Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1826953 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
{7603}:

det är mest sargutdunkare och barn i den backuppställningen... inte mycket att hänga i julgranen där inte.

DansbandsWolf:
Tog och kikade genom er backsida och undrar faktiskt om ni menar allvar.

Mikkelson-Sondell
Todd-Sandström
Själin-Nässen
Engsund-Grahn
Kim Johansson

Nästan alla lulefans är överens Sandström är ett stort frågetecken. Skadechansen är god och håller han sig hel är det tveksamt han hänger med.
Det innebär 3 etablerade backar resten imponerar inte ja ska jag vara ärlig imponerar inte Todd och Mikkelson heller.
Nog tror jag det måste in någon till men säkert är det inte.
Får inte Bulan med sig någon från Brynäs? Lukas Kilström?
Känns som Melarts öde avgjordes av Bulan eftersom det fanns tid skriva fast.
Bulan kanske är typen som vill ha yngre som kan formas och ledningen har säkert stor tillit också till Bulan men undra om inte han är rejält överskattad i dagsläget.

Urbom klar för ännu en uthyrning till Djurgårn. Skönt! Urbom var godkänd ifjol i Djurgårn och har spelat upp sig efter sin svaga säsong hos oss. Tyvärr tar han ofta Urdumma utvisningar efter avblåsning, men blir ändå en viktig kugge hos dem.

Vi har som sagt en annan back på radarn. En gammal lagkompis till Bud som är stor, stark, rightare men lite mer spelskicklig än Melart och Urbom.

DansbandsWolf:

Helt ärligt såg jag bara våra 4 matcher förra sässen. Men klart man läser om matchen, kollar highlights etc för att se om det fanns någon fadäs att rapportera om. Ofta är det ju det.

Nu såg jag bara 4 matcher och highlights men Tycker att Melart var bättre än Jaros och Schira, den sistnämnde är riktigt dålig faktiskt. Mikkelson är väl en stabil och allround bra back på SHL nivå, han blir viktig för er med tanke på hur er backsida ser ut.

DansbandsWolf:
Bra ni tappar 3 av 4 toppbackar.
Jag tror dessutom det är stor chans Sandström får stora problem.

{7804}: Ha ha ha, nej försök inte gubbe lilla! Du ser varenda match Luleå spelar för att hitta någonting att klanka ner på så de så!
Mellart var 4:e efter Mikkel, Jaros och Schira. Frågor på det?

{7804}: Läste att Melart tag lägre lön i fbk. Han såg fbk som större chans att vinna ett SM-guld nästa säsong.

DansbandsWolf:

Typ 4e back... efter taliban-Janne, knätacklar-Engsund och Ägg-Toddy då eller?

Kan egentligen inte uttala mig då jag inte frivilligt ser Qatar, men i matcherna mot oss var grott-Eilert väldigt duktig och er klart bästa spelare.

{7804}:"Bästa spelaren".....nää nu ljuger du igen. Ilari var typ 4:e back men hos er hade han gjort nytta som enda backen som vore fysisk, vi har flera av den typen. För dyr och för många onödiga utvisningar men en kul kille som skall ha ett stort lycka till.
Ni får trösta er med att hämvändande fysbacken på hela 79 kilo Pudas nappade på locktonerna så var glad åt det (den) lilla :)

Jag skulle jämföra det med en av dessa trailer trash amerikaner som utbrister "ha ha nu skrotade Trump Obamacare". Den mer förnuftige grannen svarar "ja men utan Affordable Care Act så är du själv utan sjukvårdsförsäkring, så varför jublar du?"

DansbandsWolf:

nog får du sitta där och fnissa när er bästa spelare skriver på på ulfven! :-)

{7804}: "överst i näringskedjan, alla vill hit".....jo tjena!
Bulan, Rönken och nu Mellart, listan är lång på alla som INTE vill till fake AIK.
Hi hi hi hi hi, man blir glad!

