"grusa spelargången, visa spetskompetens i hjärndödhet vecka in och ut, dunka någons huvud i isen, knuffa en motståndare i spelargången, slå en annan junior i ansiktet"
Jaha vad tror ni om han en del på andra forum har ju redan oduglig förklarat honom ..... en del lite mer positiva vad tycker ni ? , jag är nog lite försiktig optimist tror de kan bli bra om allt nu går i lås.
Till ni brynäsfantaster inne på denna forumsida lycka till imorrn! svårast är att knyta ihop säcken.....
hmmmm , såg en tyken kommentar om en snuttefilt? tjaaaa vi skulle behöva lite mer värme här uppe så här i valborgs tider så tack för det. =)
{7804}: Såja, Yoda. Gosa in dig i snuttefilten nu så ses vi i september igen. I år var ni inte tillräckligt bra för att gå längre än kvartsfinal. Du får vara nöjd med att ni slapp play in.
klart jag är bitter och grämer mig. Den där plumpen i protokollet, en torsk och 17 vinster mot er. Att vi inte kunde vinna den och ha 18 raka uppsmiskningar. Sen såg domarn till att ni fick möta indijanerna från Jöttä-borrj. Med lite bättre och rättvisare domare hade vi fått möta er i semi, och då hade vi då kunnat gå upp till 22 raka segrar. Det skulle ha vart nåt!
Jag lovar att den där boxarn som knockade samma motståndare 17 gånger på 18 matcher, han grämer sig också över den där förlusten. Även han skulle reagera som jag gör: jag är bättre, jag är högre rankad och nu har jag en titelmatch... efter 17 torsk... han skulle nog också reagera med ett fniss!
{7804}: Jag tror Brynäs haft stor nytta av sin storhetsperiod 60-70t. En SM-final för Brynäs är stort men knappast något omvälvande.' Hävdar många kanske alla andra guld de tagit efter 70-t varit billiga eller rent av stölder. Jag hoppas vårt senaste decennium skapat liknande trygghet och AIK nu framöver kan agera lika kyligt eller kyligare än alla andra lag.
Senaste säsongen var ju sanslös när man tänker efter. Skadorna,Möller men tror det var mer också. Något skumt var det med Calofs haveri men även Emil Ps sorti skapade någon form av turbulens gissar jag.
Jag är helt övertygad det är för tidigt räkna bort oss nu flera år pga en säsong som innehöll så mycket skit. Hoppas AIK nu är på spåret igen och kan lägga in en ny växel då finns stor chans som Yoda säger vi kanske bara är i början av dynastin.
Intressant rykte se länk. Beskrivningen av spelaren känns klockren. Har spelat med Bud och känner de varandra väl är mycket vunnet.
Funderade även på Martin L som borde vara möjlig och kom då tänka på Oskar Sundqvist. Läste Sunken har klassisk låg AHL lön och kanske är han typen som inte gillar harva flera år. Kanske kittlar även tanken komma tillbaka och få en betydligt större roll än 2014. Alla svenskar kan väl inte hamna i NLA och KHL är ju speciellt.
{7804}: Vi har mötts EN enda gång, head to head och när det verkligen gällde: finalen 2012. Ni vek ner er där, när det gällde nånting. Sen får du gärna trösta dig med att ni slagit oss 17 gånger på raken när det inte gällt nåt mer än poäng i en seriematch.
De enda lag som på allvar kan titulera sig "dynastiförening" i ordets rätta bemärkelse är isf Djurgården och Brynäs. Total dominans under 50- och halva 60-talet resp halva 60- och hela 70-talet. Jämfört med den tidsmässiga dominansen är väl er lilla stund i rampljuset mer att betrakta som en dagslända.
Sen får vi brynäsare väl känna oss hedrade när du skryter om hur många segrar ni har mot oss den senaste tiden. Måste tyda på att ni tar oss på väldigt stort allvar som motståndare och anser att ni har gjort en enorm prestation som lyckats slå ett så pass bra lag under en så pass lång tid.
Bästa laget varje säsong lyfter bucklan. Ni gick inte ens till semi. Vi slog ut laget ni åkte ut mot.
Snälla, krysta inte fram fler haltande jämförelser. Vi är ett bättre lag. Punkt slut. Nästa säsong kanske ni är bättre igen om det är en tröst för dig.
Ni har vart bättre än oss mot de andra lagen i år, det stämmer. Mot oss har ni däremot vunnit en match och åkt på stryk 17.
Tänk en boxare som säger till en annan, jag har en titelfajt i WJblahblah divisionen, och det har inte du. Den andra tänker: hmmm jag har spöat dig 17 gånger på 18 matcher, de flesta på knock-out. Tro du att du är bättre, jag kommer ändå att släcka ditt lyse igen nästa gång vi möts.
{7804}: Grejen är att vi är ett bättre lag än er denna säsongen. Bara att acceptera, precis på samma sätt som ni varit bättre än oss flera säsonger i rad, förutom 2012.
