Zappaholic: My bad Zappa:) Trodde ni hade sön match!! Ser bra ut för er!! Samt för oss:) Riktigt läckert mål av en "grinder" som A Pettersson. Tror det mkt väl har chans att bli "Veckans snyggaste"
40min kvar så gäller att vi ödmjuka och jobbar till oss 3an. Får vi den tar vi detta. Svennson är sådär kusligt bra som han var i slutspelet mot er senast.
{7804}: Behöver inte ha din respekt, du kommer aldrig få min heller eftersom du inte klarar att hålla dig till hockey som vi andra gör...tror inte heller jag hejat på när han svärtat ner din klubb.
Du skriver ju likadant om Luleå som han skriver om SAIK. Vad gör det dig till då tycker du?
Skynda dig dit och skvallra, och heja på när han svärtar ner vår fina förening och när han hel omotiverat kör genomvidriga pedofilanklagelser mot Barbro , och sen fortsätter äcklet att hänga ut Ulf från Piteå.
Har dock inte sett någon kritik från dig om något om detta?
Därför är du en medlöpare i mins ögon, och du förtjänar ingen respekt.
Hinner bara med en kortis idag. Bra skrivet av alla. Kan bara hålla med om det tragiska i Frankrike och även jag blir rädd när man läser inne på Qatarsidan.
Är lite orolig för en förlust idag men oerhört intressant se Ritola. Förväntar mig ingen stormatch men visar han bara lite tror jag han kommer bli en pusselbit.
Alltså Bagdad fortsätter att hävda att alla andra skribenter är mig, du, Barbro.
Han fortsätter att hänga ut Ulf, som är kvinnomisshandlare skriver han. En verklig person, Ulf.
Fullständigt genomvidrigt beteende.
Sen fortsätter pedofilanklagelserna, nu är det Barbo som är pedofil. Otaliga pedofilanklagelser. Köpa horor i Thailand, nazism, Breivik.
Varför håller han på så?
Inom psykologin talar man om termen projektion. Man tillskriver andra sina egna åkommor och tillstånd. Troligtvis handlar det om en mycket sjuk individ som är nazist och brevväxlar med Breivik. Semestern tillbringas i Thailand där han efter betalning får utlopp för sina sjuka böjelser mot oskyldiga fattiga småpojkar. Sen när han skriver... Jag har något viktigt att göra nu i en timme, kan inte svara... Då sitter äcklet där och fluktar på de perversa semestervideofilmerna som får en normal att vilja spy.
Det är vad jag tror.
Tråkigt att ett sådant äckel ska förstöra ett hockeyforum. Här vill man skriva om hockey, vilket är jäkla kul när man är från Skellefteå, halleluja! Men äcklet förstör, och man måste sätta ner foten och besvara dessa äckliga angrepp på vår fina förening, spelare, ledare, forumskribenter... det bästa vore förstår att Bagdad blev inspärrad eller försvann, men hans vidriga maniska äckel kan ej gå obesvarat
Xtravaganskaja: Vill inte vara petig men vi lirar idag ;-)
Jag tror Malmö är jobbiga att möta i deras hemmaborg men vi har ett gott självförtroende i laget så jag hoppas och tror på tre pinnar. Tycker deras målvaktssida är sådär, speciellt om Noronen står.
Er bortamatch är svårare än vår, kommer bli en hård batalj där. Mitt tips är att Jimmie E gör mål med röven ikväll :-)
Och sen fotboll ja, tror tyvärr på torsk. Hamrén gör ju ingen människa glad men å andra sidan har han ju skit i hela backlinjen att välja på...lite skillnad mot tidigare då vi hade Mellberg bland andra.
Alltså Bagdad... Hihihihi! Nu försöker han rädda ansiktet genom att posta 30 000 tackenlånga inlägg med diverse ordbajseri.
Han försöker framställa sig som smart och sofistikerad, men för mig ser han ut som en ensammen sorglig individ med alltför mycket fritid för internets bästa. En mästrande, pretentiös, manisk, icke-verklighetsförankrad röra. Bagdad Boberi av första klass.
Djupt tragiskt och tomt liv skulle jag nog sammanfatta tillvaron som.
Han sitter alltså på riktigt och bokför när jag själv, Barbro och nu även Xtra skriver inlägg. Ett steg längre t om än att skriva att han inte läser här för att sen tjuvläsa och kopiera och sen klistra in! Jösses! Hihihi! Ulf från Piteå fortsätts att angripas på de mest äckliga sätt, och jag och Barbro och Xtra är samma person. Vilken sabla sinnesslö patologisk lögnare stackarn är, är faktiskt på riktigt synd om mytomanen.
När någon ur egna led eller från lokal media på ett korrekt sätta beskriver verkligheten sett från Qatar-ögon, ja då är det en idiot, svikare, okunnigt.
Det är inte lite en ding-ding värld alltså.
Men Norran skriver ju bara bra grejer om Skellefteå AIK, medan vår media skriver dumma grejer om Qatar! Snyft snyft!
