{7804}: Rättvisa skipas och Brynäs hade tydligen lärt sig läxan från 2012 att fulguld är farliga saker när alla andra lag sätter de falska mästarna på plats året efter.
Skadeskjutna vinner HV ändå och med full styrka hade de förmodligen lekt med Brynäs.
Ett topptaggat AIK hade haft fullt sjå med detta HV därför känns de som ganska värdiga mästare tycker jag. Jag tror vår Ortio varit tungan på vågen i en sådan final.
Måste säga det var nog tur för Brynäs de inte stal guldet igen.
{7804}: Ju mer du tjatar om det, desto mer indikerar det på motsatsen. Klassiskt fenomen: den man älskar, agar man. Helt Ok, du behöver inte låtsas...👊😀
näe du har helt fel, vill inte till något pris ha Gnomström i dynastiernas dynastiförening. Det skulle vara väldigt äckligt.
Skulle svara samma sak om någon påstod: här ska du få en tallrik med bajs med krossat glas i, du tycker nog att det är jättegott! Näe det tycker jag inte, skulle aldrig falla mig in att smaka på sådant.
{7804}: Alla VET att du mer än allt annat vill ha en Granis i ert eget lag, ditt ständiga upphakande och kommenterande om honom är en säker indikation på hur stor din önskan är. Tyvärr, han stannar i dyastiernas dynastiförening (den äkta...) Nöj dig med fläskberget istället: en filmande pajas som spearar, kastar sig och är allmänt hjärndöd....
skulle aldrig falla mig in att kasta in grejer på isen eller på motståndarna, skulle ALDRIG ringa och hota en domare. Det här som Gnomström håller på med kväll efter kväll, dunka folks skalle i isen, slå juniorer i ansiktet i spelargången, grusa spelargången, sådant skulle jag inte heller hålla på med om jag var en spelare. Du har fel där.
Sådant får ni hålla på med i Brynäs. Och Qatar, där verkar ni ha en själsfrände.
{7804}: Tyvärr finns det en skitklick fans i dom flesta föreningar även i HV där dom ökända slipshuliganerna härjar/härjade genom att spotta och kasta snus på bortalaget! Tycker alla arenor ska ha ett plexiglas över båset för att förhindra att sånt här händer jag menar det är ju spelarnas säkerhet som sätts på spel!
Blister Brigade: Öbbas lite halvloja stil är inte helt olik hur Wallson var i början. Ja det gäller att finna ett lämpligt starkt kort som måste lira ihop med Bert, ser inga problem med de andra två...
Tråkigt beteende av Brynäs fans igen. Hålla på och kasta grejer på HVs spelare och ledare och in på isen. Tidigare var det domarn som mordhotades innan match. Väldigt osportsligt! Nog förstår man varför Gnomström är så populär i den föreningen, om jag fick bestämma skulle han buras permanent.
Zappaholic: Tror mer på att det ger lite "råg i ryggen", om man slår de svenska mästarna varför skall man då inte kunna vinna de svenska mästerskapet:);)
Tarasov: Och jag som trodde Saik var nöjda med att ha slagit Brynäs 17 avse 18 senaste mötena? Tydligen har klubbledningen och Yoda olika ambitionsnivåer.
{7804}: Vet inte, men i någon intervju hävdade Wernblom att han inte ville träna Modos J-lag då Lukas var på väg upp i dem, men kanske annorlunda på a-lags nivå.
Tarasov: Jag vill se en stark ledare i båset som kan ta ner Bert på jorden om han skenar och är mer framåt än klockare med andra ord en balanserad mitt punkt :)
{7943}: Hm det här ska bli intressant, jag personligen tycker inte att Öberg har känds trovärdig som tränare men jag är skeptisk att bara köra Bert/klockare och holm som tränare, hoppas nog att dom hittar ett starkt kort att trycka in i trojkan
Tränarkonstellationen kommer under nästa säsong att bestå av Krister Holm, Stefan Klockare och Bert Robertsson, samtidigt som Mikael Lindgren knyts närmare laget.
En annan ledare som jag tror skulle kunna vara aktuell är den gamla AIK-legenden Wernblom. Det saknades lite jävlar anamma förra året, och både guld-Jimmie och Wernblom är sådana som inte accepterar dålig kämpaanda.
Läser att Öbba verkar entledigas från sitt kontrakt som huvudtränare. En liten skräll ändå, eftersom vi har en tränartrio. Misstänker att det är någon eller några spelare som är missnöjda.
Om man ser till spelet under säsong så är det däremot inte så förvånande. Visst har BP och PP vart briljant, men det här klapp-klapp spelet a la Sovjet från 80-talet som man tidigare vart bortskämd med har lyst med sin frånvaro. grundspelet har inte var så bra. En stor del av det kan såklart förklaras med skador, men spelmässigt var grundserien inte godkänd.
Ja vem ska nu ta över? Inte en chans att dynastiernas dynastiförening frågat efter hockeymördarna Rönken eller Bulan Bobs tjänster. Vi kör inte med inbördeskrig mot hockeypubliken och de egna fansen i vår förening. Jag slänger ut ett litet tips: guld-Jimmie. Jag tror att guld-Jimmie går in som en av tre coacher.
För det första så är min förvåning rätt stor att man bryter med Öberg. min förvåning kanske delvis kan förklaras med att jag numera bor så långt ifrån "staan" att jag inte kan följa allt som händer så noga... Min enda förhoppning är att man gjort klart med en ny tränare så att man inte tappar tempo i denna så viktiga lagbyggarperiod.
Jag misstänker att många Brynäs supportrar har börjat räkna timmarna... misstänker att det är ett jäkla tryck i Gävle nu och förhoppningsvis också i eran hemmarink. LYCKA TILL I KVÄLL!
Sist men inte minst som nån påpekade i ett inlägg så är baksidan av ett sm guld, spelartappet .... Förhoppningsvis för Brynäs så har man en plan , Nye tränaren Melin är ju duktig
{7603}: Bättre med fulguld än fylleguld, apropå baksmälla. Tkr finalmatcherna varit bra, öht kul slutspel med iaf 6 potentiella vinnare. Nu är det dessutom snart dax för vårens stora hockeyfest:) VM!
{7603}: har du sett Brynäs skadelistor de senaste åren? Inklusive i år, med skador på Sunken, Bertilsson, Johnson, Rautio och Zaborsky större delen av säsongen och slutspelet.
Dåliga förlorare är det värsta som finns... gå tillbaka till barmarkstränigen i gruvan där ni kan gråta och tycka synd om er själva för att ni jobbar så hårt...
Blir ju lite av ett fulguld igen för Brynäs om de vinner mot ett skadedrabbat HV. Dessutom många andra lag som känns bättre i år men som fallit bort av olika anledningar.
Skulle Brynäs vinna tror jag det är upplagt för ett riktigt ras nästa säsong. De lär tappa många spelare och dessutom normal baksmälla på det.
Det som blir tyngst är nog ändå alla andra lag kommer tänka hur fan kan de medelmåttorna stoltsera med guld nu jävlar ska vi tvåla dit de falska mästarna.
Rättvisa skipas och Brynäs hade tydligen lärt sig läxan från 2012 att fulguld är farliga saker när alla andra lag sätter de falska mästarna på plats året efter.
Skadeskjutna vinner HV ändå och med full styrka hade de förmodligen lekt med Brynäs.
Ett topptaggat AIK hade haft fullt sjå med detta HV därför känns de som ganska värdiga mästare tycker jag.
Jag tror vår Ortio varit tungan på vågen i en sådan final.
Måste säga det var nog tur för Brynäs de inte stal guldet igen.