Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1891826 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Äntligen! En diving på Ortio, det var på tiden. Han borde fått en 2:a extra för dåligt utförande.

{7804}: Haha. Ortio...vilken pajas

Jag får det till nio puckar i stolpen på 3 matcher och en period.

Djurgårn kan tacka stolpen, ribban, Lagesson och Reideborn att det står 0-0.

Bra match detta. Två lag som vill spela i högt tempo, intensivt, tuffa närkamper men juste spel, ingen som ligger kvar på isen och lipar hela tiden lex Färjestad.

Bara hoppas vi kan sikta en centimer bättre då.

Hur jävla tur kan ett lag ha? De har fan en magnet i målramen. Varenda jävla match är det en 3-4 i ramen från oss.

Tarasov:

Svår match detta. Vi måste vara mer disciplinerade än sist, men också mer påslagna. En svår balansgång.

Sen fan vad kul det ska bli att få se Djuse på isen igen. Lär börja i en mindre roll dock.

LÅT DOM FUNDERA!

{7804}: Justja, vi har ju ett vad. Vad tror du, är det ikväll det händer?

{7804}:
Precis gasen i botten ikv! Ner med dem i brygga.

bisterfinnen:

hejdå! Nu äre slutspelshockey som gäller.

{7804}: Hihihi!!

Hur fan ska jag kunna fråga någon som är mördad, oavsett mördare?

Vilken sponsor? CoreIT? Fjällräven? Boliden?

Vi har ju fan knappt några sponsorer kvar.

bisterfinnen:

De mördas av er sponsor.

Undrar om de föredrar vattenkraft framför att mördas?

Blodspengar????? Hihihi jösses du din lilla koskenslurpande provokatör

{7804}: Om dom håller på MoDo eller Skellefteå?

bisterfinnen:

t

Fråga barnen i Afganistan och Syrien du.

{7804}: Du glömde ett t tror jag ;)

bisterfinnen:

det man får hoppas på, det är att vi då inte värvar in slagskämpar från någon kanadensisk lingonliga, åker ur, och sedan harvar i botten av allsvenskan. Då är det lätt att man blir bister, bitter, och söker tröst i kosken.

Ja vi har alltså supporters från ett risigt lag som sponsras av vapentillverkaren BAE Systems som då går in på dynastiernas sida, ett lag som är sponsrat av vattenkraft, och skriver om blodspengar!?!?! hihihihhi!

{7603}: Fråga fiskarna. Har du missat striden med Älvräddarna om till exempel Hednäs kraftverk?

bisterfinnen:
Först får du förklara vad du menar med blodspengar.
Är blodspengar inblandade?

{7603}:
Turn around, ask yourself. Vad händer med er när kranen med blodspengar från skelleftekraft sinar?

{7804}:
Men de spelarna jag räknade kan väl ändå inte tjäna några jättesummor? Vad skulle du själv slängt upp till Martinsson 2015?

Tarasov:

Ok. Kolla upp laguppställningen och var spelarna köptes ifrån.

De har en spelare från bygden. Rosen. Han köpte de loss från AIK IF. För fem miljoner! Fem miljoner!!!

Oj vilken avundsjuka mot Växjö här inne. När Skeå köpte stjärnspelare efter stjärnspelare (och bara försökte vara 50 % köpeslag) så lät det väldigt annorlunda här inne. Alla lag är idag köpeslag (detta är för övrigt ett lika uttjatat och urvattnat ord som rasist) så för mig får gärna Växjö vinna. Oavsett om det blir ni eller Djurgården som tar er till final så kommer det laget bli krossat. Växjö spelar i en egen division och jag väljer att hylla dem istället för att bete mig som en sur barnunge som tappat sitt lördagsgodis.
Detsamma gäller Luleås damlag som hyllas över hela Sverige för sina satsningar och att de gjort damligan hetare än någonsin, slagit publikrekord på publikrekord. Fast i fartguppet mellan universitetsstäderna Luleå och Umeå måste man så klart vara avundsjuk även på en sån liten idrott. Nu väntar jag bara på att även basketen ska sågas :)

{7804}:
Så låter det alltid supportrar emellan. Brodecki/Netterberg/Högberg/Persson mfl tjänar inre så mkt. Miele handlar om 3 månadslöner, visserligen dyrt men dock bara 3. Martinsson tror jag inte är särkilt dyr hans kontrakt skrevs 2015.

