Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1884866 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}: Vilka får ni möta i Semi? Blir det smålänningarna?

Rytter:

Ok. Efter 3 avböner om ”bromsa in” har du nu bytt till att jag försöker flytta fokus från tacklingen och att AIK aldrig gör något fel.

Efter 20 inlägg om tacklingen och att jag erkänner att det ska vara en avstängning.

Du är en lustig prick.

Man undrar ju lite hur de kan klara av att göra sakerna i Amerika?

De kan se om pucken var inne eller ej passerade linjen? Målsituationer och avstängningar motiveras till alla lag. Repriser visas för båda lagen. De klarar av att se om crosscheckingen tog i bröstet eller huvudet, och ger straff därefter. Grova filmningar straffad för alla lag. Bedömningsnivån är generellt ganska rättvis oberoende av lagtillhörighet. Riksmedia och kommentatorer är opartiska. De har en kunskap om spelet och förstår speltekniska detaljer och uppsåt.

Hur klarar de av det?

Daddeh:

Håller med, men jag valde att inte jämföra tacklingar (Malmö igår eller Blomqvist) i denna diskussion eftersom det är dit Yoda vill få det, han vill ha bort fokus på Lindström och SAIK eftersom det aldrig felar.

Se bara efter matchen inte mycket om tacklingen utan mer om filmare och FBK. Vad jag vet är det ingen spelare som ha fått en karriär förstörd pga en filmning, däremot vet vi alla vad huvudtacklingar kan leda till.

Men jag jag håller med dig angående DN.

Mike.F:

Steen är en junior med en liten roll, har vart utlånad. Jocke vann Guldhjälmen. Steen är tacklingsbar då han har pucken.

Lasch är er bästa spelare. En liten kille som haft stora skadeproblem. Mylläri väger typ 100 kg och är väl Malmös 6e 7e back?

Pucken är långt därifrån, och Mylläri gör vad som ser ut som en manöver för att sätta motståndarens bästa spelare ur spel i en helt oprovocerad attack som är helt omöjlig att försvara sig emot. Pucken är väl inte ens i samma zon? Lasch riskerar tyvärr vara borta resten av säsongen om ni har otur.

Om vi tar dessa två situationer, och översätter till NHL där det finns kunskap och rättvisa bedömningar av personer med integritet, vad tror du hade hänt där?

Tänk dig att Ovechkin hade vart inblandad i Jockes situation och i slutspelets kvartsfinal gjort en likadan tackling på motståndarens 3e 4e center. Säkert hade det också kunnat bli avstängning eftersom de också tar sådana grejer på allvar. Kanske någon match, men inte säkert.

Tänk dig sedan att Washingtons storväxte 7e back åkt upp till Crosby som också har en historik, och sedan helt utanför spelet satt honom till omklädningsrummet.

Tror du att Ovechkin eller busen hade fått ett högre straff?

NHL har regelmänniskor och mediafolk som förstår sig på idrotten, till skillnad mot här.

Rytter: Håller med dig om att den utan tvekan tar i huvudet. Det är bara talgbollar som försvarar den där tacklingen. Bert och Jocke är så enögda man bara kan bli när det gäller sitt eget lag. Går inte längre att ta på allvar tyvärr. Däremot är fegspelaren Jockes takling bra mycket lindrigare än Blomqvist brutalt fula blind side-tackling på Emil Larsson så mycket fulare att det är svårt att ta DN på allvar. Enligt tidigare bedömningar skulle Jocke L, mot regelboken, ha blivit friad. Klart som fan det blir diskussioner om liknande situationer.

Man kan sammanfatta det med att härinne anser man att disciplinnämnden agerar huvudlöst, när det drabbar ens egna spelare...

Rytter:

Nu har jag skrivit 2 gånger att jag hade fel och du hade rätt, han bromsar inte som jag först uppfattade det. Han glider 10 meter in i situationen.

3 gånger nu då. Du hade rätt, och jag hade fel.

