Ha ha visa mig bilden där han bromsar in. Finns inte en bild som visar att han gör en inbromsning med skridskorna i syfte att sänka farten, på dig låter det ju som att han nästan står still när han träffar.
Det han gör är att fortsätta glida, han tar inga skär men han gör heller igen som helst antydan till att bromsa in som du försöker att ljuga ihop.
Du verkar gilla att ljuga, sedan när blev förresten slottet vid toppen på tekningscirkeln? Han släpper skottet ganska precis vid yttersta linjen och mitt i cirkeln. Har aldrig hört någon referera till detta som slottet.
Här har du den, tar den inte i huvudet säger du? Är det alltså bara på axeln? Bromsar han in? Är det i slottet?
tacklingen mot Qatar fick han en avstängning, och det var helt berättigat då det var en satsning bakifrån. Även fast det inte blev en skada var det hög skaderisk, och ett korrekt beslut. FEM MINUTER.
Crosscheckingen i match 1 blev han frikänd för, eftersom den tog i brösten och ej i huvidet, och Steen förstärkte. Uppenbart när man kollar på reprisen. Ingen skada utan fake, men kan förstå att det blir fem minuter då det är en onödig situaiton. FEM MINUTER.
Nu så delar han ut en ojuste tackling eftersom den är blindside. På en spelare som tar ett skott i vårt slott, på axeln, han bromsar in och det blir ingen skada även om Steen ligger kvar och mjölkar och visar upp bilder på ett litet sår utan blånad. Ungefär samma typ av skada jag får när jag spelar innebandy med jobbet. NOLL MINUTER!
Ja det var ju jävligt fult, över 55 matcher? Jösses!
Jocke får mer stryk än han delar ut, men han biter ihop och filmar inte.
Som vanligt när Jocke är inblandad, fega och respektlösa grejer han håller på med. Avstängningen han drog på sig i derbyt mot Luleå t.ex, crosscheckingarna mot huvudet i tidigare matchen också denna incident. Nej han borde få vila några matcher nu.
Man pratar om att spelarna ska visa respekt, det Lindström gör är vårdslöst och vadå inte träffar huvudet kolla på den sista reprisen hur Steens huvud flyger upp direkt vid träffen. Den är från blindside och tacklingen tar i huvudet.
Men om man kan bli avstängd för en respektfull inbromsad tackling emot axeln, som är blindside, på en puckföreande spelare som tar ett skott i slottet och ej blir skadad av tacklingen även om han ligger och lipar igen, då borde Jocke bli det.
den är inte snygg, men inte våldsam då han bromsar in. DEN TAR I AXLELN INTE I HUVUDET!
På sin höjd 2 minuter, men ingen huvudtackling.
Wennerholm, den okunnige, eldar igång.
Om Jocke hade tagit tillfället i akt och smällt på Steen där, så hade han inte rest sig upp. Steen som tar ett skott i vårt slott. Jocke visar faktiskt respekt där även om vissa inte inser det.
Om jag fick anmäla någon, så skulle jag anmäla Martin Johansson. För filmning. Det vart det tyst om, synd.
Myllärirs tackling på Lasch är däremot inte snygg, då den är helt utanför spelet, på en icke-puckförande spelare. En liten skillnad mot skott i slottet.
Det är ingen snygg tackling, från blindside och tar mot huvudet. Svårt att se att han klarar sig undan en anmälan denna gång. Denna borde iaf granskas annars är det något konstigt.
Men Bert kommer säkert att yra nått om seger för hockeyn, orättvist mot grabbarna i gruvan.
{7804}: Skellefteå är ett mycket bra hockeylag och man brukar försvara sitt lag med näbbar o klor men Lindström känns som en spelare som inte har nån vidare heder!! Om man stänger av honom så är åtminstone lite rättvisa skipad!
vi fokuserar på rätt grejer, och försöker spela stabilt defensivt utan att bjuda på chanser. Urstabilt hemåt. Framåt vet vi att vi har mycket talang och bra speed och vi kommer alltid att göra mål. Ser väldigt bra ut. Färjestad fokuserar däremot på helt fel grejer, och ser mentalt svaga ut faktiskt.
Ja 3-0 i matcher och 12-1 i mål. Inte 12-2, för det är en domarskandal bakom Färjestads mål ikväll och det vägrar jag acceptera även om vi var överlägnsa igen.
Igen en mycket bra laginsats med ett grymt försvarsspel. Odiskutabelt rättvis seger, igen. Färjestad känner att de är sämre och ger upp, igen.
Spelarkritik hos oss så tycker jag att det är en jämn insats där alla är bra, Ortio kanske som är grym. Hos Färjestad är det blekt överlag förutom att det har isens bästa spelare i Nygård som är 20 mil bättre än alla andra. Livsfarlig spelare som bidrar med något i varje byte. Synd att han har 2-års annars hade jag gärna sett honom i svartgult.