Okej Bagdad... Du glömde en liten detalj. Norran skriver om Skellefteå AIK, er media om Qatar!
Jösses!
Alltså, real Qatar han bränt mest pengar av samtliga SHL lag, men man har en kass sportchef som senast var framgångsrik på 90-talet då spelet gick i slow motion och det var hakning, grislir och fasthållning dom gällde. Qatar är monumentalt felbyggt. Qatar har alltså passerat skamgränsen kvartsfinal 2 ggr på ett årtusende och man torskade då mot Skellefteå 8 raka jävla matcher. Skellefte är däremot omöjliga att inte hylla efter att man med en majoritet egna spelare gått till SM-final 5 gånger i rad, semi 7 gånger. Liiiite skillnad. Men när Norran skriver om Qatar så skriver även de att Qatar är för jävla dåliga eftersom det helt enkelt är sanningen. Gå in på hockeybloggen och kolla själv Bagdad. Kryp ur ding-ding världen för en sekund är du snäll?
Än mer olycklig blir man när troll på detta forum under natten låtit sitt hat få flöda fritt :( Inte ett ord om hockey utan enbart påhopp:(
Man ska förstås egentligen inte bry sig då personen uppenbarligen är en spillra,inte helt olik sitt eget lag. Att på småtimmarna inom loppet av 1h hinna med att jobba med spetälska i Afrika(där personen rakt av stulit en beskrivning från nätet),vara expert på att tyda handstilar , till att avsluta med ett slags diagram över hur AIK användare på forumet agerar...pust. Ett beteende som visar hur extremt sjukt det kan bli. Är människor med sådan grandios självbild som helt saknar sjukdomsinsikt och kan bli verkligt,verkligt farliga. Dessa personer har även en vana att vara mer eller mindre mytomaner vilket gör det hela än mer obehagligt. Hade inte förvånat mig ett dugg om personen i fråga är institutionaliserad.
Trots detta är det livsfarligt att inte svara upp mot galna människor som enbart är ute efter att skada.
Som du vet har jag enbart skrivit om hockey och har för avsikt att fortsätta göra det. Blir dock svårt när vissa personer måste ta till lögner gång på gång för att dom är såpass inmålade i ett hörn. Hoppas verkligen för forumets skull att moderatorerna snart agerar. Sett att dom inte släppt fram vissa Modo kommentarer från fans och hoppas på något liknande.
Nu fokar vi på em/kvällen SHL matcher samt kvällens fotbollsmatch!!
Lycka till imorgon!! Malmö gav oss verkligen en match i våran back2back!! Vad tror du om er match?
Håller med om allt. Både om Frankrike och om våra NHL-exporter.
Angående det senare så har jag hela tiden sagt att hån- och hatsnubbarna nog borde vänta innan de dömer ut våra exporter. De är alla unga och under utveckling. Oscar Lindberg, Adam Larsson och Melker Karlsson har alla tatt stora steg och kan alla bli framtida stjärnor i NHL ifall de fortsätter att utvecklas.
Lindberg går från klarhet till klarhet och ser ut att kunna utmana MacDavid till titeln som årets rookie.
Larsson är just nu försvarsstarka NJ Devils förstaback och motsvarar för första gången förväntningarna nu när han har coch Adam Oates som ger honom det förtroende han förtjänar.
Karlsson är bra på mycket men spetsegenskapen är att han gör medspelarna bättre, den viktigaste egenskapen en idrottsman inom lagidrott kan besitta.
Kul förstås att jag även här hade rätt i slutändan. Vänta med att döma ut våra killar.
Förutom de nämnda har vi ett helt koppel fräscha killar som kan ta liknande kliv.
Sen Bagdad... Suck! Vet inte om stackarn har drabbats av något Jonas Inde liknande breakdown, men helt friskt är det då inte. Ska bemöta psykosen med lite rationell fakta senare om jag har tid.
Xtravaganskaja: En dag som denna lär sporten komma i andra hand och tankarna går förtstås till alla offer/anhöriga i frankrike. Tydligen hade terroristerna även haft planer att spränga bomber på vänskapsmatchen melllan FRA-TYSK men något stoppade dom.
Riktigt roligt att se nattens drabbning mellan två rivaler som ofta stött på varandra i en tidig slutspelsrunda dom sista två årtiondena.
Ännu roligare att Sharks vann. Roligast att Melker "the Melkman " Karlsson är tillbaka med besked i världens bästa liga. 1 mål och riktigt bra spel.Nu hoppas vi bara Emanuelsson får göra honom sällskap snart!:)
Känns som vi har ett gäng spelare fd AIK spelare från NHL som kommer vara intressanta för tre kronor inför VM i Ryssland.(om NHL lagen är utslagna) Redan inför förra VM var Mekke aktuell men strul med kontraktet satte stopp. Vi vet ju med säkerhet att en spelare som Jimmie kommer spela om han bara är 'fit' då Mårts verkligen gillar AIK spelare och deras hårda och obekväma sätt. Troligen kommer vi ha 3 spelare med i JVM och vore förstås roligt om vi kan matcha det med dom stora kronorna.