Behövs det fler gånger?

Daddeh:

Svårt att hävda att den inte alls tar i huvudet som Jocke och Bert försöker med, Kolla på klippet sakta (finns en repris som visar detta bra) och det första som rör sig är ju Steens huvud (och det gungar till ganska rejält och rör sig från det håll kraften kommer, hade det varit kroppen som flyttat sig vid axel mot axel borde det sett annorlunda ut). Sedan åker ju Lindström in framför Steen efter tacklingen, svårt att bara träffa axeln då. Hade det varit axel mot axel hade det ju tagit stopp för bägge och Steens huvud hade rört sig helt annorlunda.

Straffet för Lindström är rimligt, dock konstigt med tidsbestämt, 5 nästkommande matcher för SAIK hade varit rimligt här och för alla andra avstängningar.

Yoda:

Klart man ältar, för detta är din typiska argumentation. Kommer med helt falska påståenden för att vrida diskussionen i din favör och förminska situationer. T.ex att Lindström bromsar och att skottet tas i slottet så man måste in och markera i sådant farligt område.

Att du sedan inte har vett att skämmas när du ofta ertappas med lögn efter lögn i dina argumentationer är ju en annan sak, men det får stå för dig.

Daddeh:

Det är det jag säger. Han får 5 matcher pga media.

Men tycker generellt att det är bra för sporten att man försöker stävja våld mot huvudet. Köper en avstängning eftersom Steen inte kan försvara sig och skaderisken är hög, även om det inte är en så ful tackling. Det tidigare crosscheckingen tog i brösten, men Steen ramlar ihop och tar sig för ansiktet, spelar nästa byte och har inga skador i ansiktet. Eller förlåt, han säger att han fick en fläskläpp men den syntes då inte.

Däremot delar Rydalh it en cross rätt i fejjan på Alm i match 2. Den har det vart tyst om? Alm borde kanske ligga kvar och fota lite blessyrer och skicka till Aftonbladet som mest är i Färjestad omklädningsrum.

Martin Johansson och Rydahl verkar ha fått sig ett gäng smällar i ansiktet? Av osynliga mannen kanske? Ingen säger någonting.

Så är det faktiskt.

Kanske alla klubbar borde anställa en PR ansvarig som får köra lite drev och spin. Alla ska beordras att ligga kvar och hålla sig för ansiktet. Kul sport det blir.

{7804}: ja det är konstigt!! Om Lindström får 5 borde ju finnen ha minst 5 matcher han oxå!!

Mike.F

{7804}: Jag håller faktiskt med dig om att tacklingen inte är såååå ful. Men det är Jocke Fulsticking igen, som tummar på fairplay-reglen. De har redan fått så mycket kritik över att de friade honom för crosscheckingarna att det hade blivit ett satans liv om de friar honom åter igen. Jag tycker faktiskt han förjänat ihop en avstängning. Puckot borde ju ha fattat själv att han med nöd och näppe inte blev fälld för sina tidigare crosscheckings. Jag håller däremot inte med dig om att den inte träffar huvudet, kanske inte initialt men kör slowmotion och den träffar delvis huvudet utan tvekan. Steens hjälm studsar hårt från blindside.
Jag tycker personligen att DN är ett gäng jävla amatörer då de släppte Blomqvist tackling som var likadan men 10x värre än Lindströms tackling. Hur man än räknar det så har Jocke Highsticking haft tur med domarna och DN än så länge.

Rytter:

varför fortsätter du älta? Jag skrev att han inte bromsade in och att du hade rätt. Han glider 10 meter in i tacklingen utan att ta ett skär. Den tar inte i huvudet. Men kan köpa att det blir en avstängning.

Detta kan man ju sätta i paritet med det som Färjestad stått för under serien.

5 matcher! Malmöbacken får 3 efter ha satt seriens poängligavinnare ur spel genom en helt oprovocerad blindside attack när pucken är i den andra zonen. Ok!

