Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1893127 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Vilken thriller denna serie. Mitt 80-talsrullenamn blir nog ” dödlig spänning 6”.

Djurgårn spelar väldigt bra och koncentrerat, känns livsfarliga men vi har Ortio som är i en otrolig form just nu. Sista minuterna tar vi över totalt och radar upp chanser.

Känns väldigt ovisst detta. Men vi har mer att ge.

{7603}:
Kom igen nu! En av årets roligaste matcher, du får inte missa👍👊

{7804}:
Vet inte om mina nerver pallar.

Zappaholic:

det kanske stämmer men vi undviker i alla fall Brynäsfasonerna såsom att mordhota domarn och kalla Söderström för särbarn.

{7804}: Lite kul att du kritiserar Robert Ohlsson för exakt samma saker som din egen grinpelle i båset brukar ägna sig åt 🤣

Robban framstår mer och mer som en riktig grinpelle. Nu gråter han ut över publiken och domarna, igen. Snyft snyft!

Min analys säger att t om Robban förstår att man inte får crosscheckas i nacken, bentacklas och trippa folk till höger och vänster. Man brukar ju säga att domarmisstagen jämnar ut sig. Han är nog lite nervös över den utjämningen vilket är förståeligt efter den katastrofalt hemmabetonade insatsen senast.

{7603}: Ni tillhör ju SHL, vore kul om ni kunde skriva under på detta.

{7804}:
Påminde inte matchen igår mycket om FBK borta 5e matchen?
Bra start men ganska odesperat för att hålla eller utöka ledningen.

Känns inte allt för jobbigt idag, tänker att sjabblar vi bort det här var det aldrig meningen med en final. Eller ännu värre vi är inte värda en final.

Jag brukar inte fundera kring domslut men ibland undrar man.
Alltså hur kan de missa Brodins överkörning av Katic innan 2-1? Är allt tänkt bli en film, DIF skulle vinna igår?

Vidhåller vi är bästa laget när vi har rätt dagar men naturligtvis måste det plockas fram också.
Kanske är det något vi lärt oss att inte alltid maxa utan välja matcher och nivåer för att bli mer svårlästa och ha kvar mer när det behövs som mest.

{7804}: Förstår att du vill vara som jag

{7603}:

jag ville inte vara sämre än Zappa med hans profilbild.

Tarasov:
Vet inte hur Yoda tänkte:)
Blir intressant höra en förklaring.

{7603}:
Aha så profilbilden är ingen hyllning😀

{7804}:
Du har valt helt rätt profilbild Yoda, Mr Luleå.
Börjar bli läskigt med Per Ledin eller tragiskt.
Precis som på isen verkar karln helt sakna stolthet eller botten.

"– Jag tränade själv till december, fick chansen i Karlskorna och fick sedan komma hem till Luleå och avsluta. Jag har alltid älskat utmaningar och fick starta som sista forward, men ju längre säsongen gick lyckades jag äta mig in i laget, säger han och fortsätter:– Jag är ruskigt besviken på att vi åkte ut. För mig personligen var det skönt att jag fick komma hem och visa att jag är en bra spelare. Ju mer förtroende jag fick ju bättre lirade jag, säger han till Kuriren.

Kommer du fortsätta spela?

– Absolut, fokus är på nästa säsong. Nu gäller det att sätta igång och börja träna. Ju hårdare du tränar på sommaren ju bättre kommer det gå när du väl börjar lira. Jag känner mig inspirerad. Jag älskar och brinner för det här och säsongen som var gav mig mersmak att vilja träna ännu hårdare, säger han.

Per Ledin har inget kontrakt med Luleå Hockey i dag, men han hoppas få försäsongsträna med klubben. Han har erbjudit sig att göra det gratis och utan anspråk på ett kontrakt.

– Visst, jag har blivit ett år äldre och jag förväntar mig inte att klubben delar ut ett kontrakt. Jag är beredd att träna och förtjäna en plats. Det är så man gör när folk tvivlar, man knyter näven och visar motsatsen."

{7804}:
Alldeles oavsett tror jag det blir svårt för DIF att ta 3 raka. Sen med domare hit och dit jämnar det nästan alltid ut sig över tid. Kan tom tänka mig att Jimmie har en del innestående😉

Nappar inte Qatar på erbjudandet om att jobba gratis så tycker jag att dynastiernas borde ge gubben ett erbjudande. Då får städa våra latriner i Kraft Arena. Utan lön.