Som AIK:are hittar man nuförtiden glädjestunder varje dag. Hoppas den positiva känslan sitter även efter FBK matchen.
Oflyt med skadorna. Speciellt Pesonen som varit riktigt bra på sistone. Men känns fortfarande som vi har en bra chans mot FBK imorgon.
Kul att Luleå satsar på en Skellefteå kille i kassen imorgon. Hoppas verkligen han spikar igen . Dom har väl inte så stora val antar jag med D Larsson som 17e rankad och en skadad Lassinati som 16e rankad. Att få in en målvakt som inte bara representerade Västerbotten i tv pucken utan också vart bästa målvakten i turneringen kan vara skillnaden mellan liv och död. HV dras desutom med en drös skador och avstängningar så finns en bra chans.
Viktigt att vi unnar unga spelare som varit hos oss (men känner att konkuransen är stenhård)lycka till i andra klubbar. Tänker egentligen inte på Filip nu utan mer på en sådan som Wallmark (som aldrig skulle fått en match i det stora laget) Sen kan man tänka sig att en sådan spelare som E Emanuelsson verkligen ångrar att han lämnade en sådan mästarklubb som AIK. Speciellt när han sett att 4 st 97-or och tidigare lagkamrater redan fått chansen i SHL.
Usch vad jobbigt:(
Hoppas bara att spelare som lämnar AIK får spela och utvecklas i andra klubbar som verkligen ger juniorer chansen. Tycker vårat sammarbete med allsvenska lag funkat riktigt bra. Vi har bla sett utlåningar som O Lindberg och P Emanuelsson till Sundsvall där spelarna sedan kommit tillbaka och varit en stor del i våra två raka SHL guld . Exemplerna är förstås många,många fler och man ser klart att våra unga spelare gynnats mest av att gå till allsvenskan kontra andra SHL lag.
Trist för Modo idag. Skjuta över 40 skott och förlora med 0-5. Kanske läge att låna Jeppe som inte kommer få så många matcher denna säsongen. Svårt i detta läge för Jeppe då Hanses inte ännu förlorat när han startat i SHL och Svensson är uppe top 3 i målvaktsligan.
Ja tyvärr så gick det åt skogen för Modo ikväll och Djurgården lyckas nog inte lugga Frölunda på poäng. FBK borta i morrn blir en tuff utmaning. Fixar vi 2 poäng så är det klart godkänt. Om Pesonen nu är skadad så är det ett tungt tapp, han tillsammans med Zacke är gudomliga. Nästan i klass med Rosén och Gynge. Luleå möter HV71 och en förlust i morrn kommer att ställa saker på sin spets för våra norra Norrlandskollegor.
Är riktigt kul att så många svenska målvakter levererar i NHL!!:)
Tittar man bara på senaste natten så häpnas man verkligen.
H Lundqvist : 91,2% i nattens match och vinst. Ligger oftast på en bättre räddnings% än knattens match och rankas i absolut topp i alla mätbara "stats" för 'keeprar' (på plats 2 i rankingen som tar alla hänsyn till alla stats)Övriga kommentarer egentligen överflödiga. Kommer ha bra chans att slåss om Vezina denna säsongen.
J Enroth : 96,9 % i nattens match och vinst. Mkt som talar att Enroth kommer vara den givna svenska tvåan efter 'Hank'.
L Ullmark : 94,7 i nattens match och vinst. Fenomenet Ullmark kommer enligt mig bli Sveriges nästa stormålvakt och kommer få ett stort genombrott i NHL denna säsongen. Är i NHL för att stanna.Spelar i ett lag som dock gör att han inte kommer få någonting gratis.
A Nilsson : 81% i nattens match och förlust. Hyfsat godkända % av den Luleå fostrade jätten med tanke på att han varit nere runt 60% i en match mot Capitals . Matchen mot Capitals är fortfarande % mässigt en av dom sämsta insatserna av en målvakt i NHL denna säsongen. För Nilsson lär det viktigaste vara att vinna matcher för Edomonton och inte fokusera på statistiken för mkt.
Övriga målisar som Lehner,Läck och Markström bör få spela mer innan man vet var dom står.
Hursomhelst kul och även om finnarna ännu är strl större så närmar sig svenskarna ordentligt:)
Ikväll håller vi tummarna att DIF stretar emot samt att Modo vinner(vilket jag tror dom gör!!)
Oscar Lindberg gjorde inatt sin 12e poäng!! Killen är även på 10 plats i hela NHL:s totala plusminus !! Riktigt kul att läsa hur andra lags fan lyft fram killen!! Kom igen Ogge!! Kan landa på en imponerande rookie säsong om detta fortsätter. Är i helt rätt lag/omgivning för en fortsatt succe.