{7804}: du är en sån hemmafan!! Men hade det varit tvärtom så hade du skrikigt dig hes på minst 5 matcher!! Det är bra! Man skal vara enögd och du är som en cyklop i den grekiska mytologin :)
{7804}: jag driver ju bara med dig! Ni har haft marginaldomsluten med er i de 2 första matcherna då åtminstone Lindström borde varit avstängd minst 3 matcher! De var fula mycket fula, han e ful!! Så e de! Så gnäll inte på match 3
helt ärligt, vi har haft fan 20 tuffa bataljer på senare där vi tyvärr ofta åkt på däng, oftast rättvist. Hur ofta har jag anklagat Frölunda för att hålla på och filma och ligga ner och lipa? Ni spelar inte så. Det är väl typ Trump-älskaren Lasch som håller på, men i övrigt är ni rätt sportsliga. Vad fan håller Färjestad på med? Spela hockey för helvete och bit ihop.
Det man stör sig på Frölunda är mer dessa jävla marginaldomslut som 100% går med er, men det är en annan femma.
såg du målet? Hur i helvetet kan de se att den pucken är 100% inne, innan de blåser av? Det är nära, men pucken ligger still och den är inte över linjen! Det är ett dåligt skämt.
Vi får utv i varje situaion när någon ramlar, medans de kör Färjestadsliret ochhakar från blå till blå utan att vi filmar. Det är grova filmningar, där de låtsas att att det var något men huvudtacklingen var en jävla meter ifrån kontakt.
{7804}: Fbk viker ju ner sig totalt! Dra inga större växlar av det Yoda!! Vi kanske inte tar oss vidare men Skaik är inget som skrämmer! En farligt massa lyckskott från rätt dåliga vinklar! Har han glömt linserna i fbkmålet?
Ok, Pär Lindholms klubba nuddar Wikstrand, som flyger till isen. Klubban nuddar honom på ytterdelen av tröjan, men han flyger till isen likt någon yxat ned honom.
Den femte utv för Skellefteå, även om de inte gick på Martin Johanssons svandyk där.
Expertkommentatorerna säger ingenting. Är de blinda? Seriöst??????? Wikegård?????
Herregud så vackert. Backen blir så rädd när han ser att det är guld-Jimmie som har pucken, att han går ned på knä och drar en kabel i brallan. Han vill undvika att bli förnedrad. Guld-Jimmie åker in och fintar bort målvakten och pucken är i nätet.
{7804}: jag sköjar ju med dig! Sitter väl inte å tittar på Fbk vs Skaik frivilligt eller?!! Hos oss e de frun som tittar på sånt! Typ Wahlgrens mm! Men målet som Tim gör e ju en rembrandt av Fbk:s målis!!
vad är fult? Det är Jocke Lindström, som bromsar in och delar ut en mjuk tackling på en kille som åker in i slottet och skjuter. Hade han delat ut en tuff tackling där hade den Steen-tuffe på riktigt behövt gå till tandläkarn
Tack Nicklas. Vi spelar ett bra försvarsspel och de har inte skapat en enda vettig målchans i spel 5-5, men domarn verkar gilla att visa ut nån vit när nån grön ramlar.
Skulle önska att du granskar Martin Johanssons manöver där i slutet. Inte den enda fuskaren i Färjestad. När man är sämre måste man ta till fusk.
Noll filmningar från guld-Jimmie denna säsong, och knappt någon de senaste säsongerna, så kom inte med det kortet. Visst spelar han fult men han får också många utv.
Killen åker in i vår målgård och ska skjuta mot mål. Jocke bromsar in, och delar ut en mjuk tackling mot axeln, på en spelare som har en historik och ligga kvar och böla på isen.
Bit ihop det är hockey!
Nu är det nästa jävla filmning från Färjestad. Martin Johansson håller på och filmar och har sig. Ingenting från kommentatorerna. Herregud! Är det hockey som spelas eller?
Ha ha visa mig bilden där han bromsar in. Finns inte en bild som visar att han gör en inbromsning med skridskorna i syfte att sänka farten, på dig låter det ju som att han nästan står still när han träffar.
Det han gör är att fortsätta glida, han tar inga skär men han gör heller igen som helst antydan till att bromsa in som du försöker att ljuga ihop.
Du verkar gilla att ljuga, sedan när blev förresten slottet vid toppen på tekningscirkeln? Han släpper skottet ganska precis vid yttersta linjen och mitt i cirkeln. Har aldrig hört någon referera till detta som slottet.
Här har du den, tar den inte i huvudet säger du? Är det alltså bara på axeln? Bromsar han in? Är det i slottet?
twitter.com/twitter/statuses/977304390368481283