Håller för övrigt inte med Bert eller dynastiernas stab om situationen mot Qatar hemma. Den var jävligt ful och farlig. Däremot var Larssons tackling helt just och det var Holloways eget fel att han blev skadad.

{7804}:

Går inte att ta dig på allvar.

Först hävdade du att Jocke bromsade in och att tacklingen skedde i slottet och att den bara tar i axeln. Allt eftersom du blir motbevisad ändrar du din story.

DN har gjort rätt, enda problemet är att det är tidsbestämt, skulle varit 5 matcher som SAIK deltar i, åker ni ut i 4 raka mot FBK skulle han fått vila första nästa säsong.

Sedan vill jag se Bert gå ut och fördöma tacklingar mot huvudet inte prata om en seger för hockeyn när man friar grisiga spelare som Lindström, i derbyt mot Luleå var det ju domarens fel eftersom han inte tog ut Larsson tidigare, så Lindström var tvungen att mosa en motståndare bakifrån och mot huvudet pga detta. Men enligt Bert kan ju aldrig egna spelare göra nått fel.

Daddeh:

domarna har vart ok i vår serie, även om det alltid är några grejer man irriterar sig över. De försöker tillåta kamp men stävja fasthållning, hakning, slashing, och det gillar jag.

Stör mig också på att Ortio filmat undersäsongen, men han har hållt sig i skinnet i slutspelet. Däremot har han blitt genuint påkört en eller två gånger och då var det ingen filmning.

Jag har inte sett en enda dynastiare filma i kvarten. Däremot slänger sig Färjestad som Rinaldo och flyger kors och tvärs, men ingen tar upp detta? Färjestad har stått för flera riktigt fula grejer i slutet av matcherna när matcherna är avgjorda, men det tar ingen upp? Färjestad har fått 50% av sina gjorda mål (dvs ett) på en jävla domarskandal. Det tar ingen upp? Istället är de nere i Färjestads omklädningrum och filmar deras fläskläppar och blesyrer, titta han har ett sår på kinden, men klart att Färjestad får åka och crosschecka folk i ansiktet samt ta 20 skär och hopptackla våra juniorer. Det är ju rättvist!

Som sagt, det blir att se utan ljud resten av slutspelet och hålla sig undan amatörernas afton på blaskorna. Wikegård är ok, även Sanny Lindström är ok och brukar vara hyfsat nyanserad.

Men jobbar man med skandaljournalistik där det enda hamnar om att gräva fram feta rubriker och skapa drev, publiken och pengarna är ju även större i sörland så då kan du ju sälja lite mer tidningar och TV-reklam, ja detta kombinerat med en okunnighet om spelet ishockey, då ser det ut som det gör idag.

Till er alla:

Jag kan köpa att Jocke blir avstängd. Anledningen är att attr skaderisken hög eftersom motståndaren inte är beredd. Däremot är Steen puckförande, tacklingen är inte våldsam utan han glider in i den och satsar inte speciellt hårt, skridskorna är i isen, axeln är nere, axeln riktas mot kroppen där den tar, men huvudet får sig en smäll av rotationen. Det är INTE en checking to the head.

Det man önskar i framtiden, det är att i liknande situationer att man visar större respekt och inte fullföljer tacklingen fullt ut om du tror att motståndaren inte är beredd. Det räcker med en knuff och du behöver inte smälla på fullt ut.

Däremot kan jag inte riktigt köpa straffet. Det är fem matcher! Jämför den här tacklingen med alla andra situationer och avstängningar.

Sen att det bara blir två matcher ifall vi slår ut Färjestad, det förändrar inte straffet. Det är regelverket som är fel. Regelverket behöver ändras.

