Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1893489 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Jag hade valt Adam Larsson före Hedman.

Rytter:

Håller med om att Melker Karlsson är en gigant, men håller Arvidsson högre!

{7603}: sorry men bästa svensk iår är utan tvekan William Karlsson, Skellefteåboken har aldrig gått att tagit seriöst men släpp det i några jävla sekunder och utvärdera hockeyspelaren och inte era alteregon

{7603}:

Du har nog aldrig sett Hedman spela, på tal om betydelse för laget.

Ja du får väl tycka så, men tror knappast det är den svensk alla gm skulle plocka om dom fick ett fritt val bland samtliga i nhl.

Håller nog rakell före också faktiskt.

Rytter:
När man ser Arvidsson på isen bedömer jag honom ett strå vassare än de du räknar upp.
Mäter man dessutom hur mycket positiv påverkan en spelare har på laget tror jag Arvidssons betydelse för Nashville är svår överträffa.
I dagsläget rankar jag Arvidsson viktigast och bäst.

{7603}:

Hedman, Karlsson, Bäckström, Forsberg, Klingberg, William karlsson för att nämna några.

Charles:
Eller två andra med rötterna i Skellefteåbygden -Jacob Markström och Nicklas Bäckström.
Hörs lång väg på efternamnen.

Rytter:
Har du något bättre förslag?

{7603}:

Synd att Nick lade av efter att han spelade mot Joakim Lindström. Men förstår ändå på sätt och vis eftersom det var under 26 vinster på 28 försök episoden.

{7603}: får jag gissa nr2 är någon av Oscar Lindberg, John Klingberg, Melker Karlsson eller Adam Larsson?

{7603}:

Det är du nog ganska ensam om att tycka, eller ja kanske yoda håller med dig.

uhahl:
Jag tycker Viktor är bäste svensk i NHL.

{7603}: å vilket mål han gör
😁

Dagens TV-tips.
På tal om Arv.
Världens kanske bästa forward skellefteåkillen Viktor Arvidsson i Nashville spelar ikväll kl 21 på svt.

{7804}:
Arv och miljö.

{7603}:

Otroligt fin video. Fan nu kommer grannen hem från jobbet, nu måste vi akta på målet. Något som alla norrländska pojkar gjort många gånger i livet. Många genom åren som tryckt på landhockeyn och på spontanliret på uterinkarna.

Vill man få bra klubbteknik och bli vass på rören ska man nog växa upp i Skellefteå.

För hockeyns skull är det bara att hoppas att dynastiernas dynastiförening vinner.

{7603}: Jag får gratulera...Motvilligt ;-)
Av två onda ting så håller jag på er, ni har ju i alla fall etablerade anor som förening.
Se till att sno guldet av Plastgänget från Småland nu.

Final igen!
Äkta Skellefteå AIK
Älska Skellefteå AIK
Tack för alla gratulationer och lyckönskningar här inne.
Titta, njut och fäll en tår hockeyvänner.länk

{7804}:
Nyström är sämre, Nyström skall ofta leka ”hård” och såga en massa, blir bara fånigt när man har så mkt faktafel som han levererar. Wennerholm må vara dålig men framstår som rätt trevlig vilket alltid är ett plus.

{7804}: Wennerholm kan hålla sig till att göra listor. Det är journalistik i nivå med Kamrat Posten.. Hans nivå.

Tarasov:

Wennerholm tävlar med Nyström om vem som är landets sämsta journalist. Hugget som stucket!

Tarasov: håller med och det hade inte varit oförtjänt om serien gått till 7 matcher, tänk att vi lyckades pricka in formen så här bra, är nästan i chock själv.
Ändå skönt med avgörande på hemmaplan och en liten stunds vila innan Lakers.

{7827}:
Mmm nu slog kontraindikatorn till😀. Rätt soft att jämföra Oscar Möller med Elias Pettersson, skulle inte en Yoda göra i sina bästa stunder😉😂.