Tabeller ljuger inte. Slutspel i bäst sv sju ljuger inte. De två bästa lagen spelar final. Det bästa lyfter bucklan.
Rytter: En del av definitionen är väl just det, inte för Wikipedia är nån bra källa alltid men i just det här sammanhanget talar det för mitt påstående:)
{7804}: Så kriteriet för att vara en dynasti är att slå ETT lag väldigt ofta under en tidsperiod? Lev du i din lilla bubbla...Personligen så engagerar jag mig på säsongen 16/17 Du kan fortsätta att pimpla ditt billiga bag in box vin i tron att det är ett fint årgångsvin.
Fast det är ju inte det som är definitionen av en dynasti. Det handlar om att härska och regera ensam under tid, det kan man knappast påstå att ett lag med 33% i vinster i det slutgiltiga slaget gjort.
Att man varit en maktfaktor och otroligt duktiga på att få resultat är det inget snack om, det håller nog alla med om. Men att använda ord som dynasti är bara löjligt, och ännu löjligare med dynasiternas dynastiförening.
Yoda:
Fan vad glada ni ska vara att ni slapp möte Brynäs och bli förnedrade, dom tar nog gärna alla förluster mot er och byter mot ett guld nu.
Rytter: Kan ju även vara att man haft en dominerade ställning under en period, skulle nog säga att 8 raka semi, 6 finaler och 4 seriesegrar, topp-4 vid 7 tillfällen kan kvalificera in under "dominerade ställning". Frågan är om årets säs är en tillfällighet.
Dynasti är ofta en period eller liknande i ett lands historia då en släkt eller familj eller liknande regerar/härskar över tid.
För det första så är knappast 6 år tillräckligt länge för att klassas som en dynasti, för det andra så har ni ni inte regerat regelbundet. Under dessa 6 år med finaler så har ni vunnit två, andra lag har alltså varit bättre 66% av gångerna och detta kan man knappast klassa som att härska eller regera.
Så att slänga sig med uttryck som dynastierns dynastiförening blir ganska patetiskt sett till ordens betydelse.
ditt kriterium må vara tre raka guld. Mitt kriterium är att spela final 6 gånger på 7 år och spöa er 17 gånger på 18 försök. Jag får väl kalla mitt eget lag vad jag vill på vårt forum?
Rom vann inte varenda fältslag, ändå var det en riktig dynasti. Sovjet vann inte varje match på 80-talet, men det var ändå en dynasti.
Ja dynastiernas dynastiförening känns bara rätt när man pratar om oss.
{6984}: Kan nog tycka att 6 raka finaler kan kvalificera för att kallas en "dynasti", även om jag personligen inte skulle slänga mig med det ordet. Exv pratas det om att Chicago skulle kunna kallas en dynasti med dagens NHL, den "dynastin" känns iofs avslutad i nuläget. Generellt känns det som mkt svårare att ta en rad av titlar idag än förr. Uttrycket "dynasti" används ju lite med glimten i ögat härinne.
{7804}: Det räcker inte på långa vägar. Första kriteriet är 3 raka guld. Det handlar om att VINNA inte att delta. Ni har ett imponerande facit de senaste åren. Men det räcker inte till att kalla sig dynasti.
{7804}: Har inte följt matcherna så noga men HV saknar visst Törnberg,Laine,Ullström och Abbott. Är det så här det gått till genom åren? tror det. Flyt och stulna guld mot lag som saknat något, underpresterat eller hämmats verkar vara Brynäs grej. Granström och Bulan ska de verkligen få stå där äckla sig med bucklan? På nåt sätt devalverar Brynäs sig själva om de vinner i år. Det blir så tydligt de då prenumererar på smutsguld.
Ja Råttio får vakta båsdörren, och Mannberg får bara tillfoga det egna laget skada under 24 sekunders speltid. Då vinner Brynäs, i en match då stolpen är bäst!
Och så till Gnomström. Skulle nog säga att han är den mest hjärndöda typen som just nu är aktiv. Spritt språngande hjärndöd, han borde inte få vara på isen.
Såg också att Alcen blev glad och jublade efter mål i tom kasse. Hoppas han inte blir avstängd nu
Zackrisson är klar för Dnipr Dnopr Slashishisk i Boratland, bara att gratulera honom! Så nu kan vi då skriva av Zacke. men skulle vilja se en center in av den kalibern.
Noterar att Zaborsky åker på utv för osportsligt uppträdande. Han jublar efter ett mål. Ett ledningsmål, i en SM-final, och då jublar han. Ja det var ju ganska grovt, tur att han inte fick matchstraff av Sören Persson! Han borde nog sluta och jubla när han gör mål utan istället börja tackla folk i huvudet, ligga kvar på isen och lipa vid varje närkontakt, kasta lite klubba hit och dit, för sådant får man däremot göra!
Om Brynäs ska ha någon chans att vända detta behöver de få tillbax Sandström. David "mr 80%" Råttio duger inte. Får han mer istid än Mannbergs 11 sekunder så kommer det inte att räcka.