Melker är tillbaka med Sharks!! Kom igen Melkman!!
Larsson 'loggar' in extremt mkt speltid och gör det bra.(över 24min inatt)
AIK bekantingen och SHL guldvinnaren Klingberg dominerar stort.
Nu håller vi tummarna för spelare som Rundblad,Alm,Emanuelsson,Erixon mm.
När man läser det du länkade är det bara konstatera att man kanske intr har så dålig koll på Luleå trots allt. Krönikören bekräftar det mesta man själv misstänkt är fel. Det är enkelt att köpa 'namn'men erkänt svårt att köpa framgång . Det är därför det är så himla tryggt att vara AIK are för stunden. Vi kan tappa landslagsspelare som Norman och Jimmie tillsammans under en lång period och bara mala på. Igår hade 97:an Wingerli ett friläge och tyvärr stod den utmärkte keepern i vägen. Men det kommer fler frilägen (även för fnya AIK talanger)
Precis tvärtom verkar det vara för ett desperat Luleå. På forum läser man att klubben inte bara ska köpa en spelare utan två klassbackar och en toppcenter. Ingenstans läser man att 97-98 or från A jun ska kliva in och ersätta dyra divor som sakar klubbkänsla. När inte unga spelare från dom egna leden slussas in på ett kontinuerligt sätt är man som klubb illa ute. Luleå har nu blivit den svenska klubben alla andra lag,fans och media skrattar åt bakom ryggen. Öknamn som Realy Kassa, Realt Fulea. Igår säger LG på Radiosporten att någor är "fundamentalt fel med klubben" På Aftonbladet skriver man Fagerwall hade rätt när vi skulle få se ett nytt Lule efter uppehållet "ett sämre Luleå"
Detta är riktigt trist för norrlandshockeyn. Luleå är 2015/2016 SHL cansersvulst och måste opereras bort. Klubben hade nog mått bra av några är i allsvenskan så man kan våga börja ge egna talanger chansen. Dålig koll men den enda junioren som spelar är väl Mastomäki tror jag? Håller inte måttet när lag som AIK,Frölunda,HV,LHC matar fram egna och unga produkter i match efter match.
Luleå är för tillfället SHL:s enda dinosourie och alla andra vet om det.
"Pinsam förlust efter plågsamt spel med patetiskt resultat. Luleå Hockey skulle ta tre guld. Just nu är Sveriges kaxigaste förening inte ens på slutspelsplats. Finns det några ursäkter? Inte en enda. Det här var Luleås sämsta match hittills. Det här var precis som vanligt. Vad som var värst? Jag vet inte. Ni får välja själva, utbudet är det inget fel på. Daniel Larssons lilla styrning bakom eget mål som ställde Janne Sandström och gav 1–0? Den clownkonferens som sammanträdde i egen zon strax innan 2–0? Det misslyckade bytet innan 3–0? Det faktum att en motståndare fick stå skinande ren en meter framför eget mål i numerärt underläge tre mot fem? Det här var, rätt och slätt, genomuselt.
Luleå Hockey har byggt ett lag för ett spel som man inte klarar av. Nu, när spelet är så enkelt att en genomsnittlig cockerspaniel hade förstått det, har man inte spelare som klarar av att göra de små detaljerna rätt – eftersom det aldrig varit deras uppgift. I stort sett vartenda beslut som tagits den här säsongen har varit felaktigt och nu ser det vämjeliga resultatet av en organisation som bara knappt verkar klara av att sätta på sig långkalsongerna ett ben i taget.
I fjol fanns fortfarande Per Ledin och Chris Abbott i laget när det blåste snålt. När tränarna ändrade sin spelidé till enklare lösningar hade de tongivande spelare som visste vad som ger utdelning: Hårt jobb, noggrannhet med detaljerna, driven disciplin. Nu har tränarna Toni Rajala och Jacob Micflikier att tillgå och om jag ska vara vänlig – vilket jag egentligen inte alls har lust med – så står de inte riktigt för samma värden.
Än så länge har jag undvikit att kräva rullande huvuden i Luleå Hockeys organisation. Jag vet av egen erfarenhet att lugn, ro och långsiktighet ger bäst resultat – men jag börjar vackla. Luleå Hockey ståtar med
1) En sportchef som verkat smått granatchockad ända sedan hans kollega Thor Stöckel fick sparken. 2) En tränartrio som i stort sett misslyckats med allt sedan de kom till klubben för ett och ett halvt år sedan. 3) Ett halvt lag – minst – med spelare som verkar lika bekväma i de tuffa matcherna som en leprapatient i ett radiobilsrally. 4) En verkställande direktör som... tja, jag har ingen aning om vad Stefan Enbom pysslar med.
Än så länge har ingen av dem gjort någonting som berättigar att de ska behålla sina jobb.
