerli?

Hur många juniorer har fått testa på A-lags spel denna säsong egentligen. Såklart lite beroende på hur länge man räknar en spelare som junior. J20 som icke överårig är enligt mig en hyfsat rättvis linje . Så 1996:or och yngre alltså.

Låt se alltså!!

96or. 3 st
97or. 3 st
(Även två st 95-or i A lagstruppen)
:)

Hur många av dessa spelare kommer från våra juniorled sen B jun eller tidigare tror ni? :)

Det måste vara enormt inspirerande som ung talang att se denna utv. Sen kullarna 1990 har man alltså kontinuerligt slussat in spelare till A laget och på det tydligaste av sätt visat att visionen om nya spelare från dom egna leden in i A laget inte bara är "lite snack utan väldigt mkt verkstad " :)

Är det någon som tyder på att detta håller på ändras? Nej tvärtom skulle jag säga. Resultatet har gett klubben gott mod att fortsätta.

Att avundsjuka personer sen pratar om att klubbar snor spelare hit och dit är enbart det ultimata tecknet på att den egna klubbens misslyckande. Deras usla sätt att skapa förutsättningar för unga och aldrig ge dom en ärlig chans att spela seniorhockey. Minns hur snacket gick i media och bland fans när bla Rönnberg gick från juniorkronorna till Frölunda. Att han snodde alla landets juniorer:)

AIK ,Brynäs,LHC mm har tydligt visat att så inte var fallet. Handlar mer om att resp klubb ger unga spelare chansen. Vissa lag har fått kritik under många år för att inte släppa fram egna talanger . Fans med hyfsad självinsikt är förstås medvetna om den problematiken medan andra fans kör den klassiska "strutsen" och iåmd bara blir en spegelbild av den egna klubben.

Spelare kommer , går ,men förhoppningsvis stannar. Vi har själva tappat en massa spelare till andra klubbar. Jag har personligen alltid hört Johansson önska spelarna som lämnat fortsatt lycka till i karriären.

Vi ser nu unga spelare som lämnat klubben komma tillbaka och det ryktas att ytterligare två spelare är på väg tillbaka inför nästa säsong.. Ett tydligt tecken på att saker gått till på ett rätt och riktigt sätt när spelarna i första läget lämnat AIK,men också att spelare är välkomna tillbaka till AIK (om dom anses ha potential nog för att spela i ett av Sveriges bästa lag.) Kan inte beskriva hur glädjande det är om det visar sig stämma:)

Den ytterst ansvariga för denna framgångssaga är förstås Lasse Johansson.

Sveriges i särklass bästa på sin position och troligen har Lasse J gjort ett sådant starkt avtryck i klubben att framgångssagan AIK hockey kommer fortsätta även den dag han väljer att lämna klubben.

/Xtra

{7804}: I grunden tror jag att Osten är en hyffsat hygglig sportchef, sen kanske han har svårt att styra sina känslor och uttrycka sig rätt i vissa stunder. Det Osten har råkat ut för är hybris. Han tänkte "ja, nu jävlar" när Porserpengarna rullade in.

Fagervall tror jag är en utmärkt ledare, på samma sätt som Anders Forsberg var/är, men på samma sätt som Forsberg så brister han i själva hockeykunskaperna, han har svårt att förmedla eller tänka ut hur de ska spela med det material de har. För de spelare som Osten har köpt in är ju inte skräp? De har ju potential i alla fall.
Men att kombinationen Osten + Fagervall har blivit fel finns det ju stor risk för.

Sen så sa Arvid i Norran att Luleå måste gå samman som grupp. Det är ju floskelsnack, problemen är större än så. Luleå har haft teambuildingövningar hela försäsongen.

Luleå kommer aldrig att sparka Osten under en pågående säsong. Vad hjälper det? Kanske i slutet på säsongen då man tidigt måste hitta en efterträdare inför säsongen 16/17.