Tarasov: Växjö är klara favoriter. De har dominerat hela säsongen. Men slutspel är slutspel. Vi kan överraska... 😁

{7804}:
Av det jag sett håller jag med, skönt att det inte sluta 4-1 det hade varit ovärdigt Djurgårdens insats. Tror ni tar det mot Växjö.

{7804}: Djurgården är ett mycket skickligt lag. Synd bara att deras tränare fokuserade på domslut och publiktryk (!) . Nåja, han verkade lite omogen. Djurgården kommer snart vara i final tror jag.

Beundransvärt försök av Djurgårn men det räcker inte mot ett lite skickligare lag. Vill passa på att tacka Djurgårn för en grymt underhållande serie, rolig hockey! Djurgårn kan hålla huvudet högt för de har gjort det väldigt bra under säsongen och i slutspelet. De har inget att skämmas över för det är dynastiernas dynastiförening som står för motståndet.

Det skiljer inte mellan lagen, utan det är små detaljer som avgör. Ortio är lite vassare även om Reideborn också är bra och fått orättvis kritik enligt mig. Men vi känns lite mer rutinerade i viktiga lägen under matchen och vår spets är lite vassare, precis som väntat.

Tack för en kanonsemi Djurgårn och lycka till nästa år!

Nu ska dynastierna spela SM-final, för 7e gången på 8 år. Mot Växköp Fakers, ett lag jag tycker genuint illa om. Vi är underdogs, för de har rånat banken och köpt in stjärnspelare till varenda jävla position. Men vi har något som de inte har, många grejer. Is och snö t ex. Hockeykultur i bygden. Sen är känslan att de har ett lite glamouraktigt lag som snitsar sig runt på isen, vi är mer fysiska och vi är bättre på rören. Det ska vi utnyttja och bjuda på lite användande av ispåsar i byte efter byte. Vi ska jobba ner dem!

Blister Brigade: Ja, jag har varit frånvarande lång tid. lång historia kort så är det sjukdom och annat som jag fokuserat på sista året. tack vare en gammal mobil fanns min login kvar. kul att se att ni är här.

{7827}:
Stort grattis!

Fy tusan va skönt! Man blir glad! Men inget är klart, krävs 4 vinster till

Zappaholic: Ah... var inte så bitter nu. gläds med norrlandshockeyn. Er tid kommer. Växjö blir en svår uppgift. De är klara favoriter.

Zappaholic: verkar ha gått bra

{7804}: Det här var ju trevligt. Vi har ju tradition med finalspel de senaste 7-8 åren.

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Helvetet vad sakta klockan går

Blister Brigade: Har ni otur så rök Tim Söderlunds knä där. Så inte så kul ut när knät vek sig...

Grattis till SM-final! Snyggt!

Törs man tänka att det är klart? Jösses vilken spänning! Man blir glad!

Tarasov:
Nerverna mina höll till 2-0 då svartnade det och jag har sett Bäst i test på ettan, nått tråkigt lekprogram.
Gick in här i pausen och läser Yoda vrålar om 4-0!!!

{7603}:
Följde du mitt kloka råd😉?

TIM SÖDERLUND ÄR DET ? SÅÅÅÅ SNYGGT!!!4 -0!!!!!!!

ÄR DET SOVJET PÅ 80-TALET SOM LIRAR?

Djurgårn ser knäckta ut

MÖLLER MAMMA MIA DET ÄR ALLTID LEDIGT I KRYSSET!

{7804}: Rakar? Använde han den nya Gilette-klubban?

MÖLLER MAMMA MIA DET ÄR ALLTID LEDIGT I KRYSSET!

OSCAR MÖLLER PANG!!! HERREGUD VAD SNYGGT

GULD-JIMMIE RAKAR IN DEN?

Vad tillför han? Hihihihi

Tarasov:

Maratonbyte i egen zon och icing

{7804}:
Hoppas det går vägen, skall spendera de närmsta 5 timmarna på tåget men följer på swestat. Varför tog de TO?

Sen... ramträff nummer tio för oss, på 6 matcher!

« · 1893489 · »