Det som är överlägset mest fel och irriterande, det är Cmore, media och drevet. Det är en VÄLDIGT ensidig rapportering. Det är en ganska ful och grinig serie, och Jocke har vart inblandad i flera situationer. Men vad hade hänt om han åkte fram och crosscheckade någon i ansiktet? Han har inte gjort det, det har däremot Rydahl gjort. Inte var det någon media och intervjuade Alm efter match och fotade hans blesyrer? Färjestad får ett mål bortdömt, det visas på hundra repriser, domarna måste komma efter matchen och förklara sitt domslut. Det visar sig vara korrekt, och det ser man på repirsen varför. Nu är det en annan situation som går åt andra hållet, de dömer mål. PUCKEN ÄR INTE ÖVER LINJEN INNAN SIGNALEN GÅR! Det är helt jävla omöjligt att avgöra, det ser ut som den ligger på linjen faktiskt eftersom den ligger bredvid stolpen. Efter signal åker sedan Färjestad och lägger in den i mål. Domarna gör wash out, men ändrar sedan sitt beslut till mål vilket är felaktigt enligt reprisen. Är det någon som frågar domarna varför och ställer dem till svars? Nej, såklart. Det är en mängd grova jävla filmningar från Färjestad, mycket tråkigt att se. Kastar sig och håller sig för ansiktet, ingen ens i närheten. Flygekorrar som flyger kors och tvärs. Är det någon som frågar varför? Varför kastar ni er?

Nej, Jocke Lindström ska stängas av, det är det enda som rapporteras.

Rent generellt är hockeyjournalister och mediafolk väldigt okunniga och väldigt partiska. Den som vann senaste matchen är bäst och ska vinna guld. Massa klyschor. Sen ett drev på det. Man väljer ut en situation efter180 minuter effektiv hockey och oooooj det var det fulaste någonsin. Det är t om fulare än när man åker fram till motståndaren bästa spelare helt utanför spelet och mosar honom så att han får ledas av planen. Väldigt låg integritet och lågt kunnande. Att ni andra är här och retas och håller på, det får man köpa, klart man har retat upp folk från andra föreningar över åren. Men det betyder inte att det ena laget får göra vad fan som helslt och får uppträda hur osportsligt som helst och så struntar media i att rapportera sanningen. Vad hade hänt ifall Jimmie Ericsson uppträtt som Färjestads skådespelare? Ifall han hade crossat någon rätt i ansiktet? Ja det är ganska enkelt att räkna ut.

{7603}: Komiskt att du ens jämför Ortio med Myllys. Nämn en gång som Myllys fuskade för att få en fördel? Han slängde sig inte hejvilt om någon var på honom utan han flög på spelaren och lät honom smaka finska sisunävar. Rakryggad, ärlig och underbar tävlingsmänniska. När Luleå fick ekonomiska problem gick han självmant in till kansliet och bad dem sänka lönen för hans fleråriga kontrakt, för att han älskade Luleå HF. Att du ens jämför den finska legoknekten och dylika filmaren Ortio med Myllys är ett hån...ungefär som att jämföra David Lindgren med Frank Sinatra.

{7603}: HAHAHAH Norran! Nu får du ju fan ge dig. Norran är den mest partiska tidningen någonsin, tom Skeåfans kallar den för Pravda. Aldrig varit med om en lokaltidning som stryker en klubbs medhårs på detta sätt. Våra två norrbottniska tidningar, NSD och Kuriren, drar sig verkligen inte för att skriva ibland onödigt kritiska artiklar kan jag tycka, men jag föredrar det framför "alla träningar är utomjordiskt bra och glittrande enhörningar"-Norran som verkar livrädda för att kritisera ens Skeås bananer och energidrycker.

Domarna i SHL är urusla och missar saker gång på gång. Du kan knappast ta dem som försvar bara för att de missade ett solklart matchstraff i er favör. Sanny tyckte ju det var ett solklart matchstraff. Du använde honom senast som facit för att Jocke Fegsticking inte skulle bli avstängd. Är hans åsikt inte värt något för dig längre din hycklare?

Angående Olausson så jobbas det tydligen på det. Han spelade med en spricka i axeln och dagliga kortisonsprutor för smärtan de senaste månaderna, och det märktes tyvärr på hans spel. Jag hoppas de förlänger hans kontrakt med minst tre år för innan den skadan var han lysande.

