{7827}: Bra initiativ av dig!! :) så verkar inte bara Möller vara klar utan även Hetta( Madhawken har sällan fel) Kul då Hetta har en utvpotential lite lik Normans enligt mig, folk glömmer snabbt hur låg poängproduktion Norman länge hade i AIK( samt lön) Men har nu utv till en sv SHL bästa spelare och är högt uppe i poängligan. Kul att vi är i topp i alla 'stats' Tänker på PP,BP,serieledning,målvaktsstats mm,mm. Detta brukar vara ett gott tecken inför ett stundande slutspel.
Ovanligt mkt 'silly' redan för oss med Möller,Jocke,hetta!Emanuelsson,Rundblad,Erixon mm. Sista säsongerna har det varit knäpptyst då vi spelat så långt in på vårsäsongen.
Kul att vi fortsätter släppa fram så mkt framtida SHL spelare:) Vi var mkt nära att slå/ta poäng mot Örebro och Backlund mm vann matchen innan mot DIF.
Belackare som vill få oss att verka osportsliga blir väldigt sorgliga spillror då vi matchat juniorer kontant under hela säsongen. Mot tex Modo hade vi en kedja med två 97 or och en 98a:) Men då var det inte lika intressant att gnälla:)
Man kommer aldrig ifrån att HV har mer att spela för vilket ofta räcker långt,men det hade DIF också och vi hittade ett sätt att vinna. Tippar med hjärtat och säger 4-2.
tror inte att någon väljer KHL för något annat än stålarna. Svårt att trivas i Putins faggor, Boratland eller Kebabistan utan att vara riktigt riktigt osmart tippar jag.
Oscar har faktiskt småbarn och det kan inte vara den bästa situationen att flänga runt där även om pengarna är bra, men förstår att någon vill ta pengarna i två år för att trygga framtiden för familjen. Man ska inte vara girig, två år räcker gott.
Enligt det jag har läst och forskat mig till så presterar samtliga hockeyspelare som spelar med oss 5-15% över sitt max, plus då en garanterad chans till att sitta på finalbordet och lira om guld-jackpoten, så tror inte att Oscars agent ljuger när han säger att Möller vill spela med oss.
Men jämfört med NHL så är vi ändå blahablaha. Så är det. Det är inte så att jag inte unnar Oscar en chans till NHL och ett envägskontrakt, men osäker på att han har förtjänat chansen då jag inte följer KHL som är en marginellt bättre liga än SHL. Det Oscar då borde göra är precis som du säger, komma hem till oss och prestera 5-15% över max och förtjäna ett fint envägs i NHL.
Ursäkta för lite svammel. Jo det här med Möller. Kom på ett nytt scenario.
Kanske har de två åren i Ryssland satt sina spår och karln är verkligen sliten,risig och i stort behov av AIKs program.
Familjen och Oscar kanske känner de behöver landa också och vill ha det stabilt och lugnt en tid.
Då kanske en låg envägslön inte alls är intressant. Jag menar det kommer knappast skilja enormt på en hög lön i AIK. Dessutom har han väl fått in en grundplåt nu i Ryssland så han sitter inte i sjön.
Då kanske han tänker att ett år eller varför inte två i AIK för att träna upp sig i toppskick och ordna riktigt fina stats är det vettigaste.
Skulle han stanna i två år är han ändå inte äldre väl än när Bellemare drog och hans karriär är inget dumt exempel med säkert minst 5 år i NHL.
Till din tidigare kommentar om lönerna först. Det ligger mycket i det du skriver. Men ifall sociala avgifter räknas in så sticker Qatar iväg ytterligare i toppen av kostnadsstatistiken. Tänket såklart på den sociala situationen uppe i ingenmansland med alla dess knivviftande koskensörplare där uppe.
Angående Möllers kontrakt har jag läst att han skrev på ett femårs som rullades i två år, så det påbörjas nästa säsong. YES!
{7603}: Jaha ja Lindvall i "riktiga" AIK visar allt han lärt sig i apan och blir utbytt efter 54sekunder och två silar, måste vara världsrekord eller helt normalt för en målvakt utbildad i apan? Kanske någonting för Lasse att värva? Han har ju viss fabless för misslyckade målvakter från Solnaklubben.
Holy Mackarel! Den lille giganten Oscar Möller är sugen på en återkomst till Sveriges i särklass bästa ishockeylag. Man sitter här och slickar sig om munnen. Bara att hoppas att vapendragaren Jocke lindström, ni vet... Guldpuckenvinnaren, också är sugen på fler SM-guld. Och sen har vi då Alm, Erixon, Rundblad, Emmanuelsson och ett gäng andra storstjärnor som säkert också är sugna. YES! Skellefteå AIK, hallelujah!