Xtravaganskaja: Ja, det går bra nu.Välförtjänt! Respekt både till killarna och AIK.

Ja, hoppas på MoDo ikväll och sen luggar vi Växjö på poäng i morrn,

Jag tycker det är så trist att det har gått kräftgång för MoDo senaste åren, de har ju producerat verkliga topplirare tidigare. Kom igen nu, ta er till slutspelsplats!

Riktigt bra natt för Mekke!! 1+1 och för tredje raka matchen placerad i 1a formationen:) Fantastiskt roligt att spelare från AIK presterar i NHL/AHL:) Spelare som även kamperat ihop sen dom var juniorer.

Hoppas snart Norran gör en riktigt bra NHL / AHL koll. Är lätt och följa statusen på A Larsson,Melker Karlsson och Oscar Lindberg som är ordinarie. Men vore roligt att höra hur spelarna som just'knackar' på dörren ser på sitt läge.

Sen är det riktigt roligt att höra Klingberg berätta om sin tid i AIK:) Att han inte var i bästa form efter sin sejour i Finland.Att killen gick in och ut med sådan skillnad i matchvikt trodde jag bara inte:) Minns dock att han likt Heed fick spendera mkt tid gymet.

Ikväll hoppas vi Modo tar en vinst.

Go AIK

Aj aj aj...

nu börjar det höjas röster om att flensis ska få kicken!

Hoppas hoppas inte. Klart det är Fagerwalls fel, enbart Fagerwalls. Tycker inte alls Fagerwall har fått Qatar att slå lika magnifika uppspel som Qatarfansen har blitt bortskämda med de senaste åren.

Flensis har gjort en svinjävla bra jobb. Bra balans i truppen, många prisvärda, dessutom väger ju Eilert, Savilahtinen, Petrellinen, jättebäbisen Sylvegård, juniorsläckar-Hedman alla 100 kg!

Kom igen nu alla: nu tar vi och hyllar flensis! Flensis will overcome!

Sv: SHL 2015/2016
{7827}:

Ett X Sofos!!:) Ett resultat vi tar alla dagar i veckan!!

Kanske man ska avsluta kvällen med en episod "Riket" för att lugna nerverna(trots att det inte vart så nervigt efter Källströms ribba)

:)

Man blir bara lycklig:) Nu laddar vi för tors!!:)

{7603}:

håller med dig Barbro. Kul med lite liv härinne, och kul med nytt blod. Både Sofos och Xtra tillför mycket till sidan tycker då jag.

Känns också som AIK har växlat upp spel- och tempomässigt. Nu är det den där Sovjetiska traktorn som bara maler på, och det är svårt att stå emot i 60 minuter där dieselmotorn har blitt varm.

Har inte sett något på norranbloggen om Pesonens och Ahos skador? Forssell även skadad, liksom Olsson... vet att Anton Lindholm kastat gipset, men han lär inte vara spelbar på 1-2 veckor beroende på hur fort han får upp farten.

Tycker faktiskt lite synd om Wallson. Vem i helvetet ska han ställa över? Vem än det blir så är det en stjärna med SHL-mått.

Alltså Bagdad... hihihihi! Rikt liv? Dessutom har stackarn alltid haft 100% fel om allting, och så ljuger fjanten om det mesta.

Härligt att det börjar bli bra fart här inne.
Själv blev jag så nöjd efter lördagsmatcherna att jag mest bara läst runt i olika forum.
Matchen mot FBK var rätt AIKnivå. Ändå tycker jag det fanns skönhetsfläckar,det var inte en ultimat match.
Några spelare var lite anonyma samt att det gick nästan för fort ibland.

Tror Ritola kommer göra mycket nytta när han får några matcher i sig.

Nu är det bara några få jag väntar ska växla upp. Pär L, Erik F har visst haft skavanker,Axel. Faktiskt tre centrar ser jag nu som ändå varit bättre senaste matcherna.