Jag såg matchen på tv, Johan Harju verkade nästan gråtfärdig i intervjun och jag förstår honom. Det var ju inte så här den här säsongen skulle bli, han skulle ju vinna guld, precis som alla andra som kommit hit, de skulle bli hyllade och det skulle vara roligt.
De blev lurade av Luleå Hockeys guldlögn.
Varje gång Luleå Hockey mött en motståndare som inte spelat med huvudet under armen har man hamnat i stora bekymmer och oftast förlorat. Det finns varken riktning, mening, mod eller mål i den här spelartruppen. Med nuvarande lag- och klubbledning finns det inte ens någon räddning i sikte.
Ska någon avgå?
Kanske det – jag vet bara inte vem fan som ska börja.
Har ganska dålig koll på Luleå faktiskt. Men spelare som Harju,Rajala och Mcflickier är inga spelare man håller i handen när åskan går direkt. Tänk dig dessa spelare i ett negativt kval...pust. Man har läst väldigt många Luleåfan på forum kritiserat kaptensvalet av Harju rätt så hårt,många har skrivit att killen är alldeles för vek i motgång. Känslan man får är att killen blir mindre och mindre mot tuffare motstånd och tillslut far omkring och gömmer sig.
Tror inte det är lönt att sparka tränaren. Ett redan nervklent lag lag hade då blivit direkt förstört. Man har förstås lite koll på Fagervall sen han var hos ärkerivalerna. Många där var inte alls överdrivet imponerade av hans kunskaper som tränare. Men klart är att om Modo och Malmö kliver förbi finns det inte mkt kvar att göra.
{7827}: Lyssnade på sportradion att domarduon i Rögle-Brynäs hade en extremt tung dag på jobbet. Men som pojkspelare fick man ibland döma 'matchspel' i slutet på träningar. Efter att ha gjort det har jag valt att aldrig håna domare. Bäst är förstås att inte märka av dom. Jag brukar känna att det trots allt jämnar ut sig i längden.
Men märker att dåliga förlorare oftare fokuserar på domarna än vinnartyper som tar en förlust som en man och går vidare.
Växjö kommer definitivt klättra upp till en top 4a. LHC och Brynäs kommer vara och 'hugga' på 4e platsen tillsammans med FBK och Örebro.
{7603}: Domarna var katastrof, det blev fel åt båda håll. Men utvisningen på Zacke som renderade till 2-2 var värst av alla. Men med tanke på spelet vi hade så bådar detta gott! Nog ska vi ge Frölunda en match om seriesegern till slut. Gissar att även Brynäs och Växjö tillhör topp 4.
Xtravaganskaja: Känner likadant,onödigt poängtapp men det låg i luften länge i tredje att rätt som det är drar Örebro in en puck.
Riktigt trevliga resultat i övrigt. Roligt för Modo och nog borde de börja klättra.
Jag tror hela Sverige önskar att Modo och Qatar borde byta platser i tabellen.
Qatar åker på dyngstryk och hur är det de sinnesjuka brukar säga?
-Man blir glad!
Av det jag sett verkar de flesta Qatarerna babbla om tränarbyte. Konstigt dom inte ser att Osten misslyckats igen och fått lite för pengarna men även köpt fel.
Bra ändå om de sparkar Fagervall istället för Osten så fortsätter dom göra allt fel.
Oftast känner man sig rätt nöjd med 2p men idag finns ändå en liten besvikelse. Vi är det klart bättre laget och borde stängt ner matchen tidigare med tanke på att vi skjuter upp mot 40 skott.(keepern deras var vass!!) Hanses fortsätter vinna när han startar. Super Janne var stundtals magisk,Urbom är klart mkt bättre än i starten,går undan när Norman kommer åkandes.Skönt att Jimmie kom tillbaka till spel i 2a perioden.Riktigt viktigt att Axel fick 'måla' Nu hoppas/tror vi Ritola är tillbaka inom en vecka. Kommer göra att vi stärks framför allt i PP men med tiden blir ännu jobbigare för motståndarna att möta då dom ska matchas mot 4 extremt starka kedjor.
Är något riktigt bra på G helt klart!! känns som kommer fortsätta vinnartrenden mot ett FBK som varit klart ur slag den sista tiden.
Sitter på plats och ser matchen. Ja spelet har vi, ingen tokdominans men vi är jävulskt bra. Kul att se skåningarna tvåla till Rataq. Och tänk om Modo vinner på bortaplan!
Missade vår träningsmatch mot Berlin. Familjegrejer. Man var ju inte direkt orolig. 1500 närmast sörjande på läktarna fick se det stensäkra avancemanget. Nu blir det Davos' som har ett par spelare som vet vad det innebär att möta oss och få stryk.
Ja och sen Qatar som fick gnugga sig igenom till kvart mot ett finskt lag som precis som du säger la sig.
Ja nu blir det Frölunda, ett bra och roligt lag med egna spelare.
Många frågetecken som behöver redas ut!