{7603}: Och Norran är opartisk?

{7603}: Jag och ett enat hockeysverige och disciplinnämnden har sett den. Vi verkar alla ganska så överens.

Det är SAIK och två yra höns härinne som anser att det är fel

Zappaholic:
Kolla på reprisen så ser du den är korrekt.

{7603}: Haha, du fattar ju ingenting.

Zappaholic:
Nu är du ute och cyklar.
Jag håller med Joakim själv som säger Steen är "puckförande och tacklingen tar på kroppen".
Spelar ingen större roll med vinkeln då som definitivt inte är helt blindside.
Vet inte hur många vår Wingerli åkt på såna där men han kliver upp direkt.
Nä du har nog gått på mediadrevet Zappaholic.

{7603}: Var inte så jävla blind och påstå att det är en korrekt tackling. Eller är du så formidabelt enögt obegåvad att du anser att huvudtacklingar blindside är sansad hockey?

Nån jävla måtta för det faktiskt vara...

Daddeh:
Hedersmannen och förebilden Joakim Lindström fick inte ens två minuter och det borde stannat där.
Absolut inte vårdslöst som det står i domen utan en sansad tackling i sidan.
Blir det något monsterkontrakt för Olausson?
Ortio en förebild på och utanför isen till skillnad mot Myllys.

{7804} Vad är det alla brukar säga...det jämnar ut sig under en säsong. Det stämmer rätt bra angående filmningarna verkar det som. Framför allt Ortio har filmat något kopiöst under grundserien och kommit undan med det gång på gång. Bara fylla på vinglaset och ta några djupa andetag och inse det är rättvisa i görningen :)

Klart psykfallet Jocke Highsticking ska bli straffad. Helt rätt av DN till slut... Däremot ser jag hela situationen igår som en klart lindrigare variant av den tackling som Blomqvist friades helt för, så bara applådera DN för sin "konsekventa" bedömningsnivå och inse att även en blind höna hittar ett korn ibland.
.
Sedan måste man bara bli lite äcklad av Jocke Highsticking, två ggr om nu med ett fult överfall på samma junior som för 3 veckor sedan inte ens fick handla alkohol på systembolaget. Han är verkligen en av de absolut fegaste spelare jag varit med om i Elitserien/SHL. Det finns betydligt fler retstickor i FBK men tydligen så har den manliga högstickaren enbart siktat in sig på ett litet juniorfjun. Efter första crosschecking-incidenten när Big Daddy Melart skulle uppfostra högstickaren så föll den tuffa juniormobbaren ihop i fosterställning direkt och låg och kved på hjälp. Visst är han en grymt duktig spelare när han är på humör men satan så feg och ful han är. Tror det är något fel i huvudet på honom då han aldrig vågar sig på sånt där internationellt eller mot annat än mindre spelare som t.ex. Steen, Johnston, Klasen m.fl.

Sedan det här med tidsbestämda straff i slutspelet?! Om det bara blir två matchers avstängning så har han kommit jävligt billigt undan med två fula grejer på tre matcher. So what om en spelare får nån matchs avstängning även nästa säsong?! Det är bättre i mitt tycke än att komma undan med att sänka någon i sista matchen för säsongen, eller har jag fel?

{7804}: fast mitt lag leder också kvarten och är ett bättre lag än Underbett AIK.

Zappaholic: jo men man vet ju aldrig vad straffet blir känns som lotteri!

Mike.F

Mike.F: Tycker det är ett ok och väntat straff. Bra bedömt av DN den här gången.

Mike.F: Ja visst är det svårt. För att inte säga omöjligt. Jag tror att DN kör samma variant på sina straff som TV4 har sitt Triss skrap.

{6984}: men det är svårt att veta vad som är ett ok straff oavsett spelare för bedömningen e väldigt upp och ner!