Har egentligen bara sett matcherna mellan oss och Qatar gällande Melart, men han har vart riktigt bra i samtliga matcher. Skulle vara ett bra nyförvärv, men det beror såklart på pris också.
{7804}: Kan inget om kontrakt och så men nuförtiden går väl allt ändra, tänker på Petter G. Om Nashville säger du kommer nog bara få sitta på läktarn nästa säsong. Kanske även ger AIK en slant typ Urbom. Lindgrens beskrivning är ju klockrent Petter G.
Hersley? Dyr men kanske är sugen på ett nytt guld. Har sett för lite av Melart i år men det sägs han var betydligt bättre i år.
{7603} Melart för dyr ??? eller för långsam? Granberg lär nog satsa nåt år till där borta han har även kontrakt nästa år. Lundberg, tror nog han fortsätter där borta ... men man vet ju aldrig...
för övrigt så tror jag nog tyvärr att Jimmie kommer att meddela att karriären är slut med de skador han har är det frågan om det är klokt att fortsätta....
Pontus P ...? jag tror han blir kvar jag är väl lite delad i uppfattningen ... visst han är skicklig defensivt .... men sen då`?
Det känns som Jonathan P är klar, alla medier jag kollar säger så.
OM jag då ska spekulera om resterande lediga platser i truppen så,,, är det 3 platser som det känns som AIK har budget till . 1.Defensiv stabil back ... 2.Kontruktiv center 3.kontruktiv forward/sniper
En annan viktig faktor alla experter vurmar är ju kontinuiteten.
Om man räknar in Pudas som återvänder kan det bli endast en helt ny back in. Dessutom målvaktssidan intakt. Skulle en återvändare till komma in på backen blir det ingen ny utifrån! Det tror jag iofs talar för någon okänd kan vara på g. Något nytt projekt brukar AIK alltid vilja ha.
Tarasov: Nu finns inga garantier men nog tycker jag det borde finnas utveckling på alla nu kontrakterade backar. Fredrik Lindgren skulle fått ett minus nu resten tror jag mycket på. Alm sa sportchefen han tror gör sig rättvisa först i år. Katic borde funka ännu bättre. Djuse som var så bra tror jag känner sig hemma nu och blir ännu bättre. Aho,Öhman och Berglund väldigt unga. Om alla tar ett kliv blir det väldigt bra. Ev. Pudas och han verkar också göra stora framsteg senaste åren.
Har hört att Tim inte vill flytta från staterna. Har också hört att Pudas är klar för en återkomst till laget som fostrat honom, han var kapten i vårt juniorlag. Det betyder att vi har 8 backar på kontrakt med unge defensivt talangfulle Danielsson. Max en back till in. Hoppas på någon som är stabil defensivt utan att åka på lädret, vi har som vanligt ett överflöd i spelskicklighet i de bakre leden. Nisse Burström kommer nog att lämna tyvärr
{7804}: Vad tror du om sista backen in? Lindgren pratar om stor defensiv rightare som önskemål. Låter som Petter Granbergtyp och han har förresten ett år kvar på kontraktet tror jag. Tror du inte Rundblad skulle funka? MIkael har ju också sagt AIK strävar efter rörlighet och offensiv. Sedan fattar jag inte att ett eventuellt SM-guld inte hägrar för såna som Rundblad och Tim Erixon. Hur många bra chanser tror dom det kommer för på papperet ser det lovande ut.
Väldigt väldigt skön förlängning. Lagets klart bästa back mot Frölunda, och då var Katic småskadad och inte helt genomtränad. Får Thomson plåga honom en sommar så har Katic kapacitet till att vara en av seriens absolut bästa backar. Gillar också att han inte bara är jävligt bra med pucken och en fantom på rören, utan han smäller även på när tillfälle ges.
Arvidssons Nashville krossar Chicago med 4-0. Vilken spelare han är! Hade han spelat några färre matcher ifjol hade hackspetten vart en kandidat för årets rookie
Har ju varit ganska lugn silly än så länge och bättre det blir bra. Kanske betyder detta Burström hittat något annat där ute. Sedan om ryktena stämmer Pudas också. Isf måste det väl ändå in en till back? Min favorit är alltid Rundblad men kanske blir det någon mer fysisk vad vet jag.
Lindgren gnetar på och bra han inte rafsar ihop nåt bara.
Har inte sett mycket av slutspelet SHL mest matchen igår och helt ärligt blev jag inte imponerad. Lågt tempo,slarvigt trögt och såg ut som serielunken mellan två mittenlag. Förmodligen har det varit bättre matcher tidigare i serien men det glänsande spelet från våra högsta nivåer i finalerna var det långt ifrån igår tycker jag.
Viktor Arvidsson vad säger man! Inblandad i tre av målen igår och får för mig han är en stor nyckel i laget. Poäng visst men även dynamo och gör alla bättre.