Sedan måste jag nämna Qatars förlust. Jag blir lycklig när det kan vara ett haveri på gång i norr. Vill inte räkna ut dom än för Qatar är typen av lag som är svårutrotade precis som råttor och kackerlackor.

Allt talar väl för Porser kommer slanta upp nu när det gått så dåligt och man vet ju aldrig.Kanske lyckas Osten lura dit någon som inte har koll eller taskig agent.

Om någon läser Savage så ser ni han är igång igen i afton med hat hån och lögner.
Han som bedyrade han bara "ger igen","svarar med samma mynt" etc.

Hockeyallsvenskan och norrländska lag. Det går ju inte lysande direkt. Jag hade hoppats mera på Timrå, Asplöven och ja, även Björklöven. Sundsvall hade jag inga förhoppningar på. Timrå var mer av sentimentala skäl, men både Asplöven och Björklöven trodde jag hade hyfsat bra lag i år.
Det är viktigt att nått norrlandslag håller sig kring topp 5 i allafall.

Xtravaganskaja: Är ju inte den störste fotbollsfantasten men ikväll ska jag se. 1-1 och då går vi vidare.

{7827}:

Håller med helt!! Speciellt för några säsonger sen kunde vissa spelare vara verkligt opolerade och ta utv i mkt dåliga lägen. Det redde oftast ut sig ok, men var mkt irriterande. Nu tycker jag det ser verkligt bra ut. Detta bekräftas förtås av dina länkar där du ytterligare kunnat lägga till 'stats' för BP samt målvakter. Ytterligare två element som gör att när vi väl sitter i utvbåset blir det svårt för motståndarna. Likt Örebro tror jag en av förklaringarna är att spelarna är såpass villig att täcka skott (med såväl pung som huvud.) Vårat BP har med rätta ofta fått beröm dom senaste säsongerna ,en sån spelare som Lundberg lyftes fram gång på gång även i sin landslags debut för arbetet i BP. Jobbet han gjorde i landslaget gör han vecka ut och vecka in i AIK.

Växjö och Örebro har spökat lite sista åren. Men känslan är att kan vi spela 0-0 mot Rosen linan kan vi mkt väl ta tre poäng. Växjö har som du säger en ruskig form,är ett mkt bra lag,har bra målisar. Trots detta är dom inte lika tunga som förra säsongen. Bakom 1a formationen är det förtås riktigt bra men inte på något sätt övermänskligt. Jag sticker ut hakan och säger att vi vinner!! Såg Växjös match mot HV och tycker dom bjöd på en hel del gratis. Detta tillsammans med vår form gör oss till knapp favorit enligt mig(trots bortaplan)

Tycker mkt väl Axel hade kunnat gå in på positionen du är inne på. Många röster har även varit inne på det. Axel har varit bra,felet vissa gjort är att jämföra starten på säsongen med ett omänsklig bra slutspel. Killen ligger tvåa bland juniorer och har ett mer än ok poängsnitt.

Ska bli mkt spännande att se hur tränarna gör när Janne är spelklar!! Varken hört/läst om hans status.(mer än att han missat dom sista två träningarna)Troligen är han borta på tors och då är det väl ganska säkert att laget ställer upp exakt som mot FBK.

Nu hoppas vi hjärtar håller ihop inför kvällens rysare:) Vad tror du om Sveriges chanser?

PS. Ursäkta för rörigt svar:) sitter på lokal och inväntar förfriskningar i fast / flytande form innan matchen. Att skriva med mobilen blir aldrig särskilt lyckat :)

Xtravaganskaja: Tillbaka till hockey efter tjafset!
Spännande match mot Växjö på torsdag. Hoppas givetvis på vinst, men vi har ju så ytterst svårt för smålänningarna och deras form är inte dålig heller.
Tror som du att det kan vara intressant att dela på Zacke, Pesonen och Calof, och köra Calof ihop med Ritola, om nu Pesonen är tillbaka på torsdag men det bör han väl vara. Kanske Holmström ihop med de två istället för Pettersson som du skrev?