Läser att dynastiernas dynastiförening för diskussioner med Martin Lundberg. Mannen, myten, legenden, som är som huggen ur sten. En jävligt hård stensort dessutom. Nu är jag ingen geolog, men någon slags härdad granit är det nog. Den mytomspunne iskrigaren som har sin egen standard i folkmun kallad för Martin Lundberg standard. En spelare som skulle kunna stirra ner Clint Eastwood och få Steve McQueen att byta kallingar.

Mamma mia! Hetta, Lundberg som yttrar i en kedja som jagar livet bland de panikslagna backarna i SHL. Inger mer fruktan än Djingis Khans och Attillas horder tillsammans tror jag?

Det luktar guld! Det kan jag säga redan nu.

{7804}: Frågan är hur han ska bli bättre när han byter ner sig? :-)

Zappaholic:

nu när han får lagkompisar som har klubban på isen och t om åker åt rätt håll... så ska du nog få se att blindpassen förvandlas till geniala små vrickningar! ;-)

{7804}: Nu tillhör ju inte Pudas elitseriens toppskikt direkt. Vet inte riktigt vad jag tycker om den här värvningen av er. Tycker inte han blommat ut hos oss. Bra förstapass, men ganska svag i egen zon där han allt för ofta blivit fastcheckad eller slagit blindpass...

Möjligt han blommar ut hos er...

Huge:

Ja jag kommer ihåg tiden innan vi bröt oss ur kokongen och blev dynastiernas dynastiförening. När vi bara var en vanlig dödlig förening som inte var överst i näringskedjan. Då blev man ju förbannad när spelare lämnade för en konkurrent. Numera ser det annorlunda ut när vi bara kan välja och vraka bland seriens bästa spelare, det är nästan som ett hedersomnämnande när vår sportchef ringer på mobilen. De som tyvärr får lämna bryter ihop i gråt. :-)

{7804}: Ja, grattis till Pudas.
Nu har Brynäs skolat in och lärt upp honom, med hans hjälp så kanske ni tar er förbi kvarten nästa säsong....

Sv: Säsongen 16/17
{8198}: Betalar du ens någon skatt? Det håller jag för otroligt...

{7804}: Grattis till en bra värvning. Pudas är dessutom en retsticka och trash talker av rang i slutspelstider.

Jajamensan! Pudas klar för TRE år! Välkommen hem Jonte!

Nu får Pudas äntligen vara med och slåss om guldmedaljen, inga såna där halvhjärtade försök som Brynäs kör med! ;-)

Zappaholic: Uppfattningsförmågan nere på noll ser jag, vi kommer inte längre. Du påstår du är polis, sorgligt att ens skattepengar ska gå till sådana som dig.

Zappaholic:

hoppas att det offentliggörs vem som skämde ut Brynäs sådär, samt att personen får ett kännbart straff av Brynäs.

{7943}: Att säga särbarn en gång är en gång för mycket, men någon systematisk mobbning som många velat göra gällande, är det ju inte fråga om.

Tarasov: Fast snacket mellan spelarna kommer ju inte vara underhållande om alla är snälla och fromma som lamm. Som domarnas mikrofoner nu - skulle det ha ökat underhållningen? Det enda som det har gjort för mig är att förstärka bilden av att gemene domare saknar självkritik. Men jag kan förstå varför domare går med på att ha mikrofoner, de avskyr ju all kritik.

Zappaholic:
Här svingas det hej vilt må jag säga...
Som leg SSK och f.d. vårdanställd måste jag försvara Zappaholics påstående att varje individ oavsett diagnos är unik, visst samma sjukdom/åkomma i botten men hur detta yttrar sig är lika olika som vi människor är. Däremot tas det inte upp när nu Linus har denna diagnos kan ju fatta fel beslut att säga något han med som inte är passande och triggar i gång detta. Om nu detta har skett ska vi låta vara osagt men i stridens hetta och adrenalinpåsalag så kan det ha sagts helt omedvetet. Men personligen så tycker jag att vi lämnar detta lite djupa samtalsämne och ser framemot en trevlig silly säsong som kan kanske ge trevliga alt. otrevliga överraskningar..