Mike.F

{7804}: Straffet är ju datumsatt så vinner ni imorgon så blir det TVÅ matchers avstängning. Vilket i sig är på tok för lågt om man jämför med liknande situationer som bestraffats.

Sawchuk:

måste vara kul för dig att få se ett norrländskt lag leda kvarten med 3-0 12-1 i målskillnad. Bryta mönstret mot vardagslunken med det egna laget, byta moll mot dur.

Mike.F:

Cmore studion och sändningen är enormt partiska. De skriker om långa avstängningar, och får sin vilja fram. Fattar du att Jocke får en längre avstängning än Mylläri, även om du tar återfallsförbrytare i beaktning. Inga repriser på löjliga utvisningar, på felaktiga offside beslut. Jaha det blev mål... NÄR HELA PUCKEN INTE ÄR ÖVER LINJEN INNAN SIGNAL! VAKNA!!! Näe där ska det vara utvisning säger de när vår spelare går in och låser klubban med sin klubba ovanifrån. Färjestad kör med jättefilmningar, alltså kastar sig till isen och håller för ansiktet likt de blivit skjutna, när det är noll jävla kontakt, en meter ifrån. Oj där flyger en till Färjestadare likt en flygekorre, men det var ingen kontakt nu heller? Oj en liten corosschecking i ansiktet,m mysigt! De släpper allt sådant, ingen kommentar om ovan. De skapar ett drev och släpper allt enormt osportsligt och 100% felaktiga idiotiska beslut åt andra hållet.

Hädanefter kommer jag att slå an ljudet på sändningarna. Den enda som är någorlunda kunnig och opartisk är Wikegård. Om det bara är han i studion slår jag på ljudet igen.

{7804}: Fan, måste köpa mer popcorn...

{7804}: fulaste laget?? Nej det tror jag inte! Jag retas bara;) men Lindström hamnar ofta i klammeri det kan ju betyda något kanske❓

Mike.F

Herminator:

ok. Gissar att Jocke får en extramatch för han har vart avstängd tidigare.

Det betyder att de bedömer att Jockes tackling är fulare än Mylläris tilltag. Han kommer in blind side, på en icke-puckförande spelare och pucken är på andra sidan banan, och så delar han ut en propp som leder till allvarlig skada.

Men Jockes tackling, den var värre! hihihihihi!

Ja jösses!

Ingen som tog upp crosschecking i ansiktet av Rydahl, filmning av Rydahl, filmning av Martin Johansson, huvudtackling (alltså rakt i huvudet denna gång) av Ryno?

Kan allt ovan bero på att Cmore sitter där, det var det fulaste jag sett, Wennerholm: stäng av honom för all framtid och dylikt. Så filmningarna och Färjestads tilltag i matchen, de kommer liksom i andra hand och glöms bort av drevet? DP som läser tidningarna, de delar alltså ut ett hårdare straff till Jocke än en blindside smäll på motståndarens bästa spelare helt utanför spelet, och han blir skadad och leds ut.

Men ni som ingår i drevet måste ju vara supernöjda. Jocke är nu avstängd i fem matcher.

Undrar om Steen spelar nästa match? Undrar om Martin Johansson och Rydahl gör det, de såg ju ut att åka på ena riktiga skador där.

Rytter: Jocke får 5 matchers avstängning. Möjligen även en retroaktiv bedömning. Det är ett rimligt straff för flera huvudskador behöver INTE svensk hockey.

Rytter:

du har rätt. Han bromsar inte, och det är inte i slottet. Men det är ett bra skottläge i skottsektorn. Jocke glider in i tacklingen utan att ta ett skär på 10 meter, och därmed sänks farten.

Det är inte en speciellt hård tackling. Tacklingen riktas mot kroppen, även om huvudet får sig en rotation eftersom Jocke väger så pass mycket mer. Sylvegård delar ut en stenhård tackling i kroppen, och Pilut blir medvetslös.