I morrn måste MoDo ta 3 poäng! Allt annat är katastrof.

En annan sak, men jag törs knappt hänvisa dit, jag blir väl anklagad för ljug inom kort:
www.shl.se/statistics/teams/penalties/PIM/2015/SHL/All/All/All/All/dec?lang=sv

www.shl.se/statistics/teams/penalties/Minor/2015/SHL/All/All/All/All/dec?lang=sv

Vi har skött oss ganska bra tycker jag, vi brukar ligga högre upp i dessa listor.

Zappaholic: Ja, att retas en är sak, det håller jag med om, men då man gör det konstant, maniskt med samma tema och samma kommentarer om och om igen, i flera år av vad jag förstått, så är det inte med glimten i ögat eller för att retas, då har man passerat en gräns nånstans.
Grejen är bara att det blir så trist att diskutera med såna personer, för det finns inget utbyte. Om argumenten hela tiden är folk är fuskande apor, lögnare och förståndshandikappade, så fort man yttrar en åsikt eller skriver något, så blir det jobbigt att hålla det på en vettig nivå. I mitt fall var det officiell statistik från SHL som jag använde och blev genast kallad lögnare. Är det en bra utgångspunkt för diskussion? Om vi alla räknar på ett sätt som passar vår egen världsbild så urartar det, det har vi ju sett. Jag sa ju tom att Skellefteås siffror var dåliga.

Det finns två sätt att se på det från min sida. Det ena är att personen faktiskt tycker så, dvs att alla spelare, ledare och fans från Skellefteå är apor och idioter. Det andra är att personen har inget annat intresse än att spy galla. Oavsett anledning så ser jag inte vitsen att diskutera med en sån person.

Sen köper jag inte argumentet att det har funnits/finns personer på Ske-forum som låtit minst lika illa och därför har man rätten att dela ut ett kollektivt straff på alla Skellefteå-fans som uttrycker en åsikt och kalla dem ljugande apor. Det är med samma argumentation som vissa människor anser att alla muslimer är terrorister därför att ett fåtal begår terrorhandlingar.

{7804}:

Hallå!!

Mkt talar väl att det blir som du än inne på. Tränarna har trots allt brutit upp Zackes kedja tidigare under säsongen för att sen komma tillbaka till samma spelare igen.Men ändå kan jag tycka att formationen med Janne/Zacke/Calof kan byta ut lite "skills" mot en mer utpräglad defensiv spelare. Nu är det lite 3 spelare som vill gå på skoldans med samma tjej(puck) Sen tror jag att vi hade kunnat få fyra riktigt grymma formationer om man satte ihop följande.

Pesonen-Zacke-Lundberg
Ritola-Pettersson-Calof
Norman-Jimmie-Lindhholm
Petterström/Terry-Forsell-Homlström

13e Ohlsson

PP1. Heed-Zacke-Pesonen-Axel-Jimmie

PP Aho-Lundberg-Calof-Ritola-Norman

BP1 Pettersson-Lundberg-Petterström-Lundberg
BP2 Urbom-Burström-Pettersson-Forsell

Tycker detta laget hade känts extremt homogent. Allt från balans offensivt/defensivt till 1/2a tekare i grundformationer säväl som i PP/BP.

Sen kan man ändra dom tre första formationerna beroende på motstånd där min 3e uppställning lika väl kan gå som en 1a formation. Detta gör att det inte behöver finnas nån uttalad hiearaki heller. En sån som Axel hade fått mkt speltid i 1a PP och fått mkt totalspeltid genom det. Forsell som inte på något sätt varit dålig tycker jag måste komma upp i nivå innan han ska in i ett PP. Men han hade fått bra med tid i bla BP samt som 2a tekare i viktiga lägen.