{8198}: Ok. Du vill sitta kvar i sandlådan.

Jo jag läste ditt inlägg om hur du tvärsäkert slog fast att har man inte adhd/Aspergers så har man betyyyydligt lättare att handskas med kränkningar.

Du tror det ja, men du har inte en jävla aning om hur varje enskild människa mår efter att ha blivit kränkt. Sorgligt obegåvat resonemang.

Det är mer klädsamt om du är tyst. Tack och hej.

Peja:
Iofs en annan fråga än "vekhet", men syftet med mikrofoner är väl redan avhandlat. Om inte annat för underhållningen. "Grisarna" vill säkert inte ha mikrofoner men övriga spelare störs nog inte av det.

Tarasov: För vem skulle mikrofoner införas? Jag törs lova att nästan ingen spelare skulle vilja det. Vad blir nästa sak, mikrofon i omklädningsrummen?

Zappaholic: Tro så du, jag fick fram det mesta i mitt första inlägg som du inte läst, BRA polisarbete.

Peja:
Nu kör de till viss del mikrofoner i NHL så det blir en förberedelse för det isf. Det handlar ju inte om att förbjuda något utan snarare att de skall få "stå upp" för vad som sägs, tror dessutom du överskattar snackets påverkan på spelet. Tacklingar är ju en helt annan fråga och har mkt större inverkarn på spelet, blir annorlunda om man tar bort dem.

Tarasov: Spelarna kommer inte kunna hantera det trash talk som finns på internationell nivå om alla måste åka omkring med mikrofoner i Sverige. Det är lite som om vi skulle förbjuda tacklingar, fatta chocken att komma till tre kronor eller nhl och bli tacklad för en spelare som aldrig har blivit det förut.

{7804}:
"Ett annat alternativ vore att ha en speciell entré för Granström, direkt från en bur in på isen utan möjlighet till kontakt med en människa."
Du menar som med Gladiatorernas Pansar? Coooolt, Wikegård skulle komma direkt! 😂😂

{7804}: Det klart det är klumpigt och olämpligt. Idiotiskt.

Men det är även dina öknamn som du håller på med härinne. Du kan ju inte kritisera öknamn och hån när du själv pysslar med det stup i kvarten.

Skärp dig, Yoda. Har sett skitbra och sakliga inlägg från dig. Mer sånt och mindre hån, tack.

Det finns trots allt hopp då skribenter inne på Brynäs eget forum påtalar hur olämplig denna fadäs var. Klubbledningen har även tagit avstånd. Hoppas de går ut med namnet på den de straffar sen, vem det nu kan vara???

Sen kan man även tycka att spelare som går och sopar till motståndaren rätt i fejjan innan matchen ens dragit igång, de borde bestraffas i efterhand av DP. Ett annat alternativ vore att ha en speciell entré för Gnomström, direkt från en bur in på isen utan möjlighet till kontakt med en människa.

{8198}: Ok, jag har uppenbarligen missat något i det du skrivit och du verkar inte ha förstått exakt det jag ville få fram.

Personangrepp är onödiga även härinne.

Peja:
Bara för att det för att det diskuteras vad som ok att säga på isen så innebär inte det att spelarna bli veckningar. Vägvalet vi gjorde för en 10-12 år sedan med att satsa på att utveckla spelare har ju visat sig lysande, de försvinner ju inte bara för man har gränser eller diskuterar gränserna. Tkr faktiskt Linus visar att han är lite hårdhudad iom att han går ut säger vad han tkr trots att det finns "oskrivna lagar".

Det är skicklighet/fysik som ger segrar snarar är "snack", Lindblom/Zabbe var ju nära att vinna finalen åt er, pratar man hårdhet tycker jag Paille skall lyftas fram.

Zappaholic: jag tolkar det som att ligga nära i markeringen på motståndaren "som en akne i röven"

{8198}: Tror faktiskt det är du som har problem med läsförståelsen.