Det som är fult, är att tacklingen är blind side där Steen inte får en chans att försvara sig, och det har jag hela tiden vart öppen med.

Det man kunde önska i situationen är att Jocke bromsade in än mer, och delade ut en än lösare tackling. Steen hade ändå ramlat omkull. Det är en svår balansgång, men tycker som sagt inte att det är en jätteful tackling.

Tycker själv det var betydligt fulare när Rydahl delar ut en stenhård crosschecking rakt i ansiktet på Johan Alm, men den var det ingen i drevet som tog upp? Rydahl är ju en kass spelare som ska åka runt och dela ut crosscheckings i ansiktet? Melart hoppar in en tackling som leder till skada, efter 20 skär och full fart? Det får man göra eller? Söderlund åker på en tackling i huvudet av Ryno. Ingen såg den eller? Inga av våra killar ligger dock kvar i någon situation.

Väldigt tråkigt att se Färjestad hålla på och filma som i senaste matchen. Martin Johansson står för slutspelets värsta filmning när han leker italienare och håller sig för ansiktet och gråter utan någon kontakt överhuvudtaget? Rydahl kastar sig efter minimal kontakt, brassarna hade vart stolta över det dyket. Det kan omöjligen bara vara jag som sett detta? Varför anmäls de inte till DP? Varför tar inga expertkommentatorer upp detta? Jo för att det är ett bias. Det är Jocke som ska ut, Skellefteå som spelar fult, eldar de igång.

Efter 3 matcher, 3-0,12-1 i målskillnad, fler minuter till oss, är det två stycken skador. En på Lennström, en på Adam Pettersson. Steen är inte skadad.

När Qatar och Brynäs spelar tre matcher, då är 5 stycken Brynässpelare på hjärntrappan. Men vi är det fulaste laget, och tilltagen som Färjestad stått för, de räknas inte. Ok.

Sawchuk:

Har fortfarande inte fått svar på vart yoda ser att han bromsar.

Nu när han blev avslöjad med lögnen heter det att han besinnar sig.

Yoda: var skottet i slottet?

{7804}:

Jag tror man får samla ihop Yodas inlägg här på forumet och publicera.
"Fabler från ett verbalt underbett" Visst påminner han lite om Fritz Fassbender :D

Ser fram emot hans utlägg här då han ska fördöma 10´s avstängning. Bara att införskaffa popcorn :P

"– Han kom från blind side och prickar huvudet och axeln. Jag mår inte så jättebra just nu men vi får undersöka och se, säger Steen."

Han prickar axeln. Hade han träffat huvudet hade du inte bara haft en liten sårskada på kinden käre lille Steen. Utan svullnad.

Undrar om Steen spelar nästa match? Är det någon som vill slå vad? Han mår ju så dåligt, även om han kunde spela nästa byte vilket var tur.

Vad tycker ni om Martin Johanssons och Rydahs jättefilmningar?

Personligen ser jag hellre att Färsjestad delar ut någa tuffa tacklingar och någon ful smäll, vilket de gjort, än att de ska hålla på coh filma.

Har du sett situationen, eller ett 2-sekunders klipp? De kommer i 3-2, Jocke siktar in sig på Steen ca fem sekunder innan ditt tvåsekundersklipp, men han satsar inte fullt ut. En mjuk tackling som han glider in i, han inser att Steen ej är beredd, hade han satsat där han Steen inte ens behövt ligga kvar i enkom.

{7804}: Besinnar sig? Släpp vinboxen...

Zappaholic:

mördar någon som ligger kvar, igen, men spelar nästa byte? Inser du inte att Jocke besinnar sig där? Bra gjort av Jocke att inte köra över honom där, även om de hade en målchans.

Vad tycker du om Martin Johanssons och Rydahls jättefilmningar under matchen?

Rytter:

ser du ett längre klipp än det du länkar till, så ser du att Jocke bestämt sig för att tackla honom långt innan klippet börjar.