Som Sofos var inne på ska vi inte ropa hej för tidigt. Men dom som räknat ut oss på förhand har nog inte riktigt tänkt helt klart. Detta lag är bättre än det som spelade final förra säsongen. Givetivs ingen garant för ny final men heller inte något extremt vågat tips om man är en Wennerholmare eller någon annan november tyckare.

Tror inget lag känner sig super säkra på vinst om dom hade tittat på laguppställningen ovan innan match:)

Riktigt kul att höra lite Brynäs "input" i tråden!! Tror mkt väl Brynäs kommer vara med och slåss om en top 4 plats(helt säkert en top 6)

Personligen är jag ingen vidflöjel så står fast vid mitt top 6 tips innan starten.

AIK
Växjö
Frölunda
LHC
Brynäs
Örebro

ikväll håller vi på Modo!!

/Xtra

{7827}: Det verkar som om det är väldigt lätt att hamna i ett mönster när man skriver, och mönster är svåra att bryta. Jag kunde själv bete mig jävligt dumt härinne, och i andra forum, men jag har tänkt till och tänkt om och försöker att hålla mig ifrån olika former av skitprat även om inte håller med mig om det.

Att retas lite är en helt annan sak, och det får man tåla!!

Xtravaganskaja:

Jag tycker att vi har två offensiva formationer med bra kemi. Förstafemman med guld-Jimmie/Forssell/Norman och sen den dödligt giftiga andrafemman med Super-Janne/Zacke/Calof.

Själv skulle jag peta in Ritola i tredjefemman med Holmström och kanske Martin Lundberg. Försöka skapa tre vassa offensiva kedjor. Ritola är riktigt jäkla vass, och hoppas nu bara den otursförföljde liraren får vara skadefri.

Tyvärr så visar det sig att vissa på HS är så bittra och svaga som människor att man går till attack med egenhändig statistik, kallar det för sanning, allt för att smutskasta. Det är ett svaghetstecken som människa och individ att visa sig så bitter och tydligen lägga ner sån tid på det. Hur orkar ni? Är hatet en sån drivkraft?

De personerna bör ignoreras helt, för att föra vettig diskussion med dessa personer är som att diskutera med vilken fundamentalist som helst, oavsett tro. Logik, vett och sans är helt bortblåsta hos er.

{7804}: Om vi ska vara självkritiska lite grann också så tycker jag att publikintresset är för dåligt. Nog är vi bortskämda. Vi ligger just över 5000 per hemmamatch.
Jag noterar att det riktiga "Qatar" har en modell som funkar för de med stor plånbok.

Xtravaganskaja: kan bli en kryss match mot hv det är också ett lag vi brukar ha problem med ..lule borta tror jag blir 3 pinnar om inte dom fått igång sina knektar.

pjåtor: HV känns jävulskt luriga denna säsongen. Ett gäng mentala spelare...pardon My frensh :) men samtidgt jävulskt med "skills" Verkar även fått igång en keeper. Samt mot er har dom väl tillbaka sina avstängda spelare!?

En tuff match där jag ser er som knapp favorit.

Xtravaganskaja: jo du har rätt vi behöver nog en vinst mer än vad ni gör för vårat självförtroende skulle jag tro ..

pjåtor: 13 raka, jovisst, men nån gång bryter ni det och en av matcherna vinner Brynäs tror jag. Just nu känns Brynäs och Skellefteå som de två formstarkaste lagen, även med tanke på Växjö och Frölunda.

pjåtor: go kväll Pjåtor!! som du säger har vi ett gäng matcher upp på er. Är ändå nöjd om vi tar 3p av 6 i vår back/back. Sen rent mentalt är det nog viktigare för er än för oss att få en vinst. Eller vad säger du om den aspekten? Båda lagen klarar egentligen att torska båda matcherna sett till poäng.Är dock tämligen övertygad om delad pott.

{7804}:

Ok!! Men alltså inga funderingar över våra formationer eller kommande matcher?

