Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1889894 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

Mycket handlar om vi kan få stopp på deras forecheck, och flytta ned pucken till deras planhalva. De är riktigt bra när de får snurr men väldigt mänskliga i den egna änden. Vi känns däremot urstarka i egen zon.

Vi spelar lite annorlunda än vi brukar. Laget är byggt annorlunda. Bättre defensiva backar, tyngre backar, och en mil bättre spel framför egen kasse. Färre bjudningar, men inte lika bländande uppspel som tidigare. På forwarden har vi ett överflöd av duktiga defensiva forwards. Sen har vi Ortio i kassen som alla litar på. Defensiven är helt otroligt bra, har aldrig någonsin sett dynastiernas med en bättre defensiv. Offensiven är inte lika bred som tidigare däremot.

Om vi ska tampas om guldet så måste hela laget fortsätta och bidra till produktionen, men vi måste få till PP som vart dåligt i slutspelet.

Daddeh: Sant så sant och det är långt ifrån över än, Djurgården har ett bra lag och kan fort ha övertaget om ett par matcher

Blister Brigade: Absolut! Jag står självklart fast vid mitt tidigare tips. Jag är ingen ryggradslös vindflöjel som Nyström, Wennerholm o allt vad de där tomtarna nu heter. Om jag sedan har fel i slutändan så får jag erkänna det, jag har aldrig påstått att det är omöjligt jag har fel i mitt tippande :)

Det Skeå har som verkligen talar för dem, som var svårt att förutsäga, är en mycket stabilare målvakt, precis som mot FBK. Det sägs ju att man aldrig går långt i ett slutspel utan en het målvakt och än så länge går det inte att argumentera mot det. Vinner ni även nästa match så kommer ni få hela riksmedia och domarkåren mot er som Luleå fick för några år sedan. Det är långt ifrån över ännu :)

Daddeh: Tror du fortfarande på 4-2 till gårdarna? 😉

pjåtor: inte jinxa! Vi är inte där än men det ser lovande ut! DIF kan fortfarande komma igen!

Tarasov:

När de lekt rommen av sig så är det ett lag på banan. De orkar inte när vi lurat in dem i fällan och sen skruvar vi upp tempot och kör över dem.

Fantastisk insats.

Djurgårn spelar bra och har inget att skämmas över, fjollträskarna gör sitt bästa. Men tyvärr för dem står DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING på andra sidan isen.

Blister Brigade: Bäst när det gäller .. blir en rolig final mot Växjö 👊👊👊

{7804}:
En favorit. Dynamo👊

Tarasov: ojojoj det börjar rinna iväg 😆😆😆😆

{7804}:
De har inte riktigt fått betalt för sitt arbete då blir det lite uppförsbacke. Skönt m mål i pp 1-1 där😀

{7804}: Hetta! Man blir glad!

För er som inte vet så började Lindholm spela hockey väldigt sent i Kågedalens IF, en liten förening. Jag har för mig att han var typ 12 år eller något sådant? Så inte konstigt att han har en sen utveckling.

Tycker han har hela paketet. Defensiv, offensiv, fysik, skridskoåkning, teknik, tuffhet. Det han framför allt har är intelligens.

Tarasov:

Djurgårn är bra men dynastiernas dynastiförening är JÄVLIGT BRA! Riktigt jävla bra match i högt tempo, tacklingar och fysiskt spel, men juste som fan! Det är liksom reklam för sporten ishockey!

Djurgårn är nere för räkning på knä och tar räkning vid ett flertal tillfällen. Perioden går till oss och vi leder matchen. Vi skapar betydligt fler heta målchanser tycket jag även om de också känns farliga.

Djurgårn orkar inte spela lika intensivt i 60 minuter, inte så konstigt. De har bränt mycket energi.

Nu gäller det att vi går in och åker lika mycket skridskor i tredje, och inte bjuder på något gratis genom dålig koncentration.