{7603}: Kan tänka mig att rangordningen stämmer, alternativt att siffrorna är minus sociala avgifter, för siffrorna känns ca 10 mille för lite per klubb.
I er årsredovisning så står det spelare ledare mm fick 33,7 samt 8,3 i övriga pensionskostnader på det kommer sociala avgifter... Iofs förra årets siffror, samt att summan inkluderar alla spelare, tränare men vi får väl gissa att A-laget tar större delen av den summan.
{7804}: Ja till skillnad från dig så är jag lyckligt gift med en vacker kvinna och inte som du, sambo med en billig bag in box i en illaluktande ungkarlslya...
Mycket bra skrivet Barbro, rentutsagt fängslande texter!
Flensis kanske får överklaga Helbers lista?
Tror inte våra 10 juniorer igår kostar så mycket. Över sikt kan det bli NHL spelare av flertalet, och då får vi ju on några miljoner till kassan för varje en av dem. Som en aldrig sinande guldgruva vår juniorverksamhet.
Bry dig inte om hjonet som häller kosken i sin Pajala Sunrise. Men passa dig för han kan nog bära kniv.
{7603}: jahapp, nu blir man kallad för alkis också ... fy fan vilket miserabelt drägg du är, en jävla misslyckad abort.
ett fegt jävla svin som gömmer sig bakom ett fejkat nick .... sorgligt att du kan kalla dig för Skellefteå supporter, för du är en skamfläck, inget annat.
Försvinn nu under den sten där du har gömt dig i flera år.
Wilhelmsson: Frestande skriva som främst Sven Savage och Dansbandswolf i Qatarboken brukar göra. Typ, Ja du koskenalkis Jörgen Wilhelmsson från Pajala. Du är väl så borta i spritångorna du knappt är vid medvetande. Fast det ni gör är ännu värre för en oskyldig drabbas.
Till ämnet så kanske det var drygt 70 pers på plats. Tittade mer noggrant och såg bl.a Toyne Ringwald skulle vara två personer, fettot med de utvecklingsstörda ögonen och utseendet är lätt räkna fel på. Det var enligt rykten ett par personer /sektion på sitt. Därför korrigerar jag personer på plats till dryga 70.
Helber är naturligtvis den mer trovärdiga jämfört med Osten som ljugit sig genom livet. Här tror jag också det kan vara så de flesta klubbar räknat in löner för tränarna.
Qatar är jag ganska säker bara angett summan för spelarna så den korrekta siffran är nog drygt 50 miljoner för Qatar ca 10 miljoner mer än näst dyraste trupp.
Wilhelmsson: Ok, märkligt ändå, på alla J-20matcher uppskattas siffran
På SHL går dom efter sålda biljetter (inte hur många som är där).
Mig spelar det ingen roll egentligen, lyfter mest frågan på om det var sålda biljetter, uppskattat antal på läktarna eller faktiskt antal åskådare på plats som nämndes..
Lite som en annan psuedodiskussion som endel engagerar sig i nu om truppkostnad i SHL
Helt ointressant eftersom de olika föreningarna räknat olika, vissa föreningar har bara spelarna med, andra (bland annat Färjestad ) räknar in även tränarna och materialens löner i truppkostnad
eltifoso: enligt Luleås sida så var det 2236, står så på swehockey också, tror inte dom får "uppskatta" siffran, dom måste ha koll på sånt vid händelse av brand eller dylikt.
Wilhelmsson: Var det verkligen 2236 på matchen, eller är det en uppskattad siffra? Uppfattat det som att de som var på herrmatchen fick stanna kvar om så önskades och då hade dom det väl svårt att veta hur många som var på läktarna?
Att det var mer än 50 står klart för alla, men inte kan man vara säker på 2236?!
Förövrigt lätta pengar igår med ett bet på Lule kvinns
{7603}: nu vet jag att du är en Luleåhatare men varför sprida din smörja hela tiden ?
"Vad är vitsen? Var finns det genuina? Var är den äkta glädjen? Var är förankringen? "
Vad snackar du om egentligen? finns det ingen glädje i damlaget när dom vinner ? vad är INTE genuint med det ? varför tror du det inte är en äkta glädje ?
ibland är du så förblindad i ditt hat så det bara kommer ut ren dynga i dina kommentarer, förövrigt så var det 2236 personer på matchen, men jag antar att du inte förstår skillnaden på 50 och 2236 om man nu går efter dina inlägg på hockeysnack.
Bra avslöjat av Helber som visade upp spelarbudgeten för SHL-lagen.
Qatar har alltså dyraste truppen men sämst spel.