Ärligt talat så vet du ju ingenting om mig och vad jag jobbar med men ändå kan du göra tvärsäkra uttalanden om det också.

Duktig du är.

Zappaholic: Ja men vad rätt du har, hoppas man inte får dig i ditt arbete som polis någon gång ärligt talat.

Ber dig fortfarande läsa mitt första inlägg, sen hur din uppfattningsförmåga är som har jag märkt redan men det kanske klickar någon gång lite senare.

Tarasov: framförallt tjänar publiken på att det uppstår vendettor mellan spelarna på isen. Rydmark va Foppa är en odödlig klassiker. Och vi kan ju glömma att utveckla spelare som kan tävla internationellt om de huserar i en snäll miljö där inga fula ord förekommer på isen. Internationellt gäller det att vara hårdhudad...

Zappaholic:
Kan väl ge dig en poäng där med journalister/dubbelmoral/krypa unde skinnet.

Peja:
Tkr det är fritt för spelarna att tala om de blivit trackade, har man sagt en grej skall man kunna står för det även utanför plan. Öppenhet om vad som sägs på isen är inte fel.

Vem tjänar på den där oskrivna regeln? Jo "grisarna", försvinner den får de helt enkelt "stå upp" för vad det säger. Sätter någon in en ful tackling får de löpa gatlopp.

{8198}: Haha, ska jag tagga ner? Det är ju du som går bananas.

Du har ju inte läst vad jag skrivit om saken. Jag försvarar ingen som använder ordet "särbarn". Det är osmakligt. Men det betyder inte att Linus Söderström blir mer kränkt av det än någon annan på isen kan bli av annat trashtalk.

Men det klarar du ju uppenbarligen inte av att ta till dig.

Och jo. Jag har jobbat med det i sex år och vet hur diagnoser inom det autistiska spektrat fungerar.

Tarasov: Söderström är långt ifrån ensam om att bli trackad på isen, men han är ensam att gå ut i medierna med det. Därför måste du också ifrågasätta hans motiv. Det har uppenbarligen fungerat att lyfta frågan internt för alla andra SHL-spelare som har valt att agera utan att gå via medierna. Det finns en oskriven regel att inte gå ut via medierna och det är tydligt varför.
För att kunna bedöma hur farligt glåpord "särbarn" är i sammanhanget måste ju alla glåporden upp till ytan. Tycker du att medierna ska intervjua varenda SHL-spelare så att de får delge sina erfarenheter?

Tarasov: Det är väl inte farligt. Problemet, som jag ser det, är att ordet "särbarn" tydligen är värre än allt annat.

Samma journalister som hyllat spelare som "krupit under skinnet" på sin motståndare skriver nu krönikor om det eländiga som Brynäs gjort. Vad tror de egentligen "krypa under skinnet" innebär?

Zappaholic: Men för helvete lägg ner, VÄX UPP. Läs mitt första inlägg längre ner, det har du uppenbarligen inte gjort.

Wow, ånej.

Och nej jag tror inte på att du arbetat med ungdomar som har Aspergers. Då hade du inte yttrat dig som du gjort/gör.

Tagga ner lite.

Peja:
Problemet med att ta det "internt" är väl att effekten skulle utebli. Allting annat på plan för ju en "naturlig" granskning, att "grisarna" granskas borde de väl ändå tåla. Vad är det Söderström gör som är så farligt?

Eller: Frågan är om man verkligen vill utrota trash talk från hockeyn eller om man tycker det tillhör spelet. Sedan finns det alltid gränser för vad man kan säga. Vi skulle även ha sluppit diskussionen om Söderström hade lyft frågan internt istället för att gå via media. Om du blir trakasserad av någon på din arbetsplats, vad gör du då? Lyfter du frågan internt eller via media?

{7804}: Kan du ge ett konkret exempel på vad Granström har sagt till motståndarna?

« · 1826953 · »