Tarasov: riktigt bra hittills! 😁😁😁

{7804}:
Riktigt kul match, trevligt att vår hockeyliga håller så hög klass. Båda lagen bjuder upp till dans, många spelare går bra saker i båda zonerna och full fart. Underbart att titta på👊👊👊

JAAAAAAAAA! SEBBE VILKEN SNABBSKRINNARE

Nu när de lekt rommen av sig är det dags att bjuda på några smällar med full kraft, och då går de direkt ned på knä.

Fantastisk insats av målramen hittills, klart bäst i Djurgårn. Får se hur länge han kan stå emot.

Fy fan vad kul att se Djuses vackra ansikte i rutan. Hoppas han är på is snart. Hårt virke i den norrlänningen och min favoritback i laget.

En ganska jämn förstaperiod där Djurgårn har ett bättre passningsspel och framför allt kör de utav helvete. Vi disponerar krafterna för att spela hockey i 60 minuter. Hoppas Djurgårn fortsätter likadant för då kommer de att krokna även i denna match.

Farliga målchanser är det väldigt jämnt. När Djurgårn checkar så här hårt är det viktigt att vi undviker korta duttpass i egen zon och istället söker längre pass, åker ur med pucken eller Gud förbjude kör en sarg ut eller lobb ut. Spela inte ett kort pass till en stillastående kompis i alla fall!

{7603}:

Ja de gamla grekerna hade ingen kunskap. De hade inte ens datorer att bygga virtuellt lego med.

Klart man är stolt över våra anor, även om vi såklart ligger låååååångt efter Djurgårn.

Daddeh:
Diskutera anor med en luleåsupporter och virrhjärna är svårt.
Fundera på vad ordet anor betyder...

Ja vi gjorde en riktig plattmatch mot er senast och ni höll i taktpinnen långa stunder.
Ni förlorade med 0-1 hemma och jag tycker man såg hur ovana och dåliga ni var med pucken. Det var taffligt och obekvämt och ingen visste riktigt hur man gör riktiga spelmål som inte är slumpmål eller chansmål.

{7603}: För 60 år sedan var hockeyn en hobbyverksamhet som endast de inblandade anser viktig. En amatörliga likt korpen där sportslig rättvisa hade noll med det hela att göra. Flertalet av Djurgårdens SM-guld är ju från en tid då det var en stängd, lokal liga, där alla hade jobb på sidan om för klara av att betala räkningarna.
Målvakternas benskydd var smalare än sugrör och de hade inte ens hjälmar för bövelen. Ungefär som att skryta över att man spelade fotboll med salladshuvuden under tiden som Magnus Ladulås var kung.

Inget eget spel? Du måste ha glömt bort senaste matchen mot Luleå då ni blev utspelade utan dess like och ändå lyckades komma undan med en turseger efter 60 minuters igelkottsförsvar, sarg ut och övrig spelförstörelse. Mötet innan dess blev ni också totalt utspelade och hade bara fula överfall och abuse of official-utvisningar att svara på det. Ta en cykeltur nu så du får lugna ner virrhjärnan din :)

{7603}:

i min bok lutar det mot propaganda.

Blister Brigade: och Yoda.
Tyvärr ingen Djuse ikväll men Alm är tillbaka med Pudas.
Pudas får gärna steppa upp från förra matchen då han var vilse på ett par mål.

Jag har sällan koll på detaljer men även jag kan se vi har ett löjligt dåligt PP, så dåligt man undrar om det är medvetet. Jag menar senast hade de ju svårt komma ur egen zon och åkte ihop flera gånger, parodi.

Med tanke på säsongens berg och dalar är jag rädd det kan bli vad som helst ikväll.
Allt från dyngtorsk till propaganda.

Blister Brigade:

förstår hur du tänker, för Djuse är lite av en favorit hos mig. Men den viktigaste spelaren är Ortio.

Hoppas vi kan hålla centrala delarna av isen och sen låta Djurgårn bränna sin energi på utsidan. Vi ska inte ge oss in i någon forecheckduell med dem, även om vi måste vara mer påslagna än sist när pucken släpps.