Tarasov:
Det har de sagt i Luleå i 40 år och inget har hänt.
Tror snarare det blir värre när man kväver små frön av de egna.

Segerintervjuer bör handla om hårt långsiktigt arbete av människor med anknytning till bygden inte vem som köpte mest och bäst och egentligen bara tänkte på sig själv.

Tarasov:

det där stämmer inte. Det inser du nog själv om du kollar igenom laguppställningen deras och funderar på vad våra och deras spelare har i lön.

Det har att göra med att det är en mängd företag och individer som går in och direktköper ett antal spelare åt föreningen. Åhhh Rasmussen vill tillbax, vi tar hans lön. Ååååh Pesonen... Åååh Welsch... Rahimi, Fasth, Martinsson, Miele, Shiminin, Rosén, Kiiskinen, Lundbergs... du tycker inte att det är liiiiite konstigt att de har råd med 3 st förstakedjor när publiksnittet är 5000? Om du tror att sanningen hittas i årsredovisningen så ber jag dig använda sunt förnuft.

Ett fall för uppdrag granskning!

Om vi ryker mot Djurgårn kommer jag att tokhålla på dem. Äckliga Växköp.

{7603}:
Växjö hade 78m i personalkostnader förra året enligt sin årsredovisning på 58, ni hade 74m på 84, känns inre som det är extremt stor skillnad på era spelarbudgetar. De lyckas väldigt bra med sina värvningar från allsvenskan, på sikt kommer nog en 8-12 spelare komma via deras juniorlag.

Tarasov:
Luleås damlag är på låtsas.
Luleås herrlag är på låtsas.
Växjö Lakers är på låtsas.
Fint på ytan, bara pengar där under.

Tarasov:
Vad händer när pengarna tar slut?
Är det äkta när allt är köpt?
Ska allt vara på låtsas?

{7603}:
Att man inte har någon historia det kan man knappast lastas för tkr jag. Tkr klubben verkar satsa smart och sunt, visst har de mkt pengar men många klubbar i SHL har rätt mkt pengar. De spelare som hamnar där verkar inte gå baklänges i sin utveckling precis, många bra värvningar från allsvenskan. Men skall inte störa er när ni bygger upp lite stämning😘

Zappaholic:
Inget ont om Hallam utan det handlar om hela klubben som är helt avslagen, harmlös,onödig och intetsägande.
Vad är Växjö bra för? Vad vill de? Var kommer de ifrån? Historia? Framtid?
En samling människor som har hamnat där de hamnat för pengarna tog de dit.
Man börjar med en påse pengar och skapar något konstgjort precis som Luleå gjort med sitt dam och herrlag.

{7603}: Menlösa ledare? Sam Hallam? Alltid ärlig, trevlig och tillmötesgående. Klok analytisk och en utmärkt matchcoach. Lite Tvärtom-Bert skulle man kunna säga...

{7603}:

Medhåll!

En del av svensk hockey dör för varje match Växköp Fakers vinner.

{7804}:
Malmö är bleka och Växjö enkelt till final.

Menlösa överskattade Växjö.
Bra lag men menlösa spelare och menlösa ledare.

Konstgjorda Växjö.
Ologiska, onödiga och nästan enbart en ekonomisk kalkyl precis som Luleå HF.

Hoppas alla inser Skellefteå AIK är laget som bäst tar hand om näst tråkigaste laget!
Skellefteå AIK kommer göra jobbet bara vi inte snubblar på DIF.

Börjar bli jävligt less Växjös spelare solar sig i glansen och får stjärnstatus när laget kryllar av överskattade.

Släpp fram drömfinalen.
Äkta Skellefteå AIK mot tomma Växjö.

{7804}:
Tillbaka på måndag, då vinner ni😉

Tyvärr ger vi bort matchen. Irriterande. Jävla b-utvisningar. Puck out, tripping, för många spelare. Helt jävla onödiga utvisningar, svagt. I fem mot fem är vi det bättre laget.

Välkomna upp till guldstan.