Peja:

så är det, men kan också vara så att du släpper upp stödjebenet för annars kan du skada det knäet ifall skridskon är i isen. Men omöjligt att missa den utvisningen, och det var flera lika uppenbara.

{7804}: Solklar utvisning men han ser också ut att förstärka situationen. Kan tänka mig att det retar upp domare.

Duncan:

tycker du det här ser ut som utvisning? Då hade det var sex mot fyra för oss sista minuten och stor chans att kvittera matchen. Och det var inte den enda situationen som sagt.

Duncan:

Jag brukar faktiskt försöka vara ganska neutral. Ej relaterat till vinst förlust hemma borta.

Tycker domarna vart rätt bra i slutspelet faktiskt. Mot Färjestad hade vi lite tur med domarna i sista matchen.

Men igår ”vågade” domarna inte ta de mest uppenbara utvisningarna, såsom tripping, crosschecking i nacken och bentackling. De gick inte att missa, men de vågade ej. Nog släppte de en del åt andra hållet också men inte alls lila uppenbara.

{7804}: Sänk dem då,ni lirar hockey som jag förespråkar.

{7804}: Hur neutral i domarbedömningen var du nu? Du såg inte händelsevis vilka fel Skellefteå-killarna gjorde? Som domarna blundade för.

{7804}:
Bra match återigen, på något sätt ”logiskt” att djurgården gör en bra 3:e de har inte fått vidare betalt innan. Men tror ni ta nästa. Hockeyfest hittills

uhahl:

Djurgårn gör en fantastisk tredjeperioden samtidigt som vi backar av och blir väl passiva i ledningen.

Tycker som sagt att det är rätt att det blir mål. Det är hockey som spelas.

Däremot är det en jävligt dålig domarinsats som är extremt hemmabetonad. Crosschecking i nacken utanför spelet på en sittande spelare, hakning, tripping och så avslutat vi med en jättebentackling med en minut kvar. Katastrofalt uselt.

Men på något sätt så förtjänar de segern efter deras forcering. 3-2 efter 5 känns som det speglar händelserna på isen.

Välkomna upp till kraft arena

Tungt! Såg just klart matchen då jag var tvungen att pausa mitt i allt... Nära nära av Bud men va bra Djurgården var.
Inget mer spel i Globen tack, hoppas nu bara att vi kan ta det på hemmaplan

{7804}: hade ju inte varit ett felaktigt domslut om de dömt bort målet å gett djurgårdarn en tvåa för crosschecking 😁gäller att va enögd 😁

bisterfinnen:

Absolut. Nervöst inför alla matcher mot ett duktigt Djurgården i en rafflande semifinal.

Ni kommer säkert att vara nervösa när ni har er premiär om sex månader mot Huddinge, Västervik, Björklöven eller vilka det ni blir? Kanske blir rafflande det också?

{7804}: Nu har ni för en gångs skull tredje statsmakten emot er.

Nervöst inför sjätte hemma?

Mäktig forcering i slutet av Djurgårn och tillslut studsar halvchanserna fram till fritt läge.

Tycker det är rätt att de dömer mål även om det såklart kinde bli interference. Men med tanke på att de alltid släpper liknande när backen gör det kan jag köpa det. Det är dock mindre mål än de som vi fått bortdömda i slutspelet.

Däremot är det en stor jävla skandal att de släpper en bentackling på Jimmie med en minut kvar. De vågar tyvärr inte ta utv trots att den inte går att missa. Överlag kommer Djurgården undan med väldigt mycket hakning, fasthållning och interference.

Än igen en gastkramande match, riktig nagelbitare i rasande tempo med fysiskt spel. Bud får öppet jävla mål med två sekunder kvar, men lyckad flippra bort pucken. Summerar hans säsong.

Hur många heta målchanser har Djurgården skapat på 40 minuter? Svar: noll. 5-6 heta för oss.

Djurgården är rädda för våra spelvändningar och spelar safe i anfallszon

TIL SÖDERLUND PÅ FINA PASS AV DJUSE OXH BERGLUND!

Djurgårn kämpar och sliter, men de tar inga risker och snurrar mest i hörnen. Vi är bättre och giftigare. Rättvist med 0-1

{7603}: Jag tror vi vinner! globen är inte samma fördel för djurgården som håvet!

{7804}:
Ja Daddehs fantasier vill vi läsa.