Istället för att ta snabba skär och stensäkert sätta honom ur spel innan skotte kommer, men med en högre skaderisk, så glider han sakta in i situationen istället för att smälla på direkt. Min tolkning är att han tvekar en tiondels sekund för att han inser att Steen inte är beredd och skaderisken är hög. Han tar skottet, och Jocke sätter in tacklingen just efter istället för att skynda sig att atckla honom. Det är ganska respektfullt i min bok. Hade Jocke satsat och smällt på honom där hade det blivit en bår på isen, och det vill ingen se.

Tacklingen riktas mot kroppen, men huvudet får sig en rotation eftersom Jocke väger 92 kg och Steen är en lättviktsre. Det är absolut ingen vårdslös eller hård satsning, utan han glider in i situationen och delar ut en helt vanlig tackling. Det som är "fult" är att det är blindside och Steen är oberedd, men det är helt jävla uppenbart att Jocke inte satsar i tacklingen.

Steen får ont och dessutom ett litet sår på kinden, utan blånad eller svullnad, och Steen spelar nästa byte. Igen. Ingen skada, även om Steen kanske twittrar ut att det gjorde jätteont och att han saknar snuttefuílten.

Finns det avstängning för blindside tackling mot kroppen för puckförande spelare, utan skada? Det visste inte jag?

{7804}: Stäng av det där fanskapet nu innan ha mördar nån ute på isen. Är Jocke Lindström helt jävla blåst i huvudet?

Ja lite snabb överslagsräkning efter 3 matcher.

12 - 1 i mål, Färjestads mål ikväll är ett hån mot hockeyn och jag kommer aldrig att erkänna att det var ett mål. Ett hån! Herregud så jävla dåligt,igen!

Man då ska vi fokusera på domarna, vilket Färjestad verkar digga att göra mest hela tiden.

Utvisningar 65 minuter Skellefteå - 52 minuter Färjestad, eller 45 minuter Skellefteå - 52 minuter Färjestad utan tillägg.

Min bedömning är att det har vart en halvful ganska grinig kvartsfinal än så länge, som det ska vara. Färjestad får en massa gratisutvisningar i första/andra perioderna och sen åker de på en hel del i sistaperioderna när de känner sig underlägsna och redan förlorat macthen och då spelar fult. I alla tre matcher. Som jämnar ut statistiken.

Massmedias fokus då:

Jocke Lindström

Massmedia är som judarna mot Jesus ungefär. Jesus kommentar:

www.norran.se/hockeybloggen/tv-jocke-lindstrom-om-matchen-segern-och-tacklingen/

Det är inte en tuff tackling, om en ojuste

Vad missar massmedia?

Några grejer släpper de.

Som när Martin Johansson åker och kastar sig i efter slutsignalen av period ett, han ligger kvar och har ont. och tar sig mot fejjan. När man ser reprisen ser man ett dåligt försök till filmning eftersom Pudas axel missar med ca en meter, han vidrör honom inte. Steen-tuffingen ligger kvar på isen, orörlig, ganska ofta. Som tur är kan han spela nästa byte hela tiden. Men han fick ett märke på kinden, och en floursköljning hos tandläkaren. Jösses vilken kärring! Hoppas han har en högre ambitionsnivå än att bli en ny Ledin som gråter ut och filmar och istället försöker bli en bra spelare, för jag gillade honom skarpt i JVM då han spelade som en svensk och inte som en amerikan/kanadick likt i slutspelet hittills. Rydahl senare, en 95 kg snubbe som spelar tufft och fult, han glömde nog att ta av skridskoskydden för han blir plötsligt Bambi? VARFÖR TAR INGEN UPP DESSA GREJER! DET ÄR HOCKEY!

I matchen innan åker Rydahl och drar en crosschecking rakt i ansiktet på Alm, och då tar den i ansiktet. Men det blir ingenting? Inte ens 2 minuter? Okej?

www.facebook.com/ejrevi/videos/10155687505687955/

« · 1884866 · »