Osten har säkerligen tallriken full och jag har inget att tillägga. Som jag tidigare skrev anser jag det av största vikt att lag som Luleå och Modo är kvar i SHL . Det bästa vore egentligen att ytterligare ett lag från norr kunde vara med och fightas. På ett sätt saknar man extremt mkt vårat verkliga derbyn. Försäsongs matcher i all ära men blir aldrig detsamma som en riktig match. Redan nu börjar rivaliteten försvinna och är ganska säker att om ytterliga ett decenium är den närmast obefintligt hos den större publiken.

pjåtor: fbk var det visst före vi möter er ..

Xtravaganskaja: vi har väl Hiv hemma sen lule borta där jag tror vi har stor chans att vinna men sen har vi ju er i back to back som lär bli tuffare . ni har väl typ 13 raka mot oss eller nåt ?

Xtravaganskaja: hej hej!

Två saker som intresserar mig och flensis, det är CHL och riks, 2 storturneringar, där Qatars storpublik kommer till maxfokus

Två saker har man funderat lite extra på efter gårdagens riktigt fina insats.

1. Kemin mellan Calof och Ritola. Tror ingen kan ha missat att dom kompletterade varann fantastiskt och desutom verkade ha riktigt roligt ihop(detta såg man även i båset,då dom hela tiden småpratade under matchen) Calof har absolut inte varit dålig som 3e länk mellan super Janne och zacke men ändå kommit lite i skymundan(både sett till spelet men även poängmässigt)

Vore det inte riktigt lyckat att fortsätta med Janne och Zacke som verkligen hittat varann med en ny 3e länk. Om ni känner som mig! i så fall vem? Jag känner att Lundberg är ett mkt bra alt.

Samma gäller i sådana fall vem som ska gå tillsammans med Calof och Ritola? Jag hade gärna sett A Pettersson som bara kommer bli bättre och bättre samt kan ta ett ruskigt bra defensivt ansvar.

Vidare ser jag gärna Jimmie och Norman ihop i framtiden. Norman med den extrema farten och en sjuklig 'grit' Guld Jimmie med rutin och smartness. Vem ska då gå som 3e länk här. Jag tycker Lindholm. Han och Norman har visat att dom 'kuggar' ihop bra.

Sen Teddy/Petterström , Forsell och Axel.

Ohlsson som joker i alla formationer beroende vart vi sliter med skador för tillfället.

Sen är även matchschemat intressant !! Men för inte bara oss. På dom 4 nästa matcherna har vi ett ruskigt bra Växjö borta, Karlskoga hemma och ett dubbelmöte med ett av seriens formstarkaste lag i Brynäs. Kommer vi ut som mot FBK kan vi absolut ta 3 nya p mot Växjö(speciellt när det verkar som Svensson hittat en ruskig form. 3p av 6 möjliga mot Brynäs tar jag . Karlskrona hemma ska vi bara vinna.

Andra lag som diskuteras mkt på forumet har även dom intressanta matcher. Luleå har tex 3/4 matcher på bortaplan mot bla ett DIF som ser starka ut och ett Örebro som troligen passar Luleå verkligt illa för stunden. Brynäs får som tåget med har likt oss tuffar matcher. Fördelen för Brynäs är att inget fokus behövs läggas på CHL.

Hur ser ni på vårt kommande schema ? Intressant att även höra hur Brynäsfansen ser på deras kommande 4 matcher.

Kan vara intressanta saker att "tjöta" då det är lite för länge till vår nästa match:(

Sen är jag nyfiken hur ni skulle ställa upp vårt PP när Janne är tillbaka .

/Xtra

Ja tänk om NSD eller kuriren kunde skriva en liknande artikel om Qatar?

Det är otroligt synd att de inte gör det. Obra.

Ja så var det dags för dagens hyllning av flensis. En ytterst sportslig ledare som inte är rädd att göra sin röst hörd gällandes dessa svinjävla regler! En mästare på att anmäla, överklaga, en fullblodsvinnare i ryggmärgen och framgångssagorna i Qatar, Österrike och Malmö talar sitt tydliga språk.