Jag tror inte på vinst ikväll.
Motsvarande match mot FBK var ingen höjdare även om Kostka drog in 0-1.
Lilla trösten är vi får en till match hemma men den avstår jag gärna.
Kanske kan Globen ställa till det för DIF men jag oroar mig mest för att AIK inte höjt lägstanivån och PP är dassigt allt som oftast.
Det är som vi försöker gå under radarn med det mesta så länge som möjligt.
Höres i natt eller imorrn, Yoda och Blister och alla andra.

{7804}:
Ni lät kärleken besegra hatet:)

Kan personen som bannade Daddeh släppa tillbax honom? Int ett dygg konstigt att han blir förbannad och bitter när vi leker med Djurgårn och stormar mot 7e finalen på 8 år samtidigt som Qatar är helt jävla sämst som vanligt detta årtusende. Bättre att låta honom skriva och göra bort sig än att censurera bort honom. Även de mindre bemedlade har en rätt att uttrycka sig.

Det har vart en riktigt trevlig stämning här inne på HS sen kvartsfinalerna drog igång. Vad nu det kan bero på? Alltså mina utbrott när Färjestad vann några matcher räknas inte. :-)

Blister Brigade:

ja denna heliga klubb i folkmun kallad för dynastiernas dynastiförening, halleluja!

Fjollträskarna åkte på pumpen senast, och för dem ser det mörkt ut eftersom gänget på andra sidan isen är tidernas vinnargäng i slutspelssammanhang.

Ja det bådar gått detta. Bara att åka ned till fjollträsket och slamdunka in matchbollen. Globen är vår arena! Ja den är det. Första målskytt i globen var Mats-Åke Lundström från Skellefteå.

LÅT DOM FUNDERA!

Tarasov: Gärna ett avgörande på hemmaplan! tror att det blir tufft att vinna en i globen men börjar dom få nerver kan allt hända samtidigt som att vi vände ett 0-2 underläge som stärka oss mentalt :)

Blister Brigade:
Förstår att det vore skönt och ta hem det i globen, men tycker det vore ovärdigt om en så fin matchserie slutade 4-1. 4-2 vore mer ”fair” ni har såklart mina lyckönskningar inför nästa match ändå. 😀

Vilken härlig match! gastkramande! otroligt skön vinst! har Dif nerverna för det här? tror inte det, vi tar hem det här i globen! :)

uhahl:

du kan vara stolt över att ha en sådan vis son. :-)

{7804}: blir så tvungen å följa er då sonen är saik fan . Så man har hålt på er i shl å Timrå i ha så jag tar gärna oavgjort i våra möten i vinter sen får ni vinna allt annat 😁

uhahl:

fan vilken skön seger! Om du har följt oss så vet du att Pontus är en riktig sniper! :-)

Fan vad kul att ni tog er upp. Tycker ni kan behålla stora delar av laget och värva in kanske en förstafemma för TV-pengarna.

Vilken jävla gastkramning! Får byta kallingar nu.

Tycker Djurgårn ser riktigt nervösa ut i slutet av matcherna, som förväntat. Ett bra och roligt lag, med många ungdomar, som överpresterat. Fansen och media förväntar sig stordåd. Det är ett svårt mentalt läge för dem, och vi dynastiare vet som sagt hur man gör så här i slutspel.

Tycker själv domarna gör en riktigt bra match. Släpper gruff och tacklingar, tar ut båda när gruffet spårar ur. Tar inte utvisning bara för att folk ramlar utan de ser till situationen. Vi fick inga utvisningar med oss när vi ramlade. Däremot är de benhårda för fasthållning och hakning. Då åker man, varje gång. Sen att vi vinglar till lite extra ibland förändrar inte faktum att det var en hakning eller fasthållning.

Mycket bra domarinsats!

Daddeh: Eeeh okej

Inge kladd där du .. skönt å tvåla dit skansen folket 😁

Tarasov:
Grattis, snyggt avgörande. Min nya favorit Wingerli gör en bra match.

{7804}:
Bra räddning av Jonny Åttio på slutet, återigen bra match. På semifinalerna blir man inte besviken!

{7804}: starkt att kvittera trots att ni inte spelar speciellt bra!!

Mile.F

Rytter: Tror faktiskt han åkte på unsportsmanlike. Han borde fått en tvåa också för sin pajasartade svandykning. Pinsamt att se.

Va är problemet skjut pucken mot mål p sluta kladda....

{7804}: Sikta bättre.
Sen fick jag det till 3 jättefilmningar från er i denna period. Hittills, kanske det är säkrast att säga.
Nä, där gick paussignalen, blev ingen mer filmning.
Men 2 mål från Djurgården. Härligt....👊😀

« · 1893127 · »