Djurgårn är duktiga och är ett roligt och sympatiskt lag, men precis som du är inne på så kan luften gå ur dem. Det såg vi sist när vi tog över helt. Dels bränner de en massa enrgi utan att skapa riktigt heta chanser, och så har de många orutinerade ungdomar. De har ett svårt mentalt utgångsläge där fans och media förväntar sig stordåd efter en grym grundserie. men tycker nog att vi på papperet ställer ett bättre lag på isen. Vi är slutspelsrävar och de är gröngölingar och ynglingar. Dessutom har de ett par backar som är halvrisiga defensivt alternativt sega på rören.

Låt slynglarna deras leka rommen av sig och så när de mattas av då trycker vi in pucken i kassen deras, varför inte genom lite Sovjet på 80-talet avslut?

Skulle vilja säga att Djuse är våran klart viktigaste spelare om vi ska ha chans i den här serien så om han är tillbaka i kväll så höjer det chanserna!

Daddeh: Klart det blir en tuff serie för oss, dif är bra och när dom spelar på top så vetetusan om vi har nått att komma med och kan vi nu vinna nästa också så kan det fort gå troll i djurgårdarna! man får hoppas på det! :D

Daddeh:
Vi har SM-silver 1958,61,63 då DIF tog guld.
Skellefteå AIK var där uppe och tampades för 60 år sedan.
Det blir bara löjligt när du försöker Daddeh.
Luleå HF är pinsamt dåliga just nu, ni har ju inget eget spel.

{7804}: Ska vi prata slutspelshistorik så är det ju nästan komiskt att självutnämna sig själv som ett lag med anor när det är första gången någonsin ni möter mesta mästarna Djurgården i ett slutspel ;)

Sedan är det jäkligt svårt att hålla på vare sig Djurgården eller Skeå, jag klarar inte av något av det för att vara helt ärlig :)

Daddeh:

Bönerna är besvarade!

Djuse är aktuell för comeback!

Jag vågar inte tippa någonting utan hoppas bara att även nästa match blir en hockeyshow av sällan skådat slag.

Ni däruppe verkar ju vara synnerligen förtjusta i att ta tidigt sommarlov, men som tur är så finns det ett geografiskt närliggande/spelmässigt jättelångtbort lag ni kan följa och digga, DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING aka KUNGARNA AV NORRLAND!

{7804}: Ja, det ska bli intressant att följa bägge semifinalerna. Jag tror Växjö tar hem det hela med 4-0 eller 4-1 i matcher, eran känns däremot mer öppen men tror Dif tar hem den med 4-2. I mitt tycke har Djurgården en betydligt högre nivå men ni har såna där irriterande spelare som kliver fram i slutet av matcherna.
Jocke Highsticking spelar högst 2-3 till matcher innan han blir avstängd igen. Jag gissar på att Alcén eller Dumbom kommer sätta en fet tackling på Möller som ligger kvar länge men sedan spelar i efterföljande PP, och då vet vi alla att proppskåpet flyger i tusentals bitar på nr 10...Pudas kommer också bli helt rabiat och ta en massa jättekorkade utvisningar och då är mycket vunnet för diffarna :)

Alm är inte mycket att ha tycker jag men viktigt ni får tillbaka highsticking och Djuse.

Blister Brigade:

Man får ju rysningar. Vem annars än guld-Jimmie kliver fram med en sådan balja i ett slutspel. Varenda liten atom i hans DNA-stege skriker: VINNARE!

Daddeh:

Det var en gillrad fälla, samma taktik som vi kört med i grundserien. Låtsas att vi är dåliga och så låter vi dem leka rommen av sig innan vi tar i och kör över dem.

Om man ska vara en smula seriös för en stund, så står det 1-0. Helt öppet även om vi nu har hemmafördelen. Helt öppet! Men nu får vi tillbaka Jocke, även Djuse och Alm är på gång. Ser bra ut för dynastiernas dynastiförening!