Snacka om att flensis gjort ett superjobb när han byggt laget! Sällan har man sett en sportchef träffa så rätt utefter budget.

En trio gigantkeepers i Lassinantinen, Larsson och Gustavsson.

Ett koppel spelskickliga rörliga backar som vet hur man slår ett pass, med Eilert, Savilahtinen, Taliban-Janne, knätacklar-Sigalet i spetsen. Dessa kompletteras med de stabila defensiva pjäserna Oskarsson och skatan Schira.

Framåt har vi ett gäng kvickfotade puckartister som Juniorsläckar-Hedman, jättebäbisen Sylvegård, Gnomström och Petrellinen. Och sen då alla dessa målfarliga snipers såsom Sprattelgubben Fabricius, skallkrossar-Forsberg, Mastomäkinen och Lagace. Sen som grädde på moset så har vi alla dessa hårdjobbande ledartyper som t ex MicFlickan, Rajalaninen, ur egna led slovaken Cehlaruk, pung-Sweatt, filmar-Wallmark och sist men inte minst kaptenernas kapten gamnacken och slöfocken Harjunen.

Mycket starkt av flensis att sparka Christina Abbot, döda fiskögon Ledin och Fogströminen och behålla de målfarliga kreativa killarna ovan, bra avvägningar rakt igenom!

Sen underifrån... Mamma Mia! Det vankas storspelare på storspelare där varenda en är född, uppvuxen och utvecklad i Qatar!

Bara för Qatar att hålla tummarna att Ryssland, Kanada eller något storlag i NHL nu bara inte kommer och knycker flensis efter hans otroliga prestationer.

Jaja... Klart det är Fagerwalls fel att Qatar sladdar i tabellen. Med en ny tränare fast samma spelare, då blir det andra bullar. Backen fintar bort en 2-3 forecheckande motståndarforwards, sätter en stenhårt crosspass på bladet på en forward i fart, sen blir det zick-zack kombinationer i hög fart med klapp-klapp spel tills en av otaliga snipers petar in pucken i tom kasse. Att det inte är så nu beror nästan bara på otydlig rollfördelningar och svagt ledarskap från Fagge! Det är vad jag tror faktiskt.

Så less jag blir när vi av slentrian dissar motståndarlag bara för att vi är pissed på varandra. Nu blev jag less på Sven som i vanlig ordning börja snacka om tur och röta att Skellefteå vann mot FBK ikväll.

Tommy Samuelsson erkände att va ska man göra när man möter ett sånt bra lag som Skellefteå var ikväll.

Inte tror jag att det är bara är tur om Luleå vinner, även om det inte är mitt favoritlag direkt. Luleå är ett fiasko hittills, helt klart, snacka om hybris inför säsongen. Luleå kommer inte åka ur, inte ens spela kvalspel, men nån serieseger eller SM-guld blir det inte.

Men vilket lag vi har i Skellefteå i år igen! Vi är inte lika starka som tidigare, både Brynäs och Frölunda är att frukta, Växjö likaså, men om ni andra lag tror att Skellefteå AIKs era är över så ska ni inte glädjas än, nog ska vi göra det svårt för er.

{7804}: Hörde ingen "låt han dö, låt han dö" ramsa däremot när Paris-offren hyllades, ett litet steg framåt ändå

Tragiskt inlägg av en tragisk människa!!!

sjukt stolt över laget vårat:) årets bästa insats och så många förtjänar beröm. Men är nog läge att lyfta fram Ritola mest!! Vilken comeback 1+1 med smak för mer. Calof totalt magisk! Enda plumepen var att en rent överjävligt Mackan inte fick plocka sin 4e nolla.(men det kommer) FBK hade det riktigt jobbigt och man lider nästan med dom efter Svenssons magiska räddning/ar.