Kommer sprattelgubben Fabricius att få en sprattelattack? Kommer Qatarklacken att skandera att Joel Lundqvist ska bäras ut på bår? Kommer Qatar att grusa Frölundas spelargång? Kommer flensis att överklaga? Blir det någon knätackling?
Många matcher i matchen.
Pucken mot sargen blir nog den viktigaste, vem vinner den kampen mån tro?
CHL igår och beträffande AIK var det verkligen inget mer än vad som krävdes. Egentligen helt perfekt släpa sig vidare med minsta möjliga ansträngning.
Det mest perfekta vore ändå åka ur innan SHL drar igång och ha matcherna som ren träning. Nåja AIK gör det rätta och ödslar ingen onödig kraft.
Såg inte hela Qatarmatchen men varje gång jag kollade såg man Tappara var det skickligare laget men såg ut ha bestämt sig för att nu får det räcka,nu kliver vi av.
Det var frilägen där man plötsligt missade pucken och såna grejer.
Qatar hade ändå en viss entusiasm. Kanske var det bara teater eller så ville man åka iväg under nästa uppehåll eller vem vet Porser kanske slängt in en morot.
Nu var det kanske mest den större delen av utfyllnad som var glada som Foppa,Fabbe,Melart m.fl som åkte runt och kramades och knappt fattade det var sant så bra man var. Ganska sorgligt när man tänker efter att de inte förstod Tappara la sig.
Bagdad han drar till med lite klassiskt Bagdad Boberi. Ja det var han som började skriva Sållet om Markus Svensson! Hihihihi! Nej det är ljug. Den skotträdde Anders "sållet" Nilsson var först, jag lovar.
Överlöparen Blister är där och fjäskar... Vi är som agenterna x och y skriver han.
Njae, inte riktigt tycker då jag. Mer som USAs pressansvarige mot Iraks Bagdad Bob tycker jag är mer träffande. Qatar-Bagdad är ju en så otroligt tacksam meningsmotståndare att ha, även om pedofilangreppen mot Barbro varken är är roligt eller direkt klassigt. Snubben är desperat, saknar integritet och är ruskigt smaklöst, men det visste vi redan.
Men Yoda och Farbror, jag tror bestämt ni skriver som ni gör om Anders Nilsson bara för att provocera. Ni vet att det där är en riktigt duktig målis, men ni försöker retas med Savage 😊
Jag ser att Savage är här inne och läser allt. Alla förstår han vill lära sig hockey av riktiga experter.
Ser att Qatar möblerar om i kedjorna och jag tror allt handlar om att Fagervall vill ha ryggen fri. Ingen ska kunna anklaga honom för att inte provat den och den konstellationen.
Det här tror och hoppas jag de ditlurade stjärnvärvningarna förstår och kommer spela med i.
Tror alltså det kommer ett bli ett väldans hattande nu fram till jul men inget kommer funka.
Roten till allt är nämligen att importerna känner sig lurade av Osten när han lovade guld och gröna skogar bara för någon öht skulle nappa.
Sportchefen med sämst rykte och klubben spelarna avskyr var tvungen bluffa. Pengarna räckte nämligen inte ens till ett medelmåttigt lag utan tog slut när Flickan,Sweatt,Rajala,Melart,Mikkelsson och Schira överbetalats.
Nu står Fagervall och "stjärnorna" där med ett "halvt" lag och känner att börjar vi vinna kommer Ostfan undan.
Gissar naturligtvis men hoppas hoppas min teori stämmer.
{7804}: Nu är jag ingen målvaktsexpert heller men av det jag sett så lever Anders "fotbojan" Nilsson nästan enbart på storlek. I princip står han på knä och försöker täcka så mycket som möjligt och kanske är det som Yoda säger att han även blundar.
Alla puckar som går bredvid killen och innanför ramen är mål.
Jo jag funderar lite på CHL imorrn. Råkar vi vinna turneringen är det bra men den är verkligen inte något att skryta om som de gör i Qatar. Tycker ändå AIK tar den betydligt seriösare i år och vi ska ju bara gå vidare mot Berlin. Qatar tror jag också går vidare för Tappara var verkligen bleka senast och såg inte intresserade ut. Visserligen var Qatar också bleka men på hemmaplan tror jag det blir svårt fejka en förlust. Chansen finns dock att Qatar imorrn har missat två av Ostens målsättningar eller bergstoppar. Seriesegern finns inte på kartan och CHL. Ostfan klarade baxa laget till första uppehållet och nu har han bara en sträcka kvar till juluppehållet. Om haveriet fortsätter kan Osten sparka Fagervall och ge honom skulden lagom till jul. På tok för tidigt sparka Fagervall nu för misslyckas nästa tränare förstår alla det är Osten som misslyckats. Då kommer Ostfan även undan med att den nya killen inte hinner få ordning på truppen under våren. Bra då stannar förhoppningsvis stolpskottet Osten.
Ha så var det dags för att avlägga en liten rapport om Sveriges mest skotträdde målvakt Anders "Sållet" Nilsson.