Blister Brigade: Jag skulle hellre leverera ett brev till Ystad personligen via packmoppe än att slicka på det där hiskeliga frimärket :P

Ganska konstig match igår men det är målen som räknas så bara att gratulera er till ett starkt bortaresultat. Trodde det skulle sluta 8-0 eller liknande med tanke på hur matchen såg ut i större delen av matchen men två ganska billiga insläppta mål av dif-målisen släppte in er i matchen.När ni väl får vittring, oavsett hur utspelade, så är ni giftiga, det är bara att erkänna.

Blister Brigade:

det finaste frimärket jag beskådat! :-)

{7804}:
Foppa hade 21 när han spela, har inte sett någon annan med det numret😜 skall kolla reprisen.

Tarasov:

om du inte orkar se hela matchen i repris kan jag rekomendera dig att snabbspola tills drygt 10 min in i förlängningen. Då ska du få se en liten manöver av GULD-JIMMIE!

Ett typiskt dynastimål skulle jag säga :-)

Du som är MoDoit, är det Jimmie Ericsson som har samma nummer som Foppa, eller är det Foppa som har samma nummer som Jimmie? Bjuds det på en Foppa-fint, eller en Jimmie-fint?

{7804}:
Hade laddat upp för er match igår men hade tyvärr min längsta jobbdag på mkt länge :(. Viktig seger iaf kommer bli en tät butelj med DIF.

bisterfinnen:

Vadet är taget! :-)

{7804}: Jag tror att Jocke är övertänd och petar någon i munnen eller ögat med klubbspetsen alternativt saftar på en axelkåpa på någon stackars Djurgårdare i match 2 eller 3.

Jag är beredd på att sätta 100 spänn till Läkare utan gränser på att Jocke blir avstängd en sväng till innan er säsong är slut, om du sätter emot.

{7804}: Håller med att domarna gör ett bra jobb, tänk om hela året kunde ligga på sån här nivå!
Uppladdat:

500x0-2987237118164314783877324803132329877839020o.jpg

Vill förresten passa på och berömma domarna ikväll också. En MYCKET bra och rättvis insats från deras sida även om vi åker på fler tvåor. Tar för bra utvisningar, hakning och fasthållning, men de släpper gruff och kamp och tar inte bara för när folk ramlar.

Hoppas vi får se mer av Nord och Sjöqvist i denna serie.

Uj uj uj uj UJ! Jag har kollat på GULD-JIMMIES läckerhet i repris nu 10 gånger. Tyvärr är pulsen så hög att jag inte kan gå och lägga mig och sova.

Blister Brigade:

jag missade att "kanske Djuse är tillbax" ser jag nu, vet inte när han spelar igen. Tycler han har vart vår bästa back under säsongen och Djurgårns forwards får nog hålla upp huvudet lite extra när han är inne för annars får de smaka på lite norrländskt stål... eller guld menade jag :-)

{7804}: ok, då får man hålla tummarna att han är tillbaka snart

Blister Brigade:

jag vet inte när han är tillbaka men han tränar i svart = fullt tacklingsbar. Hårt virke i den mannen

{7804}: Har du källa på att Djuse är tillbaka nästa match? En av våra klart viktigaste spelare!

Blister Brigade:

två grejer du borde ha lärt dig.

1) Räkna aldrig bort dynastiernas dynastiförening
2) Ett säkert vårtecken är att guld-Jimmie dominerar isen i slutspelet

Nu på Torsdag får vi tillbax halvguden Jocke som borde vara riktigt fräsch och spelsugen nu. Sen är Djuse tillbax, kanske Alm likaså.

Sniff sniff, vad är det som luktar? Jo det är lukten av guld! Luktar det urin är du troligtvis på kisskonstevenemang i genusstaden.

{7804}: Ska medge att jag var grymt skeptisk till att Jimmie skulle komma tillbaka men det är bara att böja huvudet och hylla kungen! Vilken comeback! Han är gjord för slutspel, bästa tiden på året.

« · 1889894 · »