Med en av våra bästa spelare borta i Pesonen år känslan av det jag skrev igår ännu stakarkare ikväll. Nåt stort är verkligen på G!!:) Man får en magisk feeling helt enkelt. Att vi är var vi är nu kan inte komma lägligare heller,då nov och början dec kommer vara en period där lag kan vinna mkt poäng men lika snabbt förlora dom(med CHL mm)

Idag är det helt magiskt att vara AIK:are. Nu flyttar vi fokus och hoppas Sverige vinner kvalet.

Avslutar att skriva som Guidetti!!

"Hat föder hat,kärlek föder kärlek"

Kärlek AIK:)

{7804}: Problemet med Fagerwall verkar vara att han inte klarar av att få ut sitt budskap och få alla att dra åt samma håll. Något som Bulan och Wallson klarar...

Näe, det blir nog all unisont hylla flensis hädanefter.

Tycker flensis har gjort en svinjävla bra jobb. Mycket hjärta han han köpt in, mycket Bang for the buck! Sen väger Qatars spelare jättemycket i snitt, det kommer att betala sig i ett slutspel (eller kvalspel).

Näe. Sparka Fagge istället, ut med han, är inte optimistisk nog och han får inte alla dessa spelskickliga backar att slå mackor på bladet till alla dessa snabba forwards i fart

Uj uj uj! En stensäker vinst borta mot Färjestad. Jättebra kreativ anfallshockey kombinerat med ett Skelleftianskt betongförsvar var melodin ikväll.

Ser att Qatar åker på dyngsmisk hemma mot ett skadeskjutet HV. En bra lördagskväll - som Martin Lundberg brukar säga.

Jaja... Glädjande för Qatar är såklart att Larsson håller nollan i kassen på 1 minuters speltid, hihihi. Filip får nog sikta in sig på att utvecklas ett par säsonger innan han skulle kunna vara aktuell.

Det man oroar sig för är såklart att Qatar inser verkligheten och ger flensis sparken efter hans monumentala felbygge. Samt att de plockar kaptensbindeln av gamnacken Harju som är en riktig slöfock.

Hoppas de istället ger Fagerwall sparken och tar in någon ny köpetränare. Här får du några miljoner av flensis, ta nu och trolla med knäna.

Guld-Qatar! Hihihihi! Dra nu en liten bluestrudelutt så blir det nog bra?

Skön Calof som sätter på "midnight train" med Journey efter matchen :-)

Noterar också att Skellefteågrabbe Filip Gustavsson debuterar i SHL för Qatar, blott 17 år gammal. Kul att se! Om Filip fortsätter att utvecklas kan vi nog plocka vem honom om ett par år, om Filip utvecklas och känner sig redo att spela i ett lag som utmanar lm guldmedaljerna dvs.

Skellefteå-Filip sätter då rekord som den yngste SHL-målisen någonsin. Kul! Han tar då rekordet av Ulf Nilsson, också Skellefteå AIK.

Vi i Skellefteå kan som bekant det här med att producera målvakter!

Xtravaganskaja:

Oj oj oj! Vi leker hockey. 0-4 efter två perioder mot självaste Färjestad. Det ena målet är grannare än det andra.

Är det bara jag som drömmer mig tillbaka till Sovjet på 80-talet?

I detta lag ska sedan Anton Lindholm, Janne Pesonen, Aho och Olsson in. Mamma Mia!

I Qatar är allt sig likt. Christina Abbot gråter, flopplaget går emot en torsk... Hörde ingen "låt han dö, låt han dö" ramsa däremot när Paris-offren hyllades, ett litet steg framåt ändå

Blister Brigade: Helt insane:) Killen är för bra när han är i form:)

Haha yes!!:) Årets räddning av Svensson. Killen är lätt SHL bästa keeper även om den sista var mkt,mkt turlig:)

GO AIK:)

Hahaha årets sjukaste räddning, Kung Svensson!!

« · 1711085 · »