Osten måste vara den sämsta sportchefen men samtidigt är hela klubben och kommunen väldigt hatade och har enligt en undersökning sämst rykte bland spelarna.
Visst kan man förstå spelare som Rajala,Flickan och Sweatt var dyra även om de flesta förstått de är överskattade. Detta har inte Osten insett utan förmodligen överbetalat de än mer.
Förutom dessa överskattade måste Osten ha betalat på tok för mycket för alla Hedmantyper. Jag tror Osten betalat stjärnlöner till brunkare.
Det ser ut som Osten helt skitit återväxten och bara sett kortsiktigt för hans ego har inte tid. Ostens ego handlar om vinster nu! Osten vill ha sina egna vinster! Osten bryr sig inte om att så det andra får skörda!
Tack för att du finns Osten!
Tack för du är så värdelös,avskydd och inkompetent Osten!
Tack Osten för du får Skellefteå AIK att glänsa än mer och underlättar verksamheten för största konkurrenten!
Xtravaganskaja: Helt ok att vi förlorade ikväll. 10 (tio) juniorer var det va i laget? Jag har sittplats till sista matchen nu på tisdag då man även ska fira seriesegern.
Ursäkta sena svaret Sofos!! Fick en rörmokare hemma som bytte toalett uppe och nere för 500skr. Stället jag köpte 'bajslådorna' på skulle ha 4000skr för installationen av båda :(
Frölunda vann vilket nog var riktgt viktigt för dom. Våran match var inte något att minnas och Backlund var enda ljusglimten (samt Jannes straff) Med det sagt vill jag inte ta något ifrån Örebro som ofta passar oss illa sista tiden.
Nåväl.....utmärkt tillfälle att ta en förlust ikväll och var helt inställd att den redan skulle kommit sist mot Djurgården.
Lite oväntat Johan Backlund kanske också spelar. Trodde han skulle få vila och spela sista matchen på tisdag.
Många intressanta matcher och placeringar som snart ska avgöras.
Intressant om AIK men även Pesonen kan fortsätta växla upp. Tycker det var länge sedan AIK gjorde en så bra match som senast.
Läste någon spekulerade det kanske var en Backlundeffekt. Inte alls otroligt för det såg verkligen ut som laget trivdes,var trygga och fick en kick av att målisen var en vägg.
Xtravaganskaja: AIK och Frölunda har lika mycket att spela för. Vi leder ligan med 13 poäng. Hur man än ser på det så är Skellefteå AIK ett jäkla bra lag!
{7804}: Men vilken comeback/debut:) Killen var grym:)
Kul!!
Jämn match där vi dominerade 1a,DIF 2a och 3e var rätt jämn.
Målvakten avgjorde helt enkelt.
Kul för alla åsnor som sågade föreningen Skellefteå AIK för starten av Backlund:) Erkänner att jag njuter lite extra när clownerna somnar in ikväll med dumstruten på:)
Kul att se Backlund i kassen, och i Qatar står då Philip Gustavsson. Högberg lirar i Linköping. Det betyder att vi har två stycken Skellefteåmålvakter ikväll i SHL och noll stycken Qatarväktare. Bättre kvalitet i kassen ikväll.
Xtravaganskaja: Haha, jag var både ironisk och ärlig. Det pendlar snabbt från att man är världens bästa farsa till att man är sämst och inget fattar...
Ok 20 min till matchstart. Kul med Backlund och verkligen väntat då ledningen tidigt gått ut med att han ska få någon start. Även spännande att se Pesonen med sina gamla vapendragare.
Därför blir det extra olustigt när man läser motståndarfan som kritiserar valet av Backlund som osportsligt:( Vi har genom bra spel satt oss i ett gynnsamt läge där vi kan spara på spelare inför slutspelet. Om motståndarlag vill ändra på det så är det bara tvinga oss att slåss ända in i kaklet,sen är det en annan sak att inte göra sitt bästa vilket förstås ingen 'sane' tvivlar på. Men med tre landslagsspelare från denna säsongen borta är vi givetvis rejält försvagade.
Men tippar med hjärtat och säger 3-3. Backlund vinner sedan bonuspinnen åt oss på straffar:)
Vad hjärnan tänker lämnar vi:)
Ikväll ska jag passa på att pusta ut och fira med en iskall sierra Nevada Pale Ale och en 'skvätt' 16 åring från Lagavulin (som en mkt trevlig person varit och lämnat)
Kul!! Enjoy!! Ser 'vi i 5an med sonen' och väntar på att det ska ta slut så grabbarna hinner se när spelarna åker igenom elden:)
Sen blir det slappa framför matchen med Lillan i famnen.