Sållet har på något konstigt sätt lyckats lura till sig ett kontrakt med Edmonton, världens mest talangfulla lag. Tyvärr svärtar han ner klubbmärket, som väntar.
Plats 29 i räddningsprocent. Givetvis mest beroende på de duktiga utespelarna.
I vunna matcher, den viktigaste statistiken för målvakter i NHL och andra ligor, vunna matcher, där ligger han på plats 46 med mäktiga 2 vinster!
En floppmålis helt enkelt, men inte ett dugg konstigt då han kommer från Qatar där flopp sitter i ryggmärgen.
{7804}: Ja centersidan är stark. Bara som exempel,tror då inte Lasse J skulle vilja ha någon Qatarcenter. Tror inte han vill ha någon Qatarback heller. Absolut ingen Qatarmålvakt. Tror faktiskt endast Sweatt vore välkommen till AIK bland Qatarforwards.
Länkar till en tunn och trist artikel av Mr Madhawk som jag vanligtvis tycker bra om. På det stora hela, med tanke på vad och hur de har värvat så är Luleå den stora besvikelsen och fiaskobygget hittills av alla SHL-lag.
Logiken här inne på HS, det är att ifall man supportrar ett dåligt hockeylag så får man häva ur sig vad som helst och ljuga ihop de snuskigaste historierna endast ett väldigt sjukt psyko kan "tänka" ihop.
Det lämnar förstås väldigt lite spelrum för oss AIKare eftersom vi är så jävla bra. Men det är också trösten. Vi lan fokusera på det hockeymässiga då det är vår trumf i sammanhanget.
Sen anklagas du förstås att vara jag. Och sen klistras samma inlägg in för tvåhundrade gången, kopierat från en tid då han skrev att han lovade att han inte läste här.
Sen är vi någon Ulf från Pite, en oskyldig hängs ut.
Så här har det vart i 8 år nu.
Jaja...
Bara att fokusera på det hockeymässiga.
Norman i Tre Kronor är såklart kul, även om jag tycker att Zackrisson också borde vara given. I serien går vi som tåget, CHL stormar vi mot titeln, och sen vet vi att vi alltid är som bäst i finalen. Mot trippeln! Samtidigt har vi en majoritet ur egna led och har massor av spännande ungdomar på gång.
Qatar däremot... Hihihihi! Årets, årtiondets, ja t om årtusendets flopplag. Flensis fuskar och lider av köpmani, men trots miljarderna är de toksämst. Minus i alla budgetkolumner trots att miljarder stoppas in, ändå måste flensis dra börs för att rädda från kvalspel ser det ut som. Jävlart allt är inköpt, utan hjärta, utan eget spel, mest sargutdunkarmedley och fulspel.
Man måste ju älska sätter som Jimmie Ericsson gör mål på. Alltid i ansiktet på målisen, 30 cm från mållinjen. Där stör han och bökar in puck efter puck :-)
Som du skriver Barbro!! Hat och fokus på annat än AIK ger inte särskilt mycket. Fortsätt nån vecka till och du kommer känna känslan ännu starkare,Måste säga att veckan utan flamewar gick rätt så bra för dig!( och vad det verkar desutom hyfsat enkelt .)
Till skillnad från hur vissa andra verkar haft det.
Ganska precis på dagen 1v sedan nyheterna om LJ kom. Den dagen raljerade en annan lags sk supporter från tidig morgon till sen kväll om hur förjävliga AIK var. Insinuerade vidare på bisarra pedofilspår varvat med ett mkt sjukligt och naivt språkbruk. Det verkar nästan som om varje AIK framgång omedelbart måste beivras och att provokatören själv anser sig vara den rättmätige straffudelaren?(spooky) Denna besatthet verkar närmast patologisk med klart paranoida drag. Det klaraste beviset på en mkt dålig självbilden och bristande sjukdomsinsikt levererade provokatören själv för ca 1h sedan!! Då hade tydligen behovet av att åter igen raljera över ungefär samma sak som tidigare gjort sig påmind. Med bristande självrespekt och impulskontroll finns galenskaperna nu att läsa för all framtid.
Detta beteende har mer eller mindre bevittnas under hela veckan,ibland med bisarra försök att tom verka litterär i sin beskrivning av AIK ,deras spelare och dess moraliska,utseendemässiga och allmänna förfall :) För att sen i nästa inlägg hamna på en så barnsligt låg nivå att man som ovan läsare har svårt att ens kunna följa med i dom snabba kasten mellan öknamn och rena fantasier.
Djupt beklagligt och förstås oerhört sorgligt.
Men mest bekymmersamt är nog ändå att detta beteende bevittnas och påhejas av en slags omogen fanclub. Samma person/er som tidigare visat upp den högsta av moral på AIK sida och pekat med hela handen och förklarar hur äckligt vissa AIK medlemmar beter sig.(vilket mkt väl kan stämma/stämmer!)
Men vad är det man säger 'it takes two to tango'
Vad man undrar är vad vissa andra fan har för en agenda? Hade det varit en AIK fan som imponerades av en person som skrev på ett liknande obehagligt sätt som provokatören, slår jag vad att vissa personer på forumet tom hade anklagat dessa för att vara en och samma person:)
Frågan är väl är hur inkonsekvent kan man bli utan att skämmas ögonen ur sig?
Provokatören med bihang försöker på ett ytterst genomskinligt sätt sprida sitt ut hat genom att normalisera sitt eget beteende genom att påtala att andras beteende är så mkt värre.
Yeah right!!
Minns denna strategi från sandlådan när man var 4-5 år.
Men med det sagt har alla ett ansvar.(AIK fan mer än andra)Skolor stänger ner sociala forum för att mobbarna inte bara går all in utan numera är totalt 'bananas 'och saknar alla slags spärrar. Spärrar många av oss hade när vi var unga är nu som bortblåsta pga anonymiteten kräken gömmer sig bakom. Unga personer tar tom livet av sig pga näthatet och forskningen är minst sagt bekymmersam. Samtidigt sitter vuxna människor parallelt online i sin egen galna världs där dom byggt upp hela sin identitet kring att hata en motståndare mer än att älska sitt eget lag. Man hoppas innerligt dessa personer inte är föräldrar.Tror helt ärligt vissa personer aldrig ens satt sin fot i sitt eget favoritlags hemmahall.
Är sådana människor som i förlängningen plockar upp ett samurajsvärd och besöker en skola eller tar fram en pistol och skjuter vilt på ett hockeyderby.
Önskar alla fans lycka till som vill lägga ett skönt fokus på det positiva,men gärna förstås med rejäla sågningar när det är berättigat!! Exemplet på filmningarna i tex Barbros inlägg funkar utmärkt och träffar bra då det är relevant samt omöjligt att snacka bort (med tanke på inledningen av SHL.)
Låt er bara inte smittas av andras extremt låga nivå för mkt. Glöm inte heller att vissa personer bara väntar på ett läge att legitimera sitt eget hat via andra och ert framtida beteende.
Efter att ha följt vad vissa skrivit under snart 1v tid är det bara inse att vissa är här för att förstöra mer för andra än lyfta sitt eget lag och sina medfans till nya nivåer.(Vissa AIK fan tyvärr inkluderat) Detta faktum gör att det aldrig kommer finnas ett schysst debattklimat utan enbart fungera som grogrund för mer hat.
Fokuserar vidare på kvällens match med vårt kära landslag och håller tummarna att vi vinner Karjala och att AIK spelarna går fortsatt bra.
Önskar alla er fan ett stort lycka till under den resterande shl säsongen !!
{7804}: Att tycka att vårt försvar är katastrof är väl kanske inte och sparka på den som ligger... Rena fakta bör man nog tåla:)
När det gäller transatlanter kan jag köpa värvningarna på centersidan denna säsong, tycker dessa är ok, de går att motivera, även om jag inte gillar spelartyper som Lapierre. Även värvningen av Welch får anses vara ok. De flesta av våra talanger är yttrar och kan behöva nån rutinerad i kedjan som hjälper dem. Kan även köpa att man värvar Whitney. I övrigt.... Heskha istället för att låta Carlson eller djuse för den delen spela...Det har visat sig vara ett dåligt beslut, heska gör mkt misstag och ser slö ut.
Det intressanta är att vi med följande uppställning gör våra bästa matcher
Inget märkvärdigt men helt ok, vi gör en riktigt bra match mot FBK, spelar stabilt, men av någon anledning startar inte dessa killar nästa match.. Hursomhelst tror jag AJ kan få ordning på truppen, han verkar dessutom har intressanta principer som kan komma till nytta.
Tarasov: Nu menar jag absolut inte att sparka på den spm ligger ner eller klanka ner, men försvaret som jag sett hos er i år är fullständigt bedrövligt. Från alla fem spelare.
Fem gubbar som står still och tittar på, mjukt, och enkelt att ta sig in i slottet. Det handlar inte bara om dåligt självförtroende även om det såklart spelar roll. Det har inte vart någon idé eller något system. Antingen går man på, eller så kör man box, zon eller man man, men oavsett hur man spelar måste man uppträda som en koordinerad unit på isen där alla rör på fötterna.
Helt rätt att kicka Huras.
Framåt ser ni helt okej ut och ni har många spännande ungdomar som lan utvecklas ytterligare.
Inte en chans i helvetet att ni slutar bakom Karlskrona om så självaste Eilert Pilarm kliver in som headcoach. Därför är det obegripligt att ni inte innan sässe bestämde er för att riskera en mellansäsong för att utveckla de egna ungdomarna istället för att köpa om ett tjog hockeypensionärer från Kanada.
40min kvar så gäller att vi ödmjuka och jobbar till oss 3an. Får vi den tar vi detta. Svennson är sådär kusligt bra som han var i slutspelet mot er senast.