Satan vad bra Berglund är just nu. Har chansen på VM om han fortsätter så här.

Tycker vi ät det bättre laget i 5-5

Blister Brigade:

De kommenterar Olofsson istid men de har kanske glömt att vi spelat halva matchen i BP.

Några av utv är misstag av domarna, t ex Jimmies utv. Men Djurgårn har också fått någon tveksam. Några utv är dör att Djurgårn spelar bra och vi tvingas ta dem. Men framför allt är det klantiga utv av oss.

Tycker domarna har vart godkända.

Vi spelar bra men det här blir nog för svårt, har inte domarna med oss idag..

Tarasov:
Blir nog lugnt här med tanke på vi gör en bedrövlig match.

{7603}:
Tyvärr får ni klara e är utan mig ikväll, är tyvärr lite upptagen på annat håll. Men ni får lösa det ändå 😀👊

{7804}:
Är långt ifrån nöjd med vår period men allt annat än översköljning och 2-3 mål i baken är taget.

Jävlar vad röra Djurgårn har. Tror vi haft 7 skott i stolpen nu?

13 minuters och noll målchanser till Djurgårn. Vi är bättre.

{7804}:
Känns som de vilar Djuse i semin om allt rullar på.
Håller med om matchstarterna.
0-0 senast efter första kändes som det var klart nästan.
Även 2-0 i matcher är över förväntan, hade befarat omvänt.
Först måste DIF repa mod ändå annars går det inte, förlusten senast hoppas jag påverkade moralen.
Fysiskt inbillar man ju sig vi har allt att vinna på längre och fler matcher.
Enda trösten om det drar ut är en 3e hemma och lite klirr i kassan.

Tydligen spelar inte Djuse ikväll heller? Synd, men rätt att man tar det säkra före det osäkra vid huvudskador.

Det Djurgårn borde göra är att snegla på vad Färjestad gjorde för att skaka liv i serien. Spela mer avvaktande, ha en oväntad matchplan, ändra under matchens gång etc etc. För mig är det tydligt att Djurgården sliter som djur för att skapa halvchanser medan vi håller dem på utsidan och ser livsfarliga ut varje gång vi hugger.

Tror inte det kommer att hända, tror inte Djurgårn har någon plan b. De kommer att tokköra och forechecka vilt. För oss handlar det om att inte hamna i ett för stort underläge första halvan av matchen, sen tuggar vi i oss fjollträskarna andra halvan när de kroknar.

Lång slynglarna leka rommen av sig och så tar vi och visar vem som är bossen!

{7603}:

Jävligt skum utv på Timrå, 2+2. Timrå kommer i en kontring och spelar den snett bak, Timråspelaren skjuter ett skott mem då kommer en Karlskrona spelare och åker on framför, låg, och får klubban i plytet. 2+2???

Ok.

Tänk en back som laddar för skott och så kastar sig en Kamikaze forward sig med ansiktet mot klubban. Är inte det forwardens fel om han då får klubban i ansiktet?

Regeln för hög klubba behöver förfinas, liksom tackling emot huvudet.

{7804}:
hehe
Såg du var in och peppade Timrå. Ska göra det jag också.

{7603}:

ja vet int riktigt vad du menar med att vi inte är rätta klubben att luta sig emot när det gäller kval? vi gick upp, det andra har jag glömt! ;-)

Finns väl ingen hockeyintresserad som inte vill att Timrå int ska gå upp? Karlskrona är väl det näst tråkigaste laget efter Qatar? Timrå är ju rock n roll!

Vad säger ni Skellefteå AIKare.

Timrå måste få våra lyckönskningar även om vi kanske inte är riktigt rätta klubben luta sig mot när det gäller avgörande matcher i kval.
Bort med Karlskrona in med Timrå och sedan Modo säger jag!

Blister Brigade:

dags för mitt tip: sniff sniff vad är det som luktar? Svar: GULD! :-)

Daddeh: Ska inte vara sämre än dej, ska oxå dra till med ett tips.

Jocke Lindström 5 matchers avstängning (4st) vinner poängligan i slutspelet.

ALLTID härligt att se Djurgårn åka på storstryk :D
Fortsätt så!